Iphone 4 - Recovery loopar och felkoder. Hjälp!

Permalänk
Medlem

Iphone 4 - Recovery loopar och felkoder. Hjälp!

Tjaa!

Nu är det så här att jag har en Iphone 4 som bara vill ställa till med problem. Det känns som att jag har testat allt men vänder mig nu till er på swec för lite hjälp och vägledning! Den verkar du vara i någon slags recovery loop, har fått felkoder så som (21, 1602) och massa andra som jag inte kommer ihåg just nu! Det hela började med att telefonen dog helt plötsligt och jag kopplade in den till itunes och fick felkod 21.

*Testade installera om itunes och även testa på en annan dator men samma felkod uppstod..
*Ändrade i host filen, böt ut den mot en annan och provade att ta bort den helt, inget av det fungerade.
*Stoppade telefonen i DFU läge och testade återställa, samma felkod.
*DFU + Återställa samt inaktiverat brandvägg och virusprogram, samma felkod.
*Gick in i Tiny umbrella och skulle bocka av rutan "set hosts to cydia on exit" men rutan gick varken av bocka i eller av.
*Testade spara SHSH men verkade som att den inte kunde spara. Testat Exit recovery - Fix recovery och sen DFU och återställa igen, fick då felkod 1602.
*Testade köra blackra1n i recovery mode. Men programet fryser fast och "svarar inte" i windows. Samma i DFU läge.
*Testade då köra Redsn0w då fastnar den först på "Waiting for reboot" kollade upp något på internet som skulle fungera.
*Testade köra Redsn0w igen och får "usb communication problem"..
*Startat om datorn, bytt usb port, kör Redsn0w som admin och samma problem uppstår "Usb communication problem"
*Gick in i aktivitetshanteraren och avslutade "itunes help" och får Exploit failed.
*Bytte till usb 2.0, samt håller kvar homeknappen under hela proceduren. "Usb communication problem"
*Testat köra select ipsw och laddat ner både firmware 5.01 och 5.0.. Står att det fungerat och att proceduren fortsätter på telefonen men inget händer, telefonen har itunes med en usb kabel mot som i recovery mode.
*Testat återställa igen men får felkod 1602..
*Testat köra redsn0w igen och får "usb communication problem"
*Laddar ner Ifaith och sn0wbreeze men inget av programmen tycks fungera. "Det gick inte att initiera programmet rätt (0xc0000135)

SNÄLLA HJÄLP MIG!

Permalänk
Medlem

Hade jag varit dig så hade jag provat återställa på en ren installation av windows för att utesluta hårdvarufel på telefonen.
Visst du blir av med ditt jailbreak men prio ett är väl ändå att få igång telefonen överhuvudtaget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Hade jag varit dig så hade jag provat återställa på en ren installation av windows för att utesluta hårdvarufel på telefonen.
Visst du blir av med ditt jailbreak men prio ett är väl ändå att få igång telefonen överhuvudtaget?

Saken är den att den har aldrig varit jailbreakad tidigare i fungerande tillstånd. Utan jag testade det då inget annat fungerade.

Kan tillägga att jag har testat återställa telefonen på 4 olika datorer.. 3 av dom har aldrig haft itunes installerat eller haft något med det att göra.

Permalänk
Medlem

Testa att öppna telefonen och koppla bort batteriet i några minuter.
Koppla sedan in det och kör iTunes

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crank420:

Saken är den att den har aldrig varit jailbreakad tidigare i fungerande tillstånd. Utan jag testade det då inget annat fungerade.

Kan tillägga att jag har testat återställa telefonen på 4 olika datorer.. 3 av dom har aldrig haft itunes installerat eller haft något med det att göra.

Då är den nog trasig

Permalänk

Error 20, 21, 23, 26, 28, 29, 34, 37

These errors typically occur when security software interferes with the restore and update process. FollowTroubleshooting security software issues to resolve this issue. In rare cases, these errors may be a hardware issue. If the errors persist on another computer, the device may need service.

Error 1600, 1601, 1602: Try the following steps to resolve this error:

Ensure proper USB isolation troubleshooting has been performed, and test with a known-good cable.
Follow the steps listed for Error 1604.
This error may be resolved by disabling, deactivating, or uninstalling third-party security, antivirus, and firewall software. See steps in this article for details on troubleshooting security software.

Error 1604:
This error is often related to USB timing. Try changing USB ports, uninstalling and reinstalling USB ports, and other available USB troubleshooting steps (troubleshooting USB connections, device not recognized properly, computer won't recognize a FireWire or USB device). If you are using a dock, bypass it and connect directly to the white Apple USB dock connector cable. If the issue persists on a known-good computer, the device may need service.

Visa signatur

Vafan var det för fel på min gamla signatur...