Permalänk
Medlem

DasKeyboard vs Razer BlackWidow Ultimate

Om ni har några andra idér, så vill jag bara ha förslag med mekaniska tangentbord som har cherry mx blue,

DasKeyboard = https://datordax.se/product/42769

Razer BlackWidow Ultimate = http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=717322

Tack!

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Jag skulle absolut inte ta ett Blackwidow iaf. Daskeyboard ska vara bra grejer, men har inte pillat på det själv.
Annars är ju Ducky shine 2 ett bra alternativ.

Ducky Shine 2 recension

Permalänk

Om du nu är ute efter blå brytare så skulle jag testa MK-80, har ett själv och är extremt nöjd. Sjuk kvalité och QPAD står alltid för bra support!
Bästa du kan göra är att testa dom själv.

Permalänk
Medlem

Ducky skulle jag nog tagit även om jag själv har MK-80, som jag nyss fått reda på inte ska vara så bra kvalité.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Daskeyboard ska vara bra grejer, men har inte pillat på det själv.

Det verkar ju tyvärr som om Das Keyboard har börjat använda iOne som tillverkare, se diskussion på GH. Men Ultimate-versionen ska fortfarande vara tillverkad av Costar, så den ska vara ok.

Jag skulle nog också rekommendera Ducky om du ska ha blå brytare, de har många olika varianter med blå brytare. De säljs av t.ex. Inet.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av perost:

Det verkar ju tyvärr som om Das Keyboard har börjat använda iOne som tillverkare, se diskussion på GH. Men Ultimate-versionen ska fortfarande vara tillverkad av Costar, så den ska vara ok.

Jag skulle nog också rekommendera Ducky om du ska ha blå brytare, de har många olika varianter med blå brytare. De säljs av t.ex. Inet.

Det var som fan, ja då kan man verkligen inte rekommendera Das längre då. Det var ju synd.

Permalänk
Medlem

Jag har själv ett Das Keyboard Ultimate Model S (mx blue, ingen text på knapparna). Och jag är då nöjd för det mesta, i efterhand hade jag nog hellre valt ett med mx brown, då blue stör omgivningen lite väl mycket (trodde seriöst inte de lät så här mkt!)

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, SG GGX 1.2, SF1000, Win 10 IoT LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus G502X Tangentbord Keychron V4 60% (Kailh Box Whites)