Umenets internet är skit

Permalänk
Medlem

Umenets internet är skit

Hej!

Jag bor i Umeå och kör med Umenet och Bahnhof som isp... Internet har tamefan strulat i 2 veckor nu, internet går ner i MINST 12 timmar varje gång så jag blev arg och ringde deras kundservice, dom drog av 80kr från min faktura vilket jag tycker är helt åt helvette då min tjej jobbar hem ifrån...

Jag förstår att dom inte kan garantera att man har internet, men när dom säger att felen ska vara fixade men inte är det och börjar ifrågasätta mig och min utrustning (som jag spenderat 2 dagar att felsöka, prova annan router m.m.) så blir man förbannad...

Någon annan som har haft ungefär samma problem med samma/andra bolag? har jag några som helst rättigheter att kräva en större ersättning för detta?

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk

Tror dessvärre att ingen kan "garantera" att man ska ha Internet, har du dödsbehov av Internet kan man ju alltid ha en extra Internetleverantör via tex. 3G/4G sticka. Har själv vissa dagar/kvällar där nätet går ner och då tar jag fram bärbara och surfar via mobiltelefonens 3G.
Vad jag har läst i de fleras leverantörers "villkor" är att man kan få tillbaka avgiften under tiden det inte fungerar och bredband är rätt billigt och ersättningen blir ju inte då så hög.

Men å andra sidan borde det ju finnas de som säljer Internetuppkoppling med redundans för större företag etc.
Du kan ju kolla vad en sådan lösning kostar och sen avväga det mot att klara sig utan Internet några dagar under felsökningen för enklare abonnemang.

Dessutom är det ett fritt land, du kan ju alltid välja någon annan leverantör.

Visa signatur

- Who are you? -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kosh of Vorlon:

Tror dessvärre att ingen kan "garantera" att man ska ha Internet, har du dödsbehov av Internet kan man ju alltid ha en extra Internetleverantör via tex. 3G/4G sticka. Har själv vissa dagar/kvällar där nätet går ner och då tar jag fram bärbara och surfar via mobiltelefonens 3G.
Vad jag har läst i de fleras leverantörers "villkor" är att man kan få tillbaka avgiften under tiden det inte fungerar och bredband är rätt billigt och ersättningen blir ju inte då så hög.

Men å andra sidan borde det ju finnas de som säljer Internetuppkoppling med redundans för större företag etc.
Du kan ju kolla vad en sådan lösning kostar och sen avväga det mot att klara sig utan Internet några dagar under felsökningen för enklare abonnemang.

Dessutom är det ett fritt land, du kan ju alltid välja någon annan leverantör.

Umenet är dom som äger "nätet" kan inte byta bort dom... sedan att gå från 100mbit till typ Felias 24 vilket i själva verket kanske är 12mbit för exakt samma kostnad känns ju överjävligt...

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

Umenet är dom som äger "nätet" kan inte byta bort dom... sedan att gå från 100mbit till typ Felias 24 vilket i själva verket kanske är 12mbit för exakt samma kostnad känns ju överjävligt...

Jag känner igen frustrationen, det finns inget värre när man planerat in att göra något viktigt och så saknar man helt plötsligt internet. Speciellt om det blir långa avbrott, har haft många problem med BBB nu på sistone. Dock så verkar det ha ordnat upp sig nu.
Jag fick också avdrag från fakturan, men det kallar jag inte ersättning.

Jag menar, om du står ute i regnet och väntar på bussen som aldrig kommer för att sen få en billigare biljett nästa gång du ska åka är ju ingen ersättning.

Vi lever ju trots allt i 2012 och efter Värme/Vatten/El så kommer Internet (dvs före telefon). Speciellt om din flickvän arbetar hemifrån, då är det ju förlust av inkomst om hon inte kan arbeta.

Som kund finns det ju viss förståelse att saker och ting ibland går sönder, men att företaget är så lojja och inte bryr sig är det som stör mig mest.