Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultbult:

Ok, synka via itunes... hur menar ni? O_o

Måste jag använda itunes på min laptop fortfarande då? Vill helst aldrig starta upp itunes igen men måste jag så måste jag...

Hur synkar jag sen Itunes med WP8??

Blir ju svårt att synca med iTunes annars!

I WP8 appen, desktop versionen, väljer du att synca med iTunes helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Någon som har hört något om data sense till wp8 om det ska komma till os i sverige det verkar schyst tycker jag. http://www.theverge.com/2012/10/29/3572048/microsoft-data-sen...

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av concorde11:

Hahahahaha aa faktiskt!
Men som tur va är klippet bara på 28 sek så höll inte på allt för länge iaf Men kände att jag var tvungen o testa

Någon bra anledning till att vi andra på forumet inte fått se/höra det än?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av Leonardo131078:

det är tyvärr inte samma app som öppnas .
det är Color variant + lifetime counter som öppnas .

Finns det ett annat nr man kan ringna upp ?

Inte vad jag vet, verkar som att den funktionaliteten saknas i wp8. Går kanske med nokia care programmet till dator men det är bara helvete att hålla på med, och skulle det visa felet är det enda du kan göra prova reset så skit i det.
Prova detta först:

"Volym ner + Power knappen" i fem sekunder, telefonen kommer slockna, slå på med power igen och se om det hjälper. Detta tar inte bort nån användardata utan man kan använda sig av det för att slå av telefonen om den skulle lagga fast exempelvis.

Om det inte funkar prova med en riktig återställning via inställningar, backa upp skit först för detta kommer radera allt.

Du har inte parat ihop telefonen med blåtandsheadset eller nått?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Vad pratar du om? Den vita sitter "Like a glove" på din hand utan att glida av Däremot om du har en hanske på dig så blir den väldigt hal. Men allt har med kroppsfett att göra.

För min del är det inte så, då jämför jag med Galaxy Nexus, Nokia N9 svart och några andra lurar.
Närmast i jämförelsen borde då N9 vara även om den inte har samma färg dvs annan känsla i materialet.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Skrivet av snusenice:

Inte vad jag vet, verkar som att den funktionaliteten saknas i wp8. Går kanske med nokia care programmet till dator men det är bara helvete att hålla på med, och skulle det visa felet är det enda du kan göra prova reset så skit i det.
Prova detta först:

"Volym ner + Power knappen" i fem sekunder, telefonen kommer slockna, slå på med power igen och se om det hjälper. Detta tar inte bort nån användardata utan man kan använda sig av det för att slå av telefonen om den skulle lagga fast exempelvis.

Om det inte funkar prova med en riktig återställning via inställningar, backa upp skit först för detta kommer radera allt.

Du har inte parat ihop telefonen med blåtandsheadset eller nått?

Nej jag inte parat den men någon bluetooth . Jag tror verkligen att telefonen tror att jag har mina Hörloror inne .
Jag har kört en riktig återställning men problemet är fortfarande där .

Permalänk
Medlem

Pyrt!! kollade med Tre nyss och fick datumet 25!! usch och fy! beställde 21 nov så jag fattar väl att jag inte var först i kön men ändå,, lååång väntan minsann när var och varannan går och köper en lur i butiken.

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem

kom att tänka på en grej ang detta Bluetooth , det föreslås ju här och var i tråden att man skall avaktivera för att spara batteri, men skulle det inte vara den nya generationen Bluetooth i denna lur? jag vet att spec säger att det inte är så, men vill minnas att jag läste att det skulle vara fixat innan leverans av luren? var inte den utformad för att var strömsnål?, eller är det inte samma sak månne?.

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem

Accelerometern verkar ju fungera nu! Får skylla på vintertid och värme/kyla.

Permalänk
Skrivet av Ture6600:

Någon som har hört något om data sense till wp8 om det ska komma till os i sverige det verkar schyst tycker jag. http://www.theverge.com/2012/10/29/3572048/microsoft-data-sen...

Nästa år tror jag det trillar ut till andra operatörer än Verizon.

Är nog den appen jag längtar absolut mest efter.

Permalänk
Medlem

Då har jag en fråga till er andra som också har en Lumia 920, står det 4G uppe i högra hörnet för er som nu har ett 4G-abonnemang?

Blir inte mer än H+ för mig för tillfället nämligen.

/ Anders

Permalänk
Skrivet av Tuxsux:

kom att tänka på en grej ang detta Bluetooth , det föreslås ju här och var i tråden att man skall avaktivera för att spara batteri, men skulle det inte vara den nya generationen Bluetooth i denna lur? jag vet att spec säger att det inte är så, men vill minnas att jag läste att det skulle vara fixat innan leverans av luren? var inte den utformad för att var strömsnål?, eller är det inte samma sak månne?.

