Diablo 3 item värdering

Permalänk
Medlem

Värde på denna? Inte spelat på ett bra tag så har inte så bra koll på priser osv..

Visa signatur

Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R
Modekort: GIGABYTE GA-Z87-D3
Processor: INTEL CORE i7 4770K 3,5GHz
Grafik: GEFORCE GTX 780 WINDFORCE (3GB)
Minne: CORSAIR VENGANCE (3x4GB)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av brodan:

http://i.imgur.com/v6YwA.png

Värde på denna? Inte spelat på ett bra tag så har inte så bra koll på priser osv..

Tyvärr är den inte värd ett piss. :/ Vendor dirr

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av brodan:

http://i.imgur.com/v6YwA.png

Värde på denna? Inte spelat på ett bra tag så har inte så bra koll på priser osv..

Precis som mr_svahn skrev, den e bara skräp, alldeles för låg DPS. sedan saknar den socket...

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Precis som mr_svahn skrev, den e bara skräp, alldeles för låg DPS. sedan saknar den socket...

Vad behövs för attributer för att det ska säljas högt på AH? socket och hög DPS då verkar ju vara två..
Detsamma för ringar och amuleter?

Visa signatur

Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R
Modekort: GIGABYTE GA-Z87-D3
Processor: INTEL CORE i7 4770K 3,5GHz
Grafik: GEFORCE GTX 780 WINDFORCE (3GB)
Minne: CORSAIR VENGANCE (3x4GB)

Permalänk
Medlem
Skrivet av brodan:

Vad behövs för attributer för att det ska säljas högt på AH? socket och hög DPS då verkar ju vara två..
Detsamma för ringar och amuleter?

Ringer och amuleter behöver inte socket, men dom flesta är ute efter crit chance, crit dmg, attack speed on någon mainstat, sen finns det average dmg och grejer också men det är då dom blir riktigt bra och riktigt dyra

Permalänk
Medlem

Värde på dessa?

Visa signatur

Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R
Modekort: GIGABYTE GA-Z87-D3
Processor: INTEL CORE i7 4770K 3,5GHz
Grafik: GEFORCE GTX 780 WINDFORCE (3GB)
Minne: CORSAIR VENGANCE (3x4GB)

Permalänk
Medlem
Skrivet av brodan:

http://i.imgur.com/v6YwA.png

Värde på denna? Inte spelat på ett bra tag så har inte så bra koll på priser osv..

3183

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Bootsen e säkert värda ett antal 10tal miljoner, men quivern e inte ens värd tiden det tar att gå och sälja den...rare quiver måste ha SJUKA stats för att ens vara värt ngt, alla kör med legendary quiver

typ stats på rare quiver för att överhuvudtaget vara värt ngnting

>250 dex
>250 vit
= 15% attack speed (max på rare, 20% e max på legendary)
= 10% crit chance
+ % dam till ngn bra skill tex elemental arror, hungering arrow eller +% crit chance multishot
socket

där har du ngn som kanske varit värd en del....

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem

Till salu om någon är intresserad..

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

http://i45.tinypic.com/2cffqix.png

Till salu om någon är intresserad..

Vad skall du ha för dem, finns en nästan likvärdig ute på bid just nu för ca 5,5 M (hand trial heter dem, ca 1 dag kvar på auktionen), ingen buyout

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Vad skall du ha för dem, finns en nästan likvärdig ute på bid just nu för ca 5,5 M (hand trial heter dem, ca 1 dag kvar på auktionen), ingen buyout

Finns inget med så högt all ress som mina det närmsta går för 50m. Så för bara dig 70m det är billigt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Finns inget med så högt all ress som mina det närmsta går för 50m. Så för bara dig 70m det är billigt

Skickades från m.sweclockers.com

Nä tack, lite väl högt....all res e ju dessutom en "sekundär" stat efter CHC, CHD, IAS som e d tre viktigaste...på en wiz (archon) kommer nog dessutom Intelligence före all res, på en CM wiz så e d väl dött lopp mellan vad som e viktigast, INT eller All resist.

Lycka till, skriv gärna vad du får sålt dem för...

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Nä tack, lite väl högt....all res e ju dessutom en "sekundär" stat efter CHC, CHD, IAS som e d tre viktigaste...på en wiz (archon) kommer nog dessutom Intelligence före all res, på en CM wiz så e d väl dött lopp mellan vad som e viktigast, INT eller All resist.

Lycka till, skriv gärna vad du får sålt dem för...

Dom är garanterat värda mer än dom 5m du erbjöd. Ge mig ett vettigt bud Så ska du få dom billigt. Behöver trifectors och dom är inte billiga så behöver alla pengar jag kan få

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Dom är garanterat värda mer än dom 5m du erbjöd. Ge mig ett vettigt bud Så ska du få dom billigt. Behöver trifectors och dom är inte billiga så behöver alla pengar jag kan få

Ja erbjöd inte fem, ja sa att d fanns ett par handskar med liknande stats med aktuellt (!!) vid på 5,5 M med en dag kvar typ, lite skillnad...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Ja erbjöd inte fem, ja sa att d fanns ett par handskar med liknande stats med aktuellt (!!) vid på 5,5 M med en dag kvar typ, lite skillnad...

Ber om ursäkt då. Ge mig ett bud om du är genuint intresserad. Annars försöker jag kränga dom på AH. Tycker fortfarande det är riktig bra stats på dom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Ber om ursäkt då. Ge mig ett bud om du är genuint intresserad. Annars försöker jag kränga dom på AH. Tycker fortfarande det är riktig bra stats på dom.

Sälj dem på AH, ja hittade liknande fast med +CHD också för inte så mkt, ett fynd faktiskt... Inte så hög intelligence dock (71) men d duger i övrigt (tristats + cold res + all res)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Finns inget med så högt all ress som mina det närmsta går för 50m. Så för bara dig 70m det är billigt

Skickades från m.sweclockers.com

Inte ens critdmg på dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Inte ens critdmg på dem.

Måste hända med ändå as cc allress vit och main stat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Inaktiv

Hittar inga med den combo att jämföra med

Permalänk
Medlem

Vad kan jag få för denna ?
Är till salu om någon vill köpa också

Visa signatur

2600k, 560ti, ssd och 16gig minne

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon146897:

http://img51.imageshack.us/img51/5817/neckjz.jpg

Hittar inga med den combo att jämföra med

Men ta bort de sista två attributen som är i princip obrukbara / ovärdefulla så lör du hitta resultat... Inte värd så mkt iaf eftersom den saknar crit chance och/eller crit dam

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av classe:

Vad kan jag få för denna ?
Är till salu om någon vill köpa också

http://s2.postimage.org/bihqzby45/chest.jpg

en hel jäkla del pga hög vit

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Sälj dem på AH, ja hittade liknande fast med +CHD också för inte så mkt, ett fynd faktiskt... Inte så hög intelligence dock (71) men d duger i övrigt (tristats + cold res + all res)

Skickades från m.sweclockers.com

sänkte priset rejält då ja ville ha snabba pengar till en bo på ett belt .. så lite över 20m .. riktigt mycket i underkant men ville ha bältet innan nån annan tog det

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Visa signatur

༼ ° ل ° ༽

Permalänk
Medlem
Skrivet av D0GG3qL:

Några miljoner bara, 3-6 kanske...ser många liknande gå för den summan iaf. Utan stenen då såklart

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Några miljoner bara, 3-6 kanske...ser många liknande gå för den summan iaf. Utan stenen då såklart

Köpte min att ha sålänge för 3.5 typ samma stats som din. Så inte mycket tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Någon som kör med munk och har lust att värdera lite? Hittade detta vapen som har riktigt fina stats och helt ok dps. Finns inget i närheten på AH... måste ta bort typ all vit och gå ner bra mkt på dex för att få upp DPS i närheten så det är riktigt svårt att bedöma värde Eller kör alla med set/uniques som vapen nu för tiden?

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

Någon som kör med munk och har lust att värdera lite? Hittade detta vapen som har riktigt fina stats och helt ok dps. Finns inget i närheten på AH... måste ta bort typ all vit och gå ner bra mkt på dex för att få upp DPS i närheten så det är riktigt svårt att bedöma värde Eller kör alla med set/uniques som vapen nu för tiden?

http://i.imgur.com/ENKFP.png?1

Ja tror faktiskt d flesta kör med echoing fury tex lr liknande. Finns extremt få rare high dps ute på AH...

Den där borde vara värd hyfsat mkt (inte 1-2 miljarder men över 100m väl) med tanke på dex, vit, Lifesteal samt socket... Räkna ca 1 mer dps per dex så du kan jämföra den med ca 1250-1300 i dps (men då utan mer dex)

Ja skulle absolut vara intresserad av att köpa den, men ja måste få den länkad till mig för att se hur mkt mer dps ja får för att jämföra om det är värt investeringen

Adda Roudry#2670 så kanske du kan länka den ngn dag i chatten till mig...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Ja tror faktiskt d flesta kör med echoing fury tex lr liknande. Finns extremt få rare high dps ute på AH...

Den där borde vara värd hyfsat mkt (inte 1-2 miljarder men över 100m väl) med tanke på dex, vit, Lifesteal samt socket... Räkna ca 1 mer dps per dex så du kan jämföra den med ca 1250-1300 i dps (men då utan mer dex)

Ja skulle absolut vara intresserad av att köpa den, men ja måste få den länkad till mig för att se hur mkt mer dps ja får för att jämföra om det är värt investeringen

Adda Roudry#2670 så kanske du kan länka den ngn dag i chatten till mig...

Skickades från m.sweclockers.com

Skickade en request så kan jag länka sedan vid tillfälle Lade upp den på AH för 750/1450M för tillfället :p.

Edit: Vad tusan är nu detta?! Lade upp vapnet igår kväll som sagt... kunde till och med hitta det i sökningen på AH innan jag gick och la mig och nu är det helt spårlöst försvunnet?! Finns inte på AH, inte i completed ingenstans. Inte på någon karaktär och inte i någon stash? Jag lade först ut den för 2 miljarder och tog cancel sedan och inte ens den avbrutna auktionen finns med i auktionslistan... Har det varit någon jäkla rollback precis igår kväll eller vad tusan händer?

Edit2: Jahapp, tydligen inte ensam... D3-forumet är överöst av folk som blivit av med saker på AH. Känns ju inte som att den kommer komma tillbaka så det var ju ruttet när man fick ett så bra drop

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

Skickade en request så kan jag länka sedan vid tillfälle Lade upp den på AH för 750/1450M för tillfället :p.

Edit: Vad tusan är nu detta?! Lade upp vapnet igår kväll som sagt... kunde till och med hitta det i sökningen på AH innan jag gick och la mig och nu är det helt spårlöst försvunnet?! Finns inte på AH, inte i completed ingenstans. Inte på någon karaktär och inte i någon stash? Jag lade först ut den för 2 miljarder och tog cancel sedan och inte ens den avbrutna auktionen finns med i auktionslistan... Har det varit någon jäkla rollback precis igår kväll eller vad tusan händer?

Edit2: Jahapp, tydligen inte ensam... D3-forumet är överöst av folk som blivit av med saker på AH. Känns ju inte som att den kommer komma tillbaka så det var ju ruttet när man fick ett så bra drop

750m yeah right.
Hoppas dock det löser sig med stölden. Eller vad det nu är.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|