Permalänk

Känner igen det som fan, men kan inte sätta namnet på det.

Irriterande

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Orkar inte lägga upp en bild nu. Men tack för din tråd! Vissa av bilder får mig att pusta ut i totalt nostalgi!!!

Hehehe, bra för dig sonen.

Tack för att du gillar den här tråden och njut av din vistelse!

God Jul och Gott Nytt År!

- Martin

Visa signatur

Main: Intel i5 4670K | ASUS Geforce GTX 970 | Corsair Vengeance 16 GB DDR3 | Phanteks P400 | Cryorig H7 | EVGA Supernova G2 650W
Retro: AMD Athlon XP 2200+ | Nvidia Geforce 3 Ti200 | 3DFX Voodoo 2 (SLI) | 512MB DDR | Soundblaster Live! | Windows 98 SE

Permalänk
Medlem

Okej alla glada Sweclockare, dags att koka glöggen, dekorera julgranarna och slå in hårda paketer för nu är det jul!

Vilket betyder från och med nu att alla bilder ska vara ett julspel eller är ett spel med något slags jultema (t.ex. banorna osv.) Andra spel som inte är något julspel eller inte har något julteam ska ignoreras. Ber om ursäkt.

1 - 24 December gäller detta. Förlåt för hon/han som gjorde förra bilden, så måste den tyvärr upphöra nu.

Då börjar vi:

Svårighetsgrad: Lätt

Svar: Duke Nukem 3D: Nuclear Winter (Utvecklad av Simply Silly Software, publicerad av WizardWorks)
(Rätt gissat av Xellofan)

En av de expansionen till Duke Nukem 3D, men detta fick rätt så mycket negativa respons av "fans". Vilket gör det också det minst gillade expansionerna för Duke Nukem 3D, enligt några fans. Detta beror på av sin mediokra banor, inget nytt till spelet och ännu mer dåligt.

Men det har ändå blivit en samlingsprodukt för retro PC nördar eller Duke Nukem "Diehards".

Expansionen sålde inte så riktigt bra. Vilket kan vara problem att stöta på, om du planerar att få tag i en kopia. Jag har aldrig sett en enda kopia i Tradera eller Blocket ens.

Tack för alla som deltar och fortsätter att få denna tråd att leva!

God Jul och Gott Nytt År!

- Martin

Visa signatur

Main: Intel i5 4670K | ASUS Geforce GTX 970 | Corsair Vengeance 16 GB DDR3 | Phanteks P400 | Cryorig H7 | EVGA Supernova G2 650W
Retro: AMD Athlon XP 2200+ | Nvidia Geforce 3 Ti200 | 3DFX Voodoo 2 (SLI) | 512MB DDR | Soundblaster Live! | Windows 98 SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vusan:

Okej alla glada Sweclockare, dags att koka glöggen, dekorera julgranarna och slå in hårda paketer för nu är det jul!

Vilket betyder från och med nu att alla bilder ska vara ett julspel eller är ett spel med något slags jultema (t.ex. banorna osv.) Andra spel som inte är något julspel eller inte har något julteam ska ignoreras. Ber om ursäkt.

1 - 24 December gäller detta. Förlåt för hon/han som gjorde förra bilden, så måste den tyvärr upphöra nu.

Då börjar vi:

Svårighetsgrad: Lätt

http://www.gamershell.com/static/screenshots/40/1354_full.jpg

Tack för alla som deltar och fortsätter att få denna tråd att leva!

God Jul och Gott Nytt År!

- Martin

Måste vara en av alla dessa Duke Nukem 3D expansioner.
Duke: Nuclear Winter?

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xellofan:

Måste vara en av alla dessa Duke Nukem 3D expansioner.
Duke: Nuclear Winter?

Rätt, nu får du ta över tomtemössan!

Visa signatur

Main: Intel i5 4670K | ASUS Geforce GTX 970 | Corsair Vengeance 16 GB DDR3 | Phanteks P400 | Cryorig H7 | EVGA Supernova G2 650W
Retro: AMD Athlon XP 2200+ | Nvidia Geforce 3 Ti200 | 3DFX Voodoo 2 (SLI) | 512MB DDR | Soundblaster Live! | Windows 98 SE

Permalänk
Medlem

Inte så lätt att komma på julspel, men här är ett jag hittade.

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Medlem

Här kommer en ledtråd: Spelet är utvecklat i Norge.

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xellofan:

Inte så lätt att komma på julspel, men här är ett jag hittade.

http://forumbilder.se/images/822201292420P7d1a.jpg

Daze Before Christmas!

Permalänk
Medlem

James Pond 2: Codename: RoboCod

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk

Mind-Roll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Mind-Roll?

Mycket riktigt, men Schnitz var någorlunda snabbare på att gissa rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Mind-Roll?

Om man nu gräver runt bland gamla frågor i tråden, kan man väl kolla om det redan finns ett svar också?
Schnitz har redan svarat på denna här:
#12944231
*edit* hehe Oldshool han svara före
...

Iallafall: Schnitz senaste bild känns förbaskat bekant... Är det ett spel av Magnetic fields tro? (dvs publicerat av Gremlin sannolikt)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Om man nu gräver runt bland gamla frågor i tråden, kan man väl kolla om det redan finns ett svar också?
Schnitz har redan svarat på denna här:
#12944231
*edit* hehe Oldshool han svara före
...

