Permalänk
Medlem
Skrivet av hippsieee:

dum fråga kanske men vad sjutton är den störande molex uttaget till för mitt på moderkortet ?

Extra ström till grafikkorten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Hade det kanske inte varit bättre att köra utblås i fronten istället för insug. För nu blåser du in all värme från radiatorn in i chassiet istället för att blåsa den ut ur chassiet.

Jo kanske det. Ska testa o ändra på fläktarna o se om det blir ngn ändring Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Funkar det verkligen bra att måla kablarna? Tycker färgen borde lossna lätt när man böjer och fixar med kabeldragningen.

Det vart inte så farligt. Sprayade lite i flera omgångar, lång procces men färgen satte sig riktigt bra. Flagnade yterst lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av peter1336:

hur mycket låter fläktarna? är riktigt sugen på att köpa några såna

Med tanke på hur mycket luft dom flyttar så e det inte alls farligt. Riktigt bra fläktar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygarfisken:

Är inte fläkten vid nätagget upp och ner? Den ska väl dra in luft, om jag ser rätt så puttar den ut luft neråt... annars 5/5

Jo den puttar ut luften men ska testa o flytta på lite fläktar o se vad som händer. Men du har rätt varmluften som den puttar ut tar nättaget upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Satt ju nästan kaffet i halsen när jag såg att du sprejade kablarna!

Får bjuda igen på en kopp i lugn o ro, sorry my bad men det blev faktiskt okej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frallam:

Hoppas du spolade ur radiatorerna innan, annars kommer den där flödes-tjofräsen att bli igensatt (min blev det iaf när jag glömde spola rent allt innan)

Har faktiskt inte gjort det. Mitt första vattenbygge men du skrämde mig. Slängde mig på golvet för att se om den snurrar o den puffar på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishg33k95:

Han borde få bättre tempraturer med det sättet, men samtidigt så får han mera dam. Då det skapar ett undertryck i chassit. Man vill generelt sett ha ett övertryck. Dock är det svårt att få en bra lösning på det hela. Skulle haft det som han har det nu. Dock skulle jag byt håll på fläkten som sitter i botten. Dvs radiatorn brevid nättaget, då det blåser ut varm luft in i nätagget. TYCKER det borde vara bättre att ha ett insug på den i botten på grund av att den blåser varm luft ner och rakt ner i golvet/bordet. Sen kanske varmen stiger upp på grafikorten istället?

Ska nog byta håll på fläkten i botten o jag tackar för alla som har komenterat o tyckt till

Permalänk
Medlem

Blev det något problem med kablarna efter du sprejade dom ? Annars är det kanske något man ska pröva, är lite för lat för att sleeva.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFalk:

Blev det något problem med kablarna efter du sprejade dom ? Annars är det kanske något man ska pröva, är lite för lat för att sleeva.

Nixx dom fungerar men om jag ska vara helt ärlig så e det för mycket pill med maskeringen o du måste maskera noga förr att det inte ska rinna ner i kontakten

Permalänk
Medlem

Jäklar vad fint, bra idé med att spraya kablarna också!

Permalänk
Medlem

Redonkeleys!

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt 4.5p Tycker inte om färgen på vattnet bara.

Permalänk
Medlem

riktigt snyggt! 5.0p
jag älskar ditt färgschema.
vad använder du för sleavade kablar? är det NZXT?

Permalänk
Medlem

Tjusigt. Förresten.... NZXT har "sleevade" förlängningar i den orangea nyansen, skitsamma nu iofs eftersom det ser minst lika tjusigt ut efter att du sprayat:)

Permalänk
Avstängd

Skulle du kunna länka vart du köpta backplaten till dina grafikkort? Tror du det skulle gå att montera den utan ett vattenblock?

Visa signatur

Speldator: CPU: i5 3570k @ 4,6 ghz, kyls av Be Quiet Dark Rock Pro 2 Moderkort: ASUS P8Z77-V GPU: Gigabyte GTX 670 WF OC Chassi: Fractal Design Arc PSU: Fractal Design Newton R2 800w SSD: Corsair Force GT 120 gb RAM: Corsair Vengeance 8 gb HP HDD: 1 tb 7200 rpm Ljudkort: ASUS Xonar DX

Permalänk
Medlem

Snyggt, tycker dock ek's design på sli-kopplingen är skitful. Det är nog bara cpublocket som är acceptabelt. Synd också att vattnet ser lite missfärgat ut i slangarna. Ett vanligt problem med orange

Permalänk
Medlem

riktigt grym färgcombo! 5,0p

Visa signatur

Kör bara köör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

Redonkeleys!

?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joojl:

Väldigt snyggt 4.5p Tycker inte om färgen på vattnet bara.

Färgen på vattnet kommer bli mer orang hoppas jag när jag har monterat dit uv-led för det e uv-vatten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heskeytime:

Skulle du kunna länka vart du köpta backplaten till dina grafikkort? Tror du det skulle gå att montera den utan ett vattenblock?

Hej. Om du vill att den ska sitta riktigt på plats så e det 1 skruv uppifrån o 2 har jag för mig underifrån o då måste du montera ner grafikortet

Jag beställde denna men fick den du ser på bilden.
http://www.inet.se/produkt/5322132/ek-fc680-gtx-backplate-bla...

Permalänk
Medlem
Skrivet av eCIICe:

Färgen på vattnet kommer bli mer orang hoppas jag när jag har monterat dit uv-led för det e uv-vatten

Oj, det ser jag fram emot att få se

Permalänk
Medlem

Skymtar jag Gigabyte kort eller har jag fel? Har själv ett HD 7950 från just Gigabyte med deras Windforce 3 om jag inte är helt ute och snurrar, fungerar fantastiskt och låter minst i burken Hur mycket fick du ner tempsen till för övrigt. Tänker främst på grafikkorten. Vet att blocken är ganska dyra så frågan jag ställer mig inför min upprgrade är om det är värt pengarna. I övrigt trevligt bygge, skönt med stilren design. 5/5

Visa signatur

Intel Core i5 3570k Ivy Bridge [4.2GHz] | 16GB Corsair VENGEANCE DDR3 [1600MHz] | Gigabyte G1 Sniper M3 | Corsair HX620 | Corsair Cooling Hydro H80 | Gigabyte HD Radeon 7950 | BitFenix Ghost |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willov:

Skymtar jag Gigabyte kort eller har jag fel? Har själv ett HD 7950 från just Gigabyte med deras Windforce 3 om jag inte är helt ute och snurrar, fungerar fantastiskt och låter minst i burken Hur mycket fick du ner tempsen till för övrigt. Tänker främst på grafikkorten. Vet att blocken är ganska dyra så frågan jag ställer mig inför min upprgrade är om det är värt pengarna. I övrigt trevligt bygge, skönt med stilren design. 5/5

Det e 2st Gigabyte 670 kort och eftersom dom bygger på referenskortet till 680 så fick det bli dom vattenblocken.
Innan hadde jag sjuka värden låg runt 80-95 grader med gamla datorn, men nu 45-50 när jag spelar bf3 o då e dom lite extra klockade.
CPU.n e klockad till 4,5 Ghz och den ligger på 60 grader i bf3
Idle 26-27

Ang om det är värt att så e det nog upp till dig, men jag tycker det e värt att
Skysta värden + man kan pressa mer ur komponenterna utan att direkt oroa sig för tempen

Man tackar för det fina betyget

Permalänk
Medlem
Skrivet av eCIICe:

Det e 2st Gigabyte 670 kort och eftersom dom bygger på referenskortet till 680 så fick det bli dom vattenblocken.
Innan hadde jag sjuka värden låg runt 80-95 grader med gamla datorn, men nu 45-50 när jag spelar bf3 o då e dom lite extra klockade.
CPU.n e klockad till 4,5 Ghz och den ligger på 60 grader i bf3
Idle 26-27

Ang om det är värt att så e det nog upp till dig, men jag tycker det e värt att
Skysta värden + man kan pressa mer ur komponenterna utan att direkt oroa sig för tempen

Man tackar för det fina betyget

Okej, i det fallet är det helt klart värt pengarna då det frigör lite överklocknings utrymme.

Måste nästan bygga en ny burk innan jag vet om jag behöver byta kylaren på mitt kort dock. Ligger på 33 grader idle nu, runt 50 om jag spelat något en stund dock vet jag av erfarenhet att man får sämre temps med flera kort. Funderar på att testa 3 kort eventuellt. Ganska dyrt men det är en kul grej att kunna stryka från listan =D

Visa signatur

Intel Core i5 3570k Ivy Bridge [4.2GHz] | 16GB Corsair VENGEANCE DDR3 [1600MHz] | Gigabyte G1 Sniper M3 | Corsair HX620 | Corsair Cooling Hydro H80 | Gigabyte HD Radeon 7950 | BitFenix Ghost |

Permalänk
Medlem

Bara älskar när ett chassie är sådär härligt knökat med komponenter 5/5

Permalänk
Medlem

Okej det har var ett av dom absolut cleaste byggen jag någonsin har sett, men ser hur väl planerat det är och hur mycket tid du la ner på detta!
++++ till dig!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modex:

Okej det har var ett av dom absolut cleaste byggen jag någonsin har sett, men ser hur väl planerat det är och hur mycket tid du la ner på detta!
++++ till dig!!

Bara 4 + :S
Tycker detta är en solklar 5:a
Eller efter dig +++++ !!!

Permalänk
Medlem

Vill först påpeka att det finns en "Citera flera" knapp!

Och sen, skitsnyggt bygge!

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk

Jäääsingen! Grattis!

Visa signatur

CPU: i7 6700k GPU: Gigabyte GTX 980 ref. vattenkylt RAM: Crucial Ballistix Sport 16 GB. Moderkort: Asus Z97-A. Chassi: Fractal Design Arc Midi R2.