War Z det nya "stora" zombie spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

WarZ har samma grafik som War Inc! Då det använder samma motor, en hel del assets från det spelet och items.

Snyggt är det inte, draw distance är sjukt låg, områdena känns väldigt små, ljuden är rätt kassa.

Gameplayet verkar sjukt stelt, mycket bunnyhoppande, zombies är inget hot då man enkelt kan ta ihjäl fler än 3st med en hammare genom att slå - backa - slå - backa ... sjukt tråkigt! Så de enda hoten egentligen är andra spelare, men samtidigt inte då....det finns en Global Inventory där man kan lägga items man hittat och använda på alla karaktärer. Dör du så är det bara plocka från inventory!

Och varför kan de inte lägga loot och annat på bord, i hyllor och annat istället för på marken?! Är det så svårt?
Och varför lyser all loot likt blå neon?

Glömde bort, de ska ju också lägga till "special" zombies som tydligen ska vara svårare..

Haha har inte spelat antingen dayz eller warz men asså tycker inte du ska klaga så mycket . Dels för det äri "beta" stadiet ännu, och sen därför alla har olika smak , om man gillar warz får man göra det och om man gillar dayz får man göra det , Vill jätte gärna pröva båda men har annat jag måste köpa före. Och framförallt tror ajg inte att du kan på något vis göra det bättre än dessa "Noob spelutvecklare" Som alla säger att dom är . Säger inte att det är du som säger allt detta men tog bara ditt inlägg som exempel.

Permalänk

WarZ har samma grafik som War Inc! Då det använder samma motor, en hel del assets från det spelet och items.

Snyggt är det inte, draw distance är sjukt låg, områdena känns väldigt små, ljuden är rätt kassa.

Gameplayet verkar sjukt stelt, mycket bunnyhoppande, zombies är inget hot då man enkelt kan ta ihjäl fler än 3st med en hammare genom att slå - backa - slå - backa ... sjukt tråkigt! Så de enda hoten egentligen är andra spelare, men samtidigt inte då....det finns en Global Inventory där man kan lägga items man hittat och använda på alla karaktärer. Dör du så är det bara plocka från inventory!

Och varför kan de inte lägga loot och annat på bord, i hyllor och annat istället för på marken?! Är det så svårt?

Glömde bort, de ska ju också lägga till "special" zombies som tydligen ska vara svårare..

Gör ont i mina ögon när jag läser detta. Du har tydligen inte spelat WarZ mycket ser jag. Global inventory kommer du BARA åt om du befinner dig inom safezone. Sedan så spawnar det visst items på hyllor och bord. Snälla, ta och spela spelet lite innan du klagar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det jag tycker som är mycket bättre med WarZ jämfört än Dayz är:
-Inget lagg. Du skjuter en zombie han dör direkt. I DayZ springer zombien och sen faller han på plats. Samma sak när man skjuteren annan person. Känns mer realistiskt.

-Global Invetory. Ett problem med DayZ var när man hade allt gear så fanns det ju ingen riktigt poäng med att spela. Förutom att döda banditer. Det ända du tjänar på det är ju mat, vatten och kanske ammo. Men I WarZ så kan du ju "farma" upp gear och det blir inte helt onödigt att skjuta banditer.

-Du kan börja spela inom 1 minut. I DayZ "måste" du använda program för att kunna spel och det brukar tar för J*vligt långt tid att komma in i spelet. Detta beror ju vilken server man joinar, men oftast är det ganska lång väntetid. Dessutom så känns spelet mer optimerat för en vanlig spelare.

Det jag INTE gillar med warZ är:

-Byggnaderna är oftast helt tomma utan möbler osv. Känns som man går in en stor låda med fönster på.

-Ljudet tycker jag förstör lite. Ibland så kommer det skräckljud på en sekund och man blir paranoid/rädd. Detta kommer helt random så gillar det inte. Sen är det också djungelljud i en vanlig skog?

-Animationer är inget att hurra över, men detta kan ju fixas av tillverkarna och sägs också att det kommer.

