Tredje gången gillt – ingen färgjustering i Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Men hur gamla är ni egentligen?
Jag skrev ett seriöst inlägg och ingen orkar svara på det, ni bara kastar paj på varandra :/

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Vad hade det skadat ifall vi spelare som får ont i ögonen att av det kalla obehagliga filtret kunna koppla på lite med färger på eget initiativ? Blev hur glad som helst av nyheten att man kunde stänga av filtret och tog faktiskt fram spelet och installerade den. Spelade några minuter och insåg varför jag har svårt för BF3 och stängde av i väntan på nya pachten.
Tji fick jag Blir väl inga uppgraderingar av spelet med andra ord, tråkigt att de är så egensinniga och inte ger vad kunden vill ha.

Visa signatur

- Who are you? -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Det finns ju en positiv sak med den redigerade bilden, regnbågen har äntligen lite färg ^^

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Moderator
Moderator

*rensat tråd från flera meningslösa inlägg - fler kan komma att rensas bort*

Nu tar samtliga och tänker över regel §1. Håll en trevlig ton, inga stötande uttryck och försök att respektera andras åsikter. Höj tonen. Inte tonläget.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Hedersmedlem

Diskuterade detta med ett par andra mer eller mindre seriösa BF3-spelare och ska jag vara ärlig så vetefasen vad många gnäller om.

Hur mår era bildskärmar och vad har ni för belysning runt datorn egentligen? Jag ser viss blåton på mina men det är långt från den extrema blå tinten som vissa här verkar se. Däremot så ser de "justerade" bilderna ut som hämtat ur nån av Aquas musikvideos från 90-talet (Barbie Girl, känns kanske igen av någon?).

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Alpha? kommer ihåg att jag spelade betan men märkte aldrig någon större skillnad när jag köpte spelet på releasen.

Betan ser ut som release.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

saken är väl ändå inte den att folk gnäller tycker jag , utan det att dom går ut med att de skall göra så det går ta bort om man nu vill och sen ¨ändrar man sig!? tycker jag det är dåligt.. men men spelet som varit släppt I ETT HELT ÅR är inte ens klart än har massvis med buggar så JAG försrtår om de hoppar över detta. de har väl ett par tusen buggar att arbeta med.. i min värld var bf3 då det släpptes ett rent bedrägeri som skall genereras i fängelse minst... maken om ofärdig produkt har jag aldrig sett i mina 32år ... sedan att de ljuger oss rätt upp i ansiktet gång på gång är häpnadsväckande.. rena lögner alltså! sammanställ hela bugg,fix,balanseringslistan skall ni få se på andra bullar lovar att du får inte in den listan på 25 a4:a och jag köper inte det att "frostbite är så avancerad" osv . man säljer inte en ofärdig produkt som efter 1år börjar halv likna en färdigt spel

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti

Permalänk
Skrivet av LeMisanthrope01:

Gud har hört min bön. Exakt vad jag har sagt hela tiden(kolla bara min inläggshistorik). Helt rätt gjort! Bästa dagen i mitt liv. För första gången på mycket länge känns det som rätt beslut har tagits trots att jag inte varit med när det togs. Ska bli härligt att flyga över nabsen i min lilla Sukhoi Su-35 med korrekt färgskala. DICE kommer alltid ha en plats i mitt hjärta för de sviker aldrig de riktiga fansen. Även om de på kort sikt skulle tjäna på att följa den stora massans minsta önskningar så väljer de att satsa på oss lite mer hardcore som inte vill att folk ska få orättvisa fördelar genom att höja kontrasten. Trots att vi troligen är minoritet. De vågar lita på sig själva och göra det de tycker är bäst. DICE har passion och hjärta för spel. Detta gillas och jag kommer troligen förhandsboka BF4 inom kort.

Du är bara arg för att du haft fel och jag haft rätt i de senaste tre trådarna vi har varit i. Du vågar inte ens svara på direkta citat.

Skickades från m.sweclockers.com

Hej!
Hur är det att vara en gud, vars åsikter är de enda rätta och därmed oändligt mycket mer betydelsefulla än alla andras? Känns det inte konstigt att vara så allsmäktig men inte ha upplevt mer än att detta är det bästa som någonsin har hänt Er? Du som är så vis, kan inte du vara snäll och definiera eller åtminstone försöka förklara vad som kännetecknar "de riktiga fansen" för såna som mig?
Och dum som jag måste vara så förstår jag ju inte heller hur det kan komma sig att DICE ska lyda en liten grupp spelare istället för en stor. Om det inte är för mycket begärt kan du väl vara snäll och försöka förklara även detta för lilla mig? Jag har ju bara följt spelserien sedan 1942 kom och jag lusläste sönder PC Gamers specialnummer tills sidorna ramlade ur, suttit uppe en hel natt i Dreamhacks BF-monter när man kunde spela BF2 innan det släpptes, hamnat bra till i SM i BF2 och så vidare, men eftersom jag skulle uppskatta den här funktionen och framförallt uppskattade att DICE verkade gå tillbaks till sina rötter och hålla lite mer direkt kontakt med sin community så är jag ju per (Er) definition inget "riktigt fan" av serien - korrekt?
En sista liten fråga bara (innan jag går och lägger mig i min vanliga, tråkiga IKEA-säng här nere på jorden); varför spelar Ni på vanliga servrar om ni är så pass "hardcore"? Borde Ni inte spela enbart på den allra översta klanelitens servrar, där det säkerligen skulle finnas möjlighet att stänga av "orättvisa fördelar" som annorlunda färger (tydligen) innebär?
Må ni vara barmhärtig, ty jag är ju bara en människa i Er värld, min skapare.

PS. Jag förväntar mig givetvis ett utförligt svar på detta, med tanke på dina påhopp på denne "Ozzed" för att hen inte besvarat dig. Jag kan dock förstå hen, då det ju omöjligen går att bemöta din visdom med annat än tack och förståelse.

edit: omformulering.

Permalänk
Medlem

Varför kan dom inte ha det som ett tillval? så blir alla nöjda? Tror fan inte att jag ska köpa nåt mer battlefield spel, börjar bli som cod. Dice håller på att bli ett girigt företag som bara bryr sig om pengar istället, och skiter totalt i sin community. Spel var bättre förr, för då styrde inte pengarna utan då var det passion. Idag ska alla spelutvecklar släppa halv/trasiga spel varje år, och dra in så mycket pengar som möligt. Tyvärr lever vi i en värld där pengar styr, och tror nog att det blir våran undergång.

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem

Som jag fattade så var det nån nisse, från DICE, som på eget bevåg uttalade sig om detta. Samt lovade att det skulle komma i nästa patch?!?

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RzrTrek:

Jag citerar:
- "Now quit your partnership with EA and that disastrous Origin shit, and return to the gaming community."

Jag kontrar:
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20121024/battlefield-3-forb...
Majoriteten vill ha color correction

Nuff said.

Permalänk
Medlem

Helt rätt beslut av Dice. Färgkorrigering är det absolut inte. Ren färgmanipulation skulle jag kalla det. Antar att dem som gnäller även gnäller på färger i film osv? Och andra sidan kan jag tänka mig att spelet faktiskt ser lite fattigt och framför allt blått för er stackare som har TN-paneler

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?
Instagram

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon99565:

Jag kontrar:
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20121024/battlefield-3-forb...
Majoriteten vill ha color correction

Nuff said.

Förlåt, men vad menar du? Jag är för att DICE ska ta bort färgfiltret!?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RzrTrek:

Förlåt, men vad menar du? Jag är för att DICE ska ta bort färgfiltret!?

Att mojoriteten vill ha bort blåfiltret också. Dvs lyssnar dice inte på detta är dom ju helt tappade bakom en vagn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Att mojoriteten vill ha bort blåfiltret också. Dvs lyssnar dice inte på detta är dom ju helt tappade bakom en vagn.

majoriteten tycker man ska få bestämma själv! Det betyder ju inte att majoriteten vill ha bort blåfiltret?

Men håller med dig, riktigt dålig stil är detta! man ska stå för det man säger/lovar!

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Solding:

majoriteten tycker man ska få bestämma själv! Det betyder ju inte att majoriteten vill ha bort blåfiltret?

Men håller med dig, riktigt dålig stil är detta! man ska stå för det man säger/lovar!

Jo fast det var ju i relation till nyheten att dice skå låta bf3 förbli blekt. Men visst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Dice? Vart är mitt älskade dice? Antagligen djupt begraven under pengabuntarna...

När man slutar lyssna på communityn som spelutvecklare så kan man lika gärna sluta göra spel!! Planerna på att köpa bf4 ligger på is efter det här kan man ju säga..

Nä men skärp er för fan. Ni får göra en snabb vändning snarast.

Bara för många vill nåt betyder inte det att det ska genomföras... Ta world of warcraft. Några noobs säger att en boss är för svår och de blir en nerf , hur kul är de för dem som kan spela ?. Dice gör helt rätt här. Kunden har inte alltid rätt. Framför allt inte slackers som endast använder det för tidsfördriv.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX5090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk
Medlem

Jag reagerar mest på att dom sagt att det ska bli ett alternativ och att man har valet att ändra, för att sedan ta tillbaka det. Många tycker det är bra att det inte blir något men ni kan ju inte tycka det är rätt att dom gått ut med att en grej ska komma i nästa update och sen tar dom tillbaka det. Det är ändå en rätt stor grej som förändrar spelet för många och många riskerar nu än en gång ban när dom i själva verket spelar på ett sätt som Dice sagt att det ska bli möjligt. Hade dom inte gått ut med det så skulle inte den här tråden finnas..

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Palme_570:

Bara för många vill nåt betyder inte det att det ska genomföras... Ta world of warcraft. Några noobs säger att en boss är för svår och de blir en nerf , hur kul är de för dem som kan spela ?. Dice gör helt rätt här. Kunden har inte alltid rätt. Framför allt inte slackers som endast använder det för tidsfördriv.

Låt oss då istället få ett kommando eller en simpel inställning för färgfilter väl inne i spelet!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXale:

Jooooooooooo

Permalänk
Medlem

"As a studio, it is extremely important for us at DICE to have a unique identity in our games"

Ja det verkar ju vara populärt att köra precis allting genom nåt instagramfilter nu för tiden.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Avstängd
Skrivet av OSkar000:

Däremot så ser de "justerade" bilderna ut som hämtat ur nån av Aquas musikvideos från 90-talet

Back at you
"Hur mår era bildskärmar och vad har ni för belysning runt datorn egentligen?"

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

tycker faktiskt också att det är alldeles för dystra färger... men blir ju trött efter en match hehe

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk

Hade respekterat att de hade sagt nej från början, men att först säga ja, och säga hur det kommer utföras och när, och sen inte stå vid sina ord, utan ta tillbaka löftet, det var i mina ögon rätt lågt gjort. Att det kommer förstöra känslan håller jag inte med om, de som trivs med hur det är nu fortsätter spela, och de som knappt spelar alls för att de hatar färgerna kan börja/fortsätta spela.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

Tycker du verkligen att det där exemplet passar in på denna diskussion? Det är inte så att vi argumenterar för att L96 ska skjuta fjädrar...

Vi vill att det blå filtret över den snygga och extremt tilltalande grafiken ska väck.

Mina förväntningar på Back to Karkand var enorma.. Och på releasedagen loggade jag in på en wake-only server och blev jättebesviken.. HUR kunde dom misslyckas så? Denna klassiska bana som har varit med sedan begynnelsen är förstörd. Dyster.. Tråkig.. Molnig trotts att solen lyser direkt på marken....... Wow så sämst.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Detta färgfilter tycker jag bara märks på Wake island, sharqi peninsula och lite på Strike at Karkand. Resten av banorna så märks den knappt.

Metro är ju bara blå

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

id software var nog stotla över utseendet i Quake-serien med.

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinforel:

Hoppas att Battlefield 4 kommer att ha de vanliga färgerna som i bf2 och inte den deprimerande gråa färgen som i bf3

Hoppas BF4 kommer vara ett BF-spel.

Seriöst BF3 är nog 2000-talets hitintills största skämt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eott:

Hoppas BF4 kommer vara ett BF-spel.

Seriöst BF3 är nog 2000-talets hitintills största skämt.

nejdå, den titeln har diablo 3

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