FrankieOnPC fuskar i DayZ - Vad tror ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FisheRswe:

Yep det är exakt sån action man är med om dagligen om man spelar mycket DayZ och är bra på det
Senast igår sprang jag runt i cherno med brutet ben (vanlig bugg) men du kanske inte är lika rutinerad inom spelet.

Jag har också varit med om samma kyrko bugg som han.

Killen som gjorde filmen vart rövkörd av Frankie och sedan vill han hämnas.

VILKET LIV FOLK HAR

men fortfarande, tex när han skjöt dom där som åkte runt med bilarna på nån map så hade dom ju sett honom blöda osv men på hans skärm så hade dom inte ens träffat.. det kombinerat med allt det andra gör det väldigt suspekt

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Skrivet av Boozfob:

men fortfarande, tex när han skjöt dom där som åkte runt med bilarna på nån map så hade dom ju sett honom blöda osv men på hans skärm så hade dom inte ens träffat.. det kombinerat med allt det andra gör det väldigt suspekt

Det kallas desync och om ni hade vetat något om hur DayZ fungerar och dess mjukvara så hade du inte ens skrivit det där.

Men som Frankie skulle kallat er, Bambies.

Visa signatur

2x Intel E5-2643V2 | 2x AMD 290x | 4x Samsung SSD EVO 500GB RAID 6 | 4xWD RED 4TB RAID6 | ASUS Z9PE-D8 WS | 3x Acer GD245HQ Limited Edition | Corsair 64GB (8x8GB) CL10 1866MHz VENGEANCE LP | FSP Aurum Pro 1200W | HRT HeadStreamer | Sennheiser HD 650 | Cherry MX 8000 | ZOWIE SPAWN (STOR SOM FAN)

Permalänk
Medlem
Skrivet av FisheRswe:

Det kallas desync och om ni hade vetat något om hur DayZ fungerar och dess mjukvara så hade du inte ens skrivit det där.

Jag vet rätt mycket om dayz.. men vad jag menar är att det är extremt mycket buggar som kombineras hos honom och ger honom samma effekter som godmode hacks..

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zhrooms:

lol, tack för att du delade denna, har alltid hatat den jävla sopan, han är värdelös och editerar som en 3åring, nu även bevis på att han fuskar, voice over har han gjort länge det hör man lång väg, inte nog med det ser hans youtube ut som ett dagis och han har donera knapp på youtube, har fan inte sett en lika pengakåt jävel på youtube någonssin.

Btw han tjänar 140.000kr brutto i månaden på YouTube, förtjänar inte en krona av det

Precis som pewdiepie och robbaz...tråkigt dock att robbaz gick från tyst intressant person med rätt bra videor till en högljudd fjantig "viking" fast visst, vill man tjäna pengar handlar det om att söka sig till småungarna som tittar på allt.

Personen frankie verkar dock fuska.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

Ot: Men väldigt rolig tråd nu förtiden så får man fuska för man gör underhållande video? Är det p12or och fanboys som skyddar såna hära spelare?

Visa signatur

CPU: Amd Phenom 955 4.1 ghz | MODERKORT: ASrock 970 | Chassi: Corsair Carbide 500R |
GFX MSI 280X 1200/6400 | RAM Corsair och Adata 8GB | Nätagg Corsair TX 850 |

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2247296

Permalänk
Skrivet av FisheRswe:

Yep det är exakt sån action man är med om dagligen om man spelar mycket DayZ och är bra på det
Senast igår sprang jag runt i cherno med brutet ben (vanlig bugg) men du kanske inte är lika rutinerad inom spelet.

Jag har också varit med om samma kyrko bugg som han.

Killen som gjorde filmen vart rövkörd av Frankie och sedan vill han hämnas.
Jag skulle kunna skripta ihop att min temp blinkar gult eller liknande både clientside och serverside i dayz eftersom allt är 100% öppet på github.
Men som sagt, folk som gör en sån där film samt trådar är bara tragiska.

VILKET LIV FOLK HAR

Blir sängen nu och imorgon ska jag rädda bambis från folk som dig!

Som sagt får du gärna lägga upp en film som detta Inte lika rutinerad? Nja, jag vet inte hur mycket du suttit och nött, har väl spelat kanske 300 timmar. Varför skulle Frankie inte ha sagt att det var pga server det blinkade i sin förklaring då, istället för att hitta på något om renderingen? Är lite nyfiken vad du visste om vad som hänt med frankie och killen som sprängde kyrkan, men men. Hur man måste vara bra, eller ha spelat DayZ länge för att överleva en kyrka som sprängs över ens huvud, eller springa med ett brutet ben, det förstår jag inte riktigt, men det finns säkert någon logik någonstans där inne.

Förstår inte vad som är tragiskt med att jag gjorde tråden, har du faktiskt läst min första post så ser du att det inte handlade om att få sprida rykten, utan att jag hittade en video som i mina ögon la fram starka bevis, som bara blev mer misstänkta med frankies löjliga förklaringar, och att jag ville ha en diskussion om vad folk trodde, hur är detta patetiskt? Du verkar väldigt gärna få känna dig överlägsen oss andra "dödliga", men förstår faktiskt inte varför du försöker göra en så stor grej av att vilja ha en diskussion.

Rädda bambis från folk som mig? Vad vet du om mig och mitt spelande, eller om bambis skulle behöva räddning från "folk som mig" eller inte?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av FisheRswe:

Haha, för att vara någon som inte gillar frankie verkar du vara väldigt bekant med hur han skulle agera
Seriöst lägga ner med att vara så otrevlig helt utan anledning, även om du är mitt i lingonveckan så får du faktiskt försöka skärpa till dig lite om du ska hänga i den här tråden.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Som det påpekats ovan så gör ju desync (grafisk lagg mot servern, visst?) att många händelser inte ser ut att vara som de borde, så att använda sådant som bevis känns inte så relevant.

Jag tycker fortfarande inte att han fuskar, finner inga relevanta bevis. Det KAN verkligen vara tillfälligheter. Han är väldigt duktig, däremot.

Visa signatur

MOBO: ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING CPU: i7 10700K (Corsair Hydro H100x)
MEM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX GPU: ASUS GeForce RTX 3070 8GB TUF GAMING OC
SSD: Kingston A2000 1TB + 2TB Lagring
PSU: Corsair RM750 CASE: Taurus Gaming Elite
MONITOR: Samsung 34" 3440x1440 1000R + 2x 24" 1920x1080 KEYBOARD: Xtrfy K4 TKL Retro MOUSE: Xtrfy M42 Retro

Permalänk
Skrivet av DrumTiger:

Som det påpekats ovan så gör ju desync (grafisk lagg mot servern, visst?) att många händelser inte ser ut att vara som de borde, så att använda sådant som bevis känns inte så relevant.

Jag tycker fortfarande inte att han fuskar, finner inga relevanta bevis. Det KAN verkligen vara tillfälligheter. Han är väldigt duktig, däremot.

Det är väl ingen som använt det som bevis heller? Förklara gärna hur blinkande tempen kan vara tillfälligheter, hur är det en tillfällighet att han får ett fenomen som bara visas när man har god mode på, eller om man just hela sig?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Det är väl ingen som använt det som bevis heller? Förklara gärna hur blinkande tempen kan vara tillfälligheter, hur är det en tillfällighet att han får ett fenomen som bara visas när man har god mode på, eller om man just hela sig?

Nej nej, jag menar bara att de bevis som läggs fram mycket väl kan vara tillfälligheter eftersom det händer så mycket oförutsett med spelet som det är, utan hacks eller fusk. Just blinkande tempmätaren har jag ingen förklaring till, men det känns så onödigt att från min sida välja att anklaga honom som fuskare när jag inte har något annat att gå på. Han spelar som sagt riktigt bra, är grymt taktisk och tänker på en hel radda grejer som jag själv inte skulle komma på tanken att ta i beaktning i situationer. Han utnyttjar buggar lite nu och då och gömmer sig i träd från zeds, men det gör ju alla utan fusk. Det vore väl annat om han faktiskt var halvdålig på spelet och lyckades med grejer som inte ska kunna gå att göra. Men så är det ju inte.
Han tar ju skada och dör lite stup i kvarten, bara det skulle ju kunna ses som ett bevis på att han inte använder god mode, likaväl som blinkade temp anses som bevis till motsatsen. Så vem har rätt? Låt karln köra sitt race tycker jag, så länge han inte uppenbart gör något som förstör för andra. Det är ju det som detta handlar om från första början, att fuskare och hackare förstör för andra som spelar. Men av det man får se i filmerna så förstör han ju ingenting i min mening, snarare tvärt om.
Som nu senast i ep.25 där han blir yxad i huvudet vid en lada och minuter senare i filmen hittar åt killen och ger denne en golden gun helt utan anledning. Applåderar hellre sådana saker än likt avundsjuka p12:or (syftar inte på dig här) gnälla och försöka förstöra för killen.
Att han tjänar pengar och så vidare skiter jag fullständigt i, good for him. Vi har alla rätt att arbeta hur vi vill och om någon lyckas med det på sina egna villkor så är det väl bra. Det är ju inte så att han äger en fabrik med barnarbetare och tjänar pengar på det.

Jag håller med dig i sak i väldigt mycket om fuskare och hackare, men det känns som att just Frankie får ta en herrans massa onödig skit, speciellt då han inte ens uppenbart hackar eller fuskar.
Nu känns det som att jag rabblar upp samma grejer i tjugo inlägg, så jag har nog made my point i frågan nu.

Visa signatur

MEM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX GPU: ASUS GeForce RTX 3070 8GB TUF GAMING OC
MONITOR: Samsung 34" 3440x1440 1000R + 2x 24" 1920x1080 KEYBOARD: Xtrfy K4 TKL Retro MOUSE: Xtrfy M42 Retro

Permalänk
Medlem

Utan att egentligen ta ställning till någons fördel är det ju alltid så att om du verkligen vill att någon ska vara skyldig till något, är egentligen allt du behöver mycket tid och sedan sitta och klippa och klistra ihop "fakta" som stödjer det.

Jag har själv undrat hur och varför han alltid får fullt liv osv så snabbt, men samtidigt vet ju ingen hur många timmar han klipper bort. Jag skulle ändå uppskatta att ca 2-5 timmar per spelsession klipps bort av onödigt ätande, letande av mat, folk som ger han mat, osv.
Han sysslar med underhållning, han skriver ingenstans att han bara springer runt och ska visa hur bra han är på DayZ. Som underhållning tycker iaf jag han är jättebra och jag kommer fortsätta kolla på hans videos oavsett vad folk "kommer fram till". Personligen skulle jag tro att han har nåt hack installerat för att i riktigt underhållande situationer kunna fortsätta spela in och inte dö för att han råkade bryta benet genom att gå för nära ett träd osv. Men det är min teori.

Sen säga vad man vill men han spelar ju jävligt genomtänkt, strategiskt och är duktig på att aima, inte bara i Dayz men utan i alla spel man ser han köra. Tror inte han fuskar i BF3 t.e.x. och där är han ju äckligt vass med snipern.

Simma lugnt grappar!

Permalänk
Skrivet av DrumTiger:

Nej nej, jag menar bara att de bevis som läggs fram mycket väl kan vara tillfälligheter eftersom det händer så mycket oförutsett med spelet som det är, utan hacks eller fusk. Just blinkande tempmätaren har jag ingen förklaring till, men det känns så onödigt att från min sida välja att anklaga honom som fuskare när jag inte har något annat att gå på. Han spelar som sagt riktigt bra, är grymt taktisk och tänker på en hel radda grejer som jag själv inte skulle komma på tanken att ta i beaktning i situationer. Han utnyttjar buggar lite nu och då och gömmer sig i träd från zeds, men det gör ju alla utan fusk. Det vore väl annat om han faktiskt var halvdålig på spelet och lyckades med grejer som inte ska kunna gå att göra. Men så är det ju inte.
Han tar ju skada och dör lite stup i kvarten, bara det skulle ju kunna ses som ett bevis på att han inte använder god mode, likaväl som blinkade temp anses som bevis till motsatsen. Så vem har rätt? Låt karln köra sitt race tycker jag, så länge han inte uppenbart gör något som förstör för andra. Det är ju det som detta handlar om från första början, att fuskare och hackare förstör för andra som spelar. Men av det man får se i filmerna så förstör han ju ingenting i min mening, snarare tvärt om.
Som nu senast i ep.25 där han blir yxad i huvudet vid en lada och minuter senare i filmen hittar åt killen och ger denne en golden gun helt utan anledning. Applåderar hellre sådana saker än likt avundsjuka p12:or (syftar inte på dig här) gnälla och försöka förstöra för killen.
Att han tjänar pengar och så vidare skiter jag fullständigt i, good for him. Vi har alla rätt att arbeta hur vi vill och om någon lyckas med det på sina egna villkor så är det väl bra. Det är ju inte så att han äger en fabrik med barnarbetare och tjänar pengar på det.

Jag håller med dig i sak i väldigt mycket om fuskare och hackare, men det känns som att just Frankie får ta en herrans massa onödig skit, speciellt då han inte ens uppenbart hackar eller fuskar.
Nu känns det som att jag rabblar upp samma grejer i tjugo inlägg, så jag har nog made my point i frågan nu.

Nej, och själv har jag också sagt flera gånger att det inte är speciellt viktigt om han fuskar eller inte, då han, precis som du säger, inte springer runt och förstör för andra. Som jag sagt om och om igen är det detta årets grej för mig, det är inte en katastrof att han fuskar (vilket jag utgår ifrån att han gör, tills någon kan spräcka beviset om tempmätaren.), utan ville mest höra vad andra tänkte om saken, och se om någon faktiskt kunde spräcka bevisen.

Min mening var inte att diskutera huruvida vi skulle lyncha honom eller inte, utan var i första hand att faktiskt höra om folk tyckte bevisen var lika bra som jag tyckt, eller om det var någon som kunde komma och förklara att "Nej, tempen blinkar därför att...". Att han skulle fuska gör mig som sagt inte speciellt mycket, då han gör det på det sätt han gör, både extremt begränsat, och är dessutom shysst mot många han möter, det som, som sagt, irriterat mig är sättet han beter sig om det, fånar sig om att säga "So here's to the people that say I don't bleed..." som om det skulle visa något, att han kallar allt som rör sig för noobs, och att han trackar hackers som om de vore det värsta vi har här i världen.

Jag säger nu ännu en gång att detta är inte något jag ligger sömnlös om nätterna över, ville helt enkelt hålla en diskussion om det, en vänlig diskussion, även om många beter sig som om vi gör världens grej av det, och till och med kallar det patetiskt att diskutera något som detta.

Har väl skrivit detta ett tjugotal gånger också, så har folk inte läst de tidigare inläggen har jag svårt att se varför de skulle läsa detta

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Nej, och själv har jag också sagt flera gånger att det inte är speciellt viktigt om han fuskar eller inte, då han, precis som du säger, inte springer runt och förstör för andra. Som jag sagt om och om igen är det detta årets grej för mig, det är inte en katastrof att han fuskar (vilket jag utgår ifrån att han gör, tills någon kan spräcka beviset om tempmätaren.), utan ville mest höra vad andra tänkte om saken, och se om någon faktiskt kunde spräcka bevisen.

Min mening var inte att diskutera huruvida vi skulle lyncha honom eller inte, utan var i första hand att faktiskt höra om folk tyckte bevisen var lika bra som jag tyckt, eller om det var någon som kunde komma och förklara att "Nej, tempen blinkar därför att...". Att han skulle fuska gör mig som sagt inte speciellt mycket, då han gör det på det sätt han gör, både extremt begränsat, och är dessutom shysst mot många han möter, det som, som sagt, irriterat mig är sättet han beter sig om det, fånar sig om att säga "So here's to the people that say I don't bleed..." som om det skulle visa något, att han kallar allt som rör sig för noobs, och att han trackar hackers som om de vore det värsta vi har här i världen.

Jag säger nu ännu en gång att detta är inte något jag ligger sömnlös om nätterna över, ville helt enkelt hålla en diskussion om det, en vänlig diskussion, även om många beter sig som om vi gör världens grej av det, och till och med kallar det patetiskt att diskutera något som detta.

Har väl skrivit detta ett tjugotal gånger också, så har folk inte läst de tidigare inläggen har jag svårt att se varför de skulle läsa detta

Ok, jag är visst inte helt färdig ändå.
Jag skrev ju detta av den anledning som trådskaparen menade i första inlägget, fuskar Frankie eller inte - och varför i så fall? Mitt svar blev ju efter lite allmäna öppna funderingar i tråden (som ej riktades mot dig mer än i kontext till det du skrivit) att han nog inte alls fuskar utan att det mer känns som tillfälligheter och folks strävan efter att hitta fel att klaga på. Det är ju inte du som legat i framkanten i denna jakt på bevis mot Frankie, så det är ju den skara människor som skapar dessa bevis och så vidare som jag ifrågasätter.

Nog förstår jag att du inte tänker på det här om nätterna, men det är ju ändå intressant att diskutera. Om man ifrågasätter något så kommer det alltid motfrågor och motargument. Som i det här fallet med tempmätaren, ingen kan förklara varför den blinkar på ett ställe i filmen mer än att det måste ha med en god mode-hack att göra eftersom det är den enda gången detta fenomen visar sig annars. Men när ingenting han gör i filmerna tyder på att han skulle vara odödlig, eftersom det dels finns lagg (som i alla onlinespel av detta slag) som visar sig genom att man skjuter på en snubbe som vägrar dö trots att man träffat med tio skott mer än nödvändigt, när det på dennes skärm inte ens är i närheten av att träffa. Då är det förstås enkelt att i ren rage dra upp fuskare-kortet och vifta med det. Till exempel.

Men ok, jag har ingen som helst aning om varför mätaren blinkar eller om Frankie fuskar. Men inget han gör eller har gjort får mig att vilja fundera på att kolla upp om det är så eller inte. Någon/några verkar ju dock vara hemskt benägen/benägna om att göra detta och du förde upp denna fråga angående dessa människor här - fuskar Frankie? Nej, jag tror inte att han fuskar. Varför? För att han inte har någon anledning till att fuska, han är smått överlägsen allt och alla ändå. Är andra avundsjuka och illvilliga? Kanske.

Jag upplever hela detta scenario så här:

- Einstein måste ju fuska, han kan ju allt!
- Varför skulle han fuska, han som är så smart?
- Man kan ju inte vara sådär smart utan att fuska!
- Varför inte? För att du inte är så smart eller?

Nu röstar jag för banditfritt i tråden och så möter vi alla upp för lite Mountain Dew istället. Skål.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrumTiger:

Ok, jag är visst inte helt färdig ändå.
Jag skrev ju detta av den anledning som trådskaparen menade i första inlägget, fuskar Frankie eller inte - och varför i så fall? Mitt svar blev ju efter lite allmäna öppna funderingar i tråden (som ej riktades mot dig mer än i kontext till det du skrivit) att han nog inte alls fuskar utan att det mer känns som tillfälligheter och folks strävan efter att hitta fel att klaga på. Det är ju inte du som legat i framkanten i denna jakt på bevis mot Frankie, så det är ju den skara människor som skapar dessa bevis och så vidare som jag ifrågasätter.

Nog förstår jag att du inte tänker på det här om nätterna, men det är ju ändå intressant att diskutera. Om man ifrågasätter något så kommer det alltid motfrågor och motargument. Som i det här fallet med tempmätaren, ingen kan förklara varför den blinkar på ett ställe i filmen mer än att det måste ha med en god mode-hack att göra eftersom det är den enda gången detta fenomen visar sig annars. Men när ingenting han gör i filmerna tyder på att han skulle vara odödlig, eftersom det dels finns lagg (som i alla onlinespel av detta slag) som visar sig genom att man skjuter på en snubbe som vägrar dö trots att man träffat med tio skott mer än nödvändigt, när det på dennes skärm inte ens är i närheten av att träffa. Då är det förstås enkelt att i ren rage dra upp fuskare-kortet och vifta med det. Till exempel.

Men ok, jag har ingen som helst aning om varför mätaren blinkar eller om Frankie fuskar. Men inget han gör eller har gjort får mig att vilja fundera på att kolla upp om det är så eller inte. Någon/några verkar ju dock vara hemskt benägen/benägna om att göra detta och du förde upp denna fråga angående dessa människor här - fuskar Frankie? Nej, jag tror inte att han fuskar. Varför? För att han inte har någon anledning till att fuska, han är smått överlägsen allt och alla ändå. Är andra avundsjuka och illvilliga? Kanske.

Jag upplever hela detta scenario så här:

- Einstein måste ju fuska, han kan ju allt!
- Varför skulle han fuska, han som är så smart?
- Man kan ju inte vara sådär smart utan att fuska!
- Varför inte? För att du inte är så smart eller?

Nu röstar jag för banditfritt i tråden och så möter vi alla upp för lite Mountain Dew istället. Skål.

Blir en Karlovacko här för min del, cheers!

Permalänk

Haha, wtf, skrev på en av frankies videos att han borde sluta säga att youtube bara är hans hobby, för per definition är det faktiskt inte en hobby längre när han har det som en inkomstkälla, och att jag vet att han säkert menar att han gör det bara för att det är kul, men att han borde säga det istället.

Han tar bort min kommentar och bannar mig från hans kanal. Har inte skrivit något om att han eventuellt skulle hacka, utan det var bara pga denna kommentar

Verkar vara en väldigt sympatiskt människa ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Haha, wtf, skrev på en av frankies videos att han borde sluta säga att youtube bara är hans hobby, för per definition är det faktiskt inte en hobby längre när han har det som en inkomstkälla, och att jag vet att han säkert menar att han gör det bara för att det är kul, men att han borde säga det istället.

Han tar bort min kommentar och bannar mig från hans kanal. Har inte skrivit något om att han eventuellt skulle hacka, utan det var bara pga denna kommentar

Haha . Om han bannade dig från hans kanal så var det nog inte det du skrev utan mer : Yo bitch Stop saying that this is youre hobby , You are making hellalots of money on this shiet. Eller nått . Och om han ser det som en hobby eller inte är väll hans val . Varför ska du ens bry dig ? För just nu så tycker jag att du försöker att hitta brister på Frankie ? Och halå ? Alla har brister you know ....

Permalänk
Skrivet av Fabbeee:

Haha . Om han bannade dig från hans kanal så var det nog inte det du skrev utan mer : Yo bitch Stop saying that this is youre hobby , You are making hellalots of money on this shiet. Eller nått . Och om han ser det som en hobby eller inte är väll hans val . Varför ska du ens bry dig ? För just nu så tycker jag att du försöker att hitta brister på Frankie ? Och halå ? Alla har brister you know ....

Nej, jag skrev det inte som ett mongo, jag skrev som sagt att jag visste att han menade att han bara gjorde det för skojs skull, att det inte var för pengarna, och bara menade att det blir konstigt när han använder fel ord. En vänlig rekommendation, inget klagomål eller rage.

Det är som sagt inte hans val, det är en definitionsfråga, det är inte din hobby om du tjänar pengar på det, då är det ett jobb, sen är det klart att man kan jobba bara för att det är kul, och inte alls för pengarna, det är fortfarande ett jobb, inte en hobby.

Det handlar bara om att väldigt många misstolkar orden och tror att hobby = något man tycker är roligt, och jobb = tråkigt som man gör bara för att tjäna pengarna. Ett jobb kan vara roligt eller tråkigt, en hobby kan vara rolig eller tråkig, bara det att man inte skulle hålla på med sin hobby om man tycker den är tråkig, antagligen därifrån missuppfattningen kommer ifrån. Det som skiljer dem båda åt är om man tjänar pengar på dem, och detta är enligt definition, inga åsikter, oavsett vad han tycker eller inte.

Jag har inte försökt hitta några brister, jag har märkt att han tydligen missuppfattat betydelsen av ordet, och rättade honom på ett vänligt sätt, hans reaktion till det är att ta bort min kommentar och blocka mig från hans kanal. Där kom "bristen" som irriterade mig, vad fan är det för reaktion till någon som rättar ett fel han gjort många gånger om, för att hans ska slippa göra det igen.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Fabbeee:

Sen att jag undrade vad folk tyckte om bevisen om att han skulle hacka tycker jag inte direkt är att försöka hitta brister hos honom, det handlade som sagt om huruvida han hackade eller inte, om bevisen var så starka som jag tyckte, eller om det var någon som kunde överbevisa dem, inte om huruvida han var en vidrig människa om han fuskade eller inte.

De brister jag har nämnt har jag heller inte försökt hitta, de har liksom varit rätt uppenbara, som t.ex att han blockade mig över en sån sak

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Det är som sagt inte hans val, det är en definitionsfråga, det är inte din hobby om du tjänar pengar på det, då är det ett jobb.

Jo.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Du trampade nog på en öm tå eller liknande. Han kanske har haft en lång diskussion om detta redan med andra och blev less på att få ännu en sådan kommentar, kanske.
Eller så skäms han kanske över sin inkomstkälla, vad vet jag.

Hur som så tror jag att han kan kalla detta för hobbyverksamhet, än hur mycket han tjänar på det, så länge detta är en frivillig och "tvånglös" sysselsättning. Han pysslar väl med detta på sin fritid, även om han kanske inte har någon annan tid än just fritid.

Visa signatur

Permalänk

Någon som vet om han har svarat på fuskanklagelserna eller fortsätter han att ignorera och blocka folk som ifrågasätter honom?

Permalänk

Har inte tänkt på detta, ska se vad som händer när jag kollar på videon.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad bra, videon har blivit bannad från dailym för "violation of ToS"

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Intressant läsning detta trots att jag knappt vet vem denna människa är:)

Angående hans lön så lät det väldigt mycket, jag undrar hur mycket svenska pewdiepie tjänar med över 3 miljoner fler subscribers?

pewdiepie: http://socialblade.com/youtube/user/pewdiepie ~1 030 7400,00 - 94 828 080,00 kr om året väldigt stort spann mellan men ändå mycket pengar

sen kan man ju ta detta med en nypa salt men långt ifrån tror jag inte

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Skrivet av Emilgardis:

Har inte tänkt på detta, ska se vad som händer när jag kollar på videon.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad bra, videon har blivit bannad från dailym för "violation of ToS"

Nu har du en ny chans om du skulle vilja se den och säga vad du tänker om det med tempmätaren

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av DrumTiger:

Du trampade nog på en öm tå eller liknande. Han kanske har haft en lång diskussion om detta redan med andra och blev less på att få ännu en sådan kommentar, kanske.
Eller så skäms han kanske över sin inkomstkälla, vad vet jag.

Hur som så tror jag att han kan kalla detta för hobbyverksamhet, än hur mycket han tjänar på det, så länge detta är en frivillig och "tvånglös" sysselsättning. Han pysslar väl med detta på sin fritid, även om han kanske inte har någon annan tid än just fritid.

För att vara en sån kändis är det en lite överdriven reaktion, för ser man på vad jag har gjort så är det bara i princip att konstatera den första övergången från hobby till jobb; Att tjäna pengar på det, speciellt när det inte är omöjligt att det är hans största inkomstkälla.

Är man så känd så är det kanske dags att börja försöka hantera sånt på ett bättre sätt, det kommer aldrig bli så att folk slutar påpeka saker, att banna en av dem som nämner det sist, utan förvarning, är knappast en mogen lösning i mina ögon

Är faktiskt väldigt svårt för mig att veta om andra människor har tjatat till honom om samma sak.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Bara så du vet kan man tjäna pengar på sin hobby.

Visa signatur

2x Intel E5-2643V2 | 2x AMD 290x | 4x Samsung SSD EVO 500GB RAID 6 | 4xWD RED 4TB RAID6 | ASUS Z9PE-D8 WS | 3x Acer GD245HQ Limited Edition | Corsair 64GB (8x8GB) CL10 1866MHz VENGEANCE LP | FSP Aurum Pro 1200W | HRT HeadStreamer | Sennheiser HD 650 | Cherry MX 8000 | ZOWIE SPAWN (STOR SOM FAN)

Permalänk
Medlem
Skrivet av FisheRswe:

Bara så du vet kan man tjäna pengar på sin hobby.

"per definition är det faktiskt inte en hobby längre när han har det som en inkomstkälla"

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av swompeh:

Ja Frankie fuskar förmodligen men eftersom hans videor har så mycket underhållnings värde tycker jag till viss mån att det är okej, han har tydligtvis inte hacken på hela tiden men hans videor är som sagt bra underhållning och därför kollar jag på hans videor.

Hur är det ok att fuska och förstöra för andra spelare? Ingen borde göra det, inte ens om dom underhåller.

Visa signatur

Jag har en processor, ett grafikkort, två hårddiskar, fyra ram minnen, ett nätaggregat och ett moderkort.

Permalänk
Medlem

Det här med när han dödade X antal personer vid några bilar och inte blev skjuten själv (på sin skärm) där de han mötte sade att han blödde.

Inget där som pekar på att han fuskar bara för dem ser att han blöder. Händer hela tiden när jag kör med polarna, jag ser att dem blöder från huvudet men på deras skärm blöder dem inte /förlorar blod.

Blinkande temperatur-mätare har jag haft hela tiden på Taviana, inte på chernarus dock. Så där vetifan.

Men känns inte som det spelar någon roll om han fuskar för min del. Han är levererar intressanta videos som är kul att titta på. Fuskar han så fuskar han. \o/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph3noM:

Det här med när han dödade X antal personer vid några bilar och inte blev skjuten själv (på sin skärm) där de han mötte sade att han blödde.

Inget där som pekar på att han fuskar bara för dem ser att han blöder. Händer hela tiden när jag kör med polarna, jag ser att dem blöder från huvudet men på deras skärm blöder dem inte /förlorar blod.

Blinkande temperatur-mätare har jag haft hela tiden på Taviana, inte på chernarus dock. Så där vetifan.

Men känns inte som det spelar någon roll om han fuskar för min del. Han är levererar intressanta videos som är kul att titta på. Fuskar han så fuskar han. \o/

Så du bryr dig inte ifall du har sprungit runt i flera timmar och letat upp bra gear samt fordon, och sedan så kommer frankie och dödar dig utan att du kan försvara dig, skulle du tänka "aja, han gör ju intressanta videos iallafall"?

Visa signatur