Skrivet av Dwightschrute:
WarZ har samma grafik som War Inc! Då det använder samma motor, en hel del assets från det spelet och items.
Snyggt är det inte, draw distance är sjukt låg, områdena känns väldigt små, ljuden är rätt kassa.
Gameplayet verkar sjukt stelt, mycket bunnyhoppande, zombies är inget hot då man enkelt kan ta ihjäl fler än 3st med en hammare genom att slå - backa - slå - backa ... sjukt tråkigt! Så de enda hoten egentligen är andra spelare, men samtidigt inte då....det finns en Global Inventory där man kan lägga items man hittat och använda på alla karaktärer. Dör du så är det bara plocka från inventory!
Och varför kan de inte lägga loot och annat på bord, i hyllor och annat istället för på marken?! Är det så svårt?
Och varför lyser all loot likt blå neon?
Glömde bort, de ska ju också lägga till "special" zombies som tydligen ska vara svårare..
Items spawnar på bord/hyllor..hur mkt har du spelat?
Vet att de använder samma motor, men jag "tycker" ändå de är rätt mysigt..spelet är inte fult direkt, inte hos mig iallafall. Solen är riktigt fin, solljus o allt, de passar på nåt sätt.
Att items lyser blått är lite sådär.
Men zombies kommer patchas mer, de kommer också kunna infektera, därför finns de vaccine som just nu inte används. Karatär animationer har gjort med handen så de märker man, men de kommer uppdatera animationer/vapen/gubbar/kartan...De har forumet uppdaterat hela tiden. Att spelt vart snart i 20 dar på alpha och kommit så långt är jag stolt över.
jag bryr mig inte om DayZ alpha, och jämförelser, då jag personligen spelar både och. Jag tkr DayZ zombies är grymt glitchade, stela också. Jag ser att WarZ i mina ögon har mer potential.
För PvP kommer de sätta in ett bounty system för att jaga bandits.
Fler kartor i framtiden, ett New York är omtalat i forumet nu.
Bilar i framtiden - Rykten - men de finns en bild på deras hemsida där en survivor sitter i en bil.
Talent system - Inga lvls, men talents. Talents ser ut som Dead Space gun upgrades typ. De är inga orealistiska buffs, utan du speccar för att t.ex. orka springa längre, men de finns INTE speccs för att göra 5% mer skada, så bojkotta inte spelet på de där. För att kunna specca finns de XP, du får XP av att döda/explora/hitta.
Stronghold och Egna servers är ett plus.
Clan system/Friends är ett plus - Clan Inventory speciellt!
Jag vet inte, jag vill ge spelet en chans. Och därför inte bedöma den iaf tills betan.
Personligen tkr jag den är bättren DayZ betan - liksom turbo zombies i dayz, de första dagarna...vilket skämt de var.
Men Allt är personligt, och att ta upp DayZ här är bara dumt, då tråden handlar om WarZ.
Gillar ni inte WarZ, skit i o skriv.
De största problemet är väl fuskare, men de fanns i Dayz med/kanske finns än idag. Vad WarZ dev har sagt om de är att de finns bland de top sakerna de prioriterar. Men varför inte ett Antifusk system först... jo för att alla allpha testare ska inte sitta o bli sura över att de dog av fuskare, utan målet med alpha är att hitta bugs, exploits, fel. Att kunna spela spelet till 100% var inte deras syfte med alpha. Detta är vad jag tror, inte vad de sagt.
De kommer också sätta in möbler o sånt i hus, och nya IDLE animationer i character select..men de är inga PRIOS idag, idag är målet med spelet att finna bugs/exploits/fel/spawnfel ect..
EDIT: Jag ska inte göra WarZ devs till änglar, de kanske inte håller allt de lovat, men hoppas de, och gör de det, så har spelet en ljusframtid enligt mig