Hur mycket "overburn" klarar 90 min tomskivor ?

Permalänk
Medlem

Hur mycket "overburn" klarar 90 min tomskivor ?

på 80 min skivor så kan jag klämma in ca 82 minuter, är det nångon som har provat overburn på 90 min skivor ?

Visa signatur

Common sense isn't that common.

Permalänk
Medlem

Re: Hur mycket "overburn" klarar 90 min tomskivor ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThAz
på 80 min skivor så kan jag klämma in ca 82 minuter, är det nångon som har provat overburn på 90 min skivor ?

Testa så märker du. (Det skilljer ganska mycket åt på olika märken på skivorna) så det ända rätta är att testa!

Det finns inget som säger att på en 90 min skiva går det in exakt 94 min. Allt handlar om hur många spår det finns på skivan och det varierar från märke till märke.

Vad har du för märke på skivorna ? (kanske kan hitta info på hur mycket de klarar)

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem

Testa i Nero i startmenyn nero välj cdspeed och i det programmet välj overburn test då testbränner den tills skivan tar slut. Men jag vet ej hur precis detta är.

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk
Medlem

Vilken kapacitet en specifik cd-r skiva har beror inte bara på skivan utan även på brännaren, så din fråga är just nu i princip obesvarbar.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Det är väl bara att köra "Medium info" i Nero så står det väl hur mycket skivan klarar?

Permalänk
Medlem

Antaglien mer än din brännare klarar av att bränna.
har tryckt in 94 min med en plextor.

Visa signatur

----------------------------------------------
Game on!

Permalänk
Medlem

dacharls :

Min Liteon bränare klarar skivor upp till 99 minuter, så jag tror nog att bränaren är kapabel till att overburna över 94 minuter om skivan klarar det...

Ville bara höra med folk hur mycket som går att trycka in på dessa skivor.

//ThAz

Visa signatur

Common sense isn't that common.