Permalänk

folding tävling lag mot lag?

Har sett på andra forum där de har lag som "tävlar" mot varandra för att driva
på folding. Där skapades idén att tillföra samma tänk för Sweclockers folding lag.

Ni som röstar "Ja" meddela gärna i PM eller i tråden vad för komponent ni ska folda på så det blir enklare att överskåda antalet CPU/GPU folders!

EDIT: Vi har nu gjort det MYCKET enklare att gå med i lag!
se följande länk: http://www.sweclockers.com/forum/104-sweclockers-foldinglag/1... 3 personer per lag , tillsvidare.

Natten till 1a Februari drar vi igång!

Det kommer att finnas länkar till alla Teamen under officiella tråden.

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 med iGPU | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem

Den lilla skara av oss som sysslar med det tror jag vill pusha för det laget som redan finns.. ett nytt lag får börja om på noll, och det är det nog få som vill.

Eftersom vi ligger på 18e plats så ser iaf jag ingen anledning till att skapa ett nytt relaterat lag till det som finns. Men alla beräkningar är väl av godo, men då kanske man inte ska tänka på tävlingsmomentet.

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Skrivet av truedesire:

på folding. Finns det något intresse för det på swec?

Vi skulle (förslagsvis) kunna ha : SweC_lagnamn och flagga lite för swec's del.

Lagen skulle kunna bestå av allt från hardcore inriktade team till lag som är mer casual och tävlar i en annan division.

Förslag på indelning :
1 medlem med Intel 6core
1 medlem med 4kärnig i7 ( faller bort om 6kärnig Intel finns?)
2st med Intel i5 / amd 8000 serie ( "8" core) / 6 kärnig amd
1/2st gpu folders delat på nvidia/ati?
1st 'joker' exempelvis gammal core2 eller 4kärnig amd?
I så fall blir det 5-6 per team. hyffsat fördelat för främja alla tillverkare?

Låter det ok/kul/intressant/värdelöst?

Alla idéer för att då fler att folda är bra, men INTE att göra det under andra lagnamn än det som vi redan har.
En möjlighet att göra detta på är att skapa en användare per lag så att poängen registreras på så sätt men fortfarande kommer vårt lag till godo.

Tråden kommer att följas för att se vad för förslag som kommer...

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem

Vad är egentligen folding?

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av truedesire:

på folding. Finns det något intresse för det på swec?

Vi skulle (förslagsvis) kunna ha : SweC_lagnamn och flagga lite för swec's del.

Lagen skulle kunna bestå av allt från hardcore inriktade team till lag som är mer casual och tävlar i en annan division.

Förslag på indelning :
1 medlem med Intel 6core
1 medlem med 4kärnig i7 ( faller bort om 6kärnig Intel finns?)
2st med Intel i5 / amd 8000 serie ( "8" core) / 6 kärnig amd
1/2st gpu folders delat på nvidia/ati?
1st 'joker' exempelvis gammal core2 eller 4kärnig amd?
I så fall blir det 5-6 per team. hyffsat fördelat för främja alla tillverkare?

Låter det ok/kul/intressant/värdelöst?

Finns redan ett sweclockerslag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yooriitzz:

Vad är egentligen folding?

http://folding.stanford.edu/English/HomePage
http://sv.wikipedia.org/wiki/Folding@home
Så där Nu bör du snart veta

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Mattsingen:

Alla idéer för att då fler att folda är bra, men INTE att göra det under andra lagnamn än det som vi redan har.
En möjlighet att göra detta på är att skapa en användare per lag så att poängen registreras på så sätt men fortfarande kommer vårt lag till godo.

Tråden kommer att följas för att se vad för förslag som kommer...

Det förslaget låter jättebra!
Vi klubbar det så länge

Skrivet av matte70:

Finns redan ett sweclockerslag

du missförstod

Visa signatur

Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem

Ett annat alternativ är att köra ett snålrejs med max X antal Watt per lag (username)?

Visa signatur

GA-Z97P-D3 | i5-4690K | 8Gb DDR3 | Gigabyte GTX 1050Ti | Samsung 850EVO 250Gb
Kylare: CPU: CM TX3 EVO3 | PSU: Silver Power SP-S460FL (Passiv)
Lur: OnePlus Nord | NAS: Synology 211j + Ett antal Hemmabygge

Permalänk

verkar inte få några intressenter alls på detta verkar det som, tyvärr.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Helt klart intressant! Vi kör alltså under laget sweclockers men med nytt användarnamn för dem interna lagen här på sweclockers? Om några fler verkar sugna så kommer jag ställa upp!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Skrivet av HerrKanin:

Helt klart intressant! Vi kör alltså under laget sweclockers men med nytt användarnamn för dem interna lagen här på sweclockers? Om några fler verkar sugna så kommer jag ställa upp!

nailed it!

så ser planen ut, detta för pusha på foldingen för Swec's anda
också för kivas lite mellan varandra

m.a.o det vi bör börja med är två stycken lagnamn så det rullar på.
får vi bara igång två stycken lag så har vi ju förverkligat tanken vi hade

förslag på lagnamn tas gärna!

någon som tycker det jag har föreslagit är ok för en laguppställning i första posten?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tycker dessvärre att detta är en mindre bra idé då det blir svårt att hålla redan på alla klienter som kommer att köras under ett och samma "lagnamn". Sen blir det även svårt att veta vem som har bidragit med vad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azured:

Tycker dessvärre att detta är en mindre bra idé då det blir svårt att hålla redan på alla klienter som kommer att köras under ett och samma "lagnamn". Sen blir det även svårt att veta vem som har bidragit med vad.

Är det inte bara att göra en lista där alla i laget tilldelas ett klientnummer? Och vem som har gjort vad spelar väl mindre roll när man slåss som ett lag för att driva forskningen och sweclockers uppåt i tabellen!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrKanin:

Är det inte bara att göra en lista där alla i laget tilldelas ett klientnummer? Och vem som har gjort vad spelar väl mindre roll när man slåss som ett lag för att driva forskningen och sweclockers uppåt i tabellen!

Oavsett hur man än gör skulle det bli komplicerat, och slåss som ett lag gör vi ju redan under 37451? Så för att vara helt ärlig förstår jag inte syftet med detta.
Personligen är jag intresserad av min egna statistik som jag kan följa live utan att behöva sitta och räkna om en massa för att det är andra poäng som måste subtraheras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azured:

Oavsett hur man än gör skulle det bli komplicerat, och slåss som ett lag gör vi ju redan under 37451? Så för att vara helt ärlig förstår jag inte syftet med detta.
Personligen är jag intresserad av min egna statistik som jag kan följa live utan att behöva sitta och räkna om en massa för att det är andra poäng som måste subtraheras.

Syftet är att pusha flera att börja folda igen! Blev rätt sugen själv när jag läste tråden. Vi foldar fortfarande för sweclockers men har användare under sweclockers som tävlar mot varandra i form av lag. Om du inte är intresserad av att jobba som lag så är detta ingen tråd för dig!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrKanin:

Syftet är att pusha flera att börja folda igen! Blev rätt sugen själv när jag läste tråden. Vi foldar fortfarande för sweclockers men har användare under sweclockers som tävlar mot varandra i form av lag. Om du inte är intresserad av att jobba som lag så är detta ingen tråd för dig!

Jag förstår dock inte hur detta skulle locka till mer folding, men det är väl en smaksak, jag är tävlingsinriktad. Men dock på individuell nivå, i form av hur många jag kan gå om per vecka. Tror dock att man skulle kunna få igång andras intresse genom att ha ett mer "globalt" event. Att introducera folk som inte har hört talas om det och hjälpa dem att komma igång. Det tror jag skulle nog öka användarantalet.

