Permalänk

Varför inte 730 mb

Varför kan inte jag bränna in t.ex. filmer som är ca 730 mb stora på en 700 skiva?

Kör med nero, har testat med easy cd creator också, men inget resultat där heller.

Snälla hjälp

Visa signatur

Nero burning rom(e)
Hmm ahead... lite dålig fantasi där

Permalänk
Medlem

läs din fråga igen...

Nä allvarligt, testa att minska ned mängden data med någon MB, då kan det gå bättre. Om det är filmer så testa att bara bränna filmen, jag har varit med om att det är så tajt så att det bara får plats om jag tar bort text-filerna som följer med...

Permalänk

Hmm jo visst svarar jag min fråga själv

Nää inte det heller, försökte nyss bränna en film som är något mindre än 700 mb

Och det funkade ej.

varken med nero eller esay cd creator
Jag har en samsung brännare om det kan vara det, splitter ny

Visa signatur

Nero burning rom(e)

Permalänk
Medlem

Har du provat att "enabla overburn" i nero ?

Visa signatur

Common sense isn't that common.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThAz
Har du provat att "enabla overburn" i nero ?

jo då, hur min kan man dra upp på den ?

Visa signatur

Nero burning rom(e)

Permalänk
Medlem

umm, jag antar att du menar ställa in hur många minuters overburn nero kan bränna. Jag har 82 min som max, men det går säkert mera (lite beroende på skivkvaliten). har du provat att ändra på bränningssätt (Disk-at-Once, Track-at-Once)? du skall använda Disk-at-Once då du skall overburna.

Visa signatur

Common sense isn't that common.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThAz
umm, jag antar att du menar ställa in hur många minuters overburn nero kan bränna. Jag har 82 min som max, men det går säkert mera (lite beroende på skivkvaliten). har du provat att ändra på bränningssätt (Disk-at-Once, Track-at-Once)? du skall använda Disk-at-Once då du skall overburna.

Ska titta om jag har gjort det, men det värsta är ju att det går att bränna, alså nero säger att bränningen gick bra, fast skiva inte funkar. Nero frågar före bränningen om jag vill stänga cdn, om jag inte gör det säger nero att cd inte kommer att funka

Visa signatur

Nero burning rom(e)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkVillage

Ska titta om jag har gjort det, men det värsta är ju att det går att bränna, alså nero säger att bränningen gick bra, fast skiva inte funkar. Nero frågar före bränningen om jag vill stänga cdn, om jag inte gör det säger nero att cd inte kommer att funka

Ett tips kolla i FAQ

Taget därifrån:

- Hur man överbränner i Nero -
File - Preference - Expert Features - "Klicka i"Enable overburn ändra till 99 57 0

Sen när du bränner
1.Slå av wizarden
2.No Multisession
3.Ändra till Disc At Once från " Track At Once"
uppdatering 2002-12-09 av Lastviking
Q: Stödjer min brännare överbränning?
A: Det kanske den gör om den är ganska ny. Kolla på denna sida så kanske det står. "nyare brännare står inte med ännu men de stödjer oftast överbränning"
http://www.disc4you.de/news/99min.html#4

Q: Hur mycket kan min brännare överbränna?
A: Det beror lite på hur bra skivorna är men i regel så är det 6-14 Mb över orginal MB på skivan.

Q: Vad är max överbränning i minuter min brännare kan bränna på en 99 min skiva utan störe risk att brännaren pajar?
A:Kolla länken nedan.
http://www.disc4you.de/news/99min.html#4

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)