Permalänk
Medlem

sleeve och sponsring

Jag tänkte bygge en dator av trä och jag behöver komponenter mest fläktar.Jag undrar om ni vet något företag som skulle kunna sponsra bygget med lite saker typ fläktar och vattenkylning.Men om jag inte får några sponsorer så kommer bygget blir ändå men kommer gå segt att köpa komponenterna.
Bygglogg kommer i alla fall.Sen undrar jag om det finns någon hemsida som säljer billiga sleeves eller vad det heter

Permalänk
Medlem
Skrivet av sammpa09:

Jag tänkte bygge en dator av trä och jag behöver komponenter mest fläktar.Jag undrar om ni vet något företag som skulle kunna sponsra bygget med lite saker typ fläktar och vattenkylning.Men om jag inte får några sponsorer så kommer bygget blir ändå men kommer gå segt att köpa komponenterna.
Bygglogg kommer i alla fall.Sen undrar jag om det finns någon hemsida som säljer billiga sleeves eller vad det heter

Med den meninsuppbyggnad du har så kommer nog inte något företag vilja sponsra, skulle själv bli skeptisk.

Kolla med företag, men du kan nog inte ha en beskrivning som denna...

Permalänk
Medlem

För att ett företag skall bli intresserad av att sponsra måste du ha nått intressant att visa upp, om jag säger att jag skall bygga en dator i gjutplast och ber om sponsor och sedan visar upp en hög med plast där det är fula skarvar synligt lim, dåligt gjutet osv osv så finns det liksom ingen vinst för dom att visa sina produkter i samband med nått som är skit.
Ta inte det hela fel nu, menar inte att ditt arbete kommer bli skit. Bara att du kanske kan komma längre med en skiss och en stark förklaring på hur du hade tänkt dig att det skall se ut, och kanske berätta att deras produkter kommer att synas här på sweclockers, så att dom får ut nått av produkterna dom ger bort

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Är personligen inget stor fan utav byggen i trä, men vissa har visat att det går att göra bra...

Som tidigare talare säger, så måste du öva på din formella meningsbyggnad och skriva lite mer engagerande, man skall fastna för projektet du skall arbeta med. En skiss eller en detaljerad ritning av något slag är en bra start men inte garanterat att företag vill sponsra dig. Det är dessutom otroligt svårt innan du har något tidigare bygge att visa upp, så företagen kan se att du är seriös och verkligen genomför det du sagt och inte bara är ute efter gratis saker.

Kort:
Skapa en skiss över chassit. (om möjligt skapa en riktigt ritning)
Öva på ditt skrivsätt. Precis som mycket annat, Skriv ihop ett brev och läs upp det för någon så kommer du hitta dina stavfel samt konstiga formuleringar och meningsuppbyggnad.
Det bästa är att börja bygga chassit innan du ansöker om sponsorer.

Mer än så tänker jag inte hjälpa dig i detta stadie, vill du ha lite små tips mm kolla gärna in min FB sida och gilla den. Ska försöka få upp lite mer material fram över

Lycka till och hoppas det blir något av detta!

Mvh
Bl00m

Visa signatur

Följ mig på Facebook också: https://www.facebook.com/ByBl00m
Tidigare/Pågående Projekt:
Project: Silent Shadow
Project: Sasori - A Military mITX Build

Permalänk
Hjälpsam

Tänk inte på vad du vill ha gratis, alla vill ha en massa saker gratis.

Vad du skall utgå ifrån är vad företaget tjänar på att investera i just ditt projekt.

Oftast blir det enklare att få sponsring om man kan visa upp tidigare lyckade projekt som visar vad man är god för.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI