fjärrkontroll till datorn?

Permalänk

fjärrkontroll till datorn?

http://www.geocities.com/SiliconValley/Software/3691/DivxOS/
skulle vilja ha en fjärrkontroll så jag kan styra det dära programet lite smidigt...
nån som vet var man får tag i fjärris te datorn?
eller nåt liknande iaf.

Permalänk

Svar...

Jag köpte nyligen ett sketet ljudkort, där man fick kontroll till, där du kan styra ett mp3 program och ett program som heter windvd...
Testade även kontrollen i windows media och den funkade bra så det skall nog inte vara några problem med resterande videon program... Abit AU10 heter kortet... finns att köpa för ca. 400 kr på db.com har du pengar så kan du ju slösa

Visa signatur

Mina Comps. 1:P4 3,6 1gb ram 660gb hd ati x850xt 256mb audigy2 zs. 2:Amd 3000+ 1gb ram 560 gb hd ati 9700 pro 128mb

Permalänk

men alltså, kan man programera knapparna för att göra olika saker?
måste ljudkortet vara inkopplad för att tex kunna styra mediaplayern, eller medföljer det ir-öga av nåt slag som kopplas in?

Permalänk
Hedersmedlem

>>Fjärrkontroll<<

En sån har jag. Prorammeringsbar och allmänt väldigt trevlig.
Vill bara retas lite

Permalänk

=)=)
jag såg man kunde köpa en sån på en norsk sajt...
men tror inte man kan beställa hem till sverige...
var får man tag i den velotex?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juggernaut
men alltså, kan man programera knapparna för att göra olika saker?
måste ljudkortet vara inkopplad för att tex kunna styra mediaplayern, eller medföljer det ir-öga av nåt slag som kopplas in?

Man får med ett IR öga, jag tror faktiskt inte ljudkortet behövs, inte testat utan då det var bättre än mitt förra

Det tråkiga är att den inte funkar i winamp utan det verkar som den bara funkar i medföljande mjukvara, förutom Media playenr då vill säga, där funkade den kalas...(Skumt)

Visa signatur

Mina Comps. 1:P4 3,6 1gb ram 660gb hd ati x850xt 256mb audigy2 zs. 2:Amd 3000+ 1gb ram 560 gb hd ati 9700 pro 128mb

Permalänk
Medlem

om jag inte missminner mig så bör du ha ett speciellt plugin till winamp.. Googla lite så hittar du det nog.

Permalänk
Medlem

ATI Remote Wonder verkar ju jääääävligt najs.... finns på dustin dock inte i lager... :/

Visa signatur

Dell 2405FPW 24" TFT - Intel C2D 6420@3,2ghz - Asus P5B-DLX - Geforce 7800GT@475/1265 - Lian-Li PCV1100 - 2GB DDR2 - 1TB HDD
"Why go performance when you can go stealth?"