ASUS RT-N56U Strömadapter gigantisk. Hur ändra vikel på kontakt?

Permalänk
Medlem

ASUS RT-N56U Strömadapter gigantisk. Hur ändra vikel på kontakt?

Sitter i en lite knepig sits.
Har köpt en ASUS RT-N56U (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=765738) och har precis packat upp och insett att strömkontakten som medföljer är både gigantisk och icke vinklad.
Med andra ord så får den inte plats i mitt nätverksskåp vid ytterdörren där alla mina andra routrar huserat förut.

Strömkontakten i väggen pekar rakt ut som vilken kontakt på vilken vägg som helst.
Hur ska jag göra för att ändra vinkeln så att jag kan koppla in adaptern så att allt får plats och att det ska gå att stänga luckan/dörren?

Edit: Glömde nämna att jag har tänkt på förlängningskabel men vet inte vart jag kan hitta en som är kort (kortare än 1m)

Adaptern ser ut som på bilden.

Permalänk
Medlem

kort förlängningskabel?

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

kort förlängningskabel?

Har tänkt på det också, glömde dock att nämna det i mitt inlägg.
Vart hittar man korta förlängningskablar? (under 1m)

Permalänk
Medlem

Ett annat alternativ är att rota runt bland dina gamla saker och kolla om du har en liknande adapter liggande.
Superviktigt dock att polariteten + spänningen är samma, och att strömkapaciteten är lika bra eller bättre.
Är du minsta lilla osäker så strunta i mitt tips

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Ett annat alternativ är att rota runt bland dina gamla saker och kolla om du har en liknande adapter liggande.
Superviktigt dock att polariteten + spänningen är samma, och att strömkapaciteten är lika bra eller bättre.
Är du minsta lilla osäker så strunta i mitt tips

Gjort detta, märkte dock rätt så fort att själva kontakten som kopplas in till routern, är pytteliten.. ingen av de adaptrar jag har hemma har så liten kontakt.
Tack för tipset dock!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

tillverkar själv är nog det lättaste alternativet

Permalänk
Medlem

http://www.netonnet.se/art/hem-och-hushall/installationsmater...

Sjukt dyr när du bara behöver ett uttag, men det kanske finns andra modeller av samma typ? Har dålig koll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

man köper 2st kontakter och en kabel, sen sätter man ihop det. Så vipps så har man en förlängningskabel

EDIT: eller så köper du en "förgreningskontakt" finns med 1m kabel(kanske kortare)

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Detta är vad jag behöver!

Jordad 3-vägs förgreningskontakt.
Frågan är, vart f*n hittar man en sådan?!

Hittar den bara här:
http://eltelshop.weebly.com/stickproppar-och-sladduttag.html

Edit: Sökte även på Grenpropp och inser nu att det är så dessa heter.
Dock så hittar jag inga som är jordade!
Hittar bara ojordade som denna:
http://www.jula.se/3-vags-grenpropp-008131

Permalänk

Som Solding säger, om du inte har nåt emot att skruva 6 skruvar så gå och köp en stickpropp + skarvuttag och 10cm sladd på valfri elbutik eller typ Classe. Lite konstigt är det att ingen säljer en vilkeladapter för ström när det finns till i princip allt annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minnesota:

Som Solding säger, om du inte har nåt emot att skruva 6 skruvar så gå och köp en stickpropp + skarvuttag och 10cm sladd på valfri elbutik eller typ Classe. Lite konstigt är det att ingen säljer en vilkeladapter för ström när det finns till i princip allt annat.

Håller med om det sista. Sjukt irriterande.
Blir att skarva själv isåfall, händig är man, dock störigt moment när det som sagt verkar finnas allt annat förutom just det man behöver.

Permalänk

Classe har euro skarvsladd på 1,5m. kostar typ 40-50 spänn

Visa signatur

-- Intel i5 750 @ 3,8Ghz Corsair H50 Cooler | MSI P55 CD53 | Corsair XMS3 8GB @ 1600Mhz | Creative SB X-Fi XtremeGamer 5.1 | Gigabyte GTX 580 Windforce X3 | Chieftec 650W PSU | HAF 932 | Windows 8.1 pro --