Tips för delar av ny dator (13000-14000k) framtidssäker!

Permalänk
Medlem

Tips för delar av ny dator (13000-14000k) framtidssäker!

Hej!

Eftersom jag inte har full koll på vilka delar som skulle fungera bäst för en dator 13000-14000 så skulle jag gärna vilja ha lite tips!
Någon som vet ett bra paket? Jag vill INTE bygga själv utan det får Inet göra. Framtidssäker.

Jag har byggt den datorn jag använder just nu men jag känner att det inte är min grej.

Skulle vara mycket tacksam!

Permalänk
Avstängd

Hmm, om du redan byggt en dator så är det bväll ingen ide att låta inet göra det? Kan du monter akomponenter samt installera OS så är det inga problem. Den datorn du har i sign är ju inte kass direkt, kanske uppgradera vore en bra ide? Ram, gpu, ssd, samt en beggad i7 2600k eller liknande, det skulle jag gjort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Az1337:

Hmm, om du redan byggt en dator så är det bväll ingen ide att låta inet göra det? Kan du monter akomponenter samt installera OS så är det inga problem. Den datorn du har i sign är ju inte kass direkt, kanske uppgradera vore en bra ide? Ram, gpu, ssd, samt en beggad i7 2600k eller liknande, det skulle jag gjort.

Mjo men det tog mig 2 dagar o bygga datorn. + att sladdarna blev inte så bra lagda. Så vill gärna att Inet gör det så att det ser lite bättre ut och kanske ger mer utrymme för luft o mindre risk att jag gör något fel.

Men du menar att den datorn jag har nu kommer klara spel i framtiden? Jag tänker på Black Ops II som kom nu. Men även fler krävande spel som antagligen kommer att komma. Jag vill inte köra spel på minimum utan gärna högre upplösning.

Hmm, vad tycker du jag skulle kunna uppgradera till? Har du tips på bra delar från Inet? Det som du tycker jag borde uppgradera.