Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

http://www.games-workshop.com/gws/home.jsp

kan själv slå ihjäl säkert 12h i sträck vid målarbordet och speciellt om det handlar om en målartävling senaste tävlingen jag deltog i la jag ner ca 3 dagar vid målarbänken.

och sen när det kommer till att spela om man känner några som håller på så kan man lätt slå ihjäl ett par timmar iaf vid spelbordet.

kräver ju dock att man öppnar plånboken ganska rejält dock då det inte är nån speciellt billig hobby

Hehe, Warhammer. Usch ja, där har man lagt mycket pengar dom senaste 10 åren.
Räknade lite på det igår, och nypriset på min Dark Elves-armé uppstiger till närmre 10.000 kronor...och det är bara en av mina 6 arméer!

Går åt en hel del tid också, men själv måste jag känna mig extremt motiverad innan jag orkar måla, något som jag bara är ett fåtal gånger per år.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av Minsc S2:

Hehe, Warhammer. Usch ja, där har man lagt mycket pengar dom senaste 10 åren.
Räknade lite på det igår, och nypriset på min Dark Elves-armé uppstiger till närmre 10.000 kronor...och det är bara en av mina 6 arméer!

Går åt en hel del tid också, men själv måste jag känna mig extremt motiverad innan jag orkar måla, något som jag bara är ett fåtal gånger per år.

jo har nog själv lagt säkert 12000:- i förra året på det. brukar bli en leverans på 500-1000:- från england typ i månaden.

äger väl totalt blandade warhammer för ca 30.000:- eller nått typ.

kan tipsa om att ifall det lockar så är http://www.waylandgames.co.uk/ en bra butik som ofta har fri frakt samt nästan alltid ligger under priserna från GW själva.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Min senaste order (CSM för ca ~2500:-) var från just Waylandgames.
Handlade på Maelstrom tidigare, innan de gick och konkade.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

jo har nog själv lagt säkert 12000:- i förra året på det. brukar bli en leverans på 500-1000:- från england typ i månaden.

äger väl totalt blandade warhammer för ca 30.000:- eller nått typ.

kan tipsa om att ifall det lockar så är http://www.waylandgames.co.uk/ en bra butik som ofta har fri frakt samt nästan alltid ligger under priserna från GW själva.

Skrivet av Minsc S2:

Min senaste order (CSM för ca ~2500:-) var från just Waylandgames.
Handlade på Maelstrom tidigare, innan de gick och konkade.

Spelade mycket när jag var yngre. På helgerna hade vi stora slag. Blev mycket skrik och skrän men de var skoj. Så de är en bra hobby om man är ung och saknar nått att göra plus det finns massa föreningar i alla storstäder som spelar och målar etc. Även stora event "cons" t.ex. gothcon etc finns nog kvar.

Så TS titta på det.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Skrivet av ericsundell2:

Spelade mycket när jag var yngre. På helgerna hade vi stora slag. Blev mycket skrik och skrän men de var skoj. Så de är en bra hobby om man är ung och saknar nått att göra plus det finns massa föreningar i alla storstäder som spelar och målar etc. Även stora event "cons" t.ex. gothcon etc finns nog kvar.

Så TS titta på det.

japp är medlem i Vimmerby Wargaming och genom det har man fått kontakt med en del andra föreninger och det finns många kan jag säga.
var uppe på lincon förra året och det var riktigt kul att köra en riktig rated match även om man åkte på stordäng.

så blir repris även i år dock med ny CSM regelbok och lite bättre taktiker.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Lär dig ett nytt språk.
Upptäck en ny spel plattform, brukar bli en helt ny gaming värld.
Börja läsa böcker.
En hobby som mecka bilar, lära dig spela gura, rita.
Efter din träning lär dig laga ordentlig och bra mat.
Börja fota samt redigera dina egna bilder.
Några saker som lätt slukar sjukt mycket tid.
Själv var jag lite less på många nya spel för de kändes själ lösa. Köpte er 3ds för jag ville ha lite udda spel och min polare tipsade pm ett JRPG vid namn tales of the abyss och jag fick upp ögonen för den japanska kulturen igen. Så efter det har det blivit ett ps3 där jag börjat försöka även samla på lite titlar jag personligen ser ett värde i, köpt ett ps vita och spenderar sjukt mkt tid på spela just för jag vill avverka så många spel jag inte upplevt, tex final fantasy serien. Något att prova kanske om su i te nödvändigtvis måste sluta spela.
Lycka till.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem

Börja Turfa! www.turfgame.com

Det är som ett onlinespel i verkligheten. Det fick mig att gå från 20h+ framför datorn till 20h+ till att vara ute i friska luften. Jag kan även rekommendera cykling (bra kombination med turf också), gärna långdistans med utflykter (tält o grejer). Det finns otroligt mycket att upptäcka i ditt närområde. Det är en fantastisk känsla att inse allt man egentligen missar när man sitter vid datorn. Har du någonsin tappat hakan pga en grymt vacker/detaljerad miljö i ett spel? Testa en vindstilla, halvdimmig morgon i soluppgången när du susar fram ljudlöst på cykeln till tonerna av fågelkvitter :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

japp är medlem i Vimmerby Wargaming och genom det har man fått kontakt med en del andra föreninger och det finns många kan jag säga.
var uppe på lincon förra året och det var riktigt kul att köra en riktig rated match även om man åkte på stordäng.

Japp det var skoj. Var själv på gothcon 00,02 nånting och körde en VC army tror jag kom 6:a eller nånting så de gick rätt bra. Dock väldigt länge sen men som sagt, det är en bra hobby överlag

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Resor är annars ett väldigt trevligt substitut för gamig

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Inaktiv

Allt jag kan säga är att det var roligare att spela förr när det var häftigt med Super Nintendo, N64 osv.
Idag som äldre spelare har man inte så mycket att se fram emot. Den epoken jag en gång levde i är död och mer och mer för varje dag tappar jag spelsuget vilket började hända först förra året.

Börjar närma mig 30 snart och har faktiskt på senare tid börjat sälja av lite spel ur samlingen. Men jag minns hur det var att ägna en 10-12 timmar om dagen med ett spel förr, det var det bästa jag visste.

Det suger att bli gammal och en dag har jag inget intresse kvar för spelen. Och har jag inte redan sålt allt tills dess får väl de framtida barnen ärva dem.

Men men det finns ju iallafall några nya spel att se fram emot i år så än är det lite liv i gubben.

Men för stunden blir det mest golf och diverse andra sportspel 1-2 timmar om dagen.

EDIT: Trodde först tråden handlade om riktiga gamar, ännu ett tecken på att man är too old for this shit som Murtaugh säger i Lethal Weapon.

Permalänk
Medlem

Spelar väldigt lite numera... Använder mest datorn för jobb och att titta på film/serier. Den andra tiden så använder jag mest min dator till att läsa och söka efter fakta... Det är kul att lära sig nya saker helt enkelt... Ex: Spenderade 4-5h förra lördagen om att läsa om stenhuggeri

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av m0rk:

Spelar väldigt lite numera... Använder mest datorn för jobb och att titta på film/serier. Den andra tiden så använder jag mest min dator till att läsa och söka efter fakta... Det är kul att lära sig nya saker helt enkelt... Ex: Spenderade 4-5h förra lördagen om att läsa om stenhuggeri

Kunskap är kraft!

Jag gillade inlägget för att min pappas kusin har haft ett stenhuggeri i över 35 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Kunskap är kraft!

Jag gillade inlägget för att min pappas kusin har haft ett stenhuggeri i över 35 år.

Coolt... Satt o kollade på husgrunder av någon anledningen då på lördagen. Många äldre hus har ju såna där snygga granitgrunder och då tyckte jag det var intressant att läsa mer om detta fenomen... Hittade bla denna artikel som gav mig lite rolig läsning.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av m0rk:

Coolt... Satt o kollade på husgrunder av någon anledningen då på lördagen. Många äldre hus har ju såna där snygga granitgrunder och då tyckte jag det var intressant att läsa mer om detta fenomen... Hittade bla denna artikel som gav mig lite rolig läsning.

Coolt! Har aldrig riktigt tänkt på stengrunder. Farsans kusin har sysslat mest med gravstenar, diskbänksskivor, skivor som kan placeras framför kakelugnar och dylikt.

Tyvärr får jag faktiskt säga att stenhuggeri är en konst som är på utdöende. Det kräver mycket arbete och tid, något som de nyare generationerna har ont om.
Tyckte det var synd att han skulle behöva lägga ner sitt stenhuggeri efter så många år, men vad ska man göra när man inte har några barn som delar samma intresse och vill ta över familjeföretaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Coolt! Har aldrig riktigt tänkt på stengrunder. Farsans kusin har sysslat mest med gravstenar, diskbänksskivor, skivor som kan placeras framför kakelugnar och dylikt.

Tyvärr får jag faktiskt säga att stenhuggeri är en konst som är på utdöende. Det kräver mycket arbete och tid, något som de nyare generationerna har ont om.
Tyckte det var synd att han skulle behöva lägga ner sitt stenhuggeri efter så många år, men vad ska man göra när man inte har några barn som delar samma intresse och vill ta över familjeföretaget.

Såg för någon månad sedan att där var en kille i norrbotten som hade börjat med stenhuggeri som hobby. Han hade köpte upp sten, av all olika sorter, från nerlagda stenbrott där uppe och lärde sig allt från grunden. Nog en av de roligaste bloggarna jag har följt de sista åren. Hade jag själv ägt hus eller haft en större tomt så hade jag också velat börja med det.

Jo, det är lite trist att så få folk sysslar med dessa yrken. Tråkiga är att det inte verkar finnas några vettiga utbildningar på gymnasienivå heller (fanns åtminstone inte på min tid). Hade jag kunnat resa tillbaka i tiden så hade jag förmodligen skolat om mig och börjat med några av dessa bristyrken istället.

Permalänk
Inaktiv

Tycker hela det här samhället är tragiskt, alla dessa bristyrken som läggs ner och försvinner.
Tänk vilka fina gravstenar han har tillverkat i sina dagar för hand. Vad ska vi ersätta det med, robotar i fabriker kanske? Nä det är groteskt.
Hade också gärna rest tillbaka i tiden, vad man har hört hade släktingarna verkligen det kul på den tiden.

Nu....nä det är inget att hurra för.

Permalänk

När jag "tröttnade" på datorn/spelen så började jag fiska. Fantastiskt roligt att få komma ut en tidig morgon och komma hem på kvällen efter en hel dag utomhus och förhoppningsvis med några firrar i kassen.
Går att fiska året runt dock lite jobbigt på vinterhalvåret när det blir mörkt så fort.

Annars är sport roligt. Som att gå på sportevenemang eller gå upp mitt i nätterna och kolla på NHL eller liknande

Visa signatur

Who are you, and why should I care?

Permalänk
Medlem

Hifi, finns ingen gräns för hur många timmar det kan ta. Bara att lära sig grunderna tar hundratals timmar, sedan kan du börja med något litet DIY-projekt och experimentera med det och få det så bra som möjligt. Kan ta så lång tid du vill och det är kul och givande.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Mina bästa tips är nog lär dig laga god enkel mat, Lyxigt grönt löste, träna kondition, styrketräning samt avslappnings övningar(även fast du kanske inte lider av stress). Fråga nån du känner efter vad deras absolut bästa film:)

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

Tränar.
Är Med familjen.
Träffar Kompisar.
Jobbar.
Ordnar med huset/trädgården.
Fixar med bilen/motorcykeln.
Läser.
Kollar på Filmer eller TV-serier.

Ja, vad gör man inte?

OM du har massvis med tid över, så skaffa en annan hobby kanske?

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueCroj:

Hej! Ska sluta spela datorspel + text

Har inte läst hela tråden men mitt tips är att skaffa en mountainbike, gärna en fullgungare om budgeten finns. Roligare går inte att få och man kan lätt bestämma själv hur mycket tid och hur mycket pengar man lägger på det

Visa signatur

Chassi: NZXT H200 MoBo: Asus X470 Strix CPU: Ryzen 2600X GPU: MSI RTX 2070 RAM: Corsair Vengeance 16 GB PSU: EVGA Supernova G3 550W SSD: Samsung 970 Evo

Permalänk
Medlem

Vad exakt är Warhammer ni pratar om?

Visa signatur

PC: | Ryzen 7 7800x3d + Noctua NH-D15 | Asus ROG Strix B650E-F | Gigabyte Aorus RTX 3080 Xtreme | G.Skill Flare X5 32 GB 6000 Mhz | Samsung 830 128 GB | Seasonic Focus GX 1000w | Fractal Design North |
Kringutrustning: | LG 27GL83A | Epos H6PRO Open | Drunkdeer A75 | Lamzu Maya X |

Permalänk

Göra mat av riktiga råvaror och inte använda några halvfabrikat. Använd inte färdigkryddat, pulverpåsar eller dylikt.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Lär dig åka skateboard.

Permalänk

Börja att åka / lära dig åka Longboard! Väldigt roligt. Behöver absolut inte bli dyrt och det är ett helt nytt sätt att återupptäcka närområdet!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kollar serier.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Jag knarkar bilar. Det är däremot en alldeles för dyr hobby, har jag märkt.

Jag måste bara fråga, hur knarkar man bilar? Frågar mest för att det verkar som att jag också vill börja med det (Jag hoppas att du menar bilar som fordon och inte ahlgrens bilar)

För att inte vara helt off topic: Jag tycker att det är intressant att TS vill veta vad andra människor gör för att ha kul och sedan inte vill veta av instrument osv vilket är just vad jag och många andra håller på med.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

Börja med någon hobby eller sport, själv tycker jag om pistolskyttet, jakt och fiske likt andra sagt. Gå mer på fester, hitta på lite roliga saker med polare, vi själva kör med årlig camping m.m, bara träffas

Permalänk
Medlem

Har du mycket tid över och gillar att vara ute så rekommenderar jag fotografering. Vill man vara riktigt duktig känns det som att man borde lägga mycket tid på det (som med många saker btw).

Fotografera utomhus
Fotografera inomhus med olika motiv och teman
Efterbehandla bilderna i Photoshop
Lägga upp dem på någon sida eller blogg
Svara på fanmail
Och om allt vill sig väl, hitta en tjej som delar samma intresse och då utveckla det till sitt livsprojekt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

'nuff said

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.