Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Ah, bra anledning.

Youtube har en rätt primitiv redigeringsfunktion.
Den är rätt omständlig, men man kan ladda upp klippet som "icke publikt", lägga till det i ett nytt projekt, och klippa bort dom sista sekunderna där.

Vet dock inte hur pass förstörd ljud och bildkvalitet man får då.

Okej! Jag ska kika på detta när jag kommer hem ikväll

Skrivet av Asusboy:

Jag har Tele2 och det är 4G på min Det blev så av sig själv.

Jag får inte in 4G med min... Pratade med kundtjänst nyss och dom skulle lösa det från och med imorgon sa dom! Ingen aning varför 4G inte funkat.. dom gav inget svar på det heller Tele2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Jag chansar. Haft en lg med spegelskärm, 3GS och nu iP4. Aldrig skal, aldrig skärmskydd, aldrig tappat och noll repor
Om man är lite rädd om telefonen borde man tappa den lika ofta som en kopp kaffe, kökskniven, sitt barn osv dvs aldrig.

Jag tappar/välter mina kaffekoppar konstant. Min iphone 4 har jag tappat en gånf från ca 1.5m höjd ner i asfalten innan den gled iväg två meter. Otroligt nog har jag bara en liten repa i ramen, glaset klarade sig repfritt!

Jag sitter fortfarande och väntar på min röda, har 6e som leveransdatum

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | GeForce RTX 5090 | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Pro 16" | Apple M1 Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av WM8-Erk:

Kan du kolla vad du har på "cellular" min står det Tele2 men när jag söker så finns det även en som heter Tele2 SE. Sedan vad har du på access point? Jag har två st, en som heter Tele2-Comviq och en som heter Tele2-Comviq 4G

Aktivt nätverk är Tele2 och val av nätverk är automatiskt.

Permalänk

Angående data sense så finns det en motsvarighet men det är inte lika sofistikerat, nokia: räknare.
Håller koll på förbrukad data, sms, samtal osv men ger inte så mkt detaljer på just data.
Vet heller inte om spärrarna på detta fungerar då jag aldrig brukat dom, men den funkar om man vill "hålla koll".

Och som vanligt vet jag inte om det finns till wp8 då jag använder lumia 800.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Aktivt nätverk är Tele2 och val av nätverk är automatiskt.

Tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mubaslat:

Då har jag en fråga till er andra som också har en Lumia 920, står det 4G uppe i högra hörnet för er som nu har ett 4G-abonnemang?

Blir inte mer än H+ för mig för tillfället nämligen.

/ Anders

En förutsättning för att enheten ska koppla upp med 4G är att man själv befinner sig på en plats i landet som har 4G.. kollat täckningskarta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av snusenice:

Angående data sense så finns det en motsvarighet men det är inte lika sofistikerat, nokia: räknare.
Håller koll på förbrukad data, sms, samtal osv men ger inte så mkt detaljer på just data.
Vet heller inte om spärrarna på detta fungerar då jag aldrig brukat dom, men den funkar om man vill "hålla koll".

Och som vanligt vet jag inte om det finns till wp8 då jag använder lumia 800.

Jag kan inte hitta den kan du länka som man kan testa om det funkar?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Ture6600:

http://windowsphone.com/s?appid=dd91f5d5-9cf8-4d1d-8fba-beaa0...

edit: tveksamt, såg nu: Obligatoriskt Windows Phone 7.5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ture6600:

Telia har en WP app som visar samtals/sms/mobildata/mms med mera i en app. De går dock med deras register på hur mycket man har kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hdjb1:

En förutsättning för att enheten ska koppla upp med 4G är att man själv befinner sig på en plats i landet som har 4G.. kollat täckningskarta?

Sorry, glömde skriva det. Sitter mitt i sthlm

Permalänk
Medlem

För alla dem med 3 som sitter och väntar på sina mobiler kan jag informera om att det kommer in ett antal både gula och svarta i lager denna veckan och dessa kommer att skickas ut direkt.

Deras lager låg i Borås och jag som beställt så sent som i torsdags förra veckan förväntades få min lur innan veckans slut sade dem, så det handlar nog om en hyffsat stor leverans dem får in.

Jag beställde svart så det kan ju vara så att det är många svarta som kommer.

I vilket fall som helst kan ni som beställt innan 27:e nov förhoppningsvis skatta er lyckliga då ni med största sannolikhet får er telefon denna veckan :).

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem

Fortfarande samma gamla standardsvar från halebop. : Vi hade preliminärt leveransbesked i november och väntar därför telefonerna när som helst..... Börjar bli riktigt less på detta. Beställde tidigt för att få telefonen direkt (har nu köplats nr 1!!!). Kan det vara seriöst att det inte finns någon på deras företag som fått något nytt preliminärt datum?! Isåfall är det lite skrämmande. Det som också är skrämmande är deras totala avsaknad av lagerinformation för nya kunder på hemsidan....

Behövde bara avreagera mig något...

Permalänk
Medlem

Gött, var i kontakt med Telenor och fick äntligen ett besked att telefonen skulle skickas imorrn (en vit, beställd i slutet av oktober). Med all säkerhet bör den alltså komma innan helgen!

Permalänk
Medlem

Jag ska köpa den svarta versionen och vill gärna ha ett skydd. Men jag vill inte ha något gigantiskt skydd utan tänk er ett tunt gummiskydd som täcker över mobilen. Av det jag letat har jag inte sett detta men om något har det så länka gärna!

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av dahldahl:

Fortfarande samma gamla standardsvar från halebop. : Vi hade preliminärt leveransbesked i november och väntar därför telefonerna när som helst..... Börjar bli riktigt less på detta. Beställde tidigt för att få telefonen direkt (har nu köplats nr 1!!!). Kan det vara seriöst att det inte finns någon på deras företag som fått något nytt preliminärt datum?! Isåfall är det lite skrämmande. Det som också är skrämmande är deras totala avsaknad av lagerinformation för nya kunder på hemsidan....

Blev oxå trött på halebop och avbokade min gula igår. Beställde istället en gul på telia utan abonnemang eller kontantkort, bara för att få telefonen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av elkeR:

Jag ska köpa den svarta versionen och vill gärna ha ett skydd. Men jag vill inte ha något gigantiskt skydd utan tänk er ett tunt gummiskydd som täcker över mobilen. Av det jag letat har jag inte sett detta men om något har det så länka gärna!

Vet inte hur det är med 920 men med 800 så får man med just ett tunt gummi-skydd som sitter som gjutet. I samma färg som telefonen.

Permalänk
Avstängd

Pratade idag med Telia om mitt dubbla abonnemangs problem, och dom ordnade det genom att ändra mitt gamla till ett annat abonnemang. (Morsan ska ju ändå ta över det så då kan det inte vara max 25)

Så imorgon får jag min gula Lumia, hejhå!

Visa signatur

9900K @ 5,0ghz | Gaming X Trio 2080 Super | 16gb ram 3200mhz CL14

Permalänk
Skrivet av dahldahl:

Informationen jag fått av dom är att dom fick en mindre leverans förra veckan, och att dom väntar en denna vecka. Dom visste dock inte hur stor denna skulle bli, vet inte om jag tror på det men men.
Jag har slutat tjata på dom nu, den kommer när den kommer, hoppas bara att det blir innan jul så man kan filma o ta kort då Tror faktiskt att det är lite Nokias fel också, om det är enormt tryck på dessa så kan dom ha lite svårt att hänga med, dom har fått kapa ner en hel del sista tiden. Tror dessutom operatörerna har beställt in alldeles för få enheter, tror inte dom trott att den skulle slå så hårt med tanke på dom tidigare lumia modellerna. Och nokia var nog inte trott det själva, eller så vill dom inte trycka upp överflöd innan efterfrågan är bekräftad. Jag spekulerar bara, men du får ju din snart så bara bita ihop och maniskt hänga i denna tråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av snusenice:

http://windowsphone.com/s?appid=dd91f5d5-9cf8-4d1d-8fba-beaa0...

edit: tveksamt, såg nu: Obligatoriskt Windows Phone 7.5.

Nepp funkade inte.

Skrivet av Aktsu:

Telia har en WP app som visar samtals/sms/mobildata/mms med mera i en app. De går dock med deras register på hur mycket man har kvar.

funkar inte för halebop, fast det kanske de skulle kunna lösa om man snackar med dem.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Vet inte hur det är med 920 men med 800 så får man med just ett tunt gummi-skydd som sitter som gjutet. I samma färg som telefonen.

Det får man icke med 920'n. Hittar relativt tunna skydd men dom är i plast och jag vill ha ett tungt gummiskydd då jag tycker det är skönare och lite snyggare..

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem

Har läst lite i tråden och funderar på att strosa ner på stan och plocka upp en svart.
Finns det något tillbehör man "måste" köpa ?

Permalänk
Medlem

Känns som denna bilden kommer att provocera många, värt att nämna var att den till höger inte var helt OK!

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Skrivet av elkeR:

http://www.ebay.com/itm/Meifeng-Hard-Cover-Case-LCD-Protector...

har ett sådant här hemma, väntar bara på telefonen men skyddet verkar riktigt najs. Lite trögt så man får riktigt bra grepp om det!

Permalänk
Medlem

Nästan 11 timmar igång nu och har 85% batteri kvar, gillar batteritiden :).

Permalänk
Inaktiv

Originalskydd 920

Skrivet av elkeR:

Bättre än detta lär du inte finna, perfekt passform i olika färger. finns på dustin och kostar 50 Kr / St

http://www.dustinhome.se/product/5010659204/nokia-protective-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon207603:

Bättre än detta lär du inte finna, perfekt passform i olika färger. finns på dustin och kostar 50 Kr / St

http://www.dustinhome.se/product/5010659204/nokia-protective-...

Är det gummi/silikonfodral eller hårdplast?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

För alla dem med 3 som sitter och väntar på sina mobiler kan jag informera om att det kommer in ett antal både gula och svarta i lager denna veckan och dessa kommer att skickas ut direkt.

Deras lager låg i Borås och jag som beställt så sent som i torsdags förra veckan förväntades få min lur innan veckans slut sade dem, så det handlar nog om en hyffsat stor leverans dem får in.

Jag beställde svart så det kan ju vara så att det är många svarta som kommer.

I vilket fall som helst kan ni som beställt innan 27:e nov förhoppningsvis skatta er lyckliga då ni med största sannolikhet får er telefon denna veckan :).

Mvh. Mansion

Måtte du ha sanning med dig i dina ord!! vore ju helt suveränt ju!

Visa signatur

OPERATIV: Win 11
DATOR:två hyfsade laptops, ej för gaming men redigering av bilder.

Bra sugen på att ersätta op i en lap till debian

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jeddan:

Samma som till Lumia 800, och det är vad jag tror.

Permalänk
Skrivet av Tacomix:

Blev oxå trött på halebop och avbokade min gula igår. Beställde istället en gul på telia utan abonnemang eller kontantkort, bara för att få telefonen.

Avbokade även jag från Halebop och beställde från Telia sedan min order legat obehandlad i 2 veckors tid. Go Halebop -.-

Visa signatur

MB:Asus P8P67pro REV 3.1 CPU: i7 2600k@ 4.5Ghz / Noctua NH-U12P SE2 GPU: Asus GTX670DCII @1100Mhz Minnen: 8gb Corsair CL9 Vengeance 1600Mhz(@1333Mhz) HDD: 120gb Intel 320 SSD, 2TB Seagate Barracuda Ljud: Asus Xonar Essence STX PSU: Cooler Master SilentPro 700W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jeddan:

Då jag inte kännt på detta, så kan jag inte säga exakt. Men av att döma, så ser det ut att vara samma som till Lumia 800 om du vet hur det skyddet är.