Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av Canson:

Jag tänkte göra samma operation Nameless.

Min knarrar också. Den knarrar på vänster sida av lås knappen och när jag trycker lätt på baksidan, under NOKIA | Carl Zeiss märket, så knarrar det till en del.

Tänkte använda silikonspray som du har gjort för att lösa knarrandet på sidan.

Men hur löser jag knarren som låter från baksidan?

http://www.youtube.com/watch?v=cKd8tCAH-eY&list=SPFF45001BDE8...

Gå till minut 1:55 så förstår du vad jag menar.

Funkar det med tätningsist mellan batteriet och NFC chipet(Den där vita som sitter på skalet, vad det nu är)??

Är lite osäker om NFC kommer funka efteråt om jag gör på det viset.

Riktigt jävla irriterande när jag ska plocka mobilen från bordet. Knarrar ju direkt. Har ingen lust lämna mobilen på reparation flera veckor.

Har du någon bra lösning?

Jag har också knarr på baksidan, till höger om nokia/zeiss-märket. Krävs dock mer än ett lätt tryck, så jag störs inte av det. Däremot har jag återkommande småknarr på en del andra ställen, så jag kommer att plocka upp den igen för att se om det går att åtgärda. Är nog något mer generös med silikonsprayen denna gång.

Den vita plattan du refererar till är den trådlösa laddningen. Jag misstänker att det är otillräckligt med dubbelhäftande tejp/list under den, varför både ditt och mitt exemplar har knarr i det området. En list mellan den och batteriet skulle möjligen lösa problemet, utan risk att förstöra eller förändra något. Vågar man så kan man ju plocka lös den trådlösa laddningen och se till att det är tillräckligt med lim/list under den, men det kommer jag själv avstå ifrån.

Jag kommer att sätta en list mellan batteri och skalet/vita plattan, eftersom att det är ett tomrum där. Kanske har det någon inverkan på knarren på sidorna = mindre flex, mindre knarr. Återkommer med en bild och rapport när jag har satt in en till list.

Permalänk
Medlem

Allt detta snack om knarrande. Ska vi byta? Min knarrar inte märkvärt, förrutom vid kamerahuset, men det är ju normalt.
Tar hellre knarr framför en pajad vibrationsmotor, accelerometer och löst batteri :). Hoppas fan Tele2 byter ut den helt istället för att köra nån snabbfix.
Typiskt att jag får ett måndags-ex, haft enorm tur med alla mobiler i princip.

Någon som vet hur den processen går till? Skickar Tele2 den till någon random reparatör eller skickar de Nokia telefoner till en Nokia Care Point?
Vore ju bra om dom inte bara "Nej men här är det inget fel, du får tillbaka den som den är!" Utan att dom faktiskt gör en regelrätt undersökning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Easy_D:

Allt detta snack om knarrande. Ska vi byta? Min knarrar inte märkvärt, förrutom vid kamerahuset, men det är ju normalt.
Tar hellre knarr framför en pajad vibrationsmotor, accelerometer och löst batteri :). Hoppas fan Tele2 byter ut den helt istället för att köra nån snabbfix.
Typiskt att jag får ett måndags-ex, haft enorm tur med alla mobiler i princip.

Någon som vet hur den processen går till? Skickar Tele2 den till någon random reparatör eller skickar de Nokia telefoner till en Nokia Care Point?
Vore ju bra om dom inte bara "Nej men här är det inget fel, du får tillbaka den som den är!" Utan att dom faktiskt gör en regelrätt undersökning.

Snacket om knarrande innebär ju att vi löser våra problem själv, istället för att vänta på ett långt reklamationsärende Löst batteri = åtgärdat. Skorrande vibrator = i princip åtgärdat. Strulande accelerometer, låter däremot klurigare. Hur kom du fram till att den är trasig?

Permalänk

Jag var med om något skumt precis! Fick en del uppdateringar till mina appar! Och klickade då på uppdatera alla...
Men i dessa uppdateringar så hade det smygit in ett spel som jag INTE hade installerad och denna installerades då!?!?!?

Mummy Maze Delux heter spelet! Väldigt skumt detta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nameless:

Snacket om knarrande innebär ju att vi löser våra problem själv, istället för att vänta på ett långt reklamationsärende Löst batteri = åtgärdat. Skorrande vibrator = i princip åtgärdat. Strulande accelerometer, låter däremot klurigare. Hur kom du fram till att den är trasig?

Det började med att jag skulle testa ett spel där du styr genom att vinkla telefonen, när jag höll den rät så gick figuren åt höger, prövade på en väns mobil (även det en L920) och där var det inte alls så. Sen jämförde vi med appar som visar mätvärden på hur accelerometern fungerar, när vi prövade så visade min kompis mobil värden som låg inom 0.00 eller något liknande, medans min visade 0.1, som då appar och spel ser som att telefonen är vinklad.

Så den har ju rätt stor felmarginal där. Ibland fungerar den som den ska, men oftast inte, hoppas bara den inte får för sig att fungera normalt när de ska testa telefonen, då lär de ju knappast göra något åt det :\.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av djaxxo:

Darn it!

-----

någon som kan ge mig en update om hur det ser ut på navifirm?

fortfarande bara belgiska firmware ?
Skickades från m.sweclockers.com

Tyvärr inga uppdateringar, någon belgisk, någon orange samt North Africa precis som innan.

Väntar spänt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Easy_D:

Det började med att jag skulle testa ett spel där du styr genom att vinkla telefonen, när jag höll den rät så gick figuren åt höger, prövade på en väns mobil (även det en L920) och där var det inte alls så. Sen jämförde vi med appar som visar mätvärden på hur accelerometern fungerar, när vi prövade så visade min kompis mobil värden som låg inom 0.00 eller något liknande, medans min visade 0.1, som då appar och spel ser som att telefonen är vinklad.

Så den har ju rätt stor felmarginal där. Ibland fungerar den som den ska, men oftast inte, hoppas bara den inte får för sig att fungera normalt när de ska testa telefonen, då lär de ju knappast göra något åt det :\.

Surt! Det borde vara möjligt att kalibrera den, det hade nog löst problemet. Min visar 0,04-0,08 när den är liggande (den som går från topp till botten), så inte riktigt så illa som din men heller inte helt optimalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nameless:

Surt! Det borde vara möjligt att kalibrera den, det hade nog löst problemet. Min visar 0,04-0,08 när den är liggande (den som går från topp till botten), så inte riktigt så illa som din men heller inte helt optimalt.

Nu tvivlar jag ju på att den någonsin visar 0.00 :P. Rätt svårt att hitta perfekt räta ytor att mäta på med. Men är ändå små-glad över att problemet finns, kanske det åtgärdar alla andra småfel som finns på telefonen när de fixar den :).

Permalänk

Måste bara skriva av mig lite.
TL;DR Längst ner.

Lördag 3 November
Beställde en Nokia Lumia 920 (Svart) från halebop med Rubbet-abonnemanget.
Med mecenat-rabatten blev det 150+200=350kr/mån, riktigt trevligt pris då allt ingår.

Onsdag 28 November
Telefonen skickades av Halebop. (Släpptes officiellt i Sverige 29 november).

Fredag 30 November
Telefonen levererades till mig dagen efter släppet i Sverige och jag var nöjd med en sån snabb leverans.
Då jag skulle på en resa samma dag tog jag med mig mobilen på tåget och öppnade den där.

Prövade lite olika funktioner och var sjukt nöjd. Inget knarrande, inga sprakande högtalare. Jag trodde att jag fått en helt fungerade enhet.

Tills jag testade lite med kameran.
Fungerade fint, panorama, Nokia City Lens, allt... tills jag tryckte på knappen för front-kameran.
Telefonen låste sig, startade om och nu till min fasa så fungerade inte kameran alls.
Appen stängdes direkt ner och återgick till menyn och t.ex. City Lens visade bara en helt svart skärm.

Efter flertalet resets (både hard/soft) med en fortfarande helt ofungerade kamera så insåg jag att det inte gick att fixa.

Lördag 1 December
Anmälde DoA till halebop's partner Deltaservice dagen efter och skickade in på tisdagen, eftersom jag inte hade möjlighet innan det.
Jag fick även betala 96kr för att skicka in den med rekommenderat brev, vilket jag kontaktade halebop om. Men de kunde inte ge ut någon annan ersättning än en samtalspott (Om jag skulle ringa utomlands eller något), eftersom mitt abonnemang innehöll allting.

Torsdag 6 December
På torsdagen var den levererad dit och jag tänkte att det skulle ta en stund innan jag fick min nya enhet.

Onsdag 12 December
En vecka gick, och ingenting hade jag hört från dem.
Skrev till halebop 6 dagar efter den var levererad till servicen, och då fick jag svaret "Tyvärr verkar dom hålla på att kolla på den på verkstaden nu.".

Aja, tänkte jag, då borde jag få besked om någon dag.

Måndag 17 December
Inget mail, inget sms så kontaktade halebop igen för att se om något mer hade hänt.
Fick svaret att senaste händelsen var 13 December och då hade den skickats vidare till en extern verkstad.
Fick även inloggningsuppgifter för att själv kunna hålla koll på service-ärendet.

Torsdag 20 December
Ingenting mer hade hänt, och jag frågade om de visste något mer.
De sa att jag skulle ringa deltaservice för att få det bästa svaret. Då klockan var efter 16:00, så fick jag ringa dagen efter.

Fredag 21 December
Ringde deltaservice direkt på morgonen när de öppnade sin telefonväxel (08:00).

Berättade ordernummer, och han bekräftade att det var en Nokia Lumia 920.
Jag frågade varför det tog så lång tid från att den hade skickats iväg, och att det inte hänt något mer med det.

Det var tydligen för att den skulle skickas till Nokia's servicecenter, och de ville bara ha leverans 2ggr/mån.
Han berättade att hans kollega inte var där, men han trodde att den skulle skickas idag (alltså igår).

Nu på måndag/tisdag/onsdag är det Julhelgen (Alltså är det röd dag, och posten gör ingenting), på torsdag och fredag kanske den kommer fram dit, men efter det är det helg och sedan nyår (Alltså röd dag IGEN) 31 December/1 januari.

Sedan tar det väl ett bra tag för det service-stället att göra allt, SEN äntligen kanske jag får en ny Lumia 920.
Skulle tippa på att jag får den mellan 10-20 Januari.

Blir lite smått irriterad att det ska ta så lång tid med allting.

Var bara tvungen att skriva av mig.
Tack på förhand om du läste allt det här!

TL;DR: Fick Lumia 920 30 december, anmälde DoA p.g.a. ofungerande kamera. Skickad till service, servicen kunde inte bekräfta felet. Skickades vidare till en extern verkstad. Servicen skickar bara leveranser till den verkstaden 2ggr/mån. Eventuellt skickad dit 21 december. Mycket röda dagar framöver. Kommer troligen inte få en ny enhet förrän mitten av Januari. Rage.

Permalänk

För er som har Länsförsäkringar som bank så har dom nu släppt sin bankapp för wp8!

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått min röda 920 som jag beställde i torsdags
Fyfan va underbar den är!

Dock lite appar jag saknar men det fixar sig väl.
Ni kanske vet någon som funkar som bankdroid eller så?

Se saldo på sina konton.
Sen finns ju varken 8track eller spotify till den :/

Men fan va jag älskar den!
Inge knak eller något sådant utan solid som bara den.
Testat allt och inga andra konstiga ljud eller så heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Nu har jag fått min röda 920 som jag beställde i torsdags
Fyfan va underbar den är!

Dock lite appar jag saknar men det fixar sig väl.
Ni kanske vet någon som funkar som bankdroid eller så?

Se saldo på sina konton.
Sen finns ju varken 8track eller spotify till den :/

Men fan va jag älskar den!
Inge knak eller något sådant utan solid som bara den.
Testat allt och inga andra konstiga ljud eller så heller

Bankhubben is the way to go Fungerar utmärkt för översikt till Swedbank alla fall. Spotify bör komma i Q1 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Bankhubben is the way to go Fungerar utmärkt för översikt till Swedbank alla fall. Spotify bör komma i Q1 2013

har 3 handelsbanken konto å 1 Swedbanks konto, bankhubben är awesome!!

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

En fråga, går det att ladda trådlöst om man har skal på? Någon som testat detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bknec:

En fråga, går det att ladda trådlöst om man har skal på? Någon som testat detta?

den klarar några millimeter, fatboy laddaren är ju en vanlig inne i en tygpåse. Har åkt på julfirande men kan göra lite test när jag kommer hem med olika material osv.

Har någon testat appen Flash videos, kan man kolla på tex South Park med den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonoka:

Tror dem snackade om Fatboy Qi-laddaren! Men kan ha misstagit mig

God Jul till er alla !

Permalänk
Medlem

Till er som är ute efter en röd fatboy så verkar det finnas 50+ på Electroworld just nu:

http://www.electroworld.se/product/mobil-tele-gps/mobiltillbe...

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Audeze Maxwell Headset | Corsair MM350 Extended Musmatta | Final Mouse UltralightX | Steelseries Apex pro Tangentbord

Permalänk
Medlem

Vad är det som gör att ni lockas till att betala 699 för ett stycke tyg?

Visa signatur

5 är högre än 3, sug på den Samsung!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

den klarar några millimeter, fatboy laddaren är ju en vanlig inne i en tygpåse. Har åkt på julfirande men kan göra lite test när jag kommer hem med olika material osv.

Har någon testat appen Flash videos, kan man kolla på tex South Park med den?

går gör det. Men Bra? Nej absolut inte, laggar tyvärr så det går tyvärr inte se på.

bättre å ladda ned å föra över mha datorn istället.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martinus:

Vad är det som gör att ni lockas till att betala 699 för ett stycke tyg?

vad lockas man med att betala 10.000kr extra för en inbyggd GPS i bilen vid nyköp?

varför vill frun betala 500kr mer för en sko som har rosa färg?

varför vill spädbarnet ha 2flaskor välling när man bara behöver 1 flaska?

haha.. Jag vet inte. Får man inte köpa det man vill? Säger inte att du sa det men tanken finns tydligen där

ja.. Det är frågan, om man tycker ett sådant tillbehör är "onödigt" så undrar jag över om man har glömt att se sig omkring

så svar på din fråga... Har inte en blekaste aning.... Men jag vill fortfarande ha min svarta fatboy! Så grymt häftig tygbit!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

vad lockas man med att betala 10.000kr extra för en inbyggd GPS i bilen vid nyköp?

varför vill frun betala 500kr mer för en sko som har rosa färg?

varför vill spädbarnet ha 2flaskor välling när man bara behöver 1 flaska?

haha.. Jag vet inte. Får man inte köpa det man vill? Säger inte att du sa det men tanken finns tydligen där

ja.. Det är frågan, om man tycker ett sådant tillbehör är "onödigt" så undrar jag över om man har glömt att se sig omkring

så svar på din fråga... Har inte en blekaste aning.... Men jag vill fortfarande ha min svarta fatboy! Så grymt häftig tygbit!

Ok, marknadsföring är svaret.

Visa signatur

5 är högre än 3, sug på den Samsung!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martinus:

Ok, marknadsföring är svaret.

ja antagligen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ärligt talat vet jag inte, om jag någonsin sett en så ful smartphone (HTC 8X möjligen enda undantaget). Kan inte fatta hur folk kan tycka att något som ser ut som en svart glasplatta, som buktar ut flera millimeter från en signalaktigt färgad plastram, kan se bra ut. Men smaken är ju som baken, och det är ju kul att folk verkar gilla den. Kanske får detta koncept tillbaka Nokia på banan igen.

Visa signatur

66 datorer, 57 tv-spel... inget sönderslaget ännu. Vad hände med tonårens förbrukningsådra?! 🙊

Permalänk
Medlem

Någon som har problem med youtube? Funkar inte att spela upp saker. Sätter inte igång... Testat Metrotube (R.I.P?) och Primetube.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Någon som har problem med youtube? Funkar inte att spela upp saker. Sätter inte igång... Testat Metrotube (R.I.P?) och Primetube.

Youtube har nyligen uppdaterats och därför är det lite strul nu, samma för alla, metrotube har tagit ned sin app från market tills de har åtgärdat problemet, det lär vara vilken dag som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

du kan vara lugn, metrotube ex-vis, kommer att komma tillbaka. Lite olämpligt årstid eller rättare sagt högtid för utvecklaren att fixa en update bara

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Q4Rspwn:

Ärligt talat vet jag inte, om jag någonsin sett en så ful smartphone (HTC 8X möjligen enda undantaget). Kan inte fatta hur folk kan tycka att något som ser ut som en svart glasplatta, som buktar ut flera millimeter från en signalaktigt färgad plastram, kan se bra ut. Men smaken är ju som baken, och det är ju kul att folk verkar gilla den. Kanske får detta koncept tillbaka Nokia på banan igen.

ja då undrar man vilka mobiler som är kvar för dig å välja.... Eller du kanske sitter kvar å blippar på en sten? ^^,

javisst är det kul för Nokia att dom får lite cash i kassan, hoppas dom ordnar till alla små buggar, Microsoft med annars lär det inte växa så fort som man har hoppats på.

i dessa moderna tider så har Nokia gjort en fantastiskt sexig mobil och 2012 skall man nog inte klaga på "plast"-ighet eller dylikt. Vilken mobil förutom iphonen omtäcks inte av plast utav någon form? Eller "buktar ut" eller har en annan färg(tänker på även på att dom flesta mobiler kan ha färgade skal)

nä.. Hur tänkte du nu ^^
Du behöver inte gilla den men säga varför man inte gillar formen, materialet eller dylikt så pratar man nästan om mobiler i allmänhet då många består utav samma material, former osv. Det skiljer är väl bara hur mycket utav varje "del" som finns i varje modell.

menmen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Inga fel hittade än så länge på själva telefonen, men nu på morgonen, även fast man var ganska trött... så lyckades man se ett liiiiiiiiiitet j*vla dammkorn på skärmen, trodde först det var en död pixel, vilket hade varit värre antar jag... Men Gud så irriterad jag blir på det när jag vet att det är där... Är det värt det att plocka isär telefonen för o pilla bort det lilla smutsen mellan display och touch eller ska jag bara vänja mig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonoka:

Inga fel hittade än så länge på själva telefonen, men nu på morgonen, även fast man var ganska trött... så lyckades man se ett liiiiiiiiiitet j*vla dammkorn på skärmen, trodde först det var en död pixel, vilket hade varit värre antar jag... Men Gud så irriterad jag blir på det när jag vet att det är där... Är det värt det att plocka isär telefonen för o pilla bort det lilla smutsen mellan display och touch eller ska jag bara vänja mig?

antingen vänjer du bort dig den där gullekornet eller så öppnar du mobilen(om du vågar) å ta bort dammkornet, sen kanske fixa annat i förebyggande syfte? Typ så knarr kanske inte uppstår.. Ja vad det nu du kan störa dig på utöver gullekornet

jag har en liten papperstring som är i mikrostorlek i front-kameran. Stör mig på den när jag kollar just där men jag bryr mig inte så fort jag börjar blippa på mobilen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är fortfarande efter 2 veckors tid ovänn med batteriets kapacitet. Under natten har den dragit runt/oftast runt 5% kan vara något högre ibland? Vad är det som får telefonen dra så mycket under standby? Lite fort räknat så drar telefonen drygt runt 10% under standby under 24h period vilket lätt räknat innebär att min totala standby är drygt 10 dagar/240h? Är det normalt? Jag har precis allt avstängt kan påminnas.

edit: kan sägas att man med lätthet under lite surfande o pillande kan se att batteriet sänkts med ett par 3-4%. Känns med likhet att batterikapaciteten är som än bärbar dator

Visa signatur

Trotjänaren: Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus 4060 rtx 8gb|16GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl8|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://www.3dmark.com/spy/55598795

Nya: Ryzen5 9600x@Stock|ASUS ROG Strix X870E-E Gaming WIFI|Intel b580 ARC|G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB|Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB|Nätdel Corsair RMx Series RM850x