Tyst & kall hårddisk till xbox.

Permalänk
Medlem

Tyst & kall hårddisk till xbox.

Tjena, jag är ute efter en tyst och kall hårddisk som jag skall sätta in i en xbox. Har letat fram 4 diskar för ca 1400 kr.

seagate barracuda V 7200 rpm 80 GB
samsung V60 5400 rpm 80GB
samsung V40 5400 rpm 80GB
seagate U6 5400 rpm 80GB

Vet någon något om ljud och värme gällande dessa diskar? Är en 5400 rpm-disk garanterat tystare och kallare än en 7200 rpm-disk?

Visa signatur

// Jöben

Permalänk
Medlem

www.storagereview.com är en guldgruva när det gäller sån där information.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Varför så stora??
Vad jag vet kan du bara utbyttja original mängden ändå

Visa signatur

"I read these books, any books, to develop my command and knowledge in the english language. I read to further my education, miss Kenton"

Permalänk
Medlem

jag har själv en moddad xbox samt en 80gb Wester Digital 5400RMP. Så länge du tar 5400rpms hårddiskar så är du på den säkra sidan men jag har också hört att 7200rpm ska funka minst lika bra. Vissa 7200rpm är tom kallare än 5400, men som sagt, det varierar.

Permalänk
Medlem

Har själv beställt en Samsung 120gb. Går enligt de tester jag sett mycket tyst och ej varmt.

Permalänk
Hedersmedlem

Polaren har en 120 GB WD i sin (den med 8MB cache) och det funkar bra.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Skulle vara roligt att ha en xbox med en pIII 1400mhz och en 200gb WD-disk. kanske lite overkill men ruggit kul o meka

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Medlem

Min slutsats: Alla går lika bra...

Visa signatur

// Jöben

Permalänk
Medlem

Min slutstats: Alla går lika bra men man tjänar inget i fart på att köra en 7200 varvare välj istället en tyst samt sval 5400 varvare:)
Jag kommer däremot sätta in en 7200varvs WD80Gb'are i min xbox för det är den enda disken jag har över just nu.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Well, efter lite mer spaning...
[Samsung V60] - http://www.oneshop.nu/prodSearch.asp?level=4&code=10001004101...
[Seagate U6] - http://www.netvaruhuset.com/lagring.html

Någon av dessa blir det...
U6an har jag bara hittat på netvaruhuset. Det blir nog V60, den verkar ha kommit senast, om ingen har något ont att säga om den?

Visa signatur

// Jöben

Permalänk
Medlem

Har 120GB-versionen av Samsungen i min Xbox och det funkar bra. Den är både tyst och sval. Och prestandan räcker gått och väl till i Xboxen

Synd bara att fläktarna i Xboxen låter... HÖGT!

Permalänk
Avstängd

man skall ha snabb tyst och temp vänlig HDD!!!

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Medlem

Jag kör en 80Gb Maxtor 5400rpm i min. Funkar jättebra, den är tom nästan fylld
Någon som har lyckats tysta ner boxen lite? Den där fläkten låter ju en hel del

Permalänk
Medlem

Jag tänkte faktiskt byta ut fläkten i min...

http://www.xboxmod08.com/Tutorial_-_How_to_make_the_Xbox_sile...

Där är en guide... men jag ska kolla om det inte finns möjlighet att slänga in en 80mm...

Visa signatur

// Jöben

Permalänk
Medlem

hmm är det en 40 eller 80 pinnars IDE kabel från xboxen till hårddisken?

Permalänk
Medlem

40

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Frågan är om det gör så stor prestanda skillnad mellan en 5400 och en 7200 om det bara är en ATA33 kabel

Permalänk
Medlem

Förmodligen ingen alls eller åtminstone väldigt liten, man använder inte heller xboxen på samma sätt som en vanlig dator.
Skall man tex lystna på musik eller se på film (mp3, vcd/svcd/divx) så tar det ändå ett bra tag att föra över filerna eftersom nätverkskortet i xboxen inte är det allra kvickaste (jag har aldrig varit över 900kb/s).

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Vad använder ni era xboxs till eftersom ni har så mycket utrymme?

Permalänk
Medlem

havoc: När jag för över filer ligger jag på ca 6 mb/s.
Petterk: Filmer och spel tar upp mycket utrymme

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem

Jovisst fungerar en 7200 varvare lika bra som en 5400 varvare. Bara det att med stor sannolikhet så kommer 7200-diskarna att överhettta och dö en tidig död i en Xbox.

Permalänk
Medlem

nevada: Antar att det är nått som spökar med mina inställningar isåfall.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bjarte
Varför så stora??
Vad jag vet kan du bara utbyttja original mängden ändå

hmmm nä... har flera polare som sitter med 120gbare i sina...

Visa signatur

| Lian-Li PC75 | XP1700+@2,3GHz | 512MB DDR | PowerColor 9800Pro | 540GB |

Permalänk
Medlem

Tar ni ut den gamla hddn då och sätter in en ny, eller sätter ni bara in en ny?

Permalänk

Vet inte om jag skulle vilja ha en samsung... två samsung har dött under samma år här nu, en var 3 månader gammal den andra 11 månader.

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cuique
Tar ni ut den gamla hddn då och sätter in en ny, eller sätter ni bara in en ny?

Läs mera här:
http://www.psxcare.com/support/cgi-bin/ultimatebb.cgi