Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Går det inte att synka kontakter till livekonton, eller är det bara mitt? Jag har mina kontakter synkade via Gmail nu, men i kontaktlistan till mitt livekonto har jag inte "kontakter" som synkningsval som jag har på mitt google och exchangekonto, någon annan som har samma sak eller är det något jag gjort fel? Det är en @live.se jag har som Microsoft konto om det är till någon hjälp

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Hink:

Går det inte att synka kontakter till livekonton, eller är det bara mitt? Jag har mina kontakter synkade via Gmail nu, men i kontaktlistan till mitt livekonto har jag inte "kontakter" som synkningsval som jag har på mitt google och exchangekonto, någon annan som har samma sak eller är det något jag gjort fel? Det är en @live.se jag har som Microsoft konto om det är till någon hjälp

Jag tror den synkar kontakter därifrån oavsett, nog bara det att man inte kan välja bort det. Inte där iaf. Mina live kontakter är ju med utan att jag gjort något annat iaf.

Permalänk
Skrivet av djaxxo:

har fan glömt av det där! Måste åk till EG imorrn. Kan man åka till vilken EG som helst med kvitto å mobil å få kompensation ändå? För den butik jag köpte mobilen på har inte någon laddare inne

Japp funkar fint. Jag köpte i en butik och fick pengar (tillgodokvitto) i en annan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av calanbalan:

Japp funkar fint. Jag köpte i en butik och fick pengar (tillgodokvitto) i en annan.

tackar så hjärtligt för ditt svar

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbovin:

Spotify främst, resten kan jag överleva utan men dit finns diverse småappar som underlättat tillvaron. Finns det nån bra typ true caller eller annat som kan blockera oönskade samtal?

true caller finns i butiken de e bara å sök!

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

Ja det skall jag också göra...

Tack för infon alla.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

har fan glömt av det där! Måste åk till EG imorrn. Kan man åka till vilken EG som helst med kvitto å mobil å få kompensation ändå? För den butik jag köpte mobilen på har inte någon laddare inne

Funkade jättebra för mig iaf,, jag köpte ju när det fanns 2 i hela Sverige, och en EG råkade ligga hyfsat nära, men kvittot är det viktiga, och ev hitta rätt snubbe!! den första jag frågade hade inte en susning om detta, men han kontaktade som tur var en kollega! jag trodde ju inte själv på detta iom att det var en annan butik! men jodå inga problemas!

Visa signatur

OPERATIV: Win 11
DATOR:två hyfsade laptops, ej för gaming men redigering av bilder.

Bra sugen på att ersätta op i en lap till debian

Permalänk

Har ett litet problem med GPS:en. Den kan inte hitta min posistion utan att jag har Data eller Wifi påslaget.
Detta är riktigt surt för mig då det var en av de största anledningar till att jag gick tillbaka till Nokia igen.

Någon som vet vad det kan vara frågan om?

Har haft den sen början på December men problemet började förra veckan när jag åkte utomlands. Inte så kul då man vill kunna utnyttja kartfunktionen till fullo:(

EDIT: Funkar bara med Wifi tydligen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik508:

true caller finns i butiken de e bara å sök!

Den finns i butiken, dessvärre har WP begränsat saker som utvecklarna behöver för ID funktionen så det går för tillfället inte att blocka eller ens få nummer identifierade när det ringer. Det enda jag saknar just nu då det ringer telefonförsäljar hela tiden för jag för över 1år sedan angav mitt nummer vid nån undersökning.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 MAX // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk

Vart hittar jag WyWallet?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Den finns i butiken, dessvärre har WP begränsat saker som utvecklarna behöver för ID funktionen så det går för tillfället inte att blocka eller ens få nummer identifierade när det ringer. Det enda jag saknar just nu då det ringer telefonförsäljar hela tiden för jag för över 1år sedan angav mitt nummer vid nån undersökning.

Vad är då poängen med programmet om du inte kan se vem som ringer ens? Hoppas det här är såna saker som släpps friare i WP annars är det helt ointressant för min del.

Permalänk
Skrivet av Turbovin:

Finns det ingen dataräknare över huvud taget? Kom upp i mina 3gb långt innan månadsskiftet av nån anledning, måste vart Wimp (står ju aldrig när det synkar till offline osv?). Lite irriterande att inte ha nån koll på läget.

Jag är hur nöjd som helst med telefonen men det känns ju som att det absolut inte händer nånting i appväg. Kollar man "butiken" dagligen så är det inte allt för mycket nya appar som dyker upp?

Jag vill verkligen gilla telefonen men blir det inte lite fart på det hela så är det nog tyvärr android som gäller igen.

Måste ju ändå säga att du borde vertat detta innan du bytta tull wp-phone?
Fylle krivande justr nu så har inte stenhård kolls, menn duu ver vad jag menar

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Måste ju ändå säga att du borde vertat detta innan du bytta tull wp-phone?
Fylle krivande justr nu så har inte stenhård kolls, menn duu ver vad jag menar

Det var det finska hjärtat som agerade impulsivt Det fanns inte heller nån intressant Android ute när jag bytte telefon. Jag var medveten om bristerna men hoppades kanske på en lite snabbare utveckling, just nu börjar man ju undra lite om man kommer få allt man vill ha i WP ens i framtiden.

Nåja flytet är grymt och jag har inga problem förutom nån enstaka omstart, men å andra sidan finns det ju knappt några appar installerade heller

Permalänk
Skrivet av Turbovin:

Det var det finska hjärtat som agerade impulsivt Det fanns inte heller nån intressant Android ute när jag bytte telefon. Jag var medveten om bristerna men hoppades kanske på en lite snabbare utveckling, just nu börjar man ju undra lite om man kommer få allt man vill ha i WP ens i framtiden.

Nåja flytet är grymt och jag har inga problem förutom nån enstaka omstart, men å andra sidan finns det ju knappt några appar installerade heller

Men apputvecklingen är ju i farten. Senast jag såg en graf poå hur det såg ut på nya appar var det ju en exponetialfunktion rakt upp!!!

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Men apputvecklingen är ju i farten. Senast jag såg en graf poå hur det såg ut på nya appar var det ju en exponetialfunktion rakt upp!!!

först å främst är ju wp8 sent ute i matchen egentligen, för det andra tror vissa att det är både onödigt och svårt att koda appar till wp8 pga alla begränsningar. Sen att wp8 också släpptes inte allt för länge sedan.

man får faktiskt ha lite i åtanke att så är fallet till viss del fortfarande. Varför kräva att man skall ha alla appar på ett nytt os direkt efter release. Det är inte bara Microsoft eller konsumenternas intresse att vilja ha alla viktiga appar på wp8 utan det skall också krävas att företagen, utvecklare också tycker så. Vilket jag tycker är väldigt konstigt att dom inte har fattat ännu att dom kan tjäna stooora pengar på wp8 också.

speciellt när det ännu inte finns något sätt att trycka in crackade program osv på Windows phone 7/8 vad jag vet.

samt att man kan ta mer betalt här, vad gör det. Sålänge det är Bra, optimerade och stabila appar så verkar folk betala vad som helst för att ha dom.

företagen å utvecklarna som tvekar på wp8 är fan Bra dumma.

sen att Microsoft inte öppnar upp mer för utvecklare är en annan femma men det kommer med tiden skulle jag gissa på faktiskt. Vad har dom att förlora.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Detta kanske låter löjligt. Men är det någon som vet hur man gör för att få täckning, dataanslutning samt wifi osv högst upp att visas hela tiden? Har förstått att man får fram det genom att klicka på batteriikonen men visas ju bara en stund.

Visa signatur

Dator: Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Fractal Design R3 | ASUS P8P67 Pro | GeForce GTX 670 | CORSAIR 8GB | Noctua NH-U12P | Corsair CX 600W | 1TB Samsung Spinpoint F3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

Vill man slippa åka så det det också bra att ringa deras kundcenter och få ett elektroniskt presentkort via sms. Gjorde jag, fungerade bra!

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Medlem

Hej!

Nu har mitt skal börjat knaka störigt mycket. Har en svart, verkar som det är när telefonen varit varm och blir kall igen. Knakar och knäpper då i skalet ett tag men om jag klämmer runt om telefonen så är det precis som skalet åker på plats igen och det slutar knaka.

Någon som reklamerat sin för detta?

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

TACK för tipset om elgiganten. Missade helt om att man kunde få femhundring tillbaka!

Permalänk
Medlem

Jag är överlag nöjd med min 920, jag gillar känslan hos den och många appar är riktigt bra. Dock har jag hittat några saker som jag stör mig på:

* Många appar kör i ett fullskärmsläge där klockan inte visas. Sjukt irriterande om man t.ex. sitter och läser på en webbsida, så måste man hoppa ur webbläsaren för att kunna kolla klockan.

* Placeringen av Skicka-knappen strax under space i t.ex. mailklienten är idiotisk. Det är alldeles för lätt att komma åt fel knapp.

* Tangentbordet är rätt kass, det är lätt att trycka fel. Rättstavningsfunktionen är dessutom godtycklig, ibland rättar den automatiskt, ibland inte.

* Som flera andra är inne på så är det rätt uselt att det bara finns en global volyminställning som inte tar hänsyn till om man har hörlurar inkopplade eller inte.

* Nokia Maps satellitbilder är helt oanvändbara utanför Stockholm. Till och med hyfsat stora städer som Västerås ser bara ut som en färgglad gröt där det inte ens går att skilja vatten från land.

* Bakåt-knapp är fortfarande en kass idé, eftersom man aldrig riktigt vet om man kommer backa ut ur applikationen eller backa inom applikationen. I många fall måste man använda den fysiska bakåtknappen för att kunna backa i applikationen, men råkar man backa ett steg för långt så stängs den.

* Integrationen med meddelandefunktionen och t.ex. Facebook är säkert en bra idé på pappret, men i verkligheten blir det rätt rörigt, om man växlar mellan att använda datorn och telefonen när man kom
municerar med någon. Meddelanden man skickar på telefonen syns inte på Facebook i webbläsaren och ibland kommer meddelanden man tagit emot på datorn till telefon långt mycket senare. Det är dessutom otydligt om man skickar SMS eller om man använder chatt när man är i meddelandefunktionen.

På app-fronten tycker jag inte utbudet av appar är så stort problem, däremot är många appar bra mycket sämre (fast vissa är bättre också) än på andra plattformar. Det främsta exemplet är kanske Facebook-appen, som kan driva en till vansinne emellanåt (t.ex. genom att navigation görs med backknappen, som jag tidigare varit inne på).

Mycket klagomål, men på det stora hela är jag ändå nöjd, hårdvarumässigt finns inget att klaga på och WP8 känns fräscht. Dock ska jag villigt erkänna att jag emellanåt saknar känslan för detaljer som finns i iOS och jag är inte helt hundra på att jag hade valt 920 före iPhone 5 om jag skulle välja idag.

Edit: Jag har även fått en bugg som verkar hyggligt vanlig (vet inte om det förekommit i tråden här dock): Displayen sätter igång att blinka högfrekvent emellanåt, som ett dåligt lysrör typ. Syns särskilt tydligt mot den gråa bakgrunden i Xbox- och Musik-apparna. Tyvärr kommer det och går, så det blir ju lite svårt att reklamera, om inte butiken väljer att tro på det jag säger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zsh:

TACK för tipset om elgiganten. Missade helt om att man kunde få femhundring tillbaka!

då har man åkt förbi EG till den butik var den enda i närheten hade svart laddningsplatta inne. Trodde jag....

får ut 500kr på presentkort. Kollar i hyllorna efter laddningsplattor. Slut överallt. Det enda som finns är en fatboy vit enligt EG färgmärkning samt artikelnummer.

det passar ju inte till en rödmobil ju tänkte jag å böra klaga hos tele ansvarige. Han hitta ingen vit fatboy i datorn så dom har alltså ingen vit inne. Men vad hängde på hyllan då? Tänkte jag. Ansvarige letar upp sista fatboyen å river upp... RIVER upp som om det skulle vara diamanter i paketet. Blev förbannad å ville ha rabatt för det där.

