Permalänk
Medlem

Köpråd speldator.

Hej jag har gjort två olika builds och skulle vilja veta vilken som är mest "stabil" det är inga större skillnader på dem bara små

första: http://www.inet.se/kundvagn/visa/2912376/2013-01-29

andra: http://www.inet.se/kundvagn/visa/2912402/2013-01-29

Sen tänkte jag fråga för jag har en nuvarande laptop som har i5 och sånt det är en msi gx740 men då tänkte jag rent spontant om man kan använda en i5 processor från en laptop i en stationär eller är det helt olika? Kanske en dum fråga men jag antar att man inte kan det men det känns så onödigt att bara kasta bort delar av den som fungerar.

Permalänk
Medlem

Paket 2 är helt klart att föredra. Vad beträffar laptopen så finns det nog inget att ta ur den, då det är mobile components som inte är gjorda för stationära.

Mvh.Joel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TontteJooi:

Paket 2 är helt klart att föredra. Vad beträffar laptopen så finns det nog inget att ta ur den, då det är mobile components som inte är gjorda för stationära.

Mvh.Joel

Skickades från m.sweclockers.com

okej tack men vad gäller hårddisken då den går inte heller antar jag? och sen alla delar i nummer 2 går passar väll med varandra så jag inte råkar köpa det och så kan de inte sätta ihop den för att jag köpt fel delar det vore lite surt hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbinKi:

okej tack men vad gäller hårddisken då den går inte heller antar jag? och sen alla delar i nummer 2 går passar väll med varandra så jag inte råkar köpa det och så kan de inte sätta ihop den för att jag köpt fel delar det vore lite surt hehe

Hej! Det är nog större sannolikhet att den skulle gå att använda, men du har ändå en SSD och en TB HDD, så det lönar sig inte. Och vad beträffar passformen, så passar alla komponenter.

Lycka till med bygget

Mvh.Joel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TontteJooi:

Hej! Det är nog större sannolikhet att den skulle gå att använda, men du har ändå en SSD och en TB HDD, så det lönar sig inte. Och vad beträffar passformen, så passar alla komponenter.

Lycka till med bygget

Mvh.Joel

Skickades från m.sweclockers.com

Tack har beställt nu