Permalänk

Hjälp! Inga usb-möss fungerar.

Hej!

Här just flyttat och det första jag gjorde på det Nya stället var att Koppla in datorn. Men då fungerar helt plötsligt inte musen, en Plexgear Office Som har fjnkat perfekt fram tills nu. Gick och köpt en Qpad Om-75 men samma problem där.

Det verkar vara så att datorn inte hittar de allmänna drivrutinerna för möss. Ingen av tillverkarna har egna drivrutiner. Jag kör Win 8 på ett asus m4a79xtd evo moderkort.

Jag har provat alla usb-portar, Att uppdatera drivrutiner I enhetshanteraren, selektiva omstarter i Mängder Och diverse andra grejer. Selektiv omstart lyckades fixa problemet i en minut men sen när jag bytte port eller mus gick det åt fanders igen. Detta har jag sedan dess har jag inte lyckats återskapa.

Jag börjar nu bli ganska förtvivlad och hoppas någon vänlig själ kan hjälpa mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Skrev detta på telefonen, därför blev det lite konstig stavning Och versaler Ibland.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Testa att boota en linux-live-cd bara för att se om det är windows som strular eller annat.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Enklast är att gå in i Enhetshanteraren och ta bort objekterna under USB och sedan boota om och låta Windows hitta och installera dom på nytt och sedan koppla USB musen.

Hjälper inte det kan man pröva med att ta bort VID filerna i registret som skapats för mössen (om nu möjligt in win 8)