Tredje gången gillt – ingen färgjustering i Battlefield 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxkill:

DU DU DU
du hade ändå kunnat spela med ditt blåfilter trots konsoll kommandot så du är full av skit och verkar bara vara ute efter att reta upp folk

nu kan alla se dig för den du är, hoppas det gör dig nöjd

Om man nu ska kolla på innehållet i den här tråden så är det mest gnäll om att dennas åsikt inte blir tillgodoräknad och att EA/DICE är mycket dumma som inte lyssnar på deras viktiga tycke och tänkande. Jag älskar verkligen pöbelverksamhet på Internet då man kan se det växa så sakta så

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av EagiZ:

Många förhandsbokade nog spelet när det var i alpha där färgfiltret var på en rimlig nivå, de kunde ju inte veta att skillnaden mellan alpha och release skulle vara så stor gällande färgfiltret.

Alpha? kommer ihåg att jag spelade betan men märkte aldrig någon större skillnad när jag köpte spelet på releasen.

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Fast är inte det där grafiskt otyg från quake3 motorn? Och att man inte vinner något på att lira i mer än 60hz

Om man har en skärm som stödjer 120Hz får man ju mer flyt då den klarar av att uppdateras 120 gånger per sekund. Sedan så ger ju en specifik FPS ett snabbare spel i Quake 3-motorn som jag har förstått det, oavsett vilken Hz man kör i. Detta är dock lite off-topic.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

vilken bild är med tweaken påslagen och utan? jag spelar på low så jag har ingen aning hur "riktiga" bf ser ut

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av highsound:

Läste du vad jag skrev?

"Vem fan skulle vilja spela utan grading? Ser ju förjävligt ut."

jag tolkar det som att du menar att ingen vill spela utan færger. Då lænkade jag dig en førsæljningsiffra som visar hur många som faktigst vill spela det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av celerity:

vilken bild är med tweaken påslagen och utan? jag spelar på low så jag har ingen aning hur "riktiga" bf ser ut

http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654...finns video i tråd

Permalänk
Skrivet av Burks:

"Vem fan skulle vilja spela utan grading? Ser ju förjävligt ut."

jag tolkar det som att du menar att ingen vill spela utan færger. Då lænkade jag dig en førsæljningsiffra som visar hur många som faktigst vill spela det.

Så du menar att alla som köpt bf3 vill spela utan den blåa färgjusteringen?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3770k @ 4,6Ghz GPU: ASUS GeForce GTX 670 2GB RAM: Corsair Dominator DDR3 1600MHz 16GB Moderkort: ASUS SABERTOOTH Z77 SSD1: Corsair SSD Force Series 3 60GB SSD2: Corsair SSD Force Series 3, 240GB HDD: Western Digital Caviar® Black 1TB HDD2: Western Digital Caviar® Black 2TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av highsound:

tydligen

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

Tråkigt...
Folk har ju redan ett val, i och med moddarna som finns. Varför inte göra det riskfritt?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mackan3379:

Tråkigt...
Folk har ju redan ett val, i och med moddarna som finns. Varför inte göra det riskfritt?

För dice hittar på skitsnack som att folk kan justera recoil och annat i det programmet.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD

Permalänk
Medlem

Tråkigt..

Jag är jävligt trött på bruna skjutarspel..

Permalänk
Medlem
Skrivet av highsound:

Va??

jag menar att dom som køpte spelet køpte det før att dom vill spela det som det ær. Inte før att tweaka det med en massa færger.

som jag skrev tolkade jag ditt inlægg som att alla vill ha dom "nya" færgerna i spelet, då visade jag dig till en førsæljningsiffra som visar folk som køpt det før att antagligen spela det orginal, vilket sækringen 98% gør, Inget annat.

Permalänk
Entusiast

Åh vad Dice är sämst! Aldrig att jag köper spelet innan de fixar de fula färgerna! Det ska vara rosa och glittrigt! Och så ska de finnas massa hattar! Allt annat är piss och Dice är dumma i huvudet för att de inte lyssnar på oss spelare!

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zotamedu:

Åh vad Dice är sämst! Aldrig att jag köper spelet innan de fixar de fula färgerna! Det ska vara rosa och glittrigt! Och så ska de finnas massa hattar! Allt annat är piss och Dice är dumma i huvudet för att de inte lyssnar på oss spelare!

Gud vad rolig du var nu, fantastiskt. Ståuppare nästa?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zotamedu:

Haha så överdrivet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

ni som avinstallerar BF3, hur skadar det EA/DICE? Ni har ju redan köpt spelet?

Beror på hur många som gör det, om tillräckligt många gör det så innebär det färre spelare i multiplayer, för få spelare gör att de som finns kvar kommer rekommendera sina kompisar att inte köpa spelet vilket leder till ännu färre spelare och mindre sålda spel för EA i slutändan.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Märker på sättet du skriver att du verkligen är deras lapdog.

Kan förövrigt inte ha roligt i ett spel där hitreg fortfarande är trasigt. (Målsökande kulor som följer efter dig flera meter bakom hörn)
Texturer i distansen flimmrar/är gröna samt texturer på vissa objekt i spelet saknas helt så de är kolsvarta.

Men du skriver ju svaret själv Om det nu verkligen är så att du inte kan ha kul p g a dom saker du skriver. Ja då ska du spela nått annat! Så du kan ha lite roligt

Skrivet av anon99565:

DU DU DU
du hade ändå kunnat spela med ditt blåfilter trots konsoll kommandot så du är full av skit och verkar bara vara ute efter att reta upp folk

nu kan alla se dig för den du är, hoppas det gör dig nöjd

Nä, nu tar du det på en helt annan obegåvad nivå som hör hemma någon annanstans!

