LG börjar sälja ny OLED-TV i Korea – 55 tum och 4 millimeter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Jävligt gynnsamt att vara försäljare till dig, man kan lura på dig precis vad som helst bara priset är högt, t.o.m Media Markt med deras "kunniga" personal har lyckats...man jobbar helt klart i fel bransch, skulle valt samma väg som brorsan som t.o.m vägrar sälja de dyraste till folk men får mer sålt....som en hint så kan jag berätta att butikerna (Media Markt, El-Giganten etc.) har interna månadstävlingar om vem som säljer för mest pengar, vinnaren varje månad får en bonus, där brorsan kom på att om han är ärlig istället och berättar varför de inte ska köpa det dyraste då de i praktiken inte tillför något mer (siffror och "finesser" ser bra ut på papper) så fick han mer sålt än de som försökte kränga de dyrare, så du är bara lurad...för det andra så springer inte entusiaster för varken ljud eller bild på dessa butiker och köper dessa saker över huvud taget, det finns inget för dem där.

Skickades från m.sweclockers.com

När det gäller ljud så är det säkert som du säger, men bildmässigt så har de inte bättre modeller någon annanstans. Personligen tycker jag inte att skillnaderna mellan en dyr och en billigare LCD är så stora idag. När det gäller 4k-paneler alternativt OLED (för de kommer garanterat inte vara i 4K i början) så är det klart att man skulle se stor skillnad i bildkvalité, av väldigt uppenbara skäl. Lurad blir man ju definitivt inte. Det kostar helt enkelt att vara först med ny teknik, och bildkvalitén lär ju krossa allt man hittils sett. Sen om DEN skillnaden man faktiskt ser är värt ett påslag på 40 000kr är ju en annan diskussion.

Som en liten parentes så tror jag de flesta entusiaster över huvud taget inte köper sin utrustning i Sverige. Iallafall inte när det gäller ljud. Mycket på grund av att vissa produkter är så tokmycket dyrare här. Canton reference högtalarserie är ett bra exempel på det.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skånegrabb90:

Jadu jag jobbar själv på Media Markt i Malmö så jag vet nog lite mer än du. Dessutom är jag mer påläst än de flesta här på detta forumet om tv-apparater. Men visst du prioriterar inte bild och ljud men det finns det ganska många som gör så sluta klanka ner på dom som gör det och säga dom är okunniga. Jag är själv utbildad inom elektronik branschen det är mig rådfrågar när dom ska köpa tv så ditt snack är bara nonsens

Skrivet av Sagostund:

Vad är det för utbildning om man får fråga? jobbar du som vanlig säljare på mediamarkt så klarar ju vilken teknik intresserad person som helst att sköta det jobbet, det är ju inte direkt någon spetskompetens som råder där.

Skickades från m.sweclockers.com

Tror knappast han tjänar så mycket. Har ingen koll på Mediamarkt, men sist jag hörde någon nämna lönerna på Elgiganten så var det pinsamt låga löner. För ett par år sedan var jag faktiskt intresserad av att bli säljare på ett sådant varuhus trots att jag har mycket bra kompetens inom andra områden, men lönen visade sig vara så dålig att det inte var någon idé.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Skrivet av Bejje:

Det är det garanterat, men frågan är hur mycket bättre det blir.

T.ex. Kan man köpa ljudutrustning till hemmet för 3000kr, man kan också köpa för det dubbla, 6000kr eller för tiodubbla priset, 30 000kr eller för 100ggr mer för 300 000kr. Dock tycker jag inte att en stereo för 6000kr ger dubbelt så bra ljud utan kanske 20% bättre ljud.

Jag tror nog inte heller att ljudutrustning för 300 000kr ger 100ggr bättre ljud än den för 3000kr.

Sen beror det nog mycket på vem man är som person också. Har hört många som inte hör någon skillnad på ljudet som spelas från en CD-skiva på en 20 000kr anläggning mot ljudet från en 128kbits mp3a som spelas på samma ljudanläggning. Varför ska dom då köpa svindyra grejer när dom ändå inte hör skillnaden?

Jag hör absolut skillnad, men skillnaden på ljudet på en 20 000 kronors anläggning mot en 3000 kronors anläggning är för mig inte så stor att det kan motivera det mycket högre priset.

Det där är alltid en svår balansgång och något man får avgöra med allt man köper. När min 300kr borrhammare gick sönder köpte jag en ny för 4000. Den nya är inte 13gånger bättre. Men den är lättare och hålen blir där de ska och inte flyttar sig in 0,5cm från där jag tänkt borra. Dessutom känns kvalitén bättre.

Den må inte vara 13gånger bättre men den gör jobbet så pass mycket bättre att jag tycker den är värd pengarna då resultatet blir bättre.

Lika väll kan jag förstå någon som har pengarna lägga 1 miljon på en anläggning som är ens största intresse. Att lyssna är en njutning och välbefinnande.
Tycker man inte att anläggningen för 300 000 är tillräckligt bra är det helt okej att lägga 1 miljon istället även om anläggningen inte är 3 gånger så bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurcazzus:

Det där är alltid en svår balansgång och något man får avgöra med allt man köper. När min 300kr borrhammare gick sönder köpte jag en ny för 4000. Den nya är inte 13gånger bättre. Men den är lättare och hålen blir där de ska och inte flyttar sig in 0,5cm från där jag tänkt borra. Dessutom känns kvalitén bättre.

Den må inte vara 13gånger bättre men den gör jobbet så pass mycket bättre att jag tycker den är värd pengarna då resultatet blir bättre.

Lika väll kan jag förstå någon som har pengarna lägga 1 miljon på en anläggning som är ens största intresse. Att lyssna är en njutning och välbefinnande.
Tycker man inte att anläggningen för 300 000 är tillräckligt bra är det helt okej att lägga 1 miljon istället även om anläggningen inte är 3 gånger så bra.

Ja för den som har 1 mille att lägga på hifi så har priset förmodligen en liten betydelse.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Köpte mina Canton Reference från Tyskland så helt rätt där. Kabel likaså i Tyskland, men min elektronik hittade jag i Sverige. Ja stereon blev dyr men låter gudomligt.
Glöm inte akustikfix i rummet bara för det är ännu viktigare för välljudet.

Jag kör Reference både bak, fram och i mitten, rekommenderas starkt för multikanalslyssnade och film.

Kunde ha snikat lite på basarna med facit i hand och sparat en hacka då de är lite overkill, men men, man lär sig så länge man lever.
Nästa stereo jag köper kommer jag inte lägga dessa summor på då hörseln faktiskt försämras med åldern och jag kommer prioritera andra saker.

Min poäng med kommentaren är att alla spenderar efter sin plånbok. Det en tv för 4000 kr kostar en viss person kanske är samma som en TV för 100 000 kr kostar för en annan eller en bil eller en stereo som i exemplet ovan.

Sedan kan en del tänka sig procentuellt att lägga lite mer än brukligt då det är en hobby. Tyvärr gillar jag allt som är tekniskt så både bil, stereo och data försöker jag hålla igång med hyfsat roliga saker. Dock prioriterar jag ned t ex kläder, sprit, äta ute och annat som andra tycker är roligt. Resa har jag gjort så mycket så jag är less det numera, inget är spännande eller kul längre att se.

Permalänk
Skrivet av epaaj:

För filmer gör det ingen skillnad egentligen. Däremot finns det andra saker som kan dra nytta av det. De flesta grafikkort kan trycka ut högre upplösning än 1080p. Annars är det här säkert främst en PR-grej för att visa att de kan och för att eventuellt dra upp marknaden för högre upplösningar på längre sikt.
Med det priset är den ju knappast tänkt för vanliga konsumenter.

mitt 7970 på 1200 mzh på 2560x1440, och nästan inga spel alls som är optimerat för den upplösningen

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Skrivet av Bejje:

Tror knappast han tjänar så mycket. Har ingen koll på Mediamarkt, men sist jag hörde någon nämna lönerna på Elgiganten så var det pinsamt låga löner. För ett par år sedan var jag faktiskt intresserad av att bli säljare på ett sådant varuhus trots att jag har mycket bra kompetens inom andra områden, men lönen visade sig vara så dålig att det inte var någon idé.

Nu behöver ju inte lönen avgöra kompetensen på personen. Finns gott om människor som är begåvade och har kompetens som inte tjänare hälften av vad de kanske är värda. Vad jag var intresserad av var väll mer den utbildningen som han stolt nämde och satte sig själv som översittare med.

Vad gäller din situation så kan man ju alltid byta jobb efter ett tag, dumt att bara titta på siffror om du nu tyckte att det var ett intressant jobb. Vem vet du kanske skulle trivas som fisken i vattnet och berika din arbetsplats med din kompetens

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sagostund:

Nu behöver ju inte lönen avgöra kompetensen på personen. Finns gott om människor som är begåvade och har kompetens som inte tjänare hälften av vad de kanske är värda. Vad jag var intresserad av var väll mer den utbildningen som han stolt nämde och satte sig själv som översittare med.

Vad gäller din situation så kan man ju alltid byta jobb efter ett tag, dumt att bara titta på siffror om du nu tyckte att det var ett intressant jobb. Vem vet du kanske skulle trivas som fisken i vattnet och berika din arbetsplats med din kompetens

Skickades från m.sweclockers.com

Ja alltså så är det ju tyvärr i samhället. Personligen så tycker jag att t.ex. städare borde ha minst 30 000kr i månaden för den skit de får stå ut med.
Själv ligger jag på närmare 30 000 för det IT-jobb jag har, så även om det hade varit intressant att jobba som "Elgiganten-säljare" så hade jag inte haft råd att minska min lön med mer än 10 000kr.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Får ju erkänna att jag inte tänkte på det

Permalänk
Medlem

Det verkar vara som om dom kör med nån form av WRGB-matris på OLED:arna, med färgfilter.
Dvs, endast vita OLEDs som sedan filtreras till RGB+Vit. Detta för att få bort livslängdsproblemen som man haft med den blåa färgen.

Detta borde dock göra att ljusstyrkan går ner en aning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skånegrabb90:

Jadu jag jobbar själv på Media Markt i Malmö så jag vet nog lite mer än du. Dessutom är jag mer påläst än de flesta här på detta forumet om tv-apparater. Men visst du prioriterar inte bild och ljud men det finns det ganska många som gör så sluta klanka ner på dom som gör det och säga dom är okunniga. Jag är själv utbildad inom elektronik branschen det är mig rådfrågar när dom ska köpa tv så ditt snack är bara nonsens

Ljud prioriterar jag absolut, men det jag behöver för det finns inte på butiker som Media Markt, ElGiganten, HiFi Klubben (som säljer överprisad dynga), och du är säljare på Media Markt, dvs en av de personer som är de sista jag lyssnar på, ni är bara ett gäng iglar som hoppar på en så fort man sticker in näsan på era butiker för att ni är så säljkåta av den anledning jag skrev tidigare, försäljare av hemelektronik är det värsta pack som finns

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tonix:

Nu är ni ju fjantiga..

Alla har väll helt olika bild av vad som är nödvändigt? Jag antar att du sitter på en gaming dator för <10k, en vanlig Svensson skulle tycka du var väldigt onödig eftersom du kan få en laptop för 2k, alla har väll olika bild av vad som är nödvändigt? Endel köper fyrverkerier till nyår för tusentals kronor för att det just tillfredsställer dom, att sitta och anklaga folk för att dom är dumma i huvudet till höger och vänster för att dom har köpt en lite exklusivare pryl är ju bara befängt..

Handlar alla datorer om spel?! Jag har inte tid med spel, den kostar visseligen 16000kr men den är inte gjord för spel även om den klarar det hyggligt men är inget jag har varken tid eller lust med...men det är något ni oxå kommer märka av när ni närmar er 40 att det finns annat i livet som prioriteras och värdesätts högre

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Handlar alla datorer om spel?! Jag har inte tid med spel, den kostar visseligen 16000kr men den är inte gjord för spel även om den klarar det hyggligt men är inget jag har varken tid eller lust med...men det är något ni oxå kommer märka av när ni närmar er 40 att det finns annat i livet som prioriteras och värdesätts högre

Skickades från m.sweclockers.com

förstår fortfarande inte hur du resonerar, jag skiter i om du använder din 16000kr dator till en vedkubb eller spelar på den. jag undrar bara varför det blir världens grej över att någon vill köpa en tv för 10 000/100 000/1 000 000? och man behöver inte vara 40 för att redan ha förstått det, då är man rätt slö i utveckligen jag är 19år och har vetat om det väldigt länge.. MEN som sagt så värdesätter och prioriterar folk saker helt olika.. så i min mening är en tv för 10000kr ett kap och tycker inte det är dyrt överhuvudtaget, men du tycker det.. ser du våra olika värdesättningar?

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av elajt_1:

När det gäller ljud så är det säkert som du säger, men bildmässigt så har de inte bättre modeller någon annanstans. Personligen tycker jag inte att skillnaderna mellan en dyr och en billigare LCD är så stora idag. När det gäller 4k-paneler alternativt OLED (för de kommer garanterat inte vara i 4K i början) så är det klart att man skulle se stor skillnad i bildkvalité, av väldigt uppenbara skäl. Lurad blir man ju definitivt inte. Det kostar helt enkelt att vara först med ny teknik, och bildkvalitén lär ju krossa allt man hittils sett. Sen om DEN skillnaden man faktiskt ser är värt ett påslag på 40 000kr är ju en annan diskussion.

Som en liten parentes så tror jag de flesta entusiaster över huvud taget inte köper sin utrustning i Sverige. Iallafall inte när det gäller ljud. Mycket på grund av att vissa produkter är så tokmycket dyrare här. Canton reference högtalarserie är ett bra exempel på det.

Entusiastiskt folk som vill ha biokänslan köper inte en TV på Media Markt eller ElGiganten, de köper en riktigt bra duk och en riktigt bra HD projektor, något de inte har på något av dessa ställen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bejje:

Har funnits rykten länge om det och Tim Cook själv antydde också det i en videointervju för inte så länge sedan, så det är nog ganska stor chans att Apple kommer släppa en TV.

Ryten skapade av media efter att Steve Jobs en gång sa att han hade löst det här med TV, strax därpå kom AppleTV, nuvarande rykten bygger på samma uttalande samt att Apple köpt in 27"-paneler (som är samma storlek som de har på deras största skärmar)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tonix:

förstår fortfarande inte hur du resonerar, jag skiter i om du använder din 16000kr dator till en vedkubb eller spelar på den. jag undrar bara varför det blir världens grej över att någon vill köpa en tv för 10 000/100 000/1 000 000? och man behöver inte vara 40 för att redan ha förstått det, då är man rätt slö i utveckligen jag är 19år och har vetat om det väldigt länge.. MEN som sagt så värdesätter och prioriterar folk saker helt olika.. så i min mening är en tv för 10000kr ett kap och tycker inte det är dyrt överhuvudtaget, men du tycker det.. ser du våra olika värdesättningar?

Som jag ser det så tycker du att du har för mycket pengar så du väljer att betala ett par tusen extra för att få absolut ingenting, men va fan, det står ju att det är 800Hz på den och det måste ju vara bra...eller?! Du ser, siffror säljer och dessa 800Hz gör absolut ingenting, såg även att SONY hade någon modell med 2000Hz, de vet att siffror säljer, folk köper det utan att veta bad det är bara siffrorna är högre, börjar de sälja dåligt, ställ en lättklädd tjej brevid produkten på reklamkampanjer och de säljer en stund till

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Ryten skapade av media efter att Steve Jobs en gång sa att han hade löst det här med TV, strax därpå kom AppleTV, nuvarande rykten bygger på samma uttalande samt att Apple köpt in 27"-paneler (som är samma storlek som de har på deras största skärmar)

Skickades från m.sweclockers.com

Tim Cook blev nyligen, som i ungefär en månad sedan, utfrågad i en intervju om det ligger någon sanning i om en TV var på gång. Jag minns inte hans exakta ord, men han flinade och sa något i stil med att TV är helt klart en intressant marknad som vi undersöker.... något i den stilen.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Åfasen, jag trodde priset skulle bli MYCKET högre än så! Det där kallar jag faktiskt billigt, relaterat till vad fullstora pilotmodeller av andra tekniker har kostat när de varit nya.

När det finns en i minst 70" för 30-40k så är jag game!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Sluta upp med dumheter, visst kan panelen vara tunn, men det gör inget om TVn innehåller elektroniken och ordentliga högtalare. I praktiken blir det ingen tunn lösning av att placera kretskorten i foten. Gör det lite mer användbart så blir det nog bra, sen förväntar sig nog folk mer än en dum display idag. LG får se till att göra något intressant på sin fyrkärniga ARM A9-SoC byggd för TV-apparater.

Folk som helt saknar kunskaper tror alltid att tunnare = bättre.

Å andra sidan är ju högtalare högst irrelevant för den här typen av lyxskärm - alla som köper denna kommer även att ha separat ljudanläggning.

Håller med om att en fot bara ska vara en fot, inte en nödvändig del av utrustningen.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Ryten skapade av media efter att Steve Jobs en gång sa att han hade löst det här med TV, strax därpå kom AppleTV, nuvarande rykten bygger på samma uttalande samt att Apple köpt in 27"-paneler (som är samma storlek som de har på deras största skärmar)

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Bejje:

Tim Cook blev nyligen, som i ungefär en månad sedan, utfrågad i en intervju om det ligger någon sanning i om en TV var på gång. Jag minns inte hans exakta ord, men han flinade och sa något i stil med att TV är helt klart en intressant marknad som vi undersöker.... något i den stilen.

Edit: Här är en intervju (del 2) från 7e December, kolla ca 6:34 in i videon så snackas det TV:
http://video.msnbc.msn.com/rock-center/50112332#50112332

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bejje:

Tim Cook blev nyligen, som i ungefär en månad sedan, utfrågad i en intervju om det ligger någon sanning i om en TV var på gång. Jag minns inte hans exakta ord, men han flinade och sa något i stil med att TV är helt klart en intressant marknad som vi undersöker.... något i den stilen.

Detta sades för 1 månad sedan:
"Only, Cook isn't saying anything new. He used practically the same phrase – "an intense area of interest to us" – when asked about television during his interview onstage at the AllThingsD D10 conference in May. That statement followed several previous hints and Steve Jobs's biographer, Walter Isaacson, telling an interviewer: "[jobs] did talk about the television. He told me he'd 'licked it' and once said, 'There's no reason you should have all these complicated remote controls.' He had three things he wanted to reinvent: the television, textbooks and photography."

Men det säger fortfarande ingeting om att de KOMMER göra en TV

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd

En sak slog mig precis, 4mm OLED är väl ganska tjockt med tanke på att Samsung gjorde en 3mm 40"LED backlit LCD HDTV 2009...och i Japan var tydligen OLED eran över redan 2010 http://gizmodo.com/5472627/oled-tvs-are-dead-sony-stops-selli...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Detta sades för 1 månad sedan:
"Only, Cook isn't saying anything new. He used practically the same phrase – "an intense area of interest to us" – when asked about television during his interview onstage at the AllThingsD D10 conference in May. That statement followed several previous hints and Steve Jobs's biographer, Walter Isaacson, telling an interviewer: "[jobs] did talk about the television. He told me he'd 'licked it' and once said, 'There's no reason you should have all these complicated remote controls.' He had three things he wanted to reinvent: the television, textbooks and photography."

Men det säger fortfarande ingeting om att de KOMMER göra en TV

Skickades från m.sweclockers.com

Men om du känner till Apple så avslöjar de i princip aldrig vad som ska komma. Allt är rykten för att få upp en hype om produkten. Dock stämmer dessa rykten mer eller mindre nästan jämt. Vi får väl helt enkelt se om det kommer komma någon TV, men jag tror helt klart på den saken i alla fall.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

En sak slog mig precis, 4mm OLED är väl ganska tjockt med tanke på att Samsung gjorde en 3mm 40"LED backlit LCD HDTV 2009...och i Japan var tydligen OLED eran över redan 2010 http://gizmodo.com/5472627/oled-tvs-are-dead-sony-stops-selli...

Skickades från m.sweclockers.com

Det som knappt har börjat kan väl knappast redan vara över?
Edit: Efter att ha läst lite på sidan. Med den där modellen var de ju knappast någon överraskning att man inte sålde nåt. Allt under 5mm får väl räknas som ganska tunt. Det finns ju en begränsning i vad som faktiskt är praktiskt även här.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bejje:

Men om du känner till Apple så avslöjar de i princip aldrig vad som ska komma. Allt är rykten för att få upp en hype om produkten. Dock stämmer dessa rykten mer eller mindre nästan jämt. Vi får väl helt enkelt se om det kommer komma någon TV, men jag tror helt klart på den saken i alla fall.

Vilka rykten har stämt som Apple själva inte yttrat sig om?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av elajt_1:

Det som knappt har börjat kan väl knappast redan vara över?
Edit: Efter att ha läst lite på sidan. Med den där modellen var de ju knappast någon överraskning att man inte sålde nåt. Allt under 5mm får väl räknas som ganska tunt. Det finns ju en begränsning i vad som faktiskt är praktiskt även här.

OLED är ju inte en speciellt ny företeelse bara för att de inte kommit hit än, OLED skärmarna i mobiler är ju inte heller speciellt bra:
"This particular type of screen requires no light in order to produce black, but only needs it to produce white and colors. Because of this, it can be considered as a battery saving display. OLED displays are often brighter, but can often suffer from oversaturated green colors. They also age a lot faster than LCDs, with red and blue colors deteriorating faster than green. That might not sound like a big deal, but it can cause the color balance to suffer over time. OLEDs are also more expensive to make, which has caused many manufacturers (HTC for example) to switch from AMOLED to LCD displays."

http://www.androidpit.com/super-amoled-vs-retina-display

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Skrivet av Sagostund:

Vad är det för utbildning om man får fråga? jobbar du som vanlig säljare på mediamarkt så klarar ju vilken teknik intresserad person som helst att sköta det jobbet, det är ju inte direkt någon spetskompetens som råder där.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har gått elektronik på el-programmet lärt mig mikroprocessorteknik, ytmonteringsteknik, datorkommunikation, elkunskap, digital teknik, analoga kretsar, programmering you name it. Vanliga svenssons vet inte vad som finns bakom skalet på sin tv, förstärkare med mera men det vet jag och jag vet hur man lagar det i fall någon komponent går sönder. Sen har jag inte bara jobbat där utan även på JME Data, GH Data och par andra ställen med it-support.

Permalänk
Medlem

Satan vad high tech det ser ut med så tunn skärm , vill ha.

Visa signatur

| Motherboard : AsRock Fatal1ty Performance | CPU : i5 3570k | PSU : Corsair HX 650 | | Ram : 8GB 1600 Corsair
| GPU : Gigabyte GTX 670 : 1107 / 1700 | Ram : 8GB 1600 Corsair | SSD : Samsung 128gb | HDD : WD 1TB | R4| AKG K702 | Qpad Mk-50 | Deathadder 2013 | Samsung 27'' 120hz| Asus Xonar STX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Vilka rykten har stämt som Apple själva inte yttrat sig om?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag läser på idg.se ganska mycket och där dyker hela tiden upp nya rykten från andra nyhetssidor runt om i världen om detaljer på kommande iphones och Macarna. Detta är rena rykten och ingenting som Apple själva ha gått ut med eftersom de i princip aldrig går ut med detaljer om en kommande produkt. De vill att det ska skapas rykten och hype.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skånegrabb90:

Jag har gått elektronik på el-programmet lärt mig mikroprocessorteknik, ytmonteringsteknik, datorkommunikation, elkunskap, digital teknik, analoga kretsar, programmering you name it. Vanliga svenssons vet inte vad som finns bakom skalet på sin tv, förstärkare med mera men det vet jag och jag vet hur man lagar det i fall någon komponent går sönder. Sen har jag inte bara jobbat där utan även på JME Data, GH Data och par andra ställen med it-support.

Aha, då har du precis samma utbildning som mig. Dock valde jag att inte gå vidare med elektroniken eftersom jag tyckte det var ganska tråkigt, utan jag gick vidare med datorer och hamnade först inom IT-support, växte inom företaget och hamnade till slut på företagets IT-avdelning där jag hade hand om servrar, nätverk och alla datorer förståss. Idag jobbar jag på IT-avdelningen på min kommun och är bland annat Cisco-certifierad.

Jag tycker dock inte min utbildning är så mycket att hänga i granen, men min erfarenhet och de utbildningar och certifieringar jag har haft möjlighet till inom arbetslivet är det som verkligen är värt något.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580