Årets besvikelse 2012

Permalänk
Medlem

Jag får nog också säga Diablo3, tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Guild Wars 2 samt Arenanet riktiga svin.

Skrivet av _tekken_:

Guild Wars 2 är som vilket annat MMO F2P dock så var detta B2P.

Listan kan göras lång på vad som inte står rätt till med spelet löften och etik som bryttitts Gw2 kommer garanterat inte leva lika länge som Gw1,dock kommer det nog finnas kvar men den lojala Gw1 basen har dom nog förlorat long by then.

hade höga förväntningar om Gw2 med tanke på hur pass jävla kul man hade i Gw1!

Numera''We took everything you loved about Gw1 and,shat on it''

/butthurt

Vore ju mer intressant om du nämnde konkreta problem.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Diablo 3. Så förenklat, så kort och vart blev PVPn av?
Värre är det också när man dör med sin HC gubbe pga serverlagg. Vet inte om de har fixat det nu, men det var otroligt illa att man måste coopa för att de andra ska skydda en till 100.

GW2, dog ut efter max lvl för min del.

Permalänk
Medlem

Lägger nog rösten på Diablo 3 även om det inte var helt uselt det var skoj men pvp skulle ha kommit direkt för att hålla kvar mig.

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Dirt Showdown var nog den absolut största besvikelsen för mig, såg verkligen fram emot spelet men dom total förstörde Dirt för mig.

Sen ligger Borderlands 2,AC3,medal of honor warfighter och Diablo 3 på delad andra plats då ingen av dom levde upp tills dess hype.

Några av dom roligaste spelen är Farcry3 och Hitman.

Permalänk

medal of honor warfighter

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Tänkte skriva Diablo 3 först. Men nu när jag tänker efter varför jag igentligen tröttnade så "snabbt" är att jag spelade så in i helvete i början!
Nu skulle jag inte få för mig att starta det men första veckorna efter release så spelade jag som en tok, kanske därför jag och många tröttnade snabbt?

Jag spelade inte som en tok, jag tröttnade ändå.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Sämst: Sleeping Dogs:(((

Bäst: Hitman Absolution:))) Bra graffe,bra story men, finns alltid ett men o det är lite för kort handling:( men ändå underbart!:)

Visa signatur

Alienware Aurora R3/intel core i7 3.4ghz/2 amd 6990/16gb ram/1 tb hdd/

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Vilka spel har ni blev ni besvikna på förra året?
Håll tonen sansad, folk har olika smak så provocera inte tack.

För mig är dett följade:

Sleeping Dogs.
Bland det sämsta jag spelat, enformig och patetisk GTA-klon med horribel styrning.

Tyckte precis tvärtom. Sleeping Dogs var ett av de bästa spelen förra året tillsammans med Darksiders 2, Far Cry 3 och XCom.

Största besvikelsen för mig var Halo 4. Tröttnade efter 3-4 timmar. Samma skit som de andra spelen. Extremt linjärt och förutsägbart.
Assassins Creed 3 var också aptråkigt. Samma skit som de andra spelen. Pallade bara med 2 timmar av spelet. Jävla klättra i torn simulator.

Permalänk

The War Z och Diablo 3

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Wifi:

Du kan inte ha testat många spel släppta i år.

Det stämmer, har ej testat många. Testade tex inte de spel som andra tyckte floppade i tråden men bland de få jag testade tycker jag att GW2 floppade. Försökte verkligen i två månader att tycka om spelet men det gick bara ej. Allting är så förbannat fördummat och tråkigt: skillsystem, karaktärsinlevelse.

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Medlem

Diablo 3...

Permalänk

Diablo 3 och GW2.. Tunt och tråkigt osv. bdfs s

Visa signatur

2600x | Asus b450-e | 16GB Ram | 3060ti | 660p 1tb | CM 690 chassi.

Permalänk
Medlem

Tyvärr Diablo 3, trots att jag kan gå in ibland och nöta som en hjärndöd. Har varit en superfan av Blizzard tidigare och kört alla deras titlar från Warcraft till Starcraft2/D3.

Permalänk

Diablo 3

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |

Permalänk
Medlem

Slutet i Mass Effect 3

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Diablo 3 här med. Ångrar inte köpet dock, mest att man byggt upp förväntningarna otroligt högt.
Spelat ganska många timmar så väl värt pengarna men efter Diablo 2 så önskar man sig lite bättre spel.

Permalänk
Medlem

Medal Of Honor: Warfighter är nog bland det sämsta jag har någonsin har spelat.

Permalänk

Förstår inte varför så många säger Borderlands 2, hur kan någon ha spelat 1an och förväntat sig mycket mer än det 2an blev? Det i mina ögon ett väldigt stort steg åt rätt håll, och i mina ögon är det ett spel som blir roligare ju mer man spelar det, och ju fler man har att spela med. Drog upp en gubbe till lvl 50, och la sen av helt i några månader, nu är det roligare än någonsin

Ont: Svårt att säga vad man blev mest besviken på, War Z, Max Payne 3, Diablo 3, men tror nog att det blir The Amazing Spider Man som tar priset för mig, hade väntat mig ett Spiderman 2 med ny grafik och snyggare animationer, något jag verkligen längtat efter alla skitkassa spel som släppts i serien efter 2an, ville ha ett spel där man bara kunde njuta av att svinga sig runt i en öppen stad, istället blev det så sjukt fördummat, och verkar vara anpassat för att 5åringar ska tycka att det är tillräckligt utmanande.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Swtor om det släpptes i år

Visa signatur

Burken: i7 3770, Gainward GTX 670 2gb, Kingston HyperX blue 16gb 1600mhz, Kingston HyperX 120gb SSD, EVGA NEX750g, Corsair h60i, Corsair Obsidian 650d.

Permalänk
Medlem

Assassin's Creed 3 var en enorm besvikelse. Jag tyckte Max Payne 3 var bra, men det var någonting som gjorde att det aldrig riktigt klickade med mig.

Permalänk
Medlem

Diablo 3 vinner, fast Guild Wars 2 kommer tätt efter..

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Kan tillägga övriga titlar som Medal of Honor Warfighter, riktigt uselt spel med total avsaknad av känsla och realism. CoD Black Ops 2 var också riktigt dåligt, helt klart anpassat för att en femåring ska klara av det i sömnen. Alla Need For Speed spel som släppts är också under all kritik, det är inga bilspel längre då inga bilar uppför sig såsom bilarna i spelet.

Idag är det ytterst få spel som blir bra, det mesta som släppa är ren skit, trots att det kan vara uppföljare till tidigare bra titlar eller komma från seriösa studios som har producerat bra grejer tidigare.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

Diablo 3 var lätt det sämsta jag någonsin spelat, iallfall med de förväntningarna osv..

Permalänk
Medlem

Sleeping Dogs och Family guy - Back to the multiverse.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Inaktiv

Need for Speed: Most Wanted (2012). Trodde att det skulle vara roligt, men det är ett frukltansvärt tråkjigt spel, där allt är meningslöst. Alla bilarna finns från början.

Det värsta däremot är gameplayet och racingen. Det är helt enkelt inte kul att köra bil. Det är tråkigt och oengagerande.

Någon besviken på Far Cry 3. Det började mycket bra, men efter 2/3 av spelet blev det istället ganska dåligt. Storyn blev dålig, och sidouppdragen var meningslösa. Bra i början, men det höll inte i sig.

Edit:

Skrivet av HawkHo:

Kan tillägga övriga titlar som Medal of Honor Warfighter, riktigt uselt spel med total avsaknad av känsla och realism. CoD Black Ops 2 var också riktigt dåligt, helt klart anpassat för att en femåring ska klara av det i sömnen. Alla Need For Speed spel som släppts är också under all kritik, det är inga bilspel längre då inga bilar uppför sig såsom bilarna i spelet.

Idag är det ytterst få spel som blir bra, det mesta som släppa är ren skit, trots att det kan vara uppföljare till tidigare bra titlar eller komma från seriösa studios som har producerat bra grejer tidigare.

För det första vill jag säga att det inte är meningen att vara dryg. Men trodde du verkligen att BLOPS2 skulle vbara ett bra spel? Det är egentligen likadant varje år, med knappt några förändringar. Även MOH: Warfighter hade ju fått fruktansvärd kritik. (2/5 av FZ bland annat).

Mitt tips är att du ska läsa lite på sidor som GameReactor.se och FZ.se för att hitta de riktiga guldkornen och slippa skiten Sedan passar tyvärr inte alla spel alla, trots att de får bra kritik. Ett bra exempel är det senaste Need for Speed.

Själv ser jag fram emot GTA V. Men egentligen slår mitt hjärta för Half-Life 3, när det nu kommer.

Permalänk

Mass Effect 3.
Kommer aldrig mer ha så höga förhoppningar över ett spel från Bioware, fy fan.

Visa signatur

Fractal Design Arc | MSI Z87-G43 Gaming | Intel Core i5-4670K | AMD Powercolor R9 280X | Kingston HyperX 4x2 GB|Kingston SSDNow V300 120GB + 2 X 500GB HDD | Phanteks PH-TC14PE | Fractal Design Newton R2 650W

Permalänk
Medlem

Need For Speed Most Wanted (2012). Det gamla Most Wanted från 2005 är så mycket bättre på alla möjliga sett som finns förutom grafiken.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

DarkSouls: Prepare to die Editions PORTINING.

Efter lite mods är det helt klart ett av de bättre spelen 2012, men fyyyfaaaan för den porten.

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk

Måste, tyvärr, också säga Diablo 3.
Hade diablo 3 inte varit en besvikelse hade jag troligtvis inte ens hittat denna tråden, för det var Så bra Diablo 2 var.
D3 är helt enkelt inte en värdig uppföljare... de sabbade hela konceptet med att inte ha öppna games (i en lista), en akt är ett game och det går inte använda WP mellan dom... auction house gör att folk inte interagerar med varandra och sist men inte minst - VAR FAN ÄR PVP????

Nej, blizzard sket i det blå skåpet och tyvärr verkar de inte inse det.
Eller är det bara vi gamla hardcore diablofans som inser bristerna i spelet medan ungdomarna gillar det?
Har vi bara blivit för gamla?

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *