Datorns startar om med Winamp

Permalänk
Medlem

Datorns startar om med Winamp

Jag har ett litet problem. Det är så att, när jag sätter i en vanlig audio-skiva i min CD-ROM eller DVD-spelare, och spelar upp den i winamp (senaste versinen), så kan jag spela första låten på skivan utan problem, men precis när winamp skall byta till låt 2 när den första är slut, så startar datorn om. Det kvittar om jag tar DVD´n lr CD-ROM´en det händer samma sak. Men om jag spelar upp skivan i t.ex mediaspelaren, så fungerar det utmärkt. Någon som vet vad detta kan bero på? Jag tror inte att det är någon IRQ-krock, för det fungerar ju med alla spelare utom winamp.

Detta är vad jag har i datorn:
Asus nForce2 moderkort
WinXp Eng. (ej servicePack1)
AMD Athlon XP2400+
2 x 256ddr RAM (vet ej tillverkare)
Creative Audigy2 Platinum Ljudkort
DVD (Asus tror jag)
CDROM/RW (LG 40X bränning)
ATI Radeon 7500 Grafikkort

Permalänk
Medlem

jag har tyvär ingen aning om vad som kan vara just ditt prblem, men det strulade en massa för mig med allt möjligt när jag installerade senaste versionen av Winamp, så jag bytte tillbaka till en tidigare och det började fungera igen. Jag har även hört av många att den nyaste versionen kränglar mycket:(

Permalänk
Hedersmedlem

Det räcker med en tråd om ämnet. Korspostning är inte tillåten. Du har postat tråden i fyra olika forumdelar, om det upprepas igen så kommer du att få en varning eller att stängas av från forumet.

*Tråd låst*

Visa signatur