The memory could not be "read".

Permalänk
Medlem

The memory could not be "read".

Får ett felmeddelande när jag försöker starta installationsprogrammet för mySQL. Även flera andra program, men just nu är det mySQL.

Felmeddelandet :

The instruction at (0x0f03e0e5) referenced memory at (0xffffffff). The memory could not be "read".

Hur åtgärdar jag detta?

Permalänk
Medlem

installerar om windows... det gör jag ALLTID när någonting krånglar.... jag orkar inte sitta och fnula

Visa signatur

AMD Ryzen 7600X3D
MSI Pro X670-P WiFi
Kingston Fury Beast Black DDR5 6000Mhz 64GB (KF560C36BBEK264)
Kingston KC3000 PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB
Be Quiet! Pure Rock 2 Black

Permalänk
Medlem

hahaha det är heelt rätt!!
formatera..då löser sig det mesta

Visa signatur

[size="1"]AMD Durån><700Mhz | Asus A7v133 | 256MB PC133 cas3|
Creative GF3 Ti200| Seagate 80GB |
Hercules Fortissimo II - [BBB] -[/size]

Permalänk
Medlem

Finns inget annat sätt?

Permalänk
Medlem

Det där är något jätte damp bugg i Windows som jag fattat det.
Får det när jag ska köra Catia (CAD program)

Sök på google.com eller nått, finns en hel del ideer om varför/hur man fixar det. Men, verkar lite slumpartad.

Jag har gett upp med att få det att fungera, ska köra format någon gång..när jag får ork

Så, som alla säger, installera om windows, eller en format.

Visa signatur

£$
Niemand kennt den Tod

Permalänk
Medlem

Precis, ungefär som när bilen stannar: istället för att kolla om du har bensin så bör du skrota bilen och köpa en ny.

Nej, varför inte testa att lägga på ett servicepack först till exempel? Vad kör du för OS?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perb
Precis, ungefär som när bilen stannar: istället för att kolla om du har bensin så bör du skrota bilen och köpa en ny.

Nej, varför inte testa att lägga på ett servicepack först till exempel? Vad kör du för OS?

Ganska stor skillnad... hårdvaran är ju redan inköpt och den slänger man ju inte i första taget

Visa signatur

AMD Ryzen 7600X3D
MSI Pro X670-P WiFi
Kingston Fury Beast Black DDR5 6000Mhz 64GB (KF560C36BBEK264)
Kingston KC3000 PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB
Be Quiet! Pure Rock 2 Black

Permalänk

Det är en w2k advanced server maskin.

Visa signatur

MVH Anders.

Permalänk
Hedersmedlem

Sånt där ska egentligen inte hända.
Antigen är det en bugg i programmet som gör att den försöker läsa det minnet, eller så är det nåt hårdvarufel som gör att det blir så (antigen genom att förstöra datat i minnet, eller om programfilen är korrupt).

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donan Fear
Sånt där ska egentligen inte hända.

Finns mycket som inte ska hända i Windows men som händer ändå

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem

Windows suger men när man kan det så installerar man inte om hela tiden utan ger det litet tid så är det snart fixat.
Men som sackt windows suger så själv har jag gått över till linux nu.

Permalänk
Hedersmedlem

Det där är inget Windowsspecifikt, kan hända i vilket operativsystem som helst. Det kallas för GPF, General Protection Fault, och stoppar programmet innan det gör nåt dumt. Det kräver alltså att man har skydd, kör man nåt fult OS som inte har nåt minnesskydd (DOS eller gamla MacOS till exempel) kommer programmet (som det är fel på) att kunna läsa och skriva vart den vill utan att det blir nåt felmeddelande och hela systemet krashar ganska fort om du har tur, har du otur börjar den skriva över viktiga grejer.

Att börja gnälla på Windows i det här fallet är ugefär lika korkat som att gnälla på Volvo för att deras säkerhetsbälte är obekväm när man frontalkrockar med en lastbil i 150 km/h.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donan Fear

Att börja gnälla på Windows i det här fallet är ugefär lika korkat som att gnälla på Volvo för att deras säkerhetsbälte är obekväm när man frontalkrockar med en lastbil i 150 km/h.

stenskont.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axzell

Ganska stor skillnad... hårdvaran är ju redan inköpt och den slänger man ju inte i första taget

Jag ser det som att hårdvara + installerat OS är en ganska stor investering (i både pengar och tid) som man inte slänger hur som helst.

Att installera om Windows för att lösa problem kan vara en lösning men absolut inte den första man bör prova.