Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Skrivet av MrPhilicorda:

Jag tror du borde kunna flytta över ditt nummer mellan alla operatörer så länge du inte har en bindningstid till något abonemang. Jaghar tex flyttat mitt nummer från Tele 2 till Telenor, och har även fått bekräftat att jag kan flytta från Telenor till Telia eftersom jag ska byta operatör snart igen.

Tror inte heller det är något problem att flytta numret. Det jag funderar lite över är om jag lägger en beställning ikväll, när slår nummerbytet över. För om nummerbytet slår över innan jag har fått min nya telefon så blir jag utan telefon eftersom min gamla iPhone 3Gs är låst till telia.

Edit: Men får kolla med halebop i morgon och höra vad dom säger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Finns det appar för bättre tangentbord?
Stör mig på att "¤"-tecknet inte finns.

Det finns visst, håll inne € så kommer $,£,¥,¢, och slutligen din lilla favorit ¤.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Men vänta nu... så dum tror du väl inte jag är?
Det är ju fortfarande lika värdelöst, så bra aim har man ju inte med tummen/pekfingret, det tar ju flera försök innan man träffar rätt!

Här håller jag inte med. Man har ju perfekt aim med markören som kommer fram efter ett par sekunder. Man kan lägga den precis där man vill och mycket snabbt. (du har väl märkt att efter markören kommit fram, kan man dra den vart man vill bara man hela tiden håller fingret på rutan)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Men vänta nu... så dum tror du väl inte jag är?
Det är ju fortfarande lika värdelöst, så bra aim har man ju inte med tummen/pekfingret, det tar ju flera försök innan man träffar rätt!

Du håller fingret på markören sen flyttar du fingret utan att lyfta ,så följer markören med

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Det finns visst, håll inne € så kommer $,£,¥,¢, och slutligen din lilla favorit ¤.

TACK!
Underbart, men enligt mig så är det inte logiskt, det finns ju inget som direkt indikerar att det skulle finnas fler tecken under denna. Eller är jag dum?
Känns för mig som en sak som man testar sig fram till och inte som man tänker "aha, vad smart och så dum jag var"

Skrivet av Josafo:

Här håller jag inte med. Man har ju perfekt aim med markören som kommer fram efter ett par sekunder. Man kan lägga den precis där man vill och mycket snabbt. (du har väl märkt att efter markören kommit fram, kan man dra den vart man vill bara man hela tiden håller fingret på rutan)

Nu känner jag mig Riktigt dum.
Jag har suttit och hållit in knappen tills markören kommer, sen har jag försökt aima över texten...
Men det går ju flytta fingret så ser man exakt var markören är, nu är det helt plötsligt väldigt enkelt ju...
Så som svar på din fråga: Ja jag har märkt det och använt det, men jag har använt det HELT FEL.

Mycket ska man lära sig.
Känner mig som en gammal gubbe som sitter och klagar på nymodigheter

Men nu är problemet ur världen och jag är nöjd och glad.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Har tidigare i tråen sett folk med liknande problem tror jag.
När min telefon är kopplad till laddaren så ballar touchen ut helt! Går knappt att använda telefonen då den knappt reagerar på svep eller tryck på skärmen.

Är detta mjukvaru eller hårdvaru relaterat? Och finns det någon fix?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av lucifer579:

TACK!
Underbart, men enligt mig så är det inte logiskt, det finns ju inget som direkt indikerar att det skulle finnas fler tecken under denna. Eller är jag dum?
Känns för mig som en sak som man testar sig fram till och inte som man tänker "aha, vad smart och så dum jag var"

Nu känner jag mig Riktigt dum.
Jag har suttit och hållit in knappen tills markören kommer, sen har jag försökt aima över texten...
Men det går ju flytta fingret så ser man exakt var markören är, nu är det helt plötsligt väldigt enkelt ju...
Så som svar på din fråga: Ja jag har märkt det och använt det, men jag har använt det HELT FEL.

Mycket ska man lära sig.
Känner mig som en gammal gubbe som sitter och klagar på nymodigheter

Men nu är problemet ur världen och jag är nöjd och glad.

Varför tror du markören hamnar så långt bort från början?

Permalänk
Medlem

Detta med flash var ett mycket större problem än vad jag trodde det skulle vara... går ju inte kolla på några videos eller nått kanppt =/. förstår verkligen inte varför de slutar tillverka flash när det inte finns något annat som täcker upp för det istället.

"skulle in på kanal5 nu och kolla på vakna med nrj med det gick ju inte heller..."

Permalänk
Skrivet av thexps:

När min telefon är kopplad till laddaren så ballar touchen ut helt! Går knappt att använda telefonen då den knappt reagerar på svep eller tryck på skärmen.

Jag gissar på hårdvara eftersom min aldrig har betett sig så. Gör en reset och om inte det funkar så får du lämna in...

Permalänk

Min mobil hängde sig nu under natten och krävde soft reset. Följaktligen funkade inte heller alarmet. Detta trots portico.

Vad gör man åt detta? Känns ju sådär om man inte kan lita på att alarmet fungerar...

Permalänk
Skrivet av lucifer579:

Har några jäääääättesmå repor på min plast på baksidan.
Men man måste stå under en ljus lampa och vinkla mobilen rätt för att se dessa.
Skärmen har inte en skråma, hur jag än vrider och vänder och hur mycket ljus jag använder.

Jag har helt fullt med repor på baksidan samt en ganska stor som man känner om man drar nageln över. Har även en spricka i skärmen i vänster nederkant samt en ganska stor repa rakt över skärmen. Och jag är rädd om mobiltelefoner.

Permalänk
Skrivet av thexps:

Jag har samma problem. Forskade lite i ämnet och läste många kommentarer om att det beror på dålig laddare snarare än luren. Själv fick jag min lur skickat från England och den kom med en engelsk laddare men i paketet fanns också en extraladdare för vanliga svenska uttag. Extraladdaren verkar inte alls ha samma design eller kvalitet som den engelska så i mitt fall låter teorin vettig. Jag ska testa med min flickväns laddare som hör till hennes Lumia 800 och se om det funkar bättre med den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gunnargren:

Tror inte heller det är något problem att flytta numret. Det jag funderar lite över är om jag lägger en beställning ikväll, när slår nummerbytet över. För om nummerbytet slår över innan jag har fått min nya telefon så blir jag utan telefon eftersom min gamla iPhone 3Gs är låst till telia.

Edit: Men får kolla med halebop i morgon och höra vad dom säger.

Brukar väl vara brukligt att man kommer överens om ett porteringsdatum? ,så har jag för mig att det normalt funkar

Visa signatur

OPERATIV: Win 11
DATOR:två hyfsade laptops, ej för gaming men redigering av bilder.

Bra sugen på att ersätta op i en lap till debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Inga problem med min touch här,, men du kanske syftar på trådlös laddning specifikt? den har jag ingen susning om

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Märkte av en lustig bugg igår, spelade Nokia musik från 08:00 fram till 15:00, det jobbiga var att drt kom inget ljud från högra inear hörluren varpå jag trott att hörluren var sönder.. Efter7 timmars förtvivlan o trott att hörluren var sönder så frös telefonen, till en början första sidan reagerade inte, till att telefonen bara rakt av stänga av sig.. Gjorde en soft o nu funkar hörlurarna normalt igen.. Måste påpeka att detta är min rejäla bugg/frösning jag haft på telefonen, under 2 mån... Riktigt irriterande...

Visa signatur

Trotjänaren: Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus 4060 rtx 8gb|16GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl8|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://www.3dmark.com/spy/55598795

Nya: Ryzen5 9600x@Stock|ASUS ROG Strix X870E-E Gaming WIFI|Intel b580 ARC|G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB|Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB|Nätdel Corsair RMx Series RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massabrassan:

Min mobil hängde sig nu under natten och krävde soft reset. Följaktligen funkade inte heller alarmet. Detta trots portico.

Vad gör man åt detta? Känns ju sådär om man inte kan lita på att alarmet fungerar...

riktigt surt... Ska verkligen inte ske, lämna in den för lagning eller begär en ny tele...
fick ju en riktig skum frys/bugg igår.. Tycker att man ska behöva lita på sin tele

Visa signatur

Trotjänaren: Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus 4060 rtx 8gb|16GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl8|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://www.3dmark.com/spy/55598795

Nya: Ryzen5 9600x@Stock|ASUS ROG Strix X870E-E Gaming WIFI|Intel b580 ARC|G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB|Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB|Nätdel Corsair RMx Series RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueCroj:

Detta med flash var ett mycket större problem än vad jag trodde det skulle vara... går ju inte kolla på några videos eller nått kanppt =/. förstår verkligen inte varför de slutar tillverka flash när det inte finns något annat som täcker upp för det istället.

"skulle in på kanal5 nu och kolla på vakna med nrj med det gick ju inte heller..."