Gillar man DayZ tycker jag man ska testa på WarZ! Jag gillar det

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Gör ont i mina ögon när jag läser detta. Du har tydligen inte spelat WarZ mycket ser jag. Global inventory kommer du BARA åt om du befinner dig inom safezone. Sedan så spawnar det visst items på hyllor och bord. Snälla, ta och spela spelet lite innan du klagar.

Förklarar ju varför alla kan ta items från sitt global inventory utanför safezones i alphan när de har dött.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Förklarar ju varför alla kan ta items från sitt global inventory utanför safezones i alphan när de har dött.

Du kan starta en gubbe med fullgear. Det är tänkt att det ska vara så med.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av f0kke:

Du kan starta en gubbe med fullgear. Det är tänkt att det ska vara så med.

Vilket gör detta till ett annat casual generic mmo med inspiration från dayz.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD

Permalänk
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Uppenbarligen inte du heller, har din gubbe inte spawnat än kan du plocka fritt ur GI...

Skrivet av f0kke:

-Inget lagg. Du skjuter en zombie han dör direkt. I DayZ springer zombien och sen faller han på plats. Samma sak när man skjuteren annan person. Känns mer realistiskt.

-Global Invetory. Ett problem med DayZ var när man hade allt gear så fanns det ju ingen riktigt poäng med att spela. Förutom att döda banditer. Det ända du tjänar på det är ju mat, vatten och kanske ammo. Men I WarZ så kan du ju "farma" upp gear och det blir inte helt onödigt att skjuta banditer.

-Du kan börja spela inom 1 minut. I DayZ "måste" du använda program för att kunna spel och det brukar tar för J*vligt långt tid att komma in i spelet. Detta beror ju vilken server man joinar, men oftast är det ganska lång väntetid. Dessutom så känns spelet mer optimerat för en vanlig spelare.

-Byggnaderna är oftast helt tomma utan möbler osv. Känns som man går in en stor låda med fönster på.

-Ljudet tycker jag förstör lite. Ibland så kommer det skräckljud på en sekund och man blir paranoid/rädd. Detta kommer helt random så gillar det inte. Sen är det också djungelljud i en vanlig skog?

-Animationer är inget att hurra över, men detta kan ju fixas av tillverkarna och sägs också att det kommer.

Gillar man DayZ tycker jag man ska testa på WarZ! Jag gillar det

Det är inte lagg, det är så att det tar någon sekund för dem att dö, skotten träffar direkt, bara att det tar tid för dem att falla, vet inte varför. En rättning till sista meningen; Om du gillar att enbart köra "pvp" eller PK i DayZ är WarZ troligen något för dig, vill du utforska en stor bana, bygga fordon, överleva på naturen, klara dig utan vädret, kunna hitta vädersträck och kunna orientera dig så är WarZ inget för dig.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Items spawnar på bord/hyllor..hur mkt har du spelat?

Vet att de använder samma motor, men jag "tycker" ändå de är rätt mysigt..spelet är inte fult direkt, inte hos mig iallafall. Solen är riktigt fin, solljus o allt, de passar på nåt sätt.

Att items lyser blått är lite sådär.

Men zombies kommer patchas mer, de kommer också kunna infektera, därför finns de vaccine som just nu inte används. Karatär animationer har gjort med handen så de märker man, men de kommer uppdatera animationer/vapen/gubbar/kartan...De har forumet uppdaterat hela tiden. Att spelt vart snart i 20 dar på alpha och kommit så långt är jag stolt över.

jag bryr mig inte om DayZ alpha, och jämförelser, då jag personligen spelar både och. Jag tkr DayZ zombies är grymt glitchade, stela också. Jag ser att WarZ i mina ögon har mer potential.

För PvP kommer de sätta in ett bounty system för att jaga bandits.
Fler kartor i framtiden, ett New York är omtalat i forumet nu.
Bilar i framtiden - Rykten - men de finns en bild på deras hemsida där en survivor sitter i en bil.
Talent system - Inga lvls, men talents. Talents ser ut som Dead Space gun upgrades typ. De är inga orealistiska buffs, utan du speccar för att t.ex. orka springa längre, men de finns INTE speccs för att göra 5% mer skada, så bojkotta inte spelet på de där. För att kunna specca finns de XP, du får XP av att döda/explora/hitta.