Varför gå runt med Bluetooth påslaget hela tiden om man inte har blue tooth hörlurar? Samma med NFC, hur ofta använder du det på en dag egentligen?

Permalänk
Skrivet av Mubaslat:

Då har jag en fråga till er andra som också har en Lumia 920, står det 4G uppe i högra hörnet för er som nu har ett 4G-abonnemang?

Blir inte mer än H+ för mig för tillfället nämligen.

/ Anders

Yes står 4G i vänstra hörnet till höger om symbolen som visar styrkan.

Permalänk
Skrivet av Tuxsux:

Pyrt!! kollade med Tre nyss och fick datumet 25!! usch och fy! beställde 21 nov så jag fattar väl att jag inte var först i kön men ändå,, lååång väntan minsann när var och varannan går och köper en lur i butiken.

Fick reda på att jag skulle få min i mitten av december beställde 12 november men skulle inte bli förvånad om det är 25 för mig också nu, ska nog ringa och kolla i slutet av veckan och se vad dom säger och är det 25 för mig också så kan jag lika väl byta operatör till tele2 eftersom mitt går ut 30-12-12.

Dessutom så har dom ett dåligt sortiment med mobiltelefoner på deras hemsida till skillnad mot tele2 och verkar ju tro att alla fortfarande bara vill ha trötta iphones och har därför inte tagit in tillräckligt med bättre mobiler.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Fick reda på att jag skulle få min i mitten av december beställde 12 november men skulle inte bli förvånad om det är 25 för mig också nu, ska nog ringa och kolla i slutet av veckan och se vad dom säger och är det 25 för mig också så kan jag lika väl byta operatör till tele2 eftersom mitt går ut 30-12-12.

Dessutom så har dom ett dåligt sortiment med mobiltelefoner på deras hemsida till skillnad mot tele2 och verkar ju tro att alla fortfarande bara vill ha trötta iphones och har därför inte tagit in tillräckligt med bättre mobiler.

Skulle väl kunna ha bytt jag med iofs, men jag gillade abonnemanget som sådant, och dessutom just den gula luren!! hmpf nåja det blir till att snällt vänta,, och glädjas åt att utvecklingen går framåt, så min lur kommer att vara helt ofelbar, samt att appstore blivit riktigt välfyllt när jag kan börja använda den.

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mubaslat:

Då har jag en fråga till er andra som också har en Lumia 920, står det 4G uppe i högra hörnet för er som nu har ett 4G-abonnemang?

Blir inte mer än H+ för mig för tillfället nämligen.

/ Anders

Nej, får också bara H+, när jag går in i access point så står det Tele2-Comviq 4G..

Har ett nytt 4G-kort.

Förslag någon?

Permalänk

Beställde en röd från Tele2 den 27 oktober. Beräknad leverans var den 29 november. Har inte fått den. Ringde förra veckan och de sa att de skulle få in till den här veckan. Ringde idag och de sa att de skulle få in nästa vecka. Tror fan jag håller på att avlida! Ska det gå till såhär?

Ni som har beställt från Tele2 runt slutet av oktober har ni fått era? Är det nån som fått röd? Supertacksam för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrittMuske:

Beställde en röd från Tele2 den 27 oktober. Beräknad leverans var den 29 november. Har inte fått den. Ringde förra veckan och de sa att de skulle få in till den här veckan. Ringde idag och de sa att de skulle få in nästa vecka. Tror fan jag håller på att avlida! Ska det gå till såhär?

Ni som har beställt från Tele2 runt slutet av oktober har ni fått era? Är det nån som fått röd? Supertacksam för svar

Jag beställde 25 oktober från Tele2 och fick mobilen dagen innan release

Permalänk
Medlem

Kul beställde röd från telenor 5/11 fick besked nu kommer i början av januari... Dom bjuder på 2 månader för besväret....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Pjm1891 man måste undra över kösystemet hos Telenor då..

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem

Fråga 1: Går det ändra storleken på bilden som tas eller är den alltid max-kavlité?

Fråga 2: I min HTC 8X kunde jag välja vilken kvalité jag ville ha på bilden när jag mailade den, när jag mailar från Nokian så får jag en skitliten bild dvs Nokia verkar ha varit innne och kladdat här, eller tvärt om att HTC lagt till det

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Nästa år tror jag det trillar ut till andra operatörer än Verizon.

Är nog den appen jag längtar absolut mest efter.

jo den den ser grymt Nice ut. Vi får väl tjata på de svenska operatörerna, så kanske det går snabbare. Som jag fattat så är appen komplett och det i princip bara var up till operatörerna att godkänna denna funktion. Knasigt att det inte bara byggdes in i wp8 från början.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av WM8-Erk:

Nej, får också bara H+, när jag går in i access point så står det Tele2-Comviq 4G..

Har ett nytt 4G-kort.

Förslag någon?

Kolla inställningarna men annars prova detta (igen. jag vet inte om det fungerar på l920, har testat med l800 bara):
ring ##3282#
fälttest ska dyka upp.
Tryck på "..." nere till höger, välj inställningar
Där kan du sätta nätverkstyp
Starta om telefonen och kolla om det fungerar.

Jag vet att nokia har en app för l800 för att konfigurera apn osv som många var tvungna att använda (speciellt på tele2), den heter "Nätverkskonfiguration" på wp 7.5. Du kan prova den också, där krävs det att du startar om telefonen efteråt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Varför gå runt med Bluetooth påslaget hela tiden om man inte har blue tooth hörlurar? Samma med NFC, hur ofta använder du det på en dag egentligen?

Säkert många som mig som har telefonen parad med bilens ljudanläggning för telefon och musikstreamning. Vill inte behöva tänka på att slå av och på BT, utan bara kunna sätta mig i bilen med telefonen i fickan och så slår den om till BT streaming automatiskt.

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Någon bra anledning till att vi andra på forumet inte fått se/höra det än?

Jag filmar mig själv 2 sekunder i slutet, vill helst inte lägga in ett klipp med mig själv på nätet!!

Men om någon här vet hur man kan klippa bort slutet på ett klipp så lägger jag gärna in den...

Permalänk
Medlem
Skrivet av snusenice:

Kolla inställningarna men annars prova detta (igen. jag vet inte om det fungerar på l920, har testat med l800 bara):
ring ##3282#
fälttest ska dyka upp.
Tryck på "..." nere till höger, välj inställningar
Där kan du sätta nätverkstyp
Starta om telefonen och kolla om det fungerar.

Jag vet att nokia har en app för l800 för att konfigurera apn osv som många var tvungna att använda (speciellt på tele2), den heter "Nätverkskonfiguration" på wp 7.5. Du kan prova den också, där krävs det att du startar om telefonen efteråt.

Tack!, Tyvärr hjälpte inget av detta - när jag ändrade till only 4G så får jag inget nät.. Blir nog ett samtal till supporten om nu ingen annan fått Tele2 att fungera med sin Lumia 920 på 4G?

Permalänk
Skrivet av concorde11:

Jag filmar mig själv 2 sekunder i slutet, vill helst inte lägga in ett klipp med mig själv på nätet!!

Men om någon här vet hur man kan klippa bort slutet på ett klipp så lägger jag gärna in den...

Ah, bra anledning.

Youtube har en rätt primitiv redigeringsfunktion.
Den är rätt omständlig, men man kan ladda upp klippet som "icke publikt", lägga till det i ett nytt projekt, och klippa bort dom sista sekunderna där.

Vet dock inte hur pass förstörd ljud och bildkvalitet man får då.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av WM8-Erk:

Tack!, Tyvärr hjälpte inget av detta - när jag ändrade till only 4G så får jag inget nät.. Blir nog ett samtal till supporten om nu ingen annan fått Tele2 att fungera med sin Lumia 920 på 4G?

Jag har Tele2 och det är 4G på min Det blev så av sig själv.

Permalänk
Skrivet av concorde11:

Jag filmar mig själv 2 sekunder i slutet, vill helst inte lägga in ett klipp med mig själv på nätet!!

Men om någon här vet hur man kan klippa bort slutet på ett klipp så lägger jag gärna in den...

Jag har Adobe Premier Elements, jag kan klippa ut det om du skickar filmen till mig.

Skrivet av Ture6600:

jo den den ser grymt Nice ut. Vi får väl tjata på de svenska operatörerna, så kanske det går snabbare. Som jag fattat så är appen komplett och det i princip bara var up till operatörerna att godkänna denna funktion. Knasigt att det inte bara byggdes in i wp8 från början.

Det är Microsoft Sverige tror jag vi ska tjata på, så jävla typiskt bara att dom amerikanska operatörerna ska låsa massa saker som Cyan eller nu detta.
Helt meningslöst för resten av världen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Jag har Tele2 och det är 4G på min Det blev så av sig själv.

Kan du kolla vad du har på "cellular" min står det Tele2 men när jag söker så finns det även en som heter Tele2 SE. Sedan vad har du på access point? Jag har två st, en som heter Tele2-Comviq och en som heter Tele2-Comviq 4G