Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av juttmeister:

Avbokade även jag från Halebop och beställde från Telia sedan min order legat obehandlad i 2 veckors tid. Go Halebop -.-

Helt rätt att inte ta skit och jag fattar att du bara vill få telefonen nån gång, men du borde ha bytt till ett annat bolag och berättat för dem så de fattar att de förlorade en kund. Att man går till Telia struntar ju styrelsen i som får bonus endå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon207603:

Samma som till Lumia 800, och det är vad jag tror.

Skrivet av anon207603:

Då jag inte kännt på detta, så kan jag inte säga exakt. Men av att döma, så ser det ut att vara samma som till Lumia 800 om du vet hur det skyddet är.

Snälla, kan någon bara tala i klartext och säga vad det är för material? ("Samma som till Lumia 800"-materialet alltså)

Tack.
- Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem

Någon som lyckas få ut något om när halebop börjar leverera telefoner?

Börjar bli sugen på att avbeställa min gula, men det känns lite dummt om man nu tex får telefonen om ett par dagar.

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk

Hade tänkt köpa ny bil i helgen, nån som har koll på skydd eller gummi skal?
Man vet ju inte ifall man krockar så hade det var gött o plasta in bilen helt i nåt silikonbaserat skal.

Permalänk

Halebop har sagt att dom får in gula denna veckan. Har också börjat tröttna.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Om jag inte får en gul telefon från Halebop denna vecka får jag fnatt. Plats 9 i kön för en gul, om de bara lyckas få in 5st igen så vet jag inte vad jag gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Halebop har sagt att dom får in gula denna veckan. Har också börjat tröttna.

Pratade med dem nyss och då sa dom att dom inte har några nyheter om när den kommer in.

Men det är ju lite olika om man får någon som vill säga eller inte.

Hoppas på denna veckan!

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Skrivet av Erikn911:

Pratade med dem nyss och då sa dom att dom inte har några nyheter om när den kommer in.

Men det är ju lite olika om man får någon som vill säga eller inte.

Hoppas på denna veckan!

Haha ja. Skönt att säga den kommer nästa vecka för då slipper dom höra från kunden på en vecka.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av juttmeister:

Avbokade även jag från Halebop och beställde från Telia sedan min order legat obehandlad i 2 veckors tid. Go Halebop -.-

Telefonen släpptes ju sent förra veckan, då låter det ju logiskt att den varit obehandlad ett tag?

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av hdjb1:

En förutsättning för att enheten ska koppla upp med 4G är att man själv befinner sig på en plats i landet som har 4G.. kollat täckningskarta?

Sitter mitt i ett sk. 4G-nät.. :/..
Har fortfarande inte fått 4G att fungera och Tele2:s chatt är ett skämt..

Permalänk
Medlem

har följt tråden nu några veckor,troligen får jag min gula i veckan,hur är det nu med batteriet ska man ladda ur det helt och ladda det fullt plus att låta den ligga o ladda några timmar till,är det nått knep? eller är det bara att ladda den över natten även om den inte laddat ur sig helt? (lär den sig känna batteriet med tiden ändå)hur har ni gjort som är super nöjda med batteriet..

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse G360A D-RGB | Intel Core Intel Core i5 13600KF | CPU Kylare: ASUS TUF Gaming LC 240 A-RGB | Moderkort: ASRock Z790 Pro RS | Minne: ADATA XPG 32GB DDR5 5200MHz | Hårddiskar: Crucial P3 Plus M.2 NVMe SSD 1TB M.M | Grafikkort: RTX 3080 | Nätaggregat: Corsair RM850e 850W | Bildskärm: Gigabyte 34" G34WQC A QHD VA 1500R 21:9 144 Hz

Permalänk

Orkar inte vänta på inet längre, med tanke på att de flesta butiker skjutit upp datumen för den gula till början av Januari så tror jag inte dom får sin leverans den här veckan.