Detta är ett diskutionsforum, om jag väljer att skriva här så kan jag göra det. Och anser att iden är okej. Men att jag inte är intresserad och jag tror att det förmodligen inte skulle öka antalet aktiva foldare märkbart, är min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azured:

Jag förstår dock inte hur detta skulle locka till mer folding, men det är väl en smaksak, jag är tävlingsinriktad. Men dock på individuell nivå, i form av hur många jag kan gå om per vecka. Tror dock att man skulle kunna få igång andras intresse genom att ha ett mer "globalt" event. Att introducera folk som inte har hört talas om det och hjälpa dem att komma igång. Det tror jag skulle nog öka användarantalet.

Detta är ett diskutionsforum, om jag väljer att skriva här så kan jag göra det. Och anser att iden är okej. Men att jag inte är intresserad och jag tror att det förmodligen inte skulle öka antalet aktiva foldare märkbart, är min åsikt.

Om du inte är lockad till att göra det så har du antagligen inget nyttigt att tillföra heller, vilket var målet med denna tråd! Visst är det bra med folks åsikter och nu vet vi din!

Kan inte TS slänga upp en poll eller lista med vilka som är intresserade så man får en bättre överblick i vilka som är sugna?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrKanin:

Om du inte är lockad till att göra det så har du antagligen inget nyttigt att tillföra heller, vilket var målet med denna tråd! Visst är det bra med folks åsikter och nu vet vi din!

Kan inte TS slänga upp en poll eller lista med vilka som är intresserade så man får en bättre överblick i vilka som är sugna?

Men varför en sådan ton, jag tillför med mina synpunkter vilket som din och alla andras borde höras, tycker att det är lite tråkigt med det bemötande du har.

Permalänk

man kan säkert använda ett minitor program för att se sin egna statistik , samt man kan ju välja vilket "enhets nummer" alla medlemmar har under samma key.

mao innan hade jag två datorer , en med enhetsnummer 1 och en med nummer 2 (som angavs i V7 klienten)

jag personligen har sett andra forum göra på detta lilla vis för att pusha varandra mera, och själv är det något jag skulle uppskatta.

en vän till mig kommer skaffa nytt grafikkort och kan ta en plats direkt, och jag kommer bygga mig en ny dator då som kniper en CPU plats (antingen i5K eller 8350)

så rakt upp och ned har vi tre personer minst om kaninen är på
får vi tre personer till, har vi något av ett minimum för driva två stycken "lag" inom SweC

edit:

Skrivet av HerrKanin:

Poll uppe!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azured:

Men varför en sådan ton, jag tillför med mina synpunkter vilket som din och alla andras borde höras, tycker att det är lite tråkigt med det bemötande du har.

Du verkar inte förstå det, men det är du som har en "sådan ton", tyvärr.

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk

nu har vi 3st på "JA" så 3st till så kan vi köra någon form av minimum "uppställning"

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tror att detta kunde vara en bra idé, själv har jag inte mycket att komma med för tillfället (1000 poäng om dagen med förbrukning på 300w är inte försvarbart) så jag avstår ifrån röstningen.
Tror eventuellt att ett fanboy-upplägg kunde vara ett alternativ, amd/nvidia eller intel/amd (fast nvidia kanske har fördel eller något, inte helt haj på gpu folding).

Försök få redaktionen med på rejset, starta en liten tävling som hamnar på förstasidan eller liknande:)

Permalänk
Skrivet av Pellepelikan:

Tror att detta kunde vara en bra idé, själv har jag inte mycket att komma med för tillfället (1000 poäng om dagen med förbrukning på 300w är inte försvarbart) så jag avstår ifrån röstningen.
Tror eventuellt att ett fanboy-upplägg kunde vara ett alternativ, amd/nvidia eller intel/amd (fast nvidia kanske har fördel eller något, inte helt haj på gpu folding).

Försök få redaktionen med på rejset, starta en liten tävling som hamnar på förstasidan eller liknande:)

när de skrev programmet i begynnelsen så var det Intel de började med, likaså på GPU sidan var Nvidia före ATI så Intel/Nvidia får helt enkelt bättre poäng i dagsläget.

lite varför jag delade upp det som så i första posten för alla ska vara delaktiga på alla tillverkares sidor

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Väldigt många i tråden verkar ha missförstått det hela, ni verkar tror att det ska skapas nya lag för att tävlas med, men så är det inte.

T.ex OCN har hela tiden folding tävlingar lag sinsemellan där man varje månad kan vinna priser, det finns liknande regler som TS skrivet, alltså typ 1st i5, 1st i7, 2st nvidia osv. Alla foldar för OCN bara det att dom på forumet har skrivit koden så att folk tillhör olika lag som då tävlar mot varandra, alla poäng går fortfarande till OCN, men det är en intern lag tävling.

Skulle vara intressant att se något liknande här på sweC och tror det kan öka på intresset rejält, speciellt om det finns priser i potten.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Riktigt kul att det börjar ta fart i tråden nu! Klart jag ställer upp med den hårdvaran jag har! Slänger iväg ett Mail till redaktionen och ser vad dem tycker, om det låter bra?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Släng ett PM, har en intel Core i7 - Specs kan ses nedan!

Visa signatur

DATOR: | Intel i7 3820@4.2Ghz | Corsair H80i | AsRock X79 Extreme4-M | GTX 1070 | Corsair 16GB CL9 1600 mHz | Asus Xonar D2X | Samsung 830-SSD 128GB | FSP Aurum 750W 80+ Gold | SilverStone Temjin TJ08B-E | Seagate GoFlexPro 500GB(8 st).
Utrustning: | Corsair K90 Mekaniskt | Corsair M90 Mouse | Corsair Vengence 1500 Headset | Razer Carcharias Headset |.

Permalänk
Skrivet av AlbertMwugabi:

Väldigt många i tråden verkar ha missförstått det hela, ni verkar tror att det ska skapas nya lag för att tävlas med, men så är det inte.

T.ex OCN har hela tiden folding tävlingar lag sinsemellan där man varje månad kan vinna priser, det finns liknande regler som TS skrivet, alltså typ 1st i5, 1st i7, 2st nvidia osv. Alla foldar för OCN bara det att dom på forumet har skrivit koden så att folk tillhör olika lag som då tävlar mot varandra, alla poäng går fortfarande till OCN, men det är en intern lag tävling.

Skulle vara intressant att se något liknande här på sweC och tror det kan öka på intresset rejält, speciellt om det finns priser i potten.

precis! många har nog missuppfattat det hela tror jag också, för det finns ingen egentlig nackdel med att folda på detta viset då all poäng hamnar i slutändan hos SweC's officiella lag.

Skrivet av HerrKanin:

Riktigt kul att det börjar ta fart i tråden nu! Klart jag ställer upp med den hårdvaran jag har! Slänger iväg ett Mail till redaktionen och ser vad dem tycker, om det låter bra?

kör i vind!

Skrivet av Calle566:

Släng ett PM, har en intel Core i7 - Specs kan ses nedan!

låter kalas
rösta gärna "ja" så vi kan överskåda antalet som är sugna

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har en i5:a som kan svettas lite

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Medlem

Kul att ni är sugna på att delta! Jag var i kontakt med Emil igår här på redaktionen så vi får se om han svarar här eller i PM tillbaka till mig, återkommer isåfall!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Pertanbus:

Har en i5:a som kan svettas lite

*tummen upp*

Skrivet av HerrKanin:

Kul att ni är sugna på att delta! Jag var i kontakt med Emil igår här på redaktionen så vi får se om han svarar här eller i PM tillbaka till mig, återkommer isåfall!

härligt! håll oss uppdaterade

Visa signatur