Vad använder ni er av Windows 7/8?

Permalänk
Medlem

Vad använder ni er av Windows 7/8?

Jag undrar hur många på swec som använder sig av win7 och hur många som använder sig av win 8, rösta i omröstningen så ser vi vad ni föredrar.

Själv föredrar jag windows 7

Permalänk
Medlem

Varför inte bara göra en omröstning där man kan välja win7 eller win8 för att lättare se?

Win 7 själv.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Varför inte bara göra en omröstning där man kan välja win7 eller win8 för att lättare se?

Win 7 själv.

Fixade det nu tack för tipset rösta där!

Permalänk

windows 8, går aldrig tillbaka till windows 7

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Använder Win 8

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Medlem

Windows 7 går aldrig tillbaka tills 8an, om jag inte köper mig massa touch skärmar.

Permalänk
Medlem

Jag saknar alternativet "Båda" vilket jag använder.
(Och eventuellt Windows 8 To Go, även om det är en variant...)

Permalänk

Win8, enda anledingen att gå tillbaka vore för cod4's punkbuster, men det spelet är nog ett minne blått ändå :'(

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Samma här, windows 8 går aldrig tillbaka till windows 7, bara att ladda ner Start8 så är det ju nästan som W7

Visa signatur

i5-2550k 4.4GHz, | kyld av en Noctuna (Nh-c12) | Gigabyte Hd 7970 OC, | modekort: Gigabyte Z68AP-D3 |PSU:GX 650W | Ram: Corsair Vengeance 8GB (2x4096MB) SSD: Agility 3 120gb

Permalänk
Medlem

windows 8 och är nöjd faktiskt

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av pimarn:

Jag saknar alternativet "Båda" vilket jag använder.
(Och eventuellt Windows 8 To Go, även om det är en variant...)

Okej vet du hur man lägger till ett till alternativ?

Permalänk
Medlem

Ser ingen anledning att lägga ner massa tid på att uppgradera till win8 när jag redan sitter på win7. Tar bara massor av tid att installera os, program, ändra inställningar osv osv. Så nä, om inte c disken dör el liknande tänker jag inte uppgradera.

Permalänk
Medlem

kan någon som har win8 förklarar för mig vad det är som är så bra med det?
jag spelar ganksa ofta på datorn,så det får ju inte krångla,har också hört folk som sagt att det inte finns något skrivbord längre,utan att det mer är som en smartphone?

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk

För oss som verkligen använder 8an är det bara plus ju fler haters det finns. Tänk om alla malwares och virus troll ger upp 8an också? ;P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan1980:

För oss som verkligen använder 8an är det bara plus ju fler haters det finns. Tänk om alla malwares och virus troll ger upp 8an också? ;P

För det första har ingen skrivit att dem hatar Win 8 och nej virus kommer altid finnas till win 8

Permalänk
Skrivet av ItsLea:

kan någon som har win8 förklarar för mig vad det är som är så bra med det?
jag spelar ganksa ofta på datorn,så det får ju inte krångla,har också hört folk som sagt att det inte finns något skrivbord längre,utan att det mer är som en smartphone?

Det är en smartphone, du installerar windows 8 i vanlig ordning och efter lite defrag och virus scan ligger det en samsung mobil framför dig, plasten kommer via köpet.

Har kört 8an sen det släpptes och ja... Det är verkligen en smartphone, helt oanvändbar totalt värdelöst. Tappat massor på cs pga 8an måste peka på skärmen för att skjuta. :/

Permalänk

Kör Windows 7. Kan tänka mig att börja använda Windows 8 om jag köper en WP8-telefon, om det finns någon fördel att synkronisera två enheter med "likadant" OS.

Visa signatur

WOLOLO

Permalänk
Skrivet av macken88:

För det första har ingen skrivit att dem hatar Win 8 och nej virus kommer altid finnas till win 8

Hahaha, kommer alltid att finnas till 8an? Okej? Tycker det känns väldigt solitt so far, men du kanske kan peka på några virus, malware eller trojaner?

Nu menade jag inte haters i denna tråden utan mer generellt, eller påvisar du att det inte finns en väldigt stor majoritet som hatar windows 8?

Vad ska man köra utan att kompromissa med säkerhet? Valfri Linux distro som laddar via RAM och tömmer minnet efter varje boot? Parallelt med backtrack mot ens eget system för att upptäcka svagheter? Windows 8 är grymt. Visa mig virus så ändrar jag uppfattning. Jag gillar och spela och betalar gärna för ett uppdaterat os, OSX är inte ens aktuellt.

Permalänk
Skrivet av koksvinne:

Kör Windows 7. Kan tänka mig att börja använda Windows 8 om jag köper en WP8-telefon, om det finns någon fördel att synkronisera två enheter med "likadant" OS.

Har varit inne på samma sak men är inte alls övertygad av windows phone än. Däremot verkar windows rt intressant, kommer VLC igång via kickstarter så är det rätt najs, detta säger jag trots jag äger Nokia aktier hehe. Men men tålamod är en dygd.

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Johan1980;13076678"]Hahaha, kommer alltid att finnas till 8an? Okej? Tycker det känns väldigt solitt so far, men du kanske kan peka på några virus, malware eller trojaner?

Nu menade jag inte haters i denna tråden utan mer generellt, eller påvisar du att det inte finns en väldigt stor majoritet som hatar windows 8?

Det finns väldigt många som hatar windows 8... fast ingen i den här tråden har sagt något än!

Permalänk
Skrivet av Johan1980:

Har varit inne på samma sak men är inte alls övertygad av windows phone än. Däremot verkar windows rt intressant, kommer VLC igång via kickstarter så är det rätt najs, detta säger jag trots jag äger Nokia aktier hehe. Men men tålamod är en dygd.

Jag är inte heller helt övertygad, ser ju väldigt fräscht ut etc. Men verkar för mycket problem (tänker på L920 tråden). Var inne på en sådan telefon först men väntar tills systemet har mognat, fler telefoner har kommit ut. I dagsläget kan jag göra allt jag vill med min 3GS, förutom att ta acceptabla fotografier. Windows 8 är en bra deal för de som sitter på Windows Vista idag, då man kan uppgradera sitt mjukvarusystem för en väldigt acceptabel summa.

Visa signatur

WOLOLO

Permalänk

jag provade testversionen av windows 8 enterpise (90 dagar trial) men på den veckan jag gav det lyckades det inte övertyga mig till att iaf än övergå till win 8

tyckte datorn bara kändes kan inte sätta fingret på det. trög och allt gick typ segt långa laddtider för att starta program och problem med gammla spel som krachar och allmänt fekk bara.

för övrigt ingen större skillnad mot win 7 tyckte jag mer än att startmenyn saknades.

så ger det väll en chans när sp1 kommer kanske eller om jag stannar med win 7 till nästa version av windows släpps dvs 9 eller 10.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av koksvinne:

Jag är inte heller helt övertygad, ser ju väldigt fräscht ut etc. Men verkar för mycket problem (tänker på L920 tråden). Var inne på en sådan telefon först men väntar tills systemet har mognat, fler telefoner har kommit ut. I dagsläget kan jag göra allt jag vill med min 3GS, förutom att ta acceptabla fotografier. Windows 8 är en bra deal för de som sitter på Windows Vista idag, då man kan uppgradera sitt mjukvarusystem för en väldigt acceptabel summa.

Jajemän finns mycket som saknas och gillar inte när det hela tiden "är på gång" dvs, appar som typ file Explorer via wifi en vettig 3e parts video spelare mm. Men jag tror att med tiden så kommer det bli bra.

Permalänk
Medlem

Kör både (eller rättare sagt flera O S) 7:an & 8:an! Så röstade inte. 8:an rockar tycker jag, kul med nytt blod i familjen

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Röstade win7 men har också vista på en burk.

tycker att flera OS borde varit med i omröstningen.

Permalänk
Medlem

Använder 7 på två datorer (spel / musik) samt 8 på min HTPC.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

kan någon som har win8 förklarar för mig vad det är som är så bra med det?
jag spelar ganksa ofta på datorn,så det får ju inte krångla,har också hört folk som sagt att det inte finns något skrivbord längre,utan att det mer är som en smartphone?

Lever du inte under en sten borde du veta att du kan gå ut på t.ex. youtube. Sök på win8 så hittar du en massa klipp där operativsystemet demonstreras.

Permalänk

Har W7 Ultimate på 2datorer. W8 är portat här, och för den delen Vista också.

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Windows 8 på 2 datorer, windows 7 på 2 datorer

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Använder 8:an på stationära och bärbara, RT på surfplattan och Android på mobilen.

Jag tycker att 8:an är snäppet bättre än 7:an. På stationära och bärbara ser jag bara startsidan som den vanliga startmenyn, inget jag använder mer än när jag ska starta ett program. (Man sitter ju inte direkt och hänger i startmenyn på 7:an vilket det låter som att många andra gör eftersom det är sånt jävla tjat om att den är borta). Jag använder inte heller dom övriga hörnet så mycket. På surfplattan är dock det nya gränssnittet mycket trevligt och jag använder multitasking flitigt eftersom man sitter i fullskärmsappar betydligt oftare på surfplattan än på "datorerna".

Visa signatur

Core i7 6700K | 16GB DDR4 | 256GB NVMe | GTX 1070 | 550W