Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Skrivet av erikssonown:

Jag ska snart beställa en lumia genom telias mecenaterbjudande men undrar över leveranstid. Om man läser på sidan man länkas till genom mecenat så är lagerstatusen röd(slut) på alla färger och det står ingenting om när den kan tänkas komma in igen. Om man däremot kollar på telias hemsida och ska beställa så finns inte den röda och den vita utan bara gul och svart där den svarta finns inne och den gula beräknas levereras i slutet på januari.

Är det så att de har separata lager för mecenaterbjudandet och sin vanliga butik eller har de bara inte ändrat något?

Du ska inte köra Tele2 istället? Telias 4G-nät är helt värdelöst i jämförelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massabrassan:

Dt låter märkligt. Min är från elgiganten och jag kör min på engelska. Ingen norska här inte. Men testa att byta till engelska och sedan tillbaka till svenska igen.

Hittade nu, var tvungen att ändra regionsformat till svenska också. Såg inte att det fanns tidigare.

Permalänk
Medlem

Bara min som behöver 5-10 minuter att starta när den har varit avstängd?

Permalänk
Avstängd

Hej

Undrar en sak om one note. Måste man gå in på datorn via skydrive för att kunna skapa en ny anteckningsbok i one note? Satt säkert över en timme med telefonen och försökte göra en ny anteckningsbok eftersom man inte vill använda exempelboken som finns från början. Känns också lite knäppt att det inte går att göra en ny sida i en anteckningsbok direkt på telefonen. Är det på detta sätt det är eller har man missat ngt?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av aantzz:

Bara min som behöver 5-10 minuter att starta när den har varit avstängd?

Stänger bara av mobilen när jag flyger så jag återkommer i påsk

Permalänk
Medlem

Måste påpeka att mina (problem) med mail konton enbart vart mitt EGNA handhavande fel, telefonen var inställt på att hämta epost för senaste sju dagarna, fanns inga mail att och telefonen synkade som en tok.. MY fail än en gång...

Visa signatur

Trotjänaren: Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus 4060 rtx 8gb|16GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl8|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://www.3dmark.com/spy/55598795

Nya: Ryzen5 9600x@Stock|ASUS ROG Strix X870E-E Gaming WIFI|Intel b580 ARC|G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB|Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB|Nätdel Corsair RMx Series RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av bingobelle:

Hej

Undrar en sak om one note. Måste man gå in på datorn via skydrive för att kunna skapa en ny anteckningsbok i one note? Satt säkert över en timme med telefonen och försökte göra en ny anteckningsbok eftersom man inte vill använda exempelboken som finns från början. Känns också lite knäppt att det inte går att göra en ny sida i en anteckningsbok direkt på telefonen. Är det på detta sätt det är eller har man missat ngt?

har inte kollat hur man öppnar från datorn, skulle vara intressant hm..

men jag tycker inte att det är några problem att skapa nya eller backupa notes.. Använder inte exempeldokument.

du får nog försöka igen eller kolla på nån guide.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

OK, time for lite återkoppling. Batteritiden har blivit lite bättre, pallar en dag med hyfsat tung användande och överlever till nästa morgon. Lyssna på musik 2,3 timmar med högtalarna på högt, spelat lite spel, surfat par timmar, ca 30 min samtal, 20 sms och morgonen efter så har den ca 30% kvar. Nu är jag nöjd.

Angående Blockfall spelet som destroyer snackade om, är nr.26 nu på global lista, momma would be proud. :salute:

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Bästa livescore appen för fotboll?? Saknar iphonen

föredrar premier leauges ➕ men det finns en uppsjö av Brå fotbollsappar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Stänger bara av mobilen när jag flyger så jag återkommer i påsk

min hängde sig :/

Permalänk
Skrivet av Toxid_Fox:

Jag har vart på Telia i Kungsbacka nu i ett par månader för att kräva att få veta ett leverans datum så att dom kan lägga undan den jag vill ha men nu TILLSLUT fick jag svaret "Vi kan inte lägga undan telefoner, vi kan inte enns beställa från Nokia. Vi har ingen aning när det kommer nya telefoner tyvärr" Då berättade jag om den stora batchen av telefoner som ryktas om att den skall anlända i Januari och svaret var då "Vi vet ingen ting tyvärr, vi får inget från Nokias lager just nu inte heller får vi veta något om förväntad leverans"

Klart att man blev lite sur men jag är glad att jag lyckades trycka ur dom sanningen tillslut! Dom vill helt enkelt inte förlora kunder... Jag tror inte dom har sparat telefoner för Mecenat men du skall nog se att om du beställer så får du nog din telefon inom 2-3 veckor efter dom då kommer från Telias lager och inte butiker!

EDIT: Detta svaret fick jag den 17 december

Tack för svaret:)

Skrivet av Massabrassan:

Du ska inte köra Tele2 istället? Telias 4G-nät är helt värdelöst i jämförelse.

Låter illa, tyvärr så passar inga av deras abonemang in i min budget och de som gör det har inte fria sms till alla utan bara andra med tele2/comviq.

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem

Okej, mobilen har väldigt bra batteritid och då jämför jag med galaxy s2. Den är snabb, funkar felfritt för det mesta. MEN om den hänger sig är det ett helvete att få igång den. Nyss tog det hela 15 minuter att starta mobilen! J*vla skräp, fick säkert ett måndags ex! Ingen annan med samma problem? Sen är Nokias kundservice den sämsta som finns eftersom dem inte har något kösystem. Funderar på att lämna in den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aantzz:

Okej, mobilen har väldigt bra batteritid och då jämför jag med galaxy s2. Den är snabb, funkar felfritt för det mesta. MEN om den hänger sig är det ett helvete att få igång den. Nyss tog det hela 15 minuter att starta mobilen! J*vla skräp, fick säkert ett måndags ex! Ingen annan med samma problem? Sen är Nokias kundservice den sämsta som finns eftersom dem inte har något kösystem. Funderar på att lämna in den.

Min fader som gjorde som jag köpte också en Lumia 920. Den hängde sig tyvärr ett flertal gånger och det enda jag kunde göra för att få igång den var att göra "soft-reset". Vi lämnade in den direkt och han fick en helt ny direkt i butiken

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av elkeR:

Min fader som gjorde som jag köpte också en Lumia 920. Den hängde sig tyvärr ett flertal gånger och det enda jag kunde göra för att få igång den var att göra "soft-reset". Vi lämnade in den direkt och han fick en helt ny direkt i butiken

Min hängde sig p.g.a en app. Har avinstallerat den nu. Men att bara veta att det tar 15 minuter för att starta mobilen gör mig frustrerad.

Permalänk
Skrivet av bingobelle:

Hej

För att skapa en ny anteckning öppnar man bara OneNote appen på mobilen och trycker på plus-tecknet nere på skärmen. Eller vad menar du med "anteckningsbok"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Bästa livescore appen för fotboll?? Saknar iphonen

The Football App tycker jag fungerar bra
Allsvenskan är schysst om det är svensk fotboll som gäller

Sen har jag gjort en genväg på startskärmen till http://m.svenskafans.com/livescore för en snabb koll på resultaten

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikssonown:

Låter illa, tyvärr så passar inga av deras abonemang in i min budget och de som gör det har inte fria sms till alla utan bara andra med tele2/comviq.

Synd! Jag beställde en vit från Halebop den 1 december. För en vecka sen hade de fortfarande inte hört av sig, eller ville lämna någon information om leveranstiden. Så jag avbeställde. Då glömde idioterna på Halebop att stänga av min portering, så mitt simkort slutade fungera när porteringen genomfördes mot min vilja. Jag fick gå utan telefon i fyra dagar och vänta på att de skickade hem ett nytt simkort till mig. Så nu är jag ofrivillig Halebop kund!

Beställde istället från Comviq utan att gå via Mecenat. Då kostar det 385kr i månaden istället för 349. Men då får jag helt fria sms och samtal, utan någon begränsning och högre surfhastighet om jag använder upp alla mina 3 gb på en månad. Jag tyckte att det var värt det. Dessutom skickades min Lumia iväg bara en dag efter beställning och kommer i brevlådan på måndag. Så en månad väntetid på Halebop utan telefon, och några dagar nu med Comviq.

Kan rekommendera att du kollar upp det. Lycka till!

Permalänk
Skrivet av aantzz:

15 minuter! Du har nåt allvarligt fel på din lur. Tar väl kanske 15 s. Hänger sig telefonen så är ett tips att hålla ner volym-ner och startknappen i några sekunder så görs en soft reset.

Permalänk
Skrivet av Deodot:

Synd! Jag beställde en vit från Halebop den 1 december. För en vecka sen hade de fortfarande inte hört av sig, eller ville lämna någon information om leveranstiden. Så jag avbeställde. Då glömde idioterna på Halebop att stänga av min portering, så mitt simkort slutade fungera när porteringen genomfördes mot min vilja. Jag fick gå utan telefon i fyra dagar och vänta på att de skickade hem ett nytt simkort till mig. Så nu är jag ofrivillig Halebop kund!

Beställde istället från Comviq utan att gå via Mecenat. Då kostar det 385kr i månaden istället för 349. Men då får jag helt fria sms och samtal, utan någon begränsning och högre surfhastighet om jag använder upp alla mina 3 gb på en månad. Jag tyckte att det var värt det. Dessutom skickades min Lumia iväg bara en dag efter beställning och kommer i brevlådan på måndag. Så en månad väntetid på Halebop utan telefon, och några dagar nu med Comviq.

Kan rekommendera att du kollar upp det. Lycka till!

För sent;) Suget efter en ny telefon blev för stort. Beställde lumian genom telia och mecenat, 119kr/mån 3gb surf gratis sms och 4200ca för mobilen. Passade mig bra då jag inte ringer särskilt mycket.

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikssonown:

kolla Comviq!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vagabond41:

föredrar premier leauges ➕ men det finns en uppsjö av Brå fotbollsappar

Tack. Inte bara jag som har problem med att skiten rättar bra till Brå!! Haha

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

The Football App tycker jag fungerar bra
Allsvenskan är schysst om det är svensk fotboll som gäller

Sen har jag gjort en genväg på startskärmen till http://m.svenskafans.com/livescore för en snabb koll på resultaten

Smart med genväg har inte tänkt på det!! Tack

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Några bilder till ifrån lumian, om jag fotat med systemkameran så hade jag lyft skuggorna lite på solbilderna. Men nu ids jag inte redigera

Det hjälper verkligen att fota med mobiltelefonen när man inte behöver använda blixt. Jag använder nästan aldrig blixt då jag fotar med systemkameran heller, så det blir väldigt enkelt nu.

Permalänk

Tagit några bilder i norrländs blek vintersol efter uppdateringen:

Permalänk
Skrivet av HenrikM:

Några bilder till ifrån lumian, om jag fotat med systemkameran så hade jag lyft skuggorna lite på solbilderna. Men nu ids jag inte redigera

.

Fina bilder. Det inbyggda autofixet funkar rätt bra för skuggor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crisscross:

15 minuter! Du har nåt allvarligt fel på din lur. Tar väl kanske 15 s. Hänger sig telefonen så är ett tips att hålla ner volym-ner och startknappen i några sekunder så görs en soft reset.

Jag vet. Har provat det och även volymknapp ner strömknapp och kameraknapp som startar om mobilen. Samma sak hela tiden. Kommer till skärmen där det står nokia och sen väntar jag i 15 minuter. Var även så första gången jag startade mobilen.

Permalänk

Utan autofix:

Med autofix:

Permalänk
Skrivet av aantzz:

Jag vet. Har provat det och även volymknapp ner strömknapp och kameraknapp som startar om mobilen. Samma sak hela tiden. Kommer till skärmen där det står nokia och sen väntar jag i 15 minuter. Var även så första gången jag startade mobilen.

Byt ut mobilen hos den som sålde den hos dig eller testa flasha om den. Du har nåt allvarligt fel...

Permalänk
Medlem

Har börjat göra lite kameratest nu, här är lite close-up video.
http://www.youtube.com/watch?v=ivSQUtui5os&sns=em