Fick lite tur precis nu och såg att Alina har 5st gula i lager och 8st röda... Såååå det blev en röd istället för mig och jag hoppas jag kan hämta den från posten nu på fredag

EDIT: 7st röda efter mitt köp, och 12st vita

Permalänk
Medlem

Vart ser man alla nya appar som kommer ut till market?
Trycker jag på 'Market/appar/nytt' så är de samma appar där som för 4 dagar sen.

Måste väl komma in flera appar varje dag? Eller står det still nu?

batteriet är nu mcket mycket mycket bättre än vad det var första 2 dagarna.

Permalänk
Medlem

Mitt batteri verkar också ha blivit MYCKET bättre tills idag, lyssnat musik 4-5 h, varit på nätet 10 min, rotat runt på screenen , och jag har (67% kvar, 1 dag och 4timmar) kvar. Äntligen, hoppas det blir bättre o bättre

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk

Gott skraj man blev första gången, typ ändrade en tile o 10% rök av batteriet

Permalänk
Medlem
Skrivet av snusenice:

Kolla inställningarna men annars prova detta (igen. jag vet inte om det fungerar på l920, har testat med l800 bara):
ring ##3282#
fälttest ska dyka upp.
Tryck på "..." nere till höger, välj inställningar
Där kan du sätta nätverkstyp
Starta om telefonen och kolla om det fungerar.

Jag vet att nokia har en app för l800 för att konfigurera apn osv som många var tvungna att använda (speciellt på tele2), den heter "Nätverkskonfiguration" på wp 7.5. Du kan prova den också, där krävs det att du startar om telefonen efteråt.

Ringer jag ##3282# och väljer att köra enbart 4G så fungerar det fint, då kommer jag upp i cirka 57mbit, men då går det inte längre att ringa..
Men det står äntligen 4G uppe i vänstra hörnet, men det känns som att det kan vara skönt att ringa ibland också..

Väljer jag automatisk igen så hoppar den direkt ner till 3G/H+...

Vad kan felet vara då tro?

Mvh Anders

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mubaslat:

Ringer jag ##3282# och väljer att köra enbart 4G så fungerar det fint, då kommer jag upp i cirka 57mbit, men då går det inte längre att ringa..
Men det står äntligen 4G uppe i vänstra hörnet, men det känns som att det kan vara skönt att ringa ibland också..

Väljer jag automatisk igen så hoppar den direkt ner till 3G/H+...

Vad kan felet vara då tro?

Mvh Anders

Har inte riktigt läst vad du provat, men de jag vet är att leverantören måste aktivera 4g tjänsten på ditt abonnemang. Ring och hör med dem, den kanske inte är aktiv även om du har 4G sim-kort. Kanske därför det strular när du ska ringa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dubbelmacka87:

Orkar inte vänta på inet längre, med tanke på att de flesta butiker skjutit upp datumen för den gula till början av Januari så tror jag inte dom får sin leverans den här veckan.

Fick lite tur precis nu och såg att Alina har 5st gula i lager och 8st röda... Såååå det blev en röd istället för mig och jag hoppas jag kan hämta den från posten nu på fredag

EDIT: 7st röda efter mitt köp, och 12st vita

Januari?

vilka butiker är det?

vad jag kan se så är de flesta runt mitten av december, vilket iofs är ganska illa det med men betydligt bättre än januari

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

Helt rätt att inte ta skit och jag fattar att du bara vill få telefonen nån gång, men du borde ha bytt till ett annat bolag och berättat för dem så de fattar att de förlorade en kund. Att man går till Telia struntar ju styrelsen i som får bonus endå.

Förvisso sant men som du säger vill man ju bara ha telefonen Eftersom det verkar som Telia i alla fall skickar iväg telefoner till folk så blev det så. Man är väl så inrutad på det iom att man alltid haft Telia till allt. Förutom då man tecknade avtal med Halebop för att få sig en iPhone 3GS för ett par år sen.

Skrivet av zeddiz:

Telefonen släpptes ju sent förra veckan, då låter det ju logiskt att den varit obehandlad ett tag?

Vet inte om jag tycker det är så logiskt att man inte ens får sig en köplats så man vet att man NÅN gång kommer få sig en telefon. Kanske bara är för bortskämd av att handla från diverse datorbutiker nu på senaste tiden då det bara svischar till sen skickar de iväg grejerna

Visa signatur

MB:Asus P8P67pro REV 3.1 CPU: i7 2600k@ 4.5Ghz / Noctua NH-U12P SE2 GPU: Asus GTX670DCII @1100Mhz Minnen: 8gb Corsair CL9 Vengeance 1600Mhz(@1333Mhz) HDD: 120gb Intel 320 SSD, 2TB Seagate Barracuda Ljud: Asus Xonar Essence STX PSU: Cooler Master SilentPro 700W

Permalänk
Medlem

Nu har jag faktiskt fått 4G att fungera riktigt, ni som har problem kan ju testa samma sak kanske.. (:

##3282# är det som gäller först, sen settings.
Inne där trycker ni på "Toggle ENS" och starta sedan om telefonen..

Vipps! Då fungerar allt fint för mig, 4G, ringa osv.. Me soooooo happpy!

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det går att spara lösenord i IE?

Visa signatur

Mobo::Gigabyte P67-UD4 CPU: i5 2500K 3,3GHz GPU: XFX HD5830 1GB
RAM: Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE PSU: COOLER MASTER SILENT PRO 600w
SSD: Intel 80GB X25 HD: 2TB Western Green
Bärbar 1: MBP 13" mid 2010 Bärbar 2: Vaio 15" vpc-se2v9e

Permalänk
Medlem

Meh, verkar som att Proshop snackar skit. Efter 2 arbetsdagar så har dom inte ens plockat min order på en gul 920 som SKA finnas i lager.
Fuck it, händer inget tills imorgon eftermiddag jag ringer och avbeställer mobiljäveln och sparar 300 spänn.

Permalänk
Medlem

Vad tror ni?
Om ni spelar in med era Lumior och trycker varannan gång på baksidan och på sidan(för att framställa ett knack ljud), låter det såhär för er då?
http://sdrv.ms/SKlVqA

Permalänk
Skrivet av Erikn911:

Januari?

vilka butiker är det?

vad jag kan se så är de flesta runt mitten av december, vilket iofs är ganska illa det med men betydligt bättre än januari

Elgiganten skulle inte få gula fören januari iaf, vet ej vad det står på prisjakt men snackade med en kille i deras support som sa det. Sen tror jag att det var några till, kommer inte ihåg. Jag tror att de flesta kommer få in rätt små leveranser tills första kvartalet iaf.

Permalänk
Medlem

Hur gör ni för att kolla hastigheten på 4G? Bredbandskollen fungerar ju inte. Är den nån app man bör ladda ner?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har för tillfället kört in ett vanligt comviq simkort som funkar fint med 3G , funkar även denna med 4G, med att göra "inställningar" eller behöver jag ett nytt simkort som är gjort för 4G? Gjorde nyss en beställning deras "Comviq Fastpris" för att enbart få tillgång till 4G nätet, eller var det helt meningslöst gjort o helt onödigt ?

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Skrivet av GeneralRushHour:

Hade tänkt köpa ny bil i helgen, nån som har koll på skydd eller gummi skal?
Man vet ju inte ifall man krockar så hade det var gött o plasta in bilen helt i nåt silikonbaserat skal.

Hade tänkt köpa ny bil i helgen. Vore trist om lacken repades då man ställde den direkt på marken, någon som har tips på nån slags gummi eller så man kan ha mellan kaross och mark?

Din liknelse är något haltande

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Någon som kan förklara hur man lägger till podcasts?
Jag lyckas inte

Permalänk
Medlem

Någon som råkat ut för att program stängs av?

bland annat händer det när jag ska radera mail i eposten, när jag söker på kontakter eller när jag ska skriva meddelande..

Permalänk

Hej alla,
Enligt vad jag kan se så har halebop uppdaterat sitt lagerstatus till "i lager" på prisjakt,
Dom har nog fått in en leverans och några borde få meddelande att det har skickats imorgon.