Frågor om Thor Lorride v2 på CDON

Permalänk
Medlem

Nu ligger min på posten redan, det gick fort.

Jag har troligtvis inte tid att packa- och koppla upp i helgen, men om jag lyckas ta mig samman så kan jag ta lite bilder samtidigt.

Permalänk
Medlem

Nu är jag helt rookie på det här med datorer, men stöder denna datorn wireless? eller kommer jag behöver damma av min ethernet cabel?

Permalänk
Medlem

Lite fler bilder

Översikt på interiören finns i ett tidigare inlägg.

Lite överklockningsövningar idag. Jag avslutade för dagen vid 4,4GHz och 1,27V med 64 grader som max, när det var dags för middag. Jag har bytt kylare.

Permalänk

Klarar datorn att köra två skärmar?

Permalänk

Ville bara säga att jag köpte min lorride v2 och den är verkligen grym, dock så får jag bluescreens väldigt ofta vilket är så sjukt jävl* jobbigt kan jag säga, vet inte vad problemet är heller, får nog fråga CDON på måndag. Men men, jag uppblever att jag får bluescreens osv, men själva datorn i säg har jag kunnat maxa allt jag har prövat än så länge, hur bra som helst, men som sagt, har problem med bluescreen vilket är sjukt jobbigt....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damiano-Italiano:

Ville bara säga att jag köpte min lorride v2 och den är verkligen grym, dock så får jag bluescreens väldigt ofta vilket är så sjukt jävl* jobbigt kan jag säga, vet inte vad problemet är heller, får nog fråga CDON på måndag. Men men, jag uppblever att jag får bluescreens osv, men själva datorn i säg har jag kunnat maxa allt jag har prövat än så länge, hur bra som helst, men som sagt, har problem med bluescreen vilket är sjukt jobbigt....

har läst omdömen om den ssd'n datorn har och där fanns många negativa omdömen om att ssd'n inte var så bra, bluescreens ofta osv :/ kan nog vara ssd'n som är orsaken till dina bluescreens
OBS jag kan däremot ha fel!

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk

Är också nöjd än så länge, fick hem min i fredags!
Har dock inte hunnit pröva ett enda spel än tyvärr!

So far, so good!

Visa signatur

Raijintek Ophion Evo | 9900K | EVGA GTX 1080Ti | Gigabyte Z390 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | Corsair H100i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damiano-Italiano:

Ville bara säga att jag köpte min lorride v2 och den är verkligen grym, dock så får jag bluescreens väldigt ofta vilket är så sjukt jävl* jobbigt kan jag säga, vet inte vad problemet är heller, får nog fråga CDON på måndag. Men men, jag uppblever att jag får bluescreens osv, men själva datorn i säg har jag kunnat maxa allt jag har prövat än så länge, hur bra som helst, men som sagt, har problem med bluescreen vilket är sjukt jobbigt....

Det KAN vara grafikkortsdrivrutinerna.... Har du laddat ned senaste nvidia-drivisarna och kört en clean install? Om du får bluescreens när du spelar så är det troligt att det är detta som är felet. Naturligtvis tråkigt att få bluescreens med en ny dator, en lösning bör dock ligga nära till hands och du kan ju som sagt ringa CDON/Thor-supporten om det du själv provar inte hjälper.

Visa signatur

CDON Thor Mode v.2
I7 3770K
16 Gb ram, 120 Gb SSD, 2 Tb HDD
EVGA GTX 780 SC ACX

Permalänk
Medlem

Beställde min för 11 dagar sedan.. Ordern annulerades idag. Himla skoj

Permalänk

Jag är antagligen blind men är det stöd för SLI i Lorride v2an?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vileplume:

Jag är antagligen blind men är det stöd för SLI i Lorride v2an?

jodå har för mig att moderkortet är ett msi z77a-gd45 och de stödjer sli

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