när han väl hade rivit upp den ramla en svart fatboy ut! Najs. Rabatt å fick rätt färg på laddaren. Hur tur har man?

rabatten var 300kr.
produkten kosta 799kr men efter gick det på 499kr = mitt presentkort jag fick tidigare.

ibland är det bara ödet alltihopa...

vad tycker jag om fatboy som produkt.

häftig, mysig och så snygg när mobilen ligger där å återhämtar energi efter en tuff arbetsdag!

om ni tvekar på fatboy, sluta tveka. Köp!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hallå kära medlemmar!
Jag undrar hur man gör för att ändra på sitt xbox live konto som är synkat till Lumia 920? Fick just mobilen och började knappa runt lite, hade tänkt lägga till mitt xbox konto till "spel" appen men istället så gör den ett eget konto? Vet absolut inte varför, har synkat alla mina mail konton, även de kontot som är synkat till xbox live gamer tagen osv! Kan det ha gjort ett eget konto för att jag var synkad till gmail kontot också bara för att vara tvärsöver eller nått?
Lite hjälp skulle underlätta, har googlat runt och det verkar bara vara jag som har detta problemet^^ Hittar inte heller något under inställningar som kan vara mig till hjälp :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Nu har mitt skal börjat knaka störigt mycket. Har en svart, verkar som det är när telefonen varit varm och blir kall igen. Knakar och knäpper då i skalet ett tag men om jag klämmer runt om telefonen så är det precis som skalet åker på plats igen och det slutar knaka.

Någon som reklamerat sin för detta?

Mvh J

Ja, jag bytte min första och min andra pga av knaket. Det blev till slut så mycket att den knakade bara jag tog i den. Utan att på något sätt klämma eller trycka. När även den 3e gjorde det valde jag att lämna 920 helt till en nyare revision har kommit. Det medförde inte alls någon kvalité känsla och det var faktiskt irriterande i vardagligt användade!

Just nu funderar jag faktiskt på att vänta på Xperia Z, från Sony. Värdig utmanare, om än Android.

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yuioN:

Ja, jag bytte min första och min andra pga av knaket. Det blev till slut så mycket att den knakade bara jag tog i den. Utan att på något sätt klämma eller trycka. När även den 3e gjorde det valde jag att lämna 920 helt till en nyare revision har kommit. Det medförde inte alls någon kvalité känsla och det var faktiskt irriterande i vardagligt användade!

Just nu funderar jag faktiskt på att vänta på Xperia Z, från Sony. Värdig utmanare, om än Android.

knakade så fort du tog i den. Låter som du höll på med frigolit... Konstigt att du råkade få sådana exemplar. Min knakar inte iaf. Om jag nu inte tar å våldgästar unibodyn.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av yuioN:

Har du haft en 920 ,eller är du bara ute och svartmålar ?

Permalänk
Medlem

Hur ändrar man i rättstavningsprogrammet? Något jag irriterar mig på är att den alltid auto-rättar "bra" till "Brå"....

Permalänk
Medlem

Den lär sig snabbt att Brå skall vara bra, efter ett par omförsök borde du få bra som alternativ i bland orden, välj det och du kommer att få det som första alternativ i fortsättningen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

Den lär sig snabbt att Brå skall vara bra, efter ett par omförsök borde du få bra som alternativ i bland orden, välj det och du kommer att få det som första alternativ i fortsättningen

För övrigt en dröm vad enkelt och snabbt det går att växla till Engelska från Svenska guld när man kör Whatsapp med många nationaliteter på trådar!! hur smidigt som helst

Oj missade redigeraknappen ursäkta malören

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av miklon:

* Många appar kör i ett fullskärmsläge där klockan inte visas. Sjukt irriterande om man t.ex. sitter och läser på en webbsida, så måste man hoppa ur webbläsaren för att kunna kolla klockan.

På den punkten räcker det att du håller in bakknappen så får du fram klockan o kan snabbt klicka in dig i appen du arbetade med igen.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 MAX // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem

Är det någon här som har JBL PlayUp och skulle kunna dra en personlig kommentar på ljudet?