[Fråga] Bra sätt att ta hand om bokningar i excel?

Permalänk
Medlem

[Fråga] Bra sätt att ta hand om bokningar i excel?

Hej, vänner!

Jag håller på att leka lite i excel för att göra vardagen lite enklare! Jag har gjort en liten mall där man skriver in bokningar. Det gick rätt bra och det känns smidigt. Problemet är snarare hur man göra om man skulle skriva in ex. 500 bokingar på samma sätt. 1 bokning är inga problem. Hur håller man då koll på all text som blir och kommer dokumentet inte bli enormt stort om man skulle fylla på med nya "blad" och därmed skulle laddningstiden vara extrem? En viktig detalj är att man skall kunna söka på "NUMMER" som finns högst upp till höger.

Går det att göra så varje bokning får ett eget "blad" eller sida?

Jag vill alltså ha en smidigt sätt att plocka fram ett blad genom att antingen bläddra igenom "NUMMER" eller söka på ett "NUMMER".

Som sagt.. jag leker lite bara och undrar om det är möjligt att få ihop det här projektet på något sätt. Har ni några idéer på hur man får det här att fungera?

Kommer en bild på mallen så ni får ett hum om vad det är jag gör. Excel 2010

Permalänk
Medlem

Jag hade rekommenderat dig att använda Ms Office access istället, mycket enklare att skapa tabeller i.

Permalänk
Medlem

Har en testversion av access nu och jag fattar 0

Får plugga på lite. Dock förstår jag inte hur man får ihop flera hundra egna bokningar och sen kunna söka på varje ensklind bokning. Får klura lite till.

Tack för hjälpen