Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av snusenice:

Tror inte detta tar så värst lång tid innan dom lägger ut den igen, med tanke på att den har dragits tillbaka är det säkert nått dom behöver fixa. Dom har uppdaterat den regelbundet till wp7...

Du har nog säkert rätt, dock kan man fråga sig vad det är som är så trasigt om de drar tillbaka appen helt och hållet istället för att bara patcha upp den versionen som är ute...

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

varför uppdaterar inte nokia lumnia 800 till wp8?
kanske fel tråd men ändå

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Skrivet av abbebandy:

varför uppdaterar inte nokia lumnia 800 till wp8?
kanske fel tråd men ändå

den saknar krypterings-chippet, läste jag någonstans, kanske på wpcentral.com

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mubaslat:

Aha okej, tack! Det hade jag inte en aning om, fungerar faktiskt finemang för mig, bättre på WP8 än för mig tidigare på WP7,5..

Du får gärna dela med dig var man kan tanka det.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Problemet här är att WhatsApp har dragit tillbaka sin version för WP8, MEN har du haft möjligheten att tanka appen INNAN de tog bort den har du fortfarande tillgång till den, men det är ju lite problematiskt för nya användare.

Testar att dela appen från min Lumia 800:
http://windowsphone.com/s?appid=218a0ebb-1585-4c7e-a9ec-054cf...

WhatsApp är en av tusentals bra appar för Windows Phone. Hitta fler på WindowsPhone.com!

Skickat från min Windows Phone

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mobo: Asus Prime X470 PRO Ram: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz PSU: Cooler Master 700 W GPU: XFX Radeon RX 5700 XT 8 GB SSD: Samsung EVO 850 500 GB SATA 2.5" HDD: Massa diskar Chassi: Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesam2k:

Testar att dela appen från min Lumia 800:
http://windowsphone.com/s?appid=218a0ebb-1585-4c7e-a9ec-054cf...

WhatsApp är en av tusentals bra appar för Windows Phone. Hitta fler på WindowsPhone.com!

Skickat från min Windows Phone

Tack!

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk

Hade en förbokning på en gul hos Halebop med abonnemanget Rubbet. Fick köplats 95 förra veckan. Kollade igår och det var samma köplats 95 ? Har dem inte skickat ut några gula alls ? Annullerade då min beställning och beställde från Telia, som hade gula i lager. Jag tog abonnemanget "Flex mellan".Fick nyss sms att paketet är skickat, kommer torsdag. Ett citat från Halebops facebooksida till en missnöjd halebopkund: "lämna aldrig moderskeppet" Det är så sant som det är sagt ! Jag kommer att hålla mig till Telia ett bra tag.

Visa signatur

Core I7 920 - Asus P6T SE - 12gb ram Samsung 1333mhz - Asus DC II GTX 580 - Intel SSD 330 120gb OSdisk - Intel SSD 330 120gb speldisk - Seagate Barracuda 2tb lagringsdisk - X-FI titanium - Corsair GS 800w - Noctua NH-U9B SE2 - Antec Eleven Hundred w Noctua S12B FLX fans - Scythe KS01-BK - Razer Naga Molten - Qpad MK-85 MX Red - Win 8.1 Pro 64 Bit med Media Center

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesam2k:

Testar att dela appen från min Lumia 800:
http://windowsphone.com/s?appid=218a0ebb-1585-4c7e-a9ec-054cf...

WhatsApp är en av tusentals bra appar för Windows Phone. Hitta fler på WindowsPhone.com!

Skickat från min Windows Phone

"This app is no longer published"

Har provat att ändra region och språk utan framgång. Som sagt, tillfälligt borttagen för nytillkomna.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk

Nokia Lumia 920

Hej

jag har fått en Lumia 920 vi sista fredag .Nu har jag ett problem ett stor pronlem .
Jag hör inget när jag ringer eller svara telefon .Jag måste stoppa in hörlurar eller sätta på
högtalare för att höra något. Gör jag något fel eller är det något med min Lumia ?

Permalänk
Skrivet av Leonardo131078:

Hej

jag har fått en Lumia 920 vi sista fredag .Nu har jag ett problem ett stor pronlem .
Jag hör inget när jag ringer eller svara telefon .Jag måste stoppa in hörlurar eller sätta på
högtalare för att höra något. Gör jag något fel eller är det något med min Lumia ?

Känns som att den tror att hörlurarna sitter i, fast dom inte gör det. Du kan kolla om detta är felet genom att ringa upp:
##634#

Då kommer en diagnostik app att öppnas (förutsatt att det är samma som på lumia 800).
Längre ner på den har du headset detection, kika på det.
Prova dra en reset annars se om det hjälper.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det går att stänga av backlighten på knapparna när man kollar på serier ?

Permalänk
Medlem

Podcasts

ledsnade på Telenor... åkte till Elgiganten sickla och plockade upp en vit igår.

hittills är det en trevlig upplevelse, snygg, stor (lagom), solid och allt flyter på... inser dock att jag kommer att sakna Spotify som fan.

Kommer från 6 år av iOS, så det känns grymt ovant... därför vänder jag mig till er med en fråga

Jag lyssnade mycket på podcasts på Ajfånen via itunes och senare via den integrerade appen "podcasts". Det funkade ju relativt smidigt, framför allt fanns det ju ett asfett utbud.

Hur f** gör jag för att få tillgång till podcasts på WP8?? Behöver jag en app för att "hitta" podcasts? Jag har sökt i Store, men själva "poddarna" finns ju inte där

tackar

Visa signatur

Asus Maximus V Gene, i7 3770K, Corsair Vengeance Low Profile DDR3 8Gb, Noctua NH-D14, Gigabyte GeForce GTX 980Ti G1, Samsung 830 128GB, Corsair HX850 850W, Fractal Design Arc

Predator X34, Corsair Vengeance K90, Logitech G502, Astro A50

Permalänk
Medlem

Hade förhandsbokat en gul hos telenor, men dom flyttade fram leveransen ytterligare en gång i morse, så jag avbeställde den och beställde en svart från telia, som packas just nu!

Visa signatur

80186 Power....

Permalänk
Skrivet av snusenice:

Känns som att den tror att hörlurarna sitter i, fast dom inte gör det. Du kan kolla om detta är felet genom att ringa upp:
##634#

Då kommer en diagnostik app att öppnas (förutsatt att det är samma som på lumia 800).
Längre ner på den har du headset detection, kika på det.
Prova dra en reset annars se om det hjälper.

det är tyvärr inte samma app som öppnas .
det är Color variant + lifetime counter som öppnas .

Finns det ett annat nr man kan ringna upp ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultbult:

ledsnade på Telenor... åkte till Elgiganten sickla och plockade upp en vit igår.

hittills är det en trevlig upplevelse, snygg, stor (lagom), solid och allt flyter på... inser dock att jag kommer att sakna Spotify som fan.

Kommer från 6 år av iOS, så det känns grymt ovant... därför vänder jag mig till er med en fråga

Jag lyssnade mycket på podcasts på Ajfånen via itunes och senare via den integrerade appen "podcasts". Det funkade ju relativt smidigt, framför allt fanns det ju ett asfett utbud.

Hur f** gör jag för att få tillgång till podcasts på WP8?? Behöver jag en app för att "hitta" podcasts? Jag har sökt i Store, men själva "poddarna" finns ju inte där

tackar

Jag kör på appen "podcast", man lägger bara in rss feeden i programmet sen är det abra att tuta och köra.
Med windows phone 7.5 gjorde man likadant med zune men vet faktiskt inte hur det fungerar i windows 8a, den hänvisar bara till zune store, men där finns inga podcasts i sverige.

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem

Fått min gula Lumia 920, var snabb och beställde den från Elgig den 28e och fick den igår Sjukt nöjd, hade en HTC 8X innan och nu när jag återställde kontot så åkte alla appar med FÖRUTOM whatsapp (typiskt). Har även problem med att när mobilen vibrerar så låter det som hela mobilen ska falla sönder - kontaktade Nokia i deras chat (visste inte att de hade en support-chat men det har de tydligen) och de gav mig information om att de håller på att jobbar med en uppdatering som kommer ändra hastigheten på vibratorn eftersom det tydligen blir resonans eller något liknande..

Permalänk
Skrivet av WM8-Erk:

Fått min gula Lumia 920, var snabb och beställde den från Elgig den 28e och fick den igår Sjukt nöjd, hade en HTC 8X innan och nu när jag återställde kontot så åkte alla appar med FÖRUTOM whatsapp (typiskt). Har även problem med att när mobilen vibrerar så låter det som hela mobilen ska falla sönder - kontaktade Nokia i deras chat (visste inte att de hade en support-chat men det har de tydligen) och de gav mig information om att de håller på att jobbar med en uppdatering som kommer ändra hastigheten på vibratorn eftersom det tydligen blir resonans eller något liknande..

Vad fick dig att byta ifrån HTC 8X, lite nyfiken?
Det är väl också en grym mobil?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Vad fick dig att byta ifrån HTC 8X, lite nyfiken?
Det är väl också en grym mobil?

Byter mobil lika ofta som jag byter kalsonger - ville ha en bättre kamera och stödja Nokia :). HTCn är också sjukt fin och 1000kr billigare - den är även markant lättare och känns tunnare i handen. Så om man stör sig på storleken på Nokian tycker jag helt klart man ska kolla in HTC. Kvalitén på HTCn kommer tyvärr inte i närheten till Nokia - Nokian andas kvalite när man håller den i handen vilket jag inte helt kände med HTCn men som sagt 1000kr billigare..

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultbult:

ledsnade på Telenor... åkte till Elgiganten sickla och plockade upp en vit igår.

hittills är det en trevlig upplevelse, snygg, stor (lagom), solid och allt flyter på... inser dock att jag kommer att sakna Spotify som fan.

Kommer från 6 år av iOS, så det känns grymt ovant... därför vänder jag mig till er med en fråga

Jag lyssnade mycket på podcasts på Ajfånen via itunes och senare via den integrerade appen "podcasts". Det funkade ju relativt smidigt, framför allt fanns det ju ett asfett utbud.

Hur f** gör jag för att få tillgång till podcasts på WP8?? Behöver jag en app för att "hitta" podcasts? Jag har sökt i Store, men själva "poddarna" finns ju inte där

tackar

Du kan forsätta använda iTunes för att ladda ner podcast. Det går att synca iTunes med WP8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Vad fick dig att byta ifrån HTC 8X, lite nyfiken?
Det är väl också en grym mobil?

Har inte hunnit testa ljudet i Nokia ännu - där var HTC riktigt bra tillsammans med ett bra par lurar ska bli kul att testa samma lurar i Nokian och se hur det upplevs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultbult:

Hur f** gör jag för att få tillgång till podcasts på WP8?? Behöver jag en app för att "hitta" podcasts? Jag har sökt i Store, men själva "poddarna" finns ju inte där

tackar

Går jag in i store -> podcasts finns där massor av podcasts att tanka hem som sedan lägger sig i Xbox Music + Videos. Jag har USA som region, kanske är därför.

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk

Min Lumia 920 fick mig att tappa hakan i helgen när jag var ute och "klubba"

Testade att spela in ett klipp och hade telefonen mot en högtalare för att testa hur bra Rich Recording verkligen är!
Med telefonen ca 2 cm ifrån högtalaren som spelade HÖÖÖÖÖGT!!!!! Så låter det FANTASTISKT bra när jag sedan spelar upp klippet!!! Helt sjuuuukt... Ljudet låter kristallklart utan brus eller nått!!

Tog också en del bilder och f** va bra dom blev... ljusa fina riktigt imponerande bilder!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikken:

Går jag in i store -> podcasts finns där massor av podcasts att tanka hem som sedan lägger sig i Xbox Music + Videos. Jag har USA som region, kanske är därför.

Måste ha US reggat konto för att podcast suscribe ska funka! Smidigaste sättet för oss i Sverige är att synca med iTunes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av concorde11:

Min Lumia 920 fick mig att tappa hakan i helgen när jag var ute och "klubba"

Testade att spela in ett klipp och hade telefonen mot en högtalare för att testa hur bra Rich Recording verkligen är!
Med telefonen ca 2 cm ifrån högtalaren som spelade HÖÖÖÖÖGT!!!!! Så låter det FANTASTISKT bra när jag sedan spelar upp klippet!!! Helt sjuuuukt... Ljudet låter kristallklart utan brus eller nått!!

Tog också en del bilder och f** va bra dom blev... ljusa fina riktigt imponerande bilder!!

Sweet....nördfaktorn är hög när man står i ett hörn och smeker sin mobil mot högtalaren istället för att mingla med damerna !

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Asusboy:

Om mindre än 2 timmar börjar mitt simkort att fungera... Kan ni rekommendera några appar? Även några kul spel för tidsfördriv hade varit bra. Fruit Ninja och Angry Birds kommer jag iaf att köpa. Vet inte om man får prata om det här, men tror ni att man kommer att kunna jailbreaka Lumia 920? På N8 kunde jag iaf bara ladda ner filen och installera fulla spel och appar.

En app som är ett måste enligt mig är VNESLight. Finns även som betalversion VNESLight PRO.
En NES (Nintendo 8bit) emulator som funkar riktigt bra och är snygg. Fullt integrerad med Skydrive så där kan man ha spelen.
Har dödat många timmar med spel som Chip'n Dales, Megaman, Mario-serien, Castlevania osv osv..

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Kan ju säga att den vita varianten är riktigt hal så jag borde faktiskt skaffa något skydd eller skal till den om jag vill ha kvar den i nuvarande skick... Men den är ju så satans snygg.

Vad pratar du om? Den vita sitter "Like a glove" på din hand utan att glida av Däremot om du har en hanske på dig så blir den väldigt hal. Men allt har med kroppsfett att göra.

Permalänk
Skrivet av Arie:

Sweet....nördfaktorn är hög när man står i ett hörn och smeker sin mobil mot högtalaren istället för att mingla med damerna !

Hahahahaha aa faktiskt!
Men som tur va är klippet bara på 28 sek så höll inte på allt för länge iaf Men kände att jag var tvungen o testa

Permalänk
Medlem

Ok, synka via itunes... hur menar ni? O_o

Måste jag använda itunes på min laptop fortfarande då? Vill helst aldrig starta upp itunes igen men måste jag så måste jag...

Hur synkar jag sen Itunes med WP8??

Visa signatur

Asus Maximus V Gene, i7 3770K, Corsair Vengeance Low Profile DDR3 8Gb, Noctua NH-D14, Gigabyte GeForce GTX 980Ti G1, Samsung 830 128GB, Corsair HX850 850W, Fractal Design Arc

Predator X34, Corsair Vengeance K90, Logitech G502, Astro A50

Permalänk
Medlem

Kan säga att nu efter en vecka har jag extremt bra batteritid. Efter 6 timmar har jag 98% kvar, har pratat 10 min i telefon, läst lite mail/mailat osv. Har ju LTE på hela tiden och mail som är på push så jag hade räknat med 1% i timmen vid idle innan jag skaffade telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av concorde11:

Min Lumia 920 fick mig att tappa hakan i helgen när jag var ute och "klubba"

Testade att spela in ett klipp och hade telefonen mot en högtalare för att testa hur bra Rich Recording verkligen är!
Med telefonen ca 2 cm ifrån högtalaren som spelade HÖÖÖÖÖGT!!!!! Så låter det FANTASTISKT bra när jag sedan spelar upp klippet!!! Helt sjuuuukt... Ljudet låter kristallklart utan brus eller nått!!

Tog också en del bilder och f** va bra dom blev... ljusa fina riktigt imponerande bilder!!

Yes! Då var det bekfräftat. Är ett riktigt filmfreak med mobilen, speciellt vid utgångar, konserter etc. Hoppas innerligt att jag får samma upplevelse när jag fått min mobil och kan testa.

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz