Permalänk
Medlem

Fraps från dagens hacker dans party

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbe305:

Vackert
Bannade honom, hackare får se till att komma in senare på dagen då man inte sover Så man kan göra något åt det direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av gn1p:

Vackert
Bannade honom, hackare får se till att komma in senare på dagen då man inte sover Så man kan göra något åt det direkt

Gjorde hackern någon större skada?

Annars tycker jag han var en av det lite snällare hackarna

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk

Vet någon vad man kan göra år monitor buggen? Grymt jobbigt att inte veta hur mycket blod man har kvar...

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Vet någon vad man kan göra år monitor buggen? Grymt jobbigt att inte veta hur mycket blod man har kvar...

Det är inte DayZ det här

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Skrivet av olle360:

Det är inte DayZ det här

Vad är detta då? WarZ? Vad hände med din gamla takistan day z server?

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Detta är Wasteland!

Permalänk
Skrivet av Murer:

Detta är Wasteland!

Ja, men detta är ju day z med en annan map right?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Ja, men detta är ju day z med en annan map right?

Inte alls. Har du besökt servern ser du dessutom att det är Chernarus, vilket är den map DayZ körde ifrån början.

Permalänk
Skrivet av Murer:

Inte alls. Har du besökt servern ser du dessutom att det är Chernarus, vilket är den map DayZ körde ifrån början.

Okej, men vad är skillnaden då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Okej, men vad är skillnaden då?

Mycket. De två största är väl avsaknaden av zombies och överflöd av loot och bilar.

Denna tråd förklarar det hela rätt bra: http://www.sweclockers.com/forum/138-arma-och-dayz/1147165-ar...

Enligt mig en mod som är mycket roligare än DayZ.

Permalänk
Skrivet av Murer:

Mycket. De två största är väl avsaknaden av zombies och överflöd av loot och bilar.

Denna tråd förklarar det hela rätt bra: http://www.sweclockers.com/forum/138-arma-och-dayz/1147165-ar...

Enligt mig en mod som är mycket roligare än DayZ.

Har läst detta innan! Men hur vet man vilket lag man är i? O.o

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av QuinnoX:

Gjorde hackern någon större skada?

Annars tycker jag han var en av det lite snällare hackarna

Kan tyckas men han tog bort alla fordon, spawnade de nya. Teleportade alla osv.
Kanske inte är så illa men att städa upp efter det är jobbigt...

Permalänk
Avstängd

vad behöver göras för att spela wasteland? blir kickad ifrån servern, kommer upp en ruta med massa filnamn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

ser ut som du har fått svar på vad wasteland är men min gamla dayz server har varigt nere sedan länge, tappa intresset för dayz kändes lite onödigt att betala för en server som man inte lirar på. Men det var kul så länge det vara

Skrivet av Kruwgah:

vad behöver göras för att spela wasteland? blir kickad ifrån servern, kommer upp en ruta med massa filnamn.

du behöver stänga av alla moddar så som dayz, och bara köra Arma 2 OA

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________

Permalänk
Avstängd
Skrivet av olle360:

ser ut som du har fått svar på vad wasteland är men min gamla dayz server har varigt nere sedan länge, tappa intresset för dayz kändes lite onödigt att betala för en server som man inte lirar på. Men det var kul så länge det vara

du behöver stänga av alla moddar så som dayz, och bara köra Arma 2 OA

Lyckades finna ut det, lyckades också döda en teammate, var en röd dot över honom, fattade inget, tänkte rött=enemy, men så vart det inte, sry.

Hur chattar jag? direct communication?

Btw gick servern ner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kruwgah:

Lyckades finna ut det, lyckades också döda en teammate, var en röd dot över honom, fattade inget, tänkte rött=enemy, men så vart det inte, sry.

Hur chattar jag? direct communication?

Btw gick servern ner?

alla med dots över huvudet är teammates.

Chatten:
Global: ser alla
Side: ser bara ditt lag
Direct: som vanligt i t.ex. DayZ

och ja serven gick ner (Första gången det hände utan att vi gjorde någonting)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nån som kan förklara helt vad wasteland går ut på? Fattar inte riktigt.

Permalänk
Medlem

Tjena,

Har spelat en hel del på eran wasteland server nu och gillar den starkt. Mycket bättre än de andra servrar jag spelat på tidigare. Mest tack vare att ni tagit bort alla TWS vapen. Äntligen lite andra spelare som, förhoppningsvis, tycker som jag gör. Att TWS förstör det roliga med wasteland och dess känsla.

Har dock en liten önskan och hoppas ni skulle tycka den vore intressant nog att implementera på servern. Simpelt nog att ta bort 3rd-person vyn. Tycker själv att 3rd-person öppnar upp för mycket 'exploits' och tar bort en del av det roliga med wasteland och ArmA i stort också. Med exploits menar jag helt enkelt att kolla över väggar, runt hörn och så vidare.

Istället för att ligga bakom sin mur, i sin bunker etc.. och bara trycka mot väggen för att kolla var dina motståndare springer. Så måste du faktiskt sitta upp och se var dom tar vägen. Tycker detta skapar en mycket intressantare och roligare spelmiljö.

Det enda som kommer lida är basbygget och dylikt. Om man på något sätt kunde få 3rd-person när man tog upp objekt så skulle det problemet lösas. Det skulle också vara okej att ha 3rd-person när man satt i fordon. Gör det bland annat enklare för de som inte är allt för skickliga som helikopter piloter, när det gäller landning t.ex. Om jag fick bestämma detta hade jag nog slopat 3rd-person i fordon också.

Det var allt för mig. Hoppas ni känner likadant och att det blir fixat på servern eller åtminstone testat ett tag. Tack för att ni har lagt upp servern och ses in-game.

Permalänk
Medlem

Hej, är servarna nere för tillfället? Har spelat en del Wasteland de senaste dagarana och tycker det är skitkul

Visa signatur

Intel i9 9900K - Noctua NH-D15 - Gigabyte LGA1151 Z390 AORUS ELITE - 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz - Gainward GeForce RTX 3070 - Fractal Design Define R6 - Crucial 1 TB SSD - Samsung SSD Pro Basic 840 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av chains:

Hej, är servarna nere för tillfället? Har spelat en del Wasteland de senaste dagarana och tycker det är skitkul

Den kraschade någon gång i natt och har inte kommit upp sen dess. Admins ligger väl säkert och sover osv.

Permalänk

Har tänkt spela på denna ett antal gånger, lite av en vet. på Wasteland, dock, varje gång jag fösöker, så är den död. Why is that?

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vincent:

Nån som kan förklara helt vad wasteland går ut på? Fattar inte riktigt.

Det går kort och gott ut på att bygga baser och göra uppdrag för att få bättre vapen/fordon.

Skrivet av Fuffens:

Tjena,

Har spelat en hel del på eran wasteland server nu och gillar den starkt. Mycket bättre än de andra servrar jag spelat på tidigare. Mest tack vare att ni tagit bort alla TWS vapen. Äntligen lite andra spelare som, förhoppningsvis, tycker som jag gör. Att TWS förstör det roliga med wasteland och dess känsla.

Har dock en liten önskan och hoppas ni skulle tycka den vore intressant nog att implementera på servern. Simpelt nog att ta bort 3rd-person vyn. Tycker själv att 3rd-person öppnar upp för mycket 'exploits' och tar bort en del av det roliga med wasteland och ArmA i stort också. Med exploits menar jag helt enkelt att kolla över väggar, runt hörn och så vidare.

Istället för att ligga bakom sin mur, i sin bunker etc.. och bara trycka mot väggen för att kolla var dina motståndare springer. Så måste du faktiskt sitta upp och se var dom tar vägen. Tycker detta skapar en mycket intressantare och roligare spelmiljö.

Det enda som kommer lida är basbygget och dylikt. Om man på något sätt kunde få 3rd-person när man tog upp objekt så skulle det problemet lösas. Det skulle också vara okej att ha 3rd-person när man satt i fordon. Gör det bland annat enklare för de som inte är allt för skickliga som helikopter piloter, när det gäller landning t.ex. Om jag fick bestämma detta hade jag nog slopat 3rd-person i fordon också.

Det var allt för mig. Hoppas ni känner likadant och att det blir fixat på servern eller åtminstone testat ett tag. Tack för att ni har lagt upp servern och ses in-game.

Vi har faktiskt tänkt på att ta bort 3dp men eftersom basbyggandet är så centralt i denna mod och det är jäkligt svårt att se vad man pysslar med i first person så, ja....

Sen att man ser ut ut tanken igenom ett nyckelhål är väl sådär... Mer realistiskt blir det, vi får ta en liten diskussion om detta

Skrivet av chains:

Yes, tyvärr. försöker tag på han som har servern hos sig.

Skrivet av Fuffens:

Den kraschade någon gång i natt och har inte kommit upp sen dess. Admins ligger väl säkert och sover osv.

Precis, vet du om det hände vid restart eller mitt i rundan?

Skrivet av Itchy Trojan:

Har tänkt spela på denna ett antal gånger, lite av en vet. på Wasteland, dock, varje gång jag fösöker, så är den död. Why is that?

Wasteland gillar inte trojaner

Permalänk

Meeeen, vill ju spela nu

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av gn1p:

Precis, vet du om det hände vid restart eller mitt i rundan?

Det var mitt i rundan. Var någon/några timmar kvar tills restart. Bara jag och en till inne ändå.

Skrivet av gn1p:

Vi har faktiskt tänkt på att ta bort 3dp men eftersom basbyggandet är så centralt i denna mod och det är jäkligt svårt att se vad man pysslar med i first person så, ja....

Sen att man ser ut ut tanken igenom ett nyckelhål är väl sådär... Mer realistiskt blir det, vi får ta en liten diskussion om detta

Om man bara kunde hitta en lösning till basbyggandet hade det blivit suveränt. Något som jag också tänkt på är wasteland med ACE. Kanske är lite väl mycket, hade varit grymt att testa dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuffens:

Det var mitt i rundan. Var någon/några timmar kvar tills restart. Bara jag och en till inne ändå.

Tackar. Hela server-datorn verkar nere. Antar att vi får vänta tills RedBull vaknar. Har sms:at och ringt men inget svar än sålänge.

Permalänk
Skrivet av gn1p:

Wasteland gillar inte trojaner

hmm, varför har jag hört det förut?

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

hmm, varför har jag hört det förut?

Bra fråga

Nu är servern uppe igen

Permalänk
Skrivet av gn1p:

Bra fråga

Nu är servern uppe igen

gediget, ska se till att panga mycke ikväll

Visa signatur

Permalänk

Skulle ni inte kunna öka antalet spelare på servern? 42 st tycker jag är lite för lite.

Visa signatur