Jag skriver bara min åsikt! (Jag vill inte ha färgjustering) Vad jag tycker. Att du sen inte kan ta det, gör inte mig "full av skit"

Men, det gör dig maxkill till en sämre forumdebbatör som inte kan bemöta andras åsikter utan att till personangrepp!

Det är helt ok att du retar dig på vad jag skriver, men jag gör inte det för att reta upp folk!! Jag har en åsikt. Att du inte kan ta det, är ju knappast mitt fel

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Burks:

Va??

jag menar att dom som køpte spelet køpte det før att dom vill spela det som det ær. Inte før att tweaka det med en massa færger.

som jag skrev tolkade jag ditt inlægg som att alla vill ha dom "nya" færgerna i spelet, då visade jag dig till en førsæljningsiffra som visar folk som køpt det før att antagligen spela det orginal, vilket sækringen 98% gør, Inget annat.

Du kan ju inte köra med denna logiken. Jag hade längtat till att spela uppföljaren till bf2 en lång period. Inte betyder det att jag vill ha blåfilter på allt.

Hälften skulle nog vilja köra utan blåfiltret, åtminstone på utvalda banor.

Permalänk
Skrivet av Burks:

Va??

Jag menade dock att ingen vill spela utan DICE's artistiska färgjustering, inget annat.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3770k @ 4,6Ghz GPU: ASUS GeForce GTX 670 2GB RAM: Corsair Dominator DDR3 1600MHz 16GB Moderkort: ASUS SABERTOOTH Z77 SSD1: Corsair SSD Force Series 3 60GB SSD2: Corsair SSD Force Series 3, 240GB HDD: Western Digital Caviar® Black 1TB HDD2: Western Digital Caviar® Black 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Du glömde att det är fel att de bara tänker på pengar. Men annars är jag fullkomligt med i din tankebana. Hoppas Valve köper Origin och Dice!

Men åh! Länken du syftar till innehåller exakt det nonsens som är så otroligt störande. Kommentaren med näst flest röster är: "one cancer removed, now lets focus on lense flare"... Som om lallarna som har suttit framför sina forum och gnällt har åstadkommit något stort och bra. De använder logiken från facebook där man botar cancer med ett lajk

Länk till videon:
http://www.youtube.com/watch?v=WJU-JKFPsTo&feature=related

Edit: Återigen. Skit bra PR som gör ett spel återogem aktuellt på diverse forum. Go go Dice

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av iNfragiq:

Du baserar alltså dina spelköp på… färgade filter?

Har redan bf3 och back to karkand, tänke köpa mer nu när de skulle göra en fin ändring. Bara för att.
Brukar stödja det jag gillar.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

hahaha vartfan bor folk egentligen?

Troligtvis på Grönland där det är is och minusgrader året runt.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Haha

Stolthet och fanboys..:innocent:

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Fyfan! Vilka jävla *könsord i plural*!

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av astrob0y:

Men åh! Länken du syftar till innehåller exakt det nonsens som är så otroligt störande. Kommentaren med näst flest röster är: "one cancer removed, now lets focus on lense flare"... Som om lallarna som har suttit framför sina forum och gnällt har åstadkommit något stort och bra. De använder logiken från facebook där man botar cancer med ett lajk

Länk till videon:
http://www.youtube.com/watch?v=WJU-JKFPsTo&feature=related

Edit: Återigen. Skit bra PR som gör ett spel återogem aktuellt på diverse forum. Go go Dice

Tycker jag inte. Ganska roande och stämmer fullständigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Jag är jävligt trött på bruna skjutarspel..

Nääää

Permalänk

Alltså, varför skicka det som ett alternativ när dem kan patcha så spelet blir färg gladare. Sen när ni ändå håller på, kan ni öka skadan på vapnen? Alltså, jag vet inte om ni vet om det DICE, men ett shotgun skott i huvudet dör man av, inte 2-3 stycken. Sen ska det inte krävas 30 skott från ett maskingevär för att döda en gubbe, t.o.m. även om man träffar några gånger i huvudet så huvudet flyger bak och blod stänker, så är skriker bara gubben till och har bara förlorat 50% av sitt liv. Sen bara en sån sak som att när det visar att gubben man sköt på har 0% liv kvar och fortfarande springer runt, suck. Såg nån skrev att han planerade köpa premium, jag ångrar att jag köpte premium. Calll of duty och Counter strike må ha sämre grafik, men har så fan mycket bättre logik. Dem som hjälpte DICE med att utveckla Battlefield 3 kan inte vara riktigt kloka, de borde följa med FN och se vad krig är.

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av _tekken_:

Haha

Stolthet och fanboys..:innocent:

Det här är inget att skoja om, Dice kränker spelarna!

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon99565:

Tycker jag inte. Ganska roande och stämmer fullständigt.

Jag citerar:
- "Now quit your partnership with EA and that disastrous Origin shit, and return to the gaming community."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Det här är inget att skoja om, Dice kränker spelarna!

Spelarna förtjänar att bli kränkta. Om nu tio miljoner har köpt BF3 Så skiter DICE fullständigt om det står nån idiot å tjatar om deras färgval. Gillar man inte en produkt så köper man den inte, uppenbarligen gillar folk BF3.

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE