FrankieOnPC fuskar i DayZ - Vad tror ni?

Permalänk
Medlem

I början av sina Arma 2 klipp står det att vissa delar kan vara "upp gjorda", tror inte han fuskar. Se honom som en bra spelare, bara småbarn som påpekar om hacks, själv gjort det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Så du bryr dig inte ifall du har sprungit runt i flera timmar och letat upp bra gear samt fordon, och sedan så kommer frankie och dödar dig utan att du kan försvara dig, skulle du tänka "aja, han gör ju intressanta videos iallafall"?

Nej, då jag inte spelar dayz längre så spelar det inte mig någon roll. Sen risken att just jag skulle stöta på frankie är jävligt liten även om jag skulle spela Dayz aktivt då det finns så hutlöst många private hives samt vanliga servers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugmana:

I början av sina Arma 2 klipp står det att vissa delar kan vara "upp gjorda", tror inte han fuskar. Se honom som en bra spelare, bara småbarn som påpekar om hacks, själv gjort det.

Men videon då..?

Skrivet av Ph3noM:

Nej, då jag inte spelar dayz längre så spelar det inte mig någon roll. Sen risken att just jag skulle stöta på frankie är jävligt liten även om jag skulle spela Dayz aktivt då det finns så hutlöst många private hives samt vanliga servers.

första delen är ju ett "invalid argument" iaf, bara för att du inte spelar dayz längre så spelar det ingen roll..?
Om det hände när du fortfarande spelade då? Dom som faktiskt dör i hans videor spelar ju fortfarande dayz..
Och vad spelar det för roll om det är en liten chans att möta honom? Är ju inget speciellt hat mot honom, bara det att ingen vill dö av någon som använder sig av fusk.. finns ju tyvärr gott om folk som använder fusk, jag själv har spelat på samma server som frankie (i hans ep 25 eller 26 tror jag) så omöjligt att möta honom är det ju inte iallafall..

Så vad jag menar är att det är inte okej att fuska bara för att han gör bra videos.. Lika jobbigt atto dö av honom som av någon aimbottande ryss

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Har inte kollat på så många av hans videos så jag vet inte om han hackar eller inte. Men ogillar honom redan. Tycker han är tråkig men stör mig oerhört på hans youtube användar namn.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

/Felix

Permalänk
Medlem
Skrivet av FyoDisco:

Har inte kollat på så många av hans videos så jag vet inte om han hackar eller inte. Men ogillar honom redan. Tycker han är tråkig men stör mig oerhört på hans youtube användar namn.

Skickades från m.sweclockers.com

Kollade nyss på din youtube kanal. Inge illa menat men du var ju inte så värst intressant att titta på heller må jag säga

Permalänk
Medlem
Skrivet av FyoDisco:

Har inte kollat på så många av hans videos så jag vet inte om han hackar eller inte. Men ogillar honom redan. Tycker han är tråkig men stör mig oerhört på hans youtube användar namn.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha ditt youtube namn var ju otroligt mycket värre.

Förövrigt gillar jag Frankie skarpt, speciellt när han lirar med Jackfrags, riktigt skön duo det där.
Följer båda och älskar bådas videos :).

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Haha ditt youtube namn var ju otroligt mycket värre.

Förövrigt gillar jag Frankie skarpt, speciellt när han lirar med Jackfrags, riktigt skön duo det där.
Följer båda och älskar bådas videos :).

Haha, jo jag vet. Skapade kontot för länge sen men vill inte göra ett nytt nu. Men söker man på fyodisco så är det bara jag som kommer upp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

/Felix

Permalänk
Medlem

Hur många är det som sett senaste episoden som kom ut? Där bestod de flesta kommentarerna till klippet om att han fuskat då han bl.a. hittade en båt mitt ute i oceanen några minuter från där han kraschade sitt plan.
Tycker också Frankies videos har högt underhållningsvärde men den senaste var tyvärr inte lika rolig som de förra.
Hade varit intressant att se bevis eller videor/bilder där de försöker påvisa att han fuskar, står väldigt objektiv i diskussionen.

EDIT.
Slänger med en länk så får ni se själva;
http://www.youtube.com/watch?v=yw2a0jbPQ7s

Permalänk

Jag säger bara Howard Stern, de som hatar han mest lyssnar på han mest och genererar mest pengar i form av antal lyssnare

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Medlem

Det är väldigt tydligt att han är en fuskare och han förtjänar inte något av sin framgång på youtube. Att han kommer med dumma ursäkter förvärrar ju allt, det borde han fatta.
Menmen, cheaters never learn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

lol, tack för att du delade denna, har alltid hatat den jävla sopan, han är värdelös och editerar som en 3åring, nu även bevis på att han fuskar, voice over har han gjort länge det hör man lång väg, inte nog med det ser hans youtube ut som ett dagis och han har donera knapp på youtube, har fan inte sett en lika pengakåt jävel på youtube någonssin.

Btw han tjänar 140.000kr brutto i månaden på YouTube, förtjänar inte en krona av det

Källa på det sista om hans lön tack.

Lät väldigt mycket i mina öron.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

"This series is purely for entertaintment"
Han och JackFrags videos är väldigt underhållande, oavsett om han fuskar eller inte. Har spelat DayZ "x" antal timmar själv, och att ha sådan tur som han har, hitta bilar laddade med alla möjliga sorters vapen, helikopter efter helikopter, flygplan, båtar, vapen, you name it, är väldigt konstigt. Så jag tror säkert han har något "going on behind the scenes" men men det är kul att titta på.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Skrivet av running_wild:

"This series is purely for entertaintment"
Han och JackFrags videos är väldigt underhållande, oavsett om han fuskar eller inte. Har spelat DayZ "x" antal timmar själv, och att ha sådan tur som han har, hitta bilar laddade med alla möjliga sorters vapen, helikopter efter helikopter, flygplan, båtar, vapen, you name it, är väldigt konstigt. Så jag tror säkert han har något "going on behind the scenes" men men det är kul att titta på.

Skulle inte säga att det är mer okej att fuska för att man säger att videon på det bara är för underhållningens skull, de som dör har knappast gått med på att dö för hans videos underhållnings skull

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Skulle inte säga att det är mer okej att fuska för att man säger att videon på det bara är för underhållningens skull, de som dör har knappast gått med på att dö för hans videos underhållnings skull

Där har du nog fel. Vem vet han kanske informerar alla på servern och har godkännande av admin att göra det för att höja spänningen i sina filmer. Vad vet vi?

Anyway så finns det en hel del intressant läsning på reddit tråden, där allt som går att diskutera om Frankie, har diskuterats.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Skrivet av running_wild:

Där har du nog fel. Vem vet han kanske informerar alla på servern och har godkännande av admin att göra det för att höja spänningen i sina filmer. Vad vet vi?

Anyway så finns det en hel del intressant läsning på reddit tråden, där allt som går att diskutera om Frankie, har diskuterats.

haha, knappast, hade han sagt till alla, och bett om godkännande hade det varit spridet, alla som spelat på servrarna skulle knappast hålla tyst om det, förmodligen inte admins heller då han spelat på så många olika under så många timmar, det är helt enkelt inte realistiskt, sen tror jag inte att han skulle kunnat få tag på så många bra och villiga skådespelare, som kan verka försvånade av att träffa honom episod efter episod.

Det skulle dock förklara varför alla han möter är såna dåliga skyttar.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

haha, knappast, hade han sagt till alla, och bett om godkännande hade det varit spridet, alla som spelat på servrarna skulle knappast hålla tyst om det, förmodligen inte admins heller då han spelat på så många olika under så många timmar, det är helt enkelt inte realistiskt, sen tror jag inte att han skulle kunnat få tag på så många bra och villiga skådespelare, som kan verka försvånade av att träffa honom episod efter episod.

Det skulle dock förklara varför alla han möter är såna dåliga skyttar.

well you never know

men men det är väldigt underhållande att kolla hans avsnitt, men något skumt håller han helt klart på med

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

lol, tack för att du delade denna, har alltid hatat den jävla sopan, han är värdelös och editerar som en 3åring, nu även bevis på att han fuskar, voice over har han gjort länge det hör man lång väg, inte nog med det ser hans youtube ut som ett dagis och han har donera knapp på youtube, har fan inte sett en lika pengakåt jävel på youtube någonssin.

Btw han tjänar 140.000kr brutto i månaden på YouTube, förtjänar inte en krona av det

För 140 i månaden hade jag också fuskat skiten ur spelet lol

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

Filmerna är ju mycket redigerade

Jag skulle nog tro att Frankie redigerar bort mer än 90% av allt inspelat. Alla transportsträckor, letande efter dryck o mat, etc tar han bort. Det gör att filmerna upplevs som mycket intensivare och actionspäckade!
Sedan skulle jag nog också bli sur om Frankie dök upp och dödade mig när jag väl lyckats få till ett bra gear!

Permalänk
Medlem

Efter att ha spelat på några av de serverar han brukar spela på så tror jag inte längre han fuskar. Jag och en polare drog in på en server som han spelade på i sitt senaste avsnitt, vi spelade i ca 3 - 4h och under den tiden hittade vi 2 helikoptrar, minst 4 ATV, ett antal bilar. Hittade vapen så som: FN FAL, cz550, anti material sniper 50 kaliber?, DMR, camo snipers, AK med zeroing, etc etc.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem

Fan vad alla gnäller..

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk

Har sett de flesta av hans videos och har svårt att tro att han "fuskar". Däremot så är det nog väldigt mycket som pågår bakom kulisserna. Han har säkert ett antal spelare som hjälper honom med att fixa fram både grejor och fordon. Troligtvis är mycket regisserat också. Sen måste man förstå att han visar nog det han vill visa för tittaren. Kan tänka mig att han spelar åtskilliga timmar för varje episod.

Permalänk
Skrivet av Bacontree:

Har sett de flesta av hans videos och har svårt att tro att han "fuskar". Däremot så är det nog väldigt mycket som pågår bakom kulisserna. Han har säkert ett antal spelare som hjälper honom med att fixa fram både grejor och fordon. Troligtvis är mycket regisserat också. Sen måste man förstå att han visar nog det han vill visa för tittaren. Kan tänka mig att han spelar åtskilliga timmar för varje episod.

Ingen har väl ändå sagt något om att han skulle fuskat i alla videos? Det är en video som diskuterats här, och till diskussionen hör till att antingen argumentera för eller mot att han fuskade under videon, och då ingår även tyngre argument än "jag tror inte det därför att jag inte tror det."

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Ingen har väl ändå sagt något om att han skulle fuskat i alla videos? Det är en video som diskuterats här, och till diskussionen hör till att antingen argumentera för eller mot att han fuskade under videon, och då ingår även tyngre argument än "jag tror inte det därför att jag inte tror det."

Fin necro

Permalänk

Den svenska avundsjukan när den är som bäst! Men jag kan förstå som sitter hemma hos mamma arbetslös och ser på Frankie som inte bara är bättre än er på Dayz/BF3 men han tjänar också pengar när han gör det! Så ni försöker smutskasta han för att det är ju helt klart orättvist.

Vet en kille på youtube som lirar konsolspel "Seraphim17" tror jag han heter, och han är förjävligt bra på det. Jag vet att jag aldrig skulle kunna göra det han gör, så kanske man skulle analysera hans videos ihop om att sätta dit han för fusk och dra ner han till min skillnivå istället?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Detta förvånar mig inte alls. Dem "största" inom CoD4 på youtube spelar med fusk, gör sjuka rundor som spelas in med /record till en demofil. Sen startar dem demofilen, utan fusk denna gång och spelar in med t.ex fraps.

Väldigt många har varit med i såkallade "bustvideos" men det skiter tittarna i.. "I dont care if its wallhack or kone driver, the edits are sick! It"s "art"

Fuck alla fuskare säger jag bara. Så jävla trist med fuskare i alla spel. Denna punkt är det enda konsol är bättre på.

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Skrivet av Erustoerd:

Den svenska avundsjukan när den är som bäst! Men jag kan förstå som sitter hemma hos mamma arbetslös och ser på Frankie som inte bara är bättre än er på Dayz/BF3 men han tjänar också pengar när han gör det! Så ni försöker smutskasta han för att det är ju helt klart orättvist.

Vet en kille på youtube som lirar konsolspel "Seraphim17" tror jag han heter, och han är förjävligt bra på det. Jag vet att jag aldrig skulle kunna göra det han gör, så kanske man skulle analysera hans videos ihop om att sätta dit han för fusk och dra ner han till min skillnivå istället?

Skickades från m.sweclockers.com

Om du inte har något relevant till tråden att säga behöver du inte säga någonting, tvekar på att du ens läst och begripit första inlägget. Om starka bevis kommer upp mot att en idrottare skulle vara dopad, viftar du bort det också med ursäkter om den "svenska avundsjukan" folk här på forumet verkar vara förtjusta i att klaga på.

Nämner ännu en gång att det inte påståtts att Frankie fuskat i alla sina videos, och i alla sina spel, det är bara din egen slutsats, det är en video i fråga som har ifrågasatts i denna tråd.

Lägg ner med fördomarna och bidra med något vettigt till diskussionen istället för att sitta hemma hos morsan och beskydda dina favorityoutubers från den elaka avundsjukan.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Han får nog vapen/fordon ifrån admin för att Frankie och Jackfragz ska spela och spela in videos på deras servrar. Fan va tråkiga videos han skulle ha annars. Eller så skulle det ta sån jävla tid för han att spela in en video om han skulle behöva farma upp alllt gear. Samt att han säkert har 5 till personer som kanske hjälper han att göra videos.

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem

Men helt ärligt vem fan bryr sig om han skulle fuska eller inte han gör fortfarande ett jävligt bra jobb att göra bra och underhållande videos

Permalänk

Känns som att Snowflajke bruden är från Sverige?

Permalänk
Skrivet av MiN!m3_Linne:

Känns som att Snowflajke bruden är från Sverige?

japp, hon lirade på swecs 1911 dayz server innan.

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3450 | GPU: Asus Radeon HD 7870 | PSU: Corsair GS 600W | Moderkort: MSI b75a-g43 | HDD WD blue 500 GB | RAM: Crucial ballistiX 2x4gb DDR3 1600MHz | Ljudkort: Asus Xonar DG |