MAXTOR VS Western Digital Caviar

Permalänk
Medlem

MAXTOR VS Western Digital Caviar

jag har tittat på de här hdd min hittar inte så många recentioner.
snälla säg vad ni har för kommentarer?

Permalänk

Det har startats ett par såna här trådar den senaste tiden. Eftersom jag själv vill ha svar på samma fråga så har jag följt inläggen med spänning. Alla har dock spårat ur och inget vettigt har hänt..

Själv har jag en WD nu och är mycket nöjd. MEN Maxtoren verkar ju vara ett riktigt bra köp den med..

Du kan alltid ta en titt här; http://www.storagereview.com/

Permalänk
Medlem

Jag har en sån där maxtor disk liggande på posten, men det är en julklapp så jag kan inte testa den förns julafton..
hmm, man skulle kunna säga att min hdd som jag har i nu har krashat så kanske jag får den tidigare.. typ pajja mbr eller nått >:]

men i alla fall, jag återkommer om vad jag tycker om maxtor disken.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag vet inte vilken maxtordisk du snackar om men jag köpte iaf en rätt nyligen.. typ mer exakt dagen innan DH. Dimondmax9 ATA133 120 gb 2mb cache tror jag den hette. Varianten med vätskelagrad motor. Köpte den helt enkelt för att den var billig (1699 kr i butik i centrala Stockholm). Har funkat bra sen dess iaf.

Permalänk
Medlem

Moahha
sådär jag, jag har lyckats mygla till mig disken nu :]

fast jag benchmarkade med sisoft sandra, 31 mb / sec , lite besviken.. ska kika vidare i annat program.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

*glänser med 47MB/sek i sign* ;D

Visa signatur

AMD Ryzen 7600X3D
MSI Pro X670-P WiFi
Kingston Fury Beast Black DDR5 6000Mhz 64GB (KF560C36BBEK264)
Kingston KC3000 PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB
Be Quiet! Pure Rock 2 Black

Permalänk
Medlem

hum, du borde väll ha mer med tanke på att du raidar 2 diskar som presterar 44 mb / sec

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunxer
hum, du borde väll ha mer med tanke på att du raidar 2 diskar som presterar 44 mb / sec

Seagate Cheetah U160 SCSI 15krpm presterar 40mb/sek.
Så jag tycker det är bra
Och förresten så är 47MB/sek VÄLDIGT bra... då det är bäst av alla redan förinprogrammerade resultat med RAIDADE diskar..

Visa signatur

AMD Ryzen 7600X3D
MSI Pro X670-P WiFi
Kingston Fury Beast Black DDR5 6000Mhz 64GB (KF560C36BBEK264)
Kingston KC3000 PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB
Be Quiet! Pure Rock 2 Black

Permalänk
Medlem

så då är inte 31 mb/s inte så dåligt heller?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag och mina kompisar får 46Mb/sek med IBM 120GXP på 120Gb och 80Gb och WD med 8Mb cache på 120Gb.