Väldigt knepigt problem med brännare. hjälp... fort!

Permalänk
Hedersmedlem

Väldigt knepigt problem med brännare. hjälp... fort!

jag har en ACER 16X brännare som jag haft i typ 1 år..

den funkar skitbra att bränna skivor med.. MEN nu har den börjat krångla med att läsa skivor..

alla "gammla" skivor jag har funkar fint.. men den jag nyss bränt kan den inte läsa.. och jag använder nero och tog "verifiera skrivna data" och det failade.. skitknäppt.. för skivorna funkar ju i de andra cd läsarna.. nån som har en ide?

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk

Du har händelsevis inte bytat märke på skivorna?
Har samma problem med min, vissa märken kunde den bara bränna och inte läsa själv, kan läsa alla skivorna i min DVD dock

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem

se till att nero är stängt inann du försöker läsa skivan. Eller så bootar du om. Jag har varit med om att nero "låser" cd-brännaren efter att man brännt en skiva..

Permalänk
Hedersmedlem

jag har provat allt.. det där med olika märken verkar stämma... men jag brände på ett nytt märke nu... MMore och då kunde jag läsa skivan med "cd info" i nero.. men inte i "den här datorn"
helt knäppt!

och jag kör 2000
när jag går in i admin verktyg och kollar lite så e det ett rött kryss på den och "finns inte"..

nu tog jag bort enheten från enhets hanteraren utan att sterta om datorn... NU KAN DEN LÄSA SKIVAN! konstigt?

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.