Skum "hackning" av Skype - hjälp mig klura ut hur!

Permalänk
Medlem

Skum "hackning" av Skype - hjälp mig klura ut hur!

Har ett lustigt problem. En kompis har på något sätt fått kontroll över mitt skype-konto så han kan skriva meddelande som om dom kom från mig, ändra mina personliga inställningar osv - full kontroll över kontot helt enkelt.

Det i sig kanske inte är så lustigt, men vad jag inte får ihop är att han troligtvis har gjort detta utan åtkomst vare sig till mailen som är kopplade till kontot eller mitt password (att byta password verkar inte ha hjälpt). Jag tror att han gjorde något när han lånade min telefon där Skype var igång men jag hittar inget skumt där. Vad fasen kan han ha gjort?

Permalänk
Inaktiv

Oberoende vad din kompis har gjort skulle jag rekommendera att du går in i Skype och ändrar lösenord, och är försiktigare med dina apparater och inloggningsuppgifter i fortsättningen.

Permalänk
Medlem

Bytt pw har jag redan gjort, några inloggningsuppgifter har jag inte gett ut heller. Allt jag gjorde var att låna ut min telefon till honom, så paranoid att jag slutar låna ut saker till personer jag känner väl tänker jag inte bli.

Permalänk
Medlem

Han har klonat telefon (backup) sen kört över backup på sin egen telefon?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Keylogger? Med tanke på att det inte hjälpte att byta lösenord.

EDIT: För att utesluta eller ev. bekräfta detta så kan du kanske byta lösenord på någon annan dator som inte tillhör dig och kompisen inte kan ha installerat någon keylogger på.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Hur duktig är din kompis på datorer? Finns lätta svar och det finns svar som en promille av befolkningen skulle kunna skapa.

Har du frågat honom hur han gjorde och sagt att du tycker det är olustigt om du nu känner honom väl?

Permalänk
Medlem

Fråga honom rätt ut, om det är en riktig kompis gör man väl inget sådant. Kanske är någon bugg eller liknande?

Jag kan iallafall lita fullt ut på mina närmsta vänner.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Skrivet av rinosaur:

Fråga honom rätt ut, om det är en riktig kompis gör man väl inget sådant. Kanske är någon bugg eller liknande?

Jag kan iallafall lita fullt ut på mina närmsta vänner.

Håller med dig! Om man har riktiga ''vänner'' så ska man kunna lita på dom till 100%!

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Om han är en kompis så är det väl bara fråga vad han gjort och be honom sluta?
Lyssnar han inte ver jag inte om jag skulle kalla det en kompis.
Jag själv lånar inte ut mim telefon till någon iprincip. Utom ett få tal undantag.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)