Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Har för mig att någon frågat någonstans i tråden om man kan använda MP3 som ringsignal kan dock inte hitta posten, men svaret är iaf att det går och är relativt enkelt. När du kopplar in telefonen till dator via usb och utforskar så finns en katalog som heter ringtones, de mp3:or som stoppas i den katalogen kommer att dyka upp som ringsignaler i telefonen.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Har för mig att någon frågat någonstans i tråden om man kan använda MP3 som ringsignal kan dock inte hitta posten, men svaret är iaf att det går och är relativt enkelt. När du kopplar in telefonen till dator via usb och utforskar så finns en katalog som heter ringtones, de mp3:or som stoppas i den katalogen kommer att dyka upp som ringsignaler i telefonen.

Funkar egna alarmsignaler också? Älskar att vakna till portal-låten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ari_Gold:

Funkar egna alarmsignaler också? Älskar att vakna till portal-låten.

Lägger man låten i ringsignal mappen så finns den i alarm-listan också

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I7 4790k 4.0Ghz Corsair H105 | ASUS VII Hero | EVGA GTX 780Ti Classified | 16 GB HyperX Fury | Seagate 450GB | WD 3TB | Corsair Obsidian 750d | EVGA Supernova G2 850W | EIZO Foris FG2421 | Filco Ninja Majestouch 2 TKL MX-Brown | Logitech G502

http://Friskyttarna.eu

Permalänk

Varför loggar meddelande appen ut sig efter ett tag vilket reulterar i att man inte får facebook meddelande till den?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: AMD Radeon RX 9070 XT
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Skrivet av Zyriak:

Funkar fint för mig, får du inga alls?

Nej den rapporterar ingenting, dessutom så loggar ju meddelande appen ut sig efter ett tag vilket gör att man inte märker att man har fått chattmeddelanden, riktigt störande.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

SMS går inte alltid fram. Något ni upplever också? Var inte såhär på min iphone 3GS.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av crisscross:

Om dy flashar försvinner allt, jag kör refurbish med Multi Software Updater just nu..rapport om resultat inom kort.
Spännande!
http://bayimg.com/nAiJGAAEc

Vart precis hos EL-giganten och fick 500:- i presentkort...
Laddade hem (nokia care suite 5.0) http://www.nokiabreak.com/download-nokia-care-suite.html
Programmet verkar inte hitta min L920, är det någon speciell version? Funderar på att flash om..

Visa signatur

Trotjänaren: Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus 4060 rtx 8gb|16GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl8|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://www.3dmark.com/spy/55598795

Nya: Ryzen5 9600x@Stock|ASUS ROG Strix X870E-E Gaming WIFI|Intel b580 ARC|G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB|Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB|Nätdel Corsair RMx Series RM850x

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

SMS går inte alltid fram. Något ni upplever också? Var inte såhär på min iphone 3GS.

Jag fick ett felmeddelande igår att det inte gick att skicka med tryckte då bara försök igen är det det du menar?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ninotramp:

Tidigare i tråden var det många som gick från Iphone som hade samma problem. Hade något med apples mjukvara mellan iphones att göra TROR JAG.

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Japp! Har haft det problemet sen jag köpte mobilen..

Permalänk
Avstängd

Mina sms går alltid fram och sen jag flashade den har jag leveransrapport på sms så nu vet jag säkert. Har dock fått någon märklig grafikbugg med dubbla menyer.

Permalänk
Medlem

Sådär.. Laddade ned Nokia care suite imorse å flashade om min elgigantenmobil till senaste....... Firmwaret kom ut den 24/25dec haha..

jag installera Scandic.NO-SE black-v2-red.

det var faktiskt min giltiga update som jag skulle få...men aldrig fick. Men nu har jag det inlagt portico!

känner att mobilen är rappare och lite bättre flyt(sjukt Bra)

inga krångel att flasha om, vissa appar som installerades automatiskt från en återställning, började bugga så man var tvungen å ta bort hämtningar utan att veta vad app det var man tog bort. Sedan börja leta vilka appar nman sakna för att ladda ner igen

men overall, mycket nöjd med portico än sålänge. Återkommer senare

4G fanns aktiverat i den firmwaren.

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Skrivet av nVIDIA:

Vart precis hos EL-giganten och fick 500:- i presentkort...
Laddade hem (nokia care suite 5.0) http://www.nokiabreak.com/download-nokia-care-suite.html
Programmet verkar inte hitta min L920, är det någon speciell version? Funderar på att flash om..

Du kan uppdatera till den senaste i programmet (applications/ check for updates)

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

Sådär.. Laddade ned Nokia care suite imorse å flashade om min elgigantenmobil till senaste....... Firmwaret kom ut den 24/25dec haha..

jag installera Scandic.NO-SE black-v2-red.

det var faktiskt min giltiga update som jag skulle få...men aldrig fick. Men nu har jag det inlagt portico!

känner att mobilen är rappare och lite bättre flyt(sjukt Bra)

inga krångel att flasha om, vissa appar som installerades automatiskt från en återställning, började bugga så man var tvungen å ta bort hämtningar utan att veta vad app det var man tog bort. Sedan börja leta vilka appar nman sakna för att ladda ner igen

men overall, mycket nöjd med portico än sålänge. Återkommer senare

4G fanns aktiverat i den firmwaren.

Får man fråga varför du valt den Scandic.NO-SE Firmware, Vilken ska vi med EL-giganten mobil ha?
För det finns tydligen en annan eu-sweden version också...

Visa signatur

Trotjänaren: Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus 4060 rtx 8gb|16GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl8|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620

Nya: Ryzen5 9600x@Stock|ASUS ROG Strix X870E-E Gaming WIFI|Intel b580 ARC|G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB|Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB|Nätdel Corsair RMx Series RM850x

Permalänk

Uppdateringar för Nokia Panorama och Nokia Fotolabb i store nu, men verkar vara ngt fel på store så inget går att ladda ner
Edit: Nu funkar det

Permalänk
Skrivet av nVIDIA:

Får man fråga varför du valt den Scandic.NO-SE Firmware, Vilken ska vi med EL-giganten mobil ha?
För det finns tydligen en annan eu-sweden version också...

Har nog ingen betydelse, prova båda om du vill och se om du kan se nån skillnad.

Permalänk
Medlem

hur går jag tillväga? har öppnat upp Multi software updater och hittar min tele och sparat ner alla filer navifirm på hårddisken? måste filerna läggas över på telefonen?
Någon som har lust att berätta

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av crisscross:

Uppdateringar för Nokia Panorama och Nokia Fotolabb i store nu, men verkar vara ngt fel på store så inget går att ladda ner
Edit: Nu funkar det

bara för Panorama vad jag kan se, fotolabb står det 13/12

Permalänk
Skrivet av snuffe82:

bara för Panorama vad jag kan se, fotolabb står det 13/12

Du har så rått, måste varit jag som missat den uppdateringen men den dök upp nu.

Permalänk
Medlem

Tänkte bara skriva att min dator nu hittar min 920 (win7) och det gick väldigt bra och snabbt att uppdatera till Nokias senaste. Kameran har blivit lite bättre,men bara lite. Det tog ca 30min till skillnad från förut när jag höll på i 10tim (problemet var då att den inte kunde hitta min 920)

Permalänk
Skrivet av nVIDIA:

hur går jag tillväga? har öppnat upp Multi software updater och hittar min tele och sparat ner alla filer navifirm på hårddisken? måste filerna läggas över på telefonen?

Du måste lägga filerna i rätt mapp (sök på wpcentrals forum) om du inte använder NCS för att ladda hem filerna (då läggs de automatiskt i rätt mapp). Sen när filen finns att välja i MSU är det bara att trycka på knappen Start all eller vad den nu hette.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

jag valde först att köra sverige firmware som kom igår men eftersom firwnare fanns till min norska elgiganten mobil så uppdatera jag med den.

jag lät programmet kolla product code själv, så hitta den en firmware som stämde överens med mobilens produktkod och äldre firmware.

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Verkar som att Marketplace är nere? Kan inte söka eller gå igenom applistor, varken via mobil eller dator, någon annan med samma problem?

Visa signatur

Är du någorlunda vettig så kör du Windows Phone!

Permalänk
Medlem

Finns det någon speciell anledning till att alla verkar flasha sina telefoner o fiffla med olika firmwares och grejer?
Vad är det för fel på telefonens egen "sök efter uppdatering"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luccifer:

Finns det någon speciell anledning till att alla verkar flasha sina telefoner o fiffla med olika firmwares och grejer?
Vad är det för fel på telefonens egen "sök efter uppdatering"?

Den kommer aldrig det är därför.
Ofta vill man ha det senaste så fort som möjligt "the best of the best"

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Risvall:

Den kommer aldrig det är därför.
Ofta vill man ha det senaste så fort som möjligt "the best of the best"

Ah okej.. men hur kommer det sig att det finns massa nya firmwares men att det är inget som skickas ut till alla OTA?
Verkar ju helknäppt. Eller är alla nya firmwares "oäkta"?

Permalänk
Skrivet av Risvall:

Verkar som att Marketplace är nere? Kan inte söka eller gå igenom applistor, varken via mobil eller dator, någon annan med samma problem?

har samma problem

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Risvall:

Samma här vart så ett par timmar nu, kom hit för o fråga samma fråga som du ställde... men bra o veta att det inte är något som krånglar bara för mig.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luccifer:

Ah okej.. men hur kommer det sig att det finns massa nya firmwares men att det är inget som skickas ut till alla OTA?

Jag vet inte exakt 100 hur det funkar. Men dom stora Leverantörerna i USA At&t samt Roger"s" har fått den nya uppdateringen för länge sedan.
Vet inte om dom gjort någon deal med Nokia/microsoft om att få uppdateringen först, eller i alla fall prioriteras först.

Sen så har updatering fixats för fler Länder/operatörer i efterhand (inoficiellt) vilket man kunnat ladda hem och flasha sin produkt med.
(Antar att dom fixar en region i taget typ)
Min gissning är att själva uppdateringen som alla väntar på, håller på att färdigställas så att alla länder kan få tillgång till den samtidigt med någon dags mellanrum. Detta istället för att den 4 dec så får tyskland tillgång till den, den 17 får estland tillgång till den, den 28 får finland till gång till den.

Dvs att alla får tillgång till sin mobilsuppdatering samtidigt.

Nu är det mycket tror och gissar här så rätta mig gärna

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Luccifer:

Jag antar att man vill testa mjukvaran en stund innan man bara skickar ut den. Att lägga den på servrarna gör ju så att Nokias egna utvecklare/testare/etc. kan testa mjukvaran. Tror det skulle bli härligt ljud i skällan om Nokia skickade ut en firmware som hade nån allvarlig säkerhetsbugg eller så.
Funkar den bra så blir det den som skickas ut OTA, är det nåt allvarligt fel så får de tid på sig att fixa det..
Samtidigt får de ju gratistestning från oss alla otåliga...