Permalänk
Medlem

Kan man få en order skickad till Finland?

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Skrivet av THEBADGUY:

Det kortet är enbart till för att göra beräkningar och dylikt. Har inte ens utgångar för skärm om jag inte minns galet?
EDIT: Jo då, verkar vara så...
http://www.pny.eu/product/p-8-70-596/NVIDIA-Tesla/NVIDIA-Tesl...

Vad för beräkningar och annat kräver ett kort värt 33k -.-
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=758648#extra och vem har råd med denna bara så där?

Visa signatur

Proccesor:i5 3450 3,1 Ghz Grafik:GeForce GTX 650Ti 2GB Moderkort:MSI Z77A-G43 ATX Chassi:NZXT Source 210 Elite The voltage :D :Be quiet! Pure power L7 530W Bronze 80+ RAM:Corsair 8GB 1333Mhz HDD:1TB Western digital blue Skärm:BenQ 21,5 LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av 420GBGlass:

Vad för beräkningar och annat kräver ett kort värt 33k -.-
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=758648#extra och vem har råd med denna bara så där?

Tro mig, företagen som behöver dessa kort har råd med dom utan tvekan.
Vad dom kan beräkna vet jag tyvärr inte exakt, men antar att det kan vara till för att räkna ut te x bästa designen på en bil eller annat fordon, folding är det nog inte helt fel till heller. Men kan säkert göra en massa andra beräkningar som folk gärna får fylla i.
Dessa korten finns ju bland annat i div superdatorer runt om i världen.

Denna te x:

http://www.olcf.ornl.gov/titan/
Just den datorn innehåller 18688 st av det kortet du länkade....

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Skrivet av THEBADGUY:

Tro mig, företagen som behöver dessa kort har råd med dom utan tvekan.
Vad dom kan beräkna vet jag tyvärr inte exakt, men antar att det kan vara till för att räkna ut te x bästa designen på en bil eller annat fordon, folding är det nog inte helt fel till heller. Men kan säkert göra en massa andra beräkningar som folk gärna får fylla i.
Dessa korten finns ju bland annat i div superdatorer runt om i världen.

Denna te x:

http://www.olcf.ornl.gov/titan/
Just den datorn innehåller 18688 st av det kortet du länkade....

The more you know Fast grafikkortet hade 2 omdömen skrivna av 2 killar som tror att den är för gaming -.-

Visa signatur

Proccesor:i5 3450 3,1 Ghz Grafik:GeForce GTX 650Ti 2GB Moderkort:MSI Z77A-G43 ATX Chassi:NZXT Source 210 Elite The voltage :D :Be quiet! Pure power L7 530W Bronze 80+ RAM:Corsair 8GB 1333Mhz HDD:1TB Western digital blue Skärm:BenQ 21,5 LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av 420GBGlass:

The more you know Fast grafikkortet hade 2 omdömen skrivna av 2 killar som tror att den är för gaming -.-

Dom trollar bara

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Skrivet av THEBADGUY:

Dom trollar bara

Trodde väll det -.-

Visa signatur

Permalänk

Acer Aspire V3-571G Full-HD IPS VS. Acer V3-771G 17.3" Full-HD

Hej Inet! Det är planerat att jag under veckan ska köpa en dator av er och det är två stycken som jag har fastnat för. Dessa är Acer Aspire V3-571G Full-HD IPS och Acer V3-771G 17.3" Full-HD. Vilken av dessa datorer rekommenderar ni för spel? Notera att storleken på skärmen inte är något jag bryr mig om. Något viktigare är grafikkortet och jag undrar exempelvis vad som skiljer sig mellan GT 650m och GT 730m, vilket av dom är att rekommendera. Vilka fördelar och nackdelar finns med datorerna?

Länk till jämförelse av datorerna: http://www.inet.se/jamfor?compare=1970338&compare=1970281[/CENTER][/CENTER]

Permalänk
Medlem

Hej Inet, hade ni mycket att göra idag? (Måndag 4/2)

Jag lade en order på en BenQ GL2450 i Lördags, och idag (Måndag) klockan 10.30 fick jag ett SMS att varorna höll på att packas, men sen blev det snopet nog aldrig skickat idag, vilket isåfall blir den första gången jag inte får det jag beställt från er "dagen efter" så att säga.

Dagens I-landsproblem jag vet...

Edit: Stryk det föregående, jag fick skärmen idag iallafall (Tisdag 5/2), dock har den inte blivit registrerad varken av Inet eller Posten som iväg skickad, så döm av min förvåning när jag fick ett SMS där det inte stod att det var skickat, utan att det gick att hämta ut!

Dock ett minus i kanten då jag misstänker att skärmen är en "bättre begagnad"-servad skärm, då den bl.a. såg lite sliten ut i foten, samt att både skruvar och skruv-lock till just foten saknades.
Detta kan jag dock inte lasta Inet för, utan det är BenQs fel helt och hållet, men vem orkar bråka om lite skruvar, och skruvlocket syns inte ändå.
Får se om jag kan hitta några subsitut-skruvar i garaget istället...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av Danielsanchez:

Hej Inet! Det är planerat att jag under veckan ska köpa en dator av er och det är två stycken som jag har fastnat för. Dessa är Acer Aspire V3-571G Full-HD IPS och Acer V3-771G 17.3" Full-HD. Vilken av dessa datorer rekommenderar ni för spel? Notera att storleken på skärmen inte är något jag bryr mig om. Något viktigare är grafikkortet och jag undrar exempelvis vad som skiljer sig mellan GT 650m och GT 730m, vilket av dom är att rekommendera. Vilka fördelar och nackdelar finns med datorerna?

Länk till jämförelse av datorerna: http://www.inet.se/jamfor?compare=1970338&compare=1970281[/CENTER][/CENTER]

650M är bättre än 730M i gaming om jag tror rätt. Fast den m. 730 har en IPS skärm (Om det spelar en stor roll för dig) och en i7. Båda har bra och lite sämre saker. Fast 730M är som ett 640M.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tjena Inet!
Innan jag frågar måste jag ta tillfället i akt att berömma er för er legendariska service! Har handlat så många gånger hos er har aldrig blivit besviken.
Dock fick jag inte pingvinstång på senaste beställningen, ajabaja!! Finns inget bättre än en segerpingvin när datorbyggandet är klart

Okej, fråga angående leverans;
Datorchassit HAF XB lär komma in den 7e i lager, innebär det att ni skickar samma dag?
Min fundering är hur stor chansen är att man får det på fredag?

Visa signatur

Chassi - Cooler Master HAF XB || CPU: - i7 3770K @4,5Ghz || PSU: - TXFX P1-750B-NLG9 XXX 750W
RAM - 4x Corsair vengeance 4096MB CL 9 1600Mhz LP || Mobo - ASUS P8Z77-V S-1155

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

I fredags förra veckan skickade jag ett mail till er om mitt grafikkort, och ni har ännu inte svarat. Ska jag skicka mailet igen eller ska jag bara vänta? Vill ju inte vara jobbig...

Visa signatur

CPU: i5 3570k @ 4.2 Mobo: ASrock z77 Extreme4 ATX GPU: GTX 680 SC HDD: 1TB Western Digital SSD: Samsung 830 128GB PSU: Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 EVO Ram: Corsair 8GB 2x 4096MB Chassi: Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Köpte en dator hos er (Asus Zenbook UX32A) för några månader sedan med windows 8.
Jag har nu bytt ut medföljande HDD till en SSD. Problemet är att jag inte fick med någon cd nyckel till windows 8. Har kollat överallt på datorn, kartonen och medföljande manualer.
När jag insåg att jag inte fick med någon cd nyckel så provade jag med diverse program att hitta cd nyckeln i windows 8 men utan resultat.
Så hur går man tillväga nu?

Med vänlig hälsning
Robin Nilsson

Permalänk
Medlem

när köper ni in qpad glidez till deathadder?

http://www.inet.se/produkt/6101040/qpad-glidz-2-8-razer-death...

Visa signatur

GPU: RTX 3060 Ti || MB: ASUS TUF A520M-PLUS WIFI || CPU: Ryzen 5 5600X 4,6Ghz ---> Cooler Master Hyper 212 Black Edition || RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB || Chassi: Svive Halo S650 || PSU: Corsair TX650M 650W || OS: Win11 || SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD || Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT || Tangentbord: Razer Huntsman Mini || Musmatta: Steelseries QcK+ || Monitor: MSI 27" Optix 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Hejsan!

Köpte en dator hos er (Asus Zenbook UX32A) för några månader sedan med windows 8.
Jag har nu bytt ut medföljande HDD till en SSD. Problemet är att jag inte fick med någon cd nyckel till windows 8. Har kollat överallt på datorn, kartonen och medföljande manualer.
När jag insåg att jag inte fick med någon cd nyckel så provade jag med diverse program att hitta cd nyckeln i windows 8 men utan resultat.

Med vänlig hälsning
Robin Nilsson

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_8-wi...

Permalänk
Medlem

Tack för snabba leveranser

Tjo!

Ville bara kika in och tacka för bra och snabba leveranser. Har sista två månaderna handlat hos Er några gånger och har alltid varit snabbt och smidigt.

Fortsätt så

Permalänk
Medlem

Hur ska det hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

Jag är intresserad av att köpa en datorskärm via postorder, ifall jag är missnöjd med skärmen kan jag lämna in den till en butik i GBG eller behöver den returneras med posten?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av thexps:

Hur ska det hjälpa mig?

http://reviews.cnet.com/8301-33642_7-57554240-292/windows-8-m...

Det finns inga nycklar i klartext längre och du behöver inte heller någon nyckel för att installera om på samma dator, det går automatiskt. Även om du lyckas plocka ut nyckeln via något program kommer den ändå inte att vara användbar på någon annan dator.

Detta fanns även omnämnt i den länken SUMITOMO gav dig.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Det finns inga nycklar i klartext längre och du behöver inte heller någon nyckel för att installera om på samma dator, det går automatiskt. Även om du lyckas plocka ut nyckeln via något program kommer den ändå inte att vara användbar på någon annan dator.

Det löste sig.
Måste varit något konstigt med första versionen av win8 jag installerade.
Hämtade hem en ny och mycket riktigt så behövde jag inte ens skriva i cd nyckel, det löste sig själv.
Tack för svar!

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag köpte en Raspberry Pi av er i måndags inne på Torp. SD-korts "hållaren" har redan spruckit så Pi:en är obrukbar. De små flärparna som ska hålla fast SD-kortet mot kontakterna har alltså gått av efter 3dagars användande.
I min hast försökte jag superlimma tillbaks bitarna som lossnade. Detta höll dock inte för det hade inget att fästa i. Är det försent att reklamera då?

Permalänk
Inet
Skrivet av 420GBGlass:

http://www.inet.se/produkt/5409749/pny-tesla-k20-ws-card-5120...
Ser jag fel eller kostar den nästan 33 000? Och omdömena säger att den klarar WoW på medium. wat.
Kanske inte är något spel kort...men ändå... Vad är detta till för?

Recensionerna ska givetvis inte varit publicerade och är nu borttagna.

Skrivet av Jappse:

Kan man få en order skickad till Finland?

Vi skickar tyvärr endast till adresser i Sverige i dagsläget.

Skrivet av Minsc S2:

Hej Inet, hade ni mycket att göra idag? (Måndag 4/2)

Jag lade en order på en BenQ GL2450 i Lördags, och idag (Måndag) klockan 10.30 fick jag ett SMS att varorna höll på att packas, men sen blev det snopet nog aldrig skickat idag, vilket isåfall blir den första gången jag inte får det jag beställt från er "dagen efter" så att säga.

Dagens I-landsproblem jag vet...

Edit: Stryk det föregående, jag fick skärmen idag iallafall (Tisdag 5/2), dock har den inte blivit registrerad varken av Inet eller Posten som iväg skickad, så döm av min förvåning när jag fick ett SMS där det inte stod att det var skickat, utan att det gick att hämta ut!

Dock ett minus i kanten då jag misstänker att skärmen är en "bättre begagnad"-servad skärm, då den bl.a. såg lite sliten ut i foten, samt att både skruvar och skruv-lock till just foten saknades.
Detta kan jag dock inte lasta Inet för, utan det är BenQs fel helt och hållet, men vem orkar bråka om lite skruvar, och skruvlocket syns inte ändå.
Får se om jag kan hitta några subsitut-skruvar i garaget istället...

Skönt att det löste sig!

Du får väldigt gärna ta bilder och skicka till info@inet.se så får vi kolla på det och ta upp det här med BenQ.

Skrivet av Danielsanchez:

Skrivet av 420GBGlass:

650M är bättre än 730M i gaming om jag tror rätt. Fast den m. 730 har en IPS skärm (Om det spelar en stor roll för dig) och en i7. Båda har bra och lite sämre saker. Fast 730M är som ett 640M.

Faktiskt spelprestanda är nog väldigt snarlik mellan dessa modeller och för- och nackdelar beror helt på dina egna preferenser: 771G är större (på gott och ont), mer utrymme och bluray men har sämre skärm.

571G har ett händigare format och betydligt vassare skärm och bättre prestanda om du t ex ska redigera bilder/video eller liknande.

@420GBGlass, tack för hjälpen!

Skrivet av defifisk:

Tjena Inet!
Innan jag frågar måste jag ta tillfället i akt att berömma er för er legendariska service! Har handlat så många gånger hos er har aldrig blivit besviken.
Dock fick jag inte pingvinstång på senaste beställningen, ajabaja!! Finns inget bättre än en segerpingvin när datorbyggandet är klart

Okej, fråga angående leverans;
Datorchassit HAF XB lär komma in den 7e i lager, innebär det att ni skickar samma dag?
Min fundering är hur stor chansen är att man får det på fredag?

Finns i lager nu så att så länge du beställer innan 17:00 ska det gå iväg från oss idag och Posten tar normalt 1 arbetsdag att leverera till adresser söder om Sundsvall.

Skrivet av Tropaz:

Hej Inet!

I fredags förra veckan skickade jag ett mail till er om mitt grafikkort, och ni har ännu inte svarat. Ska jag skicka mailet igen eller ska jag bara vänta? Vill ju inte vara jobbig...

Hm, vi har inga mail äldre än 24h vad jag kan se - skicka oss ett PM så får vi se om vi kan hjälpa dig. Skriv gärna vilken epostadress du har så kan vi kanske få en av våra tekniker att svara dig direkt!

Skrivet av thexps:

Hejsan!

Med vänlig hälsning
Robin Nilsson

Skrivet av MultiMan:

Skrivet av thexps:

Det löste sig.
Måste varit något konstigt med första versionen av win8 jag installerade.
Hämtade hem en ny och mycket riktigt så behövde jag inte ens skriva i cd nyckel, det löste sig själv.
Tack för svar!

Bra att det löste sig för dig!

@SUMIMOTO, MultiMan: tack för hjälpen!

Skrivet av phyxii:

Har dessvärre utgått. Kommer att försvinna från hemsidan inom kort.

Skrivet av pewen:

Tjo!

Ville bara kika in och tacka för bra och snabba leveranser. Har sista två månaderna handlat hos Er några gånger och har alltid varit snabbt och smidigt.

Fortsätt så

Det har vi alla planer med att fortsätta! Kul att du är nöjd!

Skrivet av joioi50:

Jag är intresserad av att köpa en datorskärm via postorder, ifall jag är missnöjd med skärmen kan jag lämna in den till en butik i GBG eller behöver den returneras med posten?

Det går fint att lämna tillbaka i butik. Glöm inte ha med ordernummer eller orderbekräftelse bara!

Skrivet av Superolle:

Hej!
Jag köpte en Raspberry Pi av er i måndags inne på Torp. SD-korts "hållaren" har redan spruckit så Pi:en är obrukbar. De små flärparna som ska hålla fast SD-kortet mot kontakterna har alltså gått av efter 3dagars användande.
I min hast försökte jag superlimma tillbaks bitarna som lossnade. Detta höll dock inte för det hade inget att fästa i. Är det försent att reklamera då?

Tyvärr är det så att fysiska skador i princip aldrig går på garantier. Kan ju vara ett tillverkningsfel men beror lite på hur mycket skada det är.

Får rekommendera dig att ta med dig den till butiken och förklara läget så får en