Flash är gammalt tungt skit som Adobe har lagt av med då det är förlegat. Finns sidor som funkar bra på luren också men många har kvar flash. De kommer gå över till annat än flash med tiden eftersom det ska bort helt förr eller senare.

Skrivet av NoArmsButCookies:

Jag har helt fullt med repor på baksidan samt en ganska stor som man känner om man drar nageln över. Har även en spricka i skärmen i vänster nederkant samt en ganska stor repa rakt över skärmen. Och jag är rädd om mobiltelefoner.

Låter inte som det Den spricker väl inte spontant, du har antagligen tappat den?

Permalänk
Skrivet av thexps:

min touch fungerade dåligt oavsett om den laddade eller inte och en uppdatering till Portico hjälpte inte. lämnade in den på service.

Permalänk
Medlem

Någon som kan säga på ett hum hur mycket batteri tid man tappar på att köra den på max brightness jämfört med auto.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Någon som kan säga på ett hum hur mycket batteri tid man tappar på att köra den på max brightness jämfört med auto.

Nog väldigt svårt att svara på för om man använder telefonen i dagsljus eller på upplysta ställen så kör den oftast på max ändå på auto.

Permalänk
Medlem

http://shop.brando.com/Power-Jacket-for-Nokia-Lumia-920-2200m... är på väg , skall bli najs och köra helhelgs sessioner (hoppas)

Visa signatur

Permalänk

En märklig grej jag märkt med min 920: Då jag kopplar den till datorn med USB-sladd får jag aldrig upp alternativet för "säker borttagning av maskinvara" när jag vill koppla ur sladden. Jag får det alternativet med alla andra USB-enheter (inkl. min Lumia 800 jag hade tidigare) jag kopplar till datorn.

Vet någon varför det är så? Är det fel på min lur eller ska det vara så med WP8/Lumia 920?

Permalänk
Permalänk

Lumian är kanske inte lika "ready to publish" som iPhonen, men tja, vill man efterbehandla så vinner dess exponering alla dagar i veckan.
Hur är det med skärpan på bilderna? Blev den lagad av uppdateringen?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Lumian är kanske inte lika "ready to publish" som iPhonen, men tja, vill man efterbehandla så vinner dess exponering alla dagar i veckan.
Hur är det med skärpan på bilderna? Blev den lagad av uppdateringen?

Pre/post Portico. Denna bild har cirkulerat på olika bloggar som demonstration på förbättringen med Portico. Vad jag undrar är hur de har fått katten att stå stilla på samma ställe medan de uppdaterat luren till Portico och tagit en ny bild...

Edit: Skillnaden i skärpa är ungefär samma som då jag testade se på TV med min flickväns brillor. Ja ba: WTF det är SÅ det ska se ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Pre/post Portico. Denna bild har cirkulerat på olika bloggar som demonstration på förbättringen med Portico. Vad jag undrar är hur de har fått katten att stå stilla på samma ställe medan de uppdaterat luren till Portico och tagit en ny bild...

http://wmpoweruser.com/wp-content/uploads/2012/12/Nokia-Lumia...

De kanske hade två telefoner, en med portico och en med den gamla?

Permalänk
Medlem

Nu behöver jag hjälp igen. Gick in i games och råkade signa in på mitt ms kontos nya gamer tag som jag absolut inte vill använda. Har ju ett gammalt gamertag på en annan mail som har massa points och skit som jag vill ha på telefonen men kan inte på något sätt hitta hur fan jag signar ut och signa in på en annan profil.

Tar ett ex bara så fattar.

Mitt nya ms konto som används dagligen: sunebanan@gmail.com <-- blev insignad

Mitt gamla Xbox Live konto spel@hotmail.com <-- den vill jag använda

Går det att fixa?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av phailone:

De kanske hade två telefoner, en med portico och en med den gamla?

Förmodligen är det så, annars är det en uppstoppad katt

Permalänk
Skrivet av MrPhilicorda:

Edit: Skillnaden i skärpa är ungefär samma som då jag testade se på TV med min flickväns brillor. Ja ba: WTF det är SÅ det ska se ut!

http://wmpoweruser.com/wp-content/uploads/2012/12/Nokia-Lumia...

Mjo, den har jag sett, och tlilåmed länkat själv tidigare
Dock så verkade den faktiska skillnaden utebli när den väl kom ut till användare, iallafall vad jag läst här och på andra forum. Men, det kanske beror på skräp bakom kameran

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk

Sen är det ju lite intressant att även vattenstämpeln är suddig "pre portico".
Men det ser ju ut att vara 2 olika bilder, de är inte identiska. Men kan vara olika beskärning kanske?

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *