Problem med värme.. ingen hade svar jag fixade det..

Permalänk
Avstängd

Problem med värme.. ingen hade svar jag fixade det..

Min har varit 50 grader hur länge som helst.. Och så frågade jag här varför.. Men ingen svarade.. så var min lillebror här med datorn och hans var 70 grader.. och ingen har trimmat.. så tog jag bort fläkten och skruva isär den och det var inte lite damm där.. då gick den ner till 38 grader.. så gjorde jag lika dant på min.. nu ligger båda runt 35 - 39 grader.. =D

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk

den satt säkert snett, du fick den att sitta bättre andra gången du fäste.

Visa signatur

CHASSI: Addtronics 7896a | MB: DFI LanParty-UT| HDD: 1 Maxtor 80 gig @ ata133 | CPU: AMD X2 3800+ @ 2500 mhz [250*10] | [color="blue"] Minnen[/color]: Gskill 2x1024 |GFX: XFX 7800gt

Permalänk
Avstängd

Jo den satt säkert snett på både min dator och min lillebrors.. Var juh något extremt med damm i flänsen..

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

damm är bra

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Avstängd

En lika dan fläkt ungifär har min lillebror fast med röd klämma.. såg lika dan ut =D

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Den samlar damm som fasen, hade en sådan innan, och efter ett tag började den låta oönskat mycket mer än innan, plus att temperaturen på CPUn steg. Den var även den full av damm...

Visa signatur

http://www.kindredspirits.nu - skön goth utan förbehåll

Permalänk
Medlem

kass design med andra ord eftersom det är flera som har haft liknande problem med damm

jag har en kvar och den kollar jag ganska ofta

(den dammiga var inte min)

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

Kass design.. städar ni typ 1gng/år eller??? jag har typ inget damm i min dator.. endast litet och allt det kommer från sängen som sugs in direkt = bara SMÅ SMÅ partiklar som inte fastnar i flänsen om man inte moddar in en dammsugarpåse eller så...
(Om man har stora damråttor i rummet så e de väll inte konstigt att en eller annan sugs in i datorn...)
Asså jag påstår inte att det är jättedammigt hos er designen kanske är sämmre en på andra i detta perspektiv.. men man får ju se det ur deras perspektiv...

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Kass design.. städar ni typ 1gng/år eller??? jag har typ inget damm i min dator.. endast litet och allt det kommer från sängen som sugs in direkt = bara SMÅ SMÅ partiklar som inte fastnar i flänsen om man inte moddar in en dammsugarpåse eller så...
(Om man har stora damråttor i rummet så e de väll inte konstigt att en eller annan sugs in i datorn...)
Asså jag påstår inte att det är jättedammigt hos er designen kanske är sämmre en på andra i detta perspektiv.. men man får ju se det ur deras perspektiv...

Spelar ingen roll hur mkt jag dammsuger det fastnar endå damm i radiatorn.

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Medlem

heh!

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk
Avstängd

Man drar juh med datorn en hel del me.. till folk och nätverk mm.. då blire rätt saftigt med damm i dom me..

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Jag hade ett trevligt ½cm tjock lager damm på golvet av min dator efter DHw2002