Iallafall: Schnitz senaste bild känns förbaskat bekant... Är det ett spel av Magnetic fields tro? (dvs publicerat av Gremlin sannolikt)

Oj, det såg jag inte, jag såg bilden och svarade, hann inte läsa igenom resten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Iallafall: Schnitz senaste bild känns förbaskat bekant... Är det ett spel av Magnetic fields tro? (dvs publicerat av Gremlin sannolikt)

Det stämmer bra!

Jag är inte riktigt med på noterna om du vet vilket spel det är eller inte, men här kommer en julig bild till från samma spel så vi kommer vidare.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Skrivet av Schnitz:

Det stämmer bra!

Jag är inte riktigt med på noterna om du vet vilket spel det är eller inte, men här kommer en julig bild till från samma spel så vi kommer vidare.
http://i.ytimg.com/vi/EoO7ghpAPO4/0.jpg

Stilen är grymt lik OutRun till min Atari men där finns ingen vinterbana med.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem

Det är Lotus Turbo Challenge 2
(jag tror nån annan svarade i tråden men tog tillbaks svaret???)

Tyvärr sitter jag så till just nu att jag inte kan fixa nån ny bild. (och jag tycker jul/vintertema-begränsningen är lite fånig om jag ska vara ärlig)
Nån annan får gärna ta över.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Det är Lotus Turbo Challenge 2
(jag tror nån annan svarade i tråden men tog tillbaks svaret???)

Tyvärr sitter jag så till just nu att jag inte kan fixa nån ny bild. (och jag tycker jul/vintertema-begränsningen är lite fånig om jag ska vara ärlig)
Nån annan får gärna ta över.

Tjena, RogerW!

Jag vet att detta är riktigt begränsat! Men det kan bara vara något om som binder åt jultema och vintema som leksaker, berg och mer.

Men om du fortfarande tycker inte att det är kul så kan du få posta dina egna bilder. Det känns lite för tufft, alla är inte tvungna att posta spelbilder med jultema, men det blir lite roligare med julstämningen.

Jag borde sagt detta före dock.

_______________

Alla behöver inte posta julbilder om det är svårt. Det är frivilligt och märker att det bara segar tråden om ni inte kommer på något.

Jag är inte här för att begränsa något, som jag sa detta är FRIVILLIGT. Det behöver inte vara jultema, p.g.a att det segar upp tråden och att många tycker det är svårt att komma på julbilder.

- Martin

Visa signatur

Main: Intel i5 4670K | ASUS Geforce GTX 970 | Corsair Vengeance 16 GB DDR3 | Phanteks P400 | Cryorig H7 | EVGA Supernova G2 650W
Retro: AMD Athlon XP 2200+ | Nvidia Geforce 3 Ti200 | 3DFX Voodoo 2 (SLI) | 512MB DDR | Soundblaster Live! | Windows 98 SE

Permalänk
Medlem

Då det inte har kommit några nya bilder på ett tag:

Och för att göra det lite svårare; Vad heter tjejen?

Permalänk

Spelet är Jazz Jackrabbit, tjejen heter Eva Earlong

Allright! Blir det min tur nu då?
Jag ska återkomma med något bra spel!

edit: Okej vilket spel är det här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjohansson:

Spelet är Jazz Jackrabbit, tjejen heter Eva Earlong

Allright! Blir det min tur nu då?
Jag ska återkomma med något bra spel!

Helt rätt på tjejen, men ska man vara noga så är det Jazz Jackrabbit: Holiday Hare 1994
(Fanns ju även Jazz Jackrabbit Holiday Hare 1995)

http://www.youtube.com/watch?v=lNUGVO22tLc -Holiday Hare 1994 gameplay
http://www.youtube.com/watch?v=IGAJojrCrAs -Holiday Hare 1995 gameplay (själv gillar jag 95 bättre)

Spelet är fortfarande mycket spelbart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjohansson:

Spelet är Jazz Jackrabbit, tjejen heter Eva Earlong

Allright! Blir det min tur nu då?
Jag ska återkomma med något bra spel!

edit: Okej vilket spel är det här?

http://i.imgur.com/m3Zcy.png

Santaman!

Nästa spel:

Permalänk
Medlem

Kom ihåg alla: "Alla behöver inte posta julbilder om det är svårt. Det är frivilligt!"

Visa signatur

Main: Intel i5 4670K | ASUS Geforce GTX 970 | Corsair Vengeance 16 GB DDR3 | Phanteks P400 | Cryorig H7 | EVGA Supernova G2 650W
Retro: AMD Athlon XP 2200+ | Nvidia Geforce 3 Ti200 | 3DFX Voodoo 2 (SLI) | 512MB DDR | Soundblaster Live! | Windows 98 SE

Permalänk
Medlem

Mudde, är det där Christmas Nights? (into dreams)

Jag gissar på att så är fallet och drar upp en bild till:

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Mudde, är det där Christmas Nights? (into dreams)

Helt rätt! Christmas Nights som visades på bilderna var väl egentligen en sorts demo för eller kanske liten version av Nights Into Dreams.

Permalänk
Medlem

Winter Games C64

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av lillalex:

Winter Games C64

Rätt förstås
... men ditt spel har jag nog aldrig sett förut!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av mudde:

Santaman!

Nästa spel:

Ja, detta var förstås alldeles helt korrekt!

Permalänk
Medlem

Creatures 2

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Tror att det är rätt med 99,99% säkerhet - så här kommer det en bild. Självklart med jultema:

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB