Permalänk

Ni kör inte med ACRE?

Permalänk
Skrivet av MooNWeeD80:

Whitelist?

Hade varit något, men jag tvivlar på att vi skulle kunna hålla mer än 30 spelare som högst då. Just nu så är den ganska ofta full, vilket är riktigt kul, men ska vi ha whitelist och bibehålla tighta fighter mellan lagen så kommer vi tvinga oss ner till mindre banor såsom Utes. Utes är perfekt med ca 25 spelare förövrigt.

Just nu så fungerar det bra som det är, och jag har runt 300h speltid i Arma 2 sedan Dayz i början av sommarn, och jag har aldrig stött på denna typen av script-kids, mesta jag har sett är någon enstaka jäfel lägger bombmatta över Elektro, och någon enstaka "kill-all" grabb, inte mer än så..

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av Itchy Trojan:

Hade varit något, men jag tvivlar på att vi skulle kunna hålla mer än 30 spelare som högst då. Just nu så är den ganska ofta full, vilket är riktigt kul, men ska vi ha whitelist och bibehålla tighta fighter mellan lagen så kommer vi tvinga oss ner till mindre banor såsom Utes. Utes är perfekt med ca 25 spelare förövrigt.

Just nu så fungerar det bra som det är, och jag har runt 300h speltid i Arma 2 sedan Dayz i början av sommarn, och jag har aldrig stött på denna typen av script-kids, mesta jag har sett är någon enstaka jäfel lägger bombmatta över Elektro, och någon enstaka "kill-all" grabb, inte mer än så..

De brukar vara 99% svenskar på serven å alla klagar på att serven e full
Så whitelist är inte omöjligt

Får la lägga upp en extra sen med white only

Permalänk
Skrivet av Billström:

Ni kör inte med ACRE?

Ace sound mod har vi keys för... Thats it for now

Permalänk
Skrivet av MooNWeeD80:

Ace sound mod har vi keys för... Thats it for now

Okej, men du vet vad ACRE är? Och sen så är ju JSRS den absolut bästa ljudmodden!

Permalänk
Skrivet av MooNWeeD80:

De brukar vara 99% svenskar på serven å alla klagar på att serven e full
Så whitelist är inte omöjligt

Får la lägga upp en extra sen med white only

Om du känner att du kan bibehålla en gedigen administrering på den nuvarande servern så tycker jag givetvis att ni får lägga upp en till, gärna som sagt med acre och liknande förbättringar

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av Itchy Trojan:

Om du känner att du kan bibehålla en gedigen administrering på den nuvarande servern så tycker jag givetvis att ni får lägga upp en till, gärna som sagt med acre och liknande förbättringar

Acre får ni ta me toybear när han är tibax från USofA
Efter som han sköter TS serven

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooNWeeD80:

Acre får ni ta me toybear när han är tibax från USofA
Efter som han sköter TS serven

Tillbaka på söndag, men acer fins
redan på TS men har aldrig pillat med det antar att man måste konfigurera den.

/ToyBear
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Någon som känner till någon Helikopter spawn i 2.6 ?
Det var inget. Kollade i Scripten och såg att de är helt random nu.

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk
Skrivet av Vargaas:

Vi kör static i 2.6

Permalänk
Medlem

Provade modden idag, blev en server restart och givetvis totalt kaos, vi åkte 3 bilar efter varandra mot NWA, en Chinook var redan i luften, två av oss prejade ett flygplan som var påväg att lyfta, jag stack iväg och kollade efter fler, var ett plan kvar, hoppade i illa kvickt och försökte lyfta, givetvis kommer 2 bilar och kör på mig men efter ett par krockar så lyckas jag lyfta planet ändå, precis efter jag lyft kommer en Blackhawk framför mig, där börjar videon nedan:

Vilka tomtar är RWR föresten?

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vargaas:

Lär dig kolla bättre
De är till för om man vill ha random statisk spawn vilket 404-serverna kör. Inte vi Kolla mission.sqm

Till er andra:
har iaf fixat taggarna ovanför huvudena.
Sen detta med att servern är full är inget vi kan lösa nu. Servern vi har för tillfället orkar inte mera om, serverfps:en är låg och ploppar vi in mer spelare slutar saker att fungera.

Förhoppningsvis så kommer det ny hårdvara om runt 10-20 januari kanske senare.
Då kan vi nog hosta 2 40-slottare

BTW: Är det någon som har erfarenhet av att bygga "baser" i editorn så får ni gärna kontakta mig via ts eller pm

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Provade modden idag, blev en server restart och givetvis totalt kaos, vi åkte 3 bilar efter varandra mot NWA, en Chinook var redan i luften, två av oss prejade ett flygplan som var påväg att lyfta, jag stack iväg och kollade efter fler, var ett plan kvar, hoppade i illa kvickt och försökte lyfta, givetvis kommer 2 bilar och kör på mig men efter ett par krockar så lyckas jag lyfta planet ändå, precis efter jag lyft kommer en Blackhawk framför mig, där börjar videon nedan:

tR4rX--LJMI

[RWR]Pontus här! Rwr är ursprungligen en dayz clan vi grundade ca 9 månader sedan då under namnet TLH. Vi bytte senare namn till Running With Retards då vi ändrade våran spelstil för att vi tyckte alla var så seriösa i dayz! Nu i väntan på standalone och pga att nästan alla våra medlemmar har tagit en paus i väntan på standalone har vi börjar lira lite wasteland och trivs bra på swec servern! Hoppas jag svarade på din fråga!

Visa signatur

What was your favourite single player Quake level? One of the forty identical greenish-brown castles or one of the forty identical brownish-green castles? - Ben Croshaw

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooNWeeD80:

Jag har BAF/ACR/PMC installerat å kan ansluta utan problem
Serven har keys för dessa samt ace-sound mod
Så tror du får leta efter nån annan lösning

Med DLC's = kicked med feilmelding på disse, uten DLC's = kan joine uten problem.
Har du disse gjennom Steam eller BI?

Permalänk
Skrivet av Princ1:

Med DLC's = kicked med feilmelding på disse, uten DLC's = kan joine uten problem.
Har du disse gjennom Steam eller BI?

Jag kör igenom steam som client

Permalänk
Medlem

Bare ignorer, jeg fant problemet etter en del søk rundt om(Repatch etter DLC-install).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Tror inte riktigt på det där att vi inte skulle kunna hålla mer än 30 spelare om ni skaffar whitelist. Det är ofta samma killar som sitter och spelar på servern. Som också för det mesta alltid är full eller näst in till. Därför tror jag att om whitelist läggs in och serverns "core"-spelare är med på det kommer det varar lugnt. Då försvinner ju förmodligen fusket. Dom spelare som blir nya på servern då kommer förhoppningsvis vara seriösare och vettigare, med tanke på att man måste gå igenom whitelisten. Även om det kanske inte är det absolut jobbigaste men det måste ju sålla bort det mesta av odågorna.

Tänker jag i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuffens:

Tror inte riktigt på det där att ni inte skulle kunna hålla mer än 30 spelare om ni skaffar whitelist. Det är ofta samma killar som sitter och spelar på servern. Som också för det mesta alltid är full eller näst in till. Därför tror jag att om whitelist läggs in och serverns "core"-spelare är med på det kommer det varar lugnt. Då försvinner ju förmodligen fusket. Dom spelare som blir nya på servern då kommer förhoppningsvis vara seriösare och vettigare, med tanke på att man måste gå igenom whitelisten. Även om det kanske inte är det absolut jobbigaste men det måste ju sålla bort det mesta av odågorna.

Tänker jag i alla fall.

Nackdelen med whitelist är att det lätt bara samma personer man lirar med/mot vilket kan bli tråkigt...
Frågan är om det skulle hjälpa. För smidighetens skull skulle jag kunna försöka knåpa ihop något i php där man kan skriva in sig till whitelisten. Det ända som händer då är att det blir lite jobbigare att joina servern från början. Så en liten omogen script-kiddie skulle behöva lägga 5 minuter för att komma in sedan göra det han/hon vill.

Alla dessa script-kiddies förstöre spelet, wasteland förstörs inte lika mycket som dayz av detta. Men jag vill gärna se att människor slutar uppmuntra dessa genom att lägga ut filmer och klipp på dessa :/

Permalänk
Skrivet av Fuffens:

Tror inte riktigt på det där att vi inte skulle kunna hålla mer än 30 spelare om ni skaffar whitelist. Det är ofta samma killar som sitter och spelar på servern. Som också för det mesta alltid är full eller näst in till. Därför tror jag att om whitelist läggs in och serverns "core"-spelare är med på det kommer det varar lugnt. Då försvinner ju förmodligen fusket. Dom spelare som blir nya på servern då kommer förhoppningsvis vara seriösare och vettigare, med tanke på att man måste gå igenom whitelisten. Även om det kanske inte är det absolut jobbigaste men det måste ju sålla bort det mesta av odågorna.

Tänker jag i alla fall.

Skrivet av gn1p:

Nackdelen med whitelist är att det lätt bara samma personer man lirar med/mot vilket kan bli tråkigt...
Frågan är om det skulle hjälpa. För smidighetens skull skulle jag kunna försöka knåpa ihop något i php där man kan skriva in sig till whitelisten. Det ända som händer då är att det blir lite jobbigare att joina servern från början. Så en liten omogen script-kiddie skulle behöva lägga 5 minuter för att komma in sedan göra det han/hon vill.

Alla dessa script-kiddies förstöre spelet, wasteland förstörs inte lika mycket som dayz av detta. Men jag vill gärna se att människor slutar uppmuntra dessa genom att lägga ut filmer och klipp på dessa :/

Detta var som sagt den första gången på mer än 300 speltimmar som jag har stött på en script kiddie som faktiskt gjorde skada. Så jag tycker inte att detta skall behöva ändra något om jag ska vara helt ärlig. Men det är ju helt upp till er admins, och dessutom så har jag under nästan alla tillfällen stött på britter, slovaker, polacker eller norrmänn på servern, så att vi är så svenska som namnet säger är inte sant :).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Detta var som sagt den första gången på mer än 300 speltimmar som jag har stött på en script kiddie som faktiskt gjorde skada. Så jag tycker inte att detta skall behöva ändra något om jag ska vara helt ärlig. Men det är ju helt upp till er admins, och dessutom så har jag under nästan alla tillfällen stött på britter, slovaker, polacker eller norrmänn på servern, så att vi är så svenska som namnet säger är inte sant :).

nae, men majoriteten på servern är från Sverige iaf

Var en liten script-kiddie som spawnade en crate med massa vapen. Så fick spendera en liten stund med att snacka med de som hade fått tag på tws-vapen och ge de nya vapen. Och sedan ta bort craten och banna, pojken

Permalänk
Skrivet av gn1p:

nae, men majoriteten på servern är från Sverige iaf

Var en liten script-kiddie som spawnade en crate med massa vapen. Så fick spendera en liten stund med att snacka med de som hade fått tag på tws-vapen och ge de nya vapen. Och sedan ta bort craten och banna, pojken

Och sen skjöt du mig i benet som tack för att jag rapporterade!

Visa signatur

What was your favourite single player Quake level? One of the forty identical greenish-brown castles or one of the forty identical brownish-green castles? - Ben Croshaw

Permalänk
Avstängd

Behöver man ladda ner något och fungerar det ifall man är battleye bannad?

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Skrivet av LucasSj:

Behöver man ladda ner något och fungerar det ifall man är battleye bannad?

Nej/Nej

*Edit* Ny hårdvara fixad..i morgon drar vi upp nr2

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooNWeeD80:

Nej/Nej

*Edit* Ny hårdvara fixad..i morgon drar vi upp nr2

Jasså?

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________

Permalänk
Skrivet av olle360:

Jasså?

LoL ja i7 3770k 5ghz osv...

Vi löser så klart de andra me

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Flygplanet är helt värdelöst långsamt. Jag brukar enbart använda det för att spana efter baser/helis. Chinooken är bra mycket snabbare (snabbaste helin?) så det är inte så konstigt att det som hände i videon hände.

Får jag fråga ägarna till servern varför man inte kan göra squads i BLUFOR/OPFOR? Visst är det nödvändigt för independent, men om mekaniken finns där ser jag ingen anledning till att inte låta BLUFOR/OPFOR också bilda squads. Ibland drar man iväg ett gäng på raid och då vill man inte sitta i Side chat, och direct comm är inte alltid gångbart.

Permalänk

När startar servern om? frågas kom.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murer:

Flygplanet är helt värdelöst långsamt. Jag brukar enbart använda det för att spana efter baser/helis. Chinooken är bra mycket snabbare (snabbaste helin?) så det är inte så konstigt att det som hände i videon hände.

Får jag fråga ägarna till servern varför man inte kan göra squads i BLUFOR/OPFOR? Visst är det nödvändigt för independent, men om mekaniken finns där ser jag ingen anledning till att inte låta BLUFOR/OPFOR också bilda squads. Ibland drar man iväg ett gäng på raid och då vill man inte sitta i Side chat, och direct comm är inte alltid gångbart.

Groups är just nu bara till indi, varför? Jo för att vi inte har gjort group-systemet själva, det är gjort av 404games. Vi får se hur de utvecklar det vidare. men tanken är att man som blufor / opfor redan ska spela som lag. Vill man sitta och snacka finns det ju annars en ts

Skrivet av Itchy Trojan:

När startar servern om? frågas kom.

2 inatt typ
Ska skriva ihop en liten grej som ska förenkla det hela med att veta när restart är

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murer:

Mm vet sitter i ett flygplan nu hemma om 12 timmar!!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

geesh vad svårt det är att komma in på servern :D, försökt nu i ca 1 timme ^_^