Stronghold och Egna servers är ett plus.
Clan system/Friends är ett plus - Clan Inventory speciellt!

Jag vet inte, jag vill ge spelet en chans. Och därför inte bedöma den iaf tills betan.
Personligen tkr jag den är bättren DayZ betan - liksom turbo zombies i dayz, de första dagarna...vilket skämt de var.
Men Allt är personligt, och att ta upp DayZ här är bara dumt, då tråden handlar om WarZ.
Gillar ni inte WarZ, skit i o skriv.

De största problemet är väl fuskare, men de fanns i Dayz med/kanske finns än idag. Vad WarZ dev har sagt om de är att de finns bland de top sakerna de prioriterar. Men varför inte ett Antifusk system först... jo för att alla allpha testare ska inte sitta o bli sura över att de dog av fuskare, utan målet med alpha är att hitta bugs, exploits, fel. Att kunna spela spelet till 100% var inte deras syfte med alpha. Detta är vad jag tror, inte vad de sagt.

De kommer också sätta in möbler o sånt i hus, och nya IDLE animationer i character select..men de är inga PRIOS idag, idag är målet med spelet att finna bugs/exploits/fel/spawnfel ect..

EDIT: Jag ska inte göra WarZ devs till änglar, de kanske inte håller allt de lovat, men hoppas de, och gör de det, så har spelet en ljusframtid enligt mig

Permalänk
Avstängd

Du har inte spelat DayZ standalone, så du har inget att säga om det.
Alphan av DayZ standalone kommer väl ut om ca 3v!?

WarZ känns mer som ett Deathmatch spel med inslag av zombies än någonting annat. Det finns inga riktiga hot för att folk ska tänka innan de engagerar i strid.

Vaddå 20 dagar? Spelet har varit i utveckling i 3 år säger dom

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kke:

Dom korta "skräckfilms ljuden på en sekund" betyder (enl. min egen erfarenhet och mina medspelare) att det finns andra spelare i din närhet. I övrigt så verkar det finnas musik som triggas i olika "zoner", typ att du närmar dig en stad eller liknande.
Detta är dock endast mina egna observationer efter att ha spelat ~15 timmar.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Avstängd
Skrivet av warh0g:

Dom korta "skräckfilms ljuden på en sekund" betyder (enl. min egen erfarenhet och mina medspelare) att det finns andra spelare i din närhet.

om det nu är det, så tas ju spänningen bort.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

om det nu är det, så tas ju spänningen bort.

Jag hoppas att det tas bort, det blir spännande just för att man vet att någon är där. Men det är inte lika spännande som att någon oväntat kliver runt ett hörn med ett hagelgevär

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Dayz känns överlägset, men Warz gör många saker bra, launcher, login, lite lättare inventory, character creator med mera.

Något Dayz säkert kommer få inom en snar framtid, arma 3 motorns inventory system ser helt ok ut inte för att påpeka grafiken.

Permalänk
Skrivet av Robeliboban:

Dayz känns överlägset, men Warz gör många saker bra, launcher, login, lite lättare inventory, character creator med mera.

Något Dayz säkert kommer få inom en snar framtid, arma 3 motorns inventory system ser helt ok ut inte för att påpeka grafiken.

Jag trodde Dayz Standalone skulle vara av Arma II motorn?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

http://dayzhq.com/news/what-we-know-about-the-standalone/
The standalone will provide the dev team with absolute freedom, and they will utilize many aspects of the Real Virtuality engine, not limited to the ArmA 3 version. It will be their own branch of the engine.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Man får hålla tummarna

Permalänk
Medlem

Jag vill se dig gå på 3 zombies samtidigt i denna patch med en hammare och överleva, och du måste vara i samma höjd som dem =D

Du dör ganska fort mot två stycken, en är inga problem att ta ner så länge du slår på den konstant, då får han aldrig in en attack. Får jag fler än två på mig så söker jag höjd. Lite buggat men då ställer de sig så nära de kan komma och jag kan slå på dem utan att ta skada själv. Ibland fungerar inte detta utan de klättrar upp ändå om det finns en låg väg upp, ungefär som en trappa. Utbrända bilar är ett bra exempel där zombies kan nå dig väldigt lätt. Du måste slå zombien minst 20ggr med en hammare för att den skall dö i vissa fall.

Just det där med global inventory, du måste ha en karaktär i en viss zon för att komma åt den, dvs om du vill hämta items så måste du vara i en "safe settlement". Har för mig att det finns tre st totalt just nu, en i norr, en i öst och en i sydöst. Spelar du dessutom på en populerad server så lär du inte överleva länge om du reser till fots och dessutom ensam, servrar skall kunnas ha upp till 200-250 spelare senare framåt i tiden. Låt oss säga en karta som Colorado med 200 spelare online, då händer det grejer!

Permalänk
Skrivet av zin:

Jag vill se dig gå på 3 zombies samtidigt i denna patch med en hammare och överleva, och du måste vara i samma höjd som dem =D

Du dör ganska fort mot två stycken, en är inga problem att ta ner så länge du slår på den konstant, då får han aldrig in en attack. Får jag fler än två på mig så söker jag höjd. Lite buggat men då ställer de sig så nära de kan komma och jag kan slå på dem utan att ta skada själv. Ibland fungerar inte detta utan de klättrar upp ändå om det finns en låg väg upp, ungefär som en trappa. Utbrända bilar är ett bra exempel där zombies kan nå dig väldigt lätt. Du måste slå zombien minst 20ggr med en hammare för att den skall dö i vissa fall.

Just det där med global inventory, du måste ha en karaktär i en viss zon för att komma åt den, dvs om du vill hämta items så måste du vara i en "safe settlement". Har för mig att det finns tre st totalt just nu, en i norr, en i öst och en i sydöst. Spelar du dessutom på en populerad server så lär du inte överleva länge om du reser till fots och dessutom ensam, servrar skall kunnas ha upp till 200-250 spelare senare framåt i tiden. Låt oss säga en karta som Colorado med 200 spelare online, då händer det grejer!

Lol, du verkar inte ha spelat speciellt mycket om du tycker att fler än 2 zombies med en hammare betyder problem. 20 slag tar dem bara i kroppen, i huvudet räcker det med 3 slag per zombie, och träffar man i huvudet svajar de även till så att de måste stanna och kan dessutom inte attackera. Slår man en i huvudet hamnar den lite efter, sen varierar man mellan alla zombies man har efter sig så kommer de mer som på ett led och är lätta att ta ut utan att ens ta skada.

Gällande Global inventory kan du ta ut saker utan att vara i safe zone, har du just revivat en gubbe utan att spawna kan du ge honom full gear att spawna vid, och på så sätt ha en stor fördel mot andra nyspawnade i området som på sin höjd har en ficklampa.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Lol, du verkar inte ha spelat speciellt mycket om du tycker att fler än 2 zombies med en hammare betyder problem. 20 slag tar dem bara i kroppen, i huvudet räcker det med 3 slag per zombie, och träffar man i huvudet svajar de även till så att de måste stanna och kan dessutom inte attackera. Slår man en i huvudet hamnar den lite efter, sen varierar man mellan alla zombies man har efter sig så kommer de mer som på ett led och är lätta att ta ut utan att ens ta skada.

Gällande Global inventory kan du ta ut saker utan att vara i safe zone, har du just revivat en gubbe utan att spawna kan du ge honom full gear att spawna vid, och på så sätt ha en stor fördel mot andra nyspawnade i området som på sin höjd har en ficklampa.

Är det inte lika lätt att döda zombies i DayZ? Vad jag vet så är det bara ett slag med yxa så dör de?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Är det inte lika lätt att döda zombies i DayZ? Vad jag vet så är det bara ett slag med yxa så dör de?

Har svårt att minnas att jag skrev något om DayZ eller hur det var lättare där? Om det bara är så att du började fundera över hur det var i DayZ; Jo, de dör av ett slag med yxa, dock är det svårare att träffa med yxan i DayZ, speciellt utan crosshair, pga detta kan det lätt bli att man viftar med den utan att träffa, sen kan du inte backa samtidigt som du slår lika enkelt i DayZ.

Personligen tycker jag att det är lite mer stressande att få en stor hord zombies på sig i DayZ om man bara har en yxa, sen händer detta sällan i War Z om man använder hammare, då det är väldigt svårt att få aggro, även om man går loss med pistol eller shotgun mitt i stan. Provade det häromdan i Boulder City efter att jag blivit påhoppad av en snubbe med en M9a, sköt honom i nyllet med hagelbrakaren, och var sen rätt trött på spelet, och bestämde mig för att prova hur bra aggro det var, och zombies hör tydligen inte pistol eller shotgun skott på längre än 20 meters avstånd, men de har väl dålig hörsel kan man anta Sen när allt ammo var slut blev jag ihjälslagen av tre snubbar med ficklampor, tydligen var vapnen fulladdade igen när de tog upp dem (var två pumphagel och en M9a, eller vad de nu vill kalla dem i spelet)

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Har svårt att minnas att jag skrev något om DayZ eller hur det var lättare där? Om det bara är så att du började fundera över hur det var i DayZ; Jo, de dör av ett slag med yxa, dock är det svårare att träffa med yxan i DayZ, speciellt utan crosshair, pga detta kan det lätt bli att man viftar med den utan att träffa, sen kan du inte backa samtidigt som du slår lika enkelt i DayZ.

Personligen tycker jag att det är lite mer stressande att få en stor hord zombies på sig i DayZ om man bara har en yxa, sen händer detta sällan i War Z om man använder hammare, då det är väldigt svårt att få aggro, även om man går loss med pistol eller shotgun mitt i stan. Provade det häromdan i Boulder City efter att jag blivit påhoppad av en snubbe med en M9a, sköt honom i nyllet med hagelbrakaren, och var sen rätt trött på spelet, och bestämde mig för att prova hur bra aggro det var, och zombies hör tydligen inte pistol eller shotgun skott på längre än 20 meters avstånd, men de har väl dålig hörsel kan man anta Sen när allt ammo var slut blev jag ihjälslagen av tre snubbar med ficklampor, tydligen var vapnen fulladdade igen när de tog upp dem (var två pumphagel och en M9a, eller vad de nu vill kalla dem i spelet)

Det måste ju jämföras med något? DayZ? Verkligheten?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Det måste ju jämföras med något? DayZ? Verkligheten?

Nej det måste det inte alls...

Han sa i stort sett att det var skitsvårt att döda 3 zombies med en hammare, och att det alltid tog 20 slag för att få död på dem, jag rättade honom.
Det behövs ingen jämförelse till något annat för det...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kört ganska mycket DayZ och jag måste säga att WarZ är roligare.
Det är mindre buggar (i alphan, säger ganska mycket), smårolig grafik och sen lite andra saker som gör att WarZ kommer hålla längre, t ex Bounty-systemet.
Fristående Dayz hade jag tänkt att skaffa men när jag fick reda på att det inte kommer vara Arma III motorn så vart det ointressant.

Sen så läste jag någon som sa att det kommer musik om man är i närheten av en annan player. Detta stämmer inte, om du frågar mig... Jag har kört WarZ men några polare och vi har stått på samma ställe men det är t ex bara 1 av oss som får musik. Kanske är "bug" eller nåt men jag tror inte att musik har något med det att göra.

Permalänk
Medlem

Just nu tycker jag War Z är sjukt B men har nog mycket med att de är alpha stadie som man får spela om man köpt spelet, kan bli bra senare ifall de fixar många av buggarna och uppdaterar de extremt lågupplösta texturerna samt upplösningen. Det kan bli bra men är defenetivt inte det nya Dayz, för många aspekter som är olikt, för mig verkar det mer vara ett CoD i zombie miljö än ett nytt Dayz

Visa signatur

Mobo: Asus sabertooth Z77 CPU:3770K RAM:Kingston HyperX Genesis 16gb 1600mhz GFX: gigabyte GTX 580 3gb HDD:1xWD green2TB 1xWD black 1TB SSD 1x INTELv2 1x Random Kingston

Permalänk
Skrivet av mppl:

Kört ganska mycket DayZ och jag måste säga att WarZ är roligare.
Det är mindre buggar (i alphan, säger ganska mycket),
smårolig grafik och sen lite andra saker som gör att WarZ kommer hålla längre, t ex Bounty-systemet.
Fristående Dayz hade jag tänkt att skaffa men när jag fick reda på att det inte kommer vara Arma III motorn så vart det ointressant.

Sen så läste jag någon som sa att det kommer musik om man är i närheten av en annan player. Detta stämmer inte, om du frågar mig... Jag har kört WarZ men några polare och vi har stått på samma ställe men det är t ex bara 1 av oss som får musik. Kanske är "bug" eller nåt men jag tror inte att musik har något med det att göra.

When will you learn..?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mppl:

Ehrm. Var står det?

På whatweknowaboutstandalonedayz så står det att de kommer använda arma 3 motorn, fast de har 100% frihet att göra vad de vill med den.

Visa signatur

Permalänk

Tycker ärligt talat det är dumt att prata om vad som är bäst av War Z och DayZ, de är bra för två helt olika saker. Vill man ha något som liknar en hardcore simulator, med många fler funktioner, banor som är spännande att utforska, vill man ha en överlevnadssimulator kombinerat med zombieapokalyps är det DayZ man ska spela, är man mer ute efter något mindre seriöst, och mer gillar delen med att skjuta survivors så passar War Z bättre.

Ni kan säga vad ni vill, men i War Z är det inte alls spännande att utforska, allt ser identiskt ut, man har karta och GPS från början, och vet på så sätt precis var man är, och hur man tar sig dit man vill, dock är själva skjutandet trevligare, det känns mer flytande, medan det i DayZ känns rätt segt, på gott och ont.

Skulle både DayZ och WarZ endast vara ett co-op spel, dvs att man kan joina typ 4 pers och spela så skulle man ju helt klart ha roligast i DayZ, det finns mer att göra än att skjuta survivors, och zombiena är mer finslipade, de hör och reagerar när man skjuter, och är pga de klumpiga kontrollerna i DayZ svårare att skjuta, och är svårare att smyga förbi.

Har haft lite kul i War Z, men detta har alltid varit när man skjutit med spelare, antingen ensam eller med en kompis. Sen har War Z en del spännande inslag som t.ex attachments och ordentliga melee vapen som skulle vara trevligt att ha i DayZ, men det jag personligen är ute efter är något mer simulatorliknande, mer än ännu en variant på FPS

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nån annan som har problem med laddningen av spelet? Laddningstiden är inte så lång, men när man kommer in i spelet så tar ibland 1-2 min med fryst skärm innan man kan börja spela.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Vill gärna testa på spelet, så byter dota 2 keys mot guest pass. PM:a!

Permalänk
Avstängd

Hehe... Skill Trees? Seriöst!?
http://forums.thewarz.com/attachment.php?attachmentid=2291&d=...

Ladda om vapnet snabbare, springa längre/snabbare etc... blir väl dayz för mig då, då man slipper sådant trams där allt blir obalanserat.

lol normal mode...
Normal characters on other hand will be just put into "lockdown" for certain period of time - we're testing how long it'll be, for now that time is set to 24 hours of real world time. Once "revived" your character will be able to continue to play from approximately same location where he died, all hist skills/stats will remain same.

Tydligen är detta hela kartan i WarZ?

This screenshot shows pretty much 90% of the map. distance from the camera to far mountains in the center of the screen is around 11-13km ( 6.6 to 7.8 US miles ).

This is our first map codename "Colorado".

This map size is pretty comfortable for up to 130+ players. At 200+ players, you'll be able to meet other players every 15-20 minutes of playing game.

Wat!? Okej.. Världens minsta bana för 100-150 spelare isf.

Tycker 50 spelare i DayZ (Chernarus 225km2) är rätt mkt då man ofta stöter på andra. Och sedan är ju ens view distance runt 1800m i DayZ, medans den är kanske 2-300m i WarZ? Och enligt kartan är den ju sjukt liten?

Gällande kartan så verkar det inte finnas så mycket firhet gällande rörelser, då det är massor av "Berg" som blockerar ens väg. Så man fasas typ genom trattar till nästa område.

Största staden? I spelet:

Jämför träden med byggnaderna.

Ni som varit i de större städerna, hur stora är de?

Visa signatur