Permalänk
Skrivet av mrjontey:

geesh vad svårt det är att komma in på servern :D, försökt nu i ca 1 timme ^_^

Kommer bli 60slot i morgon på nya hårdvaran

Permalänk
Skrivet av olle360:

Mm vet sitter i ett flygplan nu hemma om 12 timmar!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Va på din vakt så inte chinooken drar ikapp
eller har du hydras?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooNWeeD80:

Kommer bli 60slot i morgon på nya hårdvaran

Om den pallar

Permalänk
Medlem

Imorgon kommer det förhoppningsvis hända mycket
Uppdatering av hårdvara! Hemsida för att kolla tid till restart
Update med capture base-mission och lite andra tweakar

Men fungerar det riktigt stabilt kan vi nog släppa på fler än 40 players

Permalänk
Medlem
Skrivet av gn1p:

Imorgon kommer det förhoppningsvis hända mycket
Uppdatering av hårdvara! Hemsida för att kolla tid till restart
Update med capture base-mission och lite andra tweakar

Men fungerar det riktigt stabilt kan vi nog släppa på fler än 40 players

Snälla, testa att köra lösen imorgon. Jag och itchy_trojan satt under 1,5h och försökte komma in.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Snälla, testa att köra lösen imorgon. Jag och itchy_trojan satt under 1,5h och försökte komma in.

Om vi höjer slotsen och det fortfarande är svårt att komma in får vi fundera på lösen. Med ny hårdvara kanske vi kan slänga upp en till server. Det är större chans att vi kör 2 40-slottare istället

Permalänk
Medlem

Fan vad trist att dom med heli, hela tiden ska förstöra alla objectives.. Det ända dom gör är att fara och bomba alla objectives med sina helis, tycker att det är en aning lågt. Jag och mitt squad for säkert på 5missions nästan alla vart bombade av helis innan vi han komma fram.

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem

Hade precis fixat en civil heli och skulle droppa en fueltruck vid vår bas när jag fick DC...
Hatar min ISP

Visa signatur

FD Torrent Compact | Corsair RM850x | Gigabyte Z790 | Intel Core i9 13900K | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 5600MHz CL36 | Radeon RX 9070 XT Taichi | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk

40 spelare är för lite, man hittar nästan aldrig spelare då. Dessutom är det en massa ryssar som bara teamkillar. Annars mycket bra server. Lycka till!

Permalänk
Skrivet av WCxFlusher:

40 spelare är för lite, man hittar nästan aldrig spelare då. Dessutom är det en massa ryssar som bara teamkillar. Annars mycket bra server. Lycka till!

Glömde säga att servern nästan alltid är full. Lösen elr flera spelarplatser skulle vara bra.

Permalänk

40 spelare är perfekt, mer kommer bara resultera i lägre framerate för många, vilket gör att desto fler ragequitar eller liknande.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

Beror på, låg frame pga 40+ spelare beror på hårdvara å för låg server fps
Men vi har lösning i kväll

TK ryssar? Snarare svenskar isf... Ser vart folk connectar ifrån i våran admin panel
Å som jag har sagt tidigare 95% svenskar

Permalänk
Skrivet av Dskjono:

Fan vad trist att dom med heli, hela tiden ska förstöra alla objectives.. Det ända dom gör är att fara och bomba alla objectives med sina helis, tycker att det är en aning lågt. Jag och mitt squad for säkert på 5missions nästan alla vart bombade av helis innan vi han komma fram.

Finns eventuellt bara en bestyckad helikopter och den får fort slut på ammunition.

Visa signatur

What was your favourite single player Quake level? One of the forty identical greenish-brown castles or one of the forty identical brownish-green castles? - Ben Croshaw

Permalänk
Medlem

kostar det mer att göra så att det får plats typ 75 spelare? wasteland är ju typ bara pvp. ha bas och pvpa och det kan man inte göra med 40 :s

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

kostar det mer att göra så att det får plats typ 75 spelare? wasteland är ju typ bara pvp. ha bas och pvpa och det kan man inte göra med 40 :s

typ ja, typ. Det är deras egna server, på egen lina, med egen hårdvara, så de står givetvis för den ökade driftkostanden

förövrigt, vad skulle Wasteland annars vara om det inte var PvP? Och jo man kan ha bas och PvP'a med 40 spelare, enda problemet enligt mig är att det finns typ 5-6 olika stora lag nu när dem har "groups" i indepenent. Vad heter du in-game förresten?

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Hej

Jag har spelat mycket på severn under de senaste dagarna och ofta saknas det minst en admin på servern (borde vara 2, 1 per lag, hela tiden). Så istället för att bara klaga så vill jag gärna erbjuda mina tjänster som admin på servern.
Skicka ett PM ni är intresserade.

MvH

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej

Jag har spelat mycket på severn under de senaste dagarna och ofta saknas det minst en admin på servern (borde vara 2, 1 per lag, hela tiden). Så istället för att bara klaga så vill jag gärna erbjuda mina tjänster som admin på servern.
Skicka ett PM ni är intresserade.

MvH

Det sitter alltid minst en till inne på teamspeak
Det är bara att hoppa in och skriva till valfri, vi kan inte sitta i spelet hela tiden då vi jobbar ne hel del med att uppdatera servern, för tillfället har vi det så som vi har och upptäcket att vi behöver fler så ska jag komma ihåg dig. Men vi vill gärna inte bara ha massa random som admins, för som admin har man ett visst ansvar

Permalänk
Medlem
Skrivet av gn1p:

Det sitter alltid minst en till inne på teamspeak
Det är bara att hoppa in och skriva till valfri, vi kan inte sitta i spelet hela tiden då vi jobbar ne hel del med att uppdatera servern, för tillfället har vi det så som vi har och upptäcket att vi behöver fler så ska jag komma ihåg dig. Men vi vill gärna inte bara ha massa random som admins, för som admin har man ett visst ansvar

Låter bra, det kanske vore på sin plats att annonsera lite för detta samt att admins har t ex en [SweC-Admin] tagg eller dylikt. Ser ofta folk i chatten som frågar efter admins.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Låter bra, det kanske vore på sin plats att annonsera lite för detta samt att admins har t ex en [SweC-Admin] tagg eller dylikt. Ser ofta folk i chatten som frågar efter admins.

Det står i chatten emellanåt vilka som är admins
Admin taggen skulle vem som helst kunna använda på fel sätt :/

Permalänk
Skrivet av gn1p:

Det står i chatten emellanåt vilka som är admins
Admin taggen skulle vem som helst kunna använda på fel sätt :/

Njae.
Om någon nu skulle skriva in en admin-tagg utan att vara admin, så är det ju bara att banna honom/henne? Tror inte någon kommer våga göra det då.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Njae.
Om någon nu skulle skriva in en admin-tagg utan att vara admin, så är det ju bara att banna honom/henne? Tror inte någon kommer våga göra det då.

Jo, det är sant. Men jag anser att det är ganska svårt att missa vilka som är admins, kanske borde skriva något om att vi finns på ts. Men det verkar folk förstå för ibland kommer det in människor och snackar med oss när de behöver hjälp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dskjono:

Kolla norra delen av kartan. Det finns flera gäng som hordar alla helis de får tag i vid restart av servern och parkerar dem i övre delen av kartan. Jag har flertalet gånger lyckats ta helis där uppe.

Skrivet av Verkligen:

Finns eventuellt bara en bestyckad helikopter och den får fort slut på ammunition.

De flesta helikoptar är utrustade med någon form av maskingevär och det går att göra sönder det mesta med dem.

Jag skulle önska totalt slumpade spawnplatser för helis. Och gärna lite helis som spawnar under rundans gång. Allt för att slippa att någon/några jävlar plockar varenda uppdrag som ploppar upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murer:

Kolla norra delen av kartan. Det finns flera gäng som hordar alla helis de får tag i vid restart av servern och parkerar dem i övre delen av kartan. Jag har flertalet gånger lyckats ta helis där uppe.

De flesta helikoptar är utrustade med någon form av maskingevär och det går att göra sönder det mesta med dem.

Jag skulle önska totalt slumpade spawnplatser för helis. Och gärna lite helis som spawnar under rundans gång. Allt för att slippa att någon/några jävlar plockar varenda uppdrag som ploppar upp.

Det finns en möjlighet att skapa random spawn varje runda men vi vill att det ska vara en liten rush för dem

Permalänk

Server Sweclockers #2 uppe 60slots

Med vänlig hälsning, ReDBuLL

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooNWeeD80:

Server Sweclockers #2 uppe 60slots

Med vänlig hälsning, ReDBuLL

Kan inte hitta denna servern.. har du IP och port?

Visa signatur

Intel i9 9900K - Noctua NH-D15 - Gigabyte LGA1151 Z390 AORUS ELITE - 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz - Gainward GeForce RTX 3070 - Fractal Design Define R6 - Crucial 1 TB SSD - Samsung SSD Pro Basic 840 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av chains:

80.217.221.61:2320

Btw: http://swec-wasteland.tk för att se när #1 restartar

Permalänk
Skrivet av chains:

Sök sweclocker i host så skal den hittas

Permalänk

Taskigt att den är full.. Har just fixat spelet och äre ute efter en "trusted" server eller vad man ska säga.

Visa signatur
Permalänk

Sweclockers #2 är ej full

in i remote å sök på sweclockers i host = klart

Permalänk
Medlem

Det har säkert frågats tidigare i tråden, men hur kommer man in på servern, står att några "keys" i mod mappen inte är godkända av servern. Laddade DayZ ifrån http://se1.dayz.nu/ version 1.4.4, testade även med Play withSIX, men n'r hittar jag ingen server när jag filtrerar på Sweclockers.

Åter igen, förlåt om det redan frågats tidigare i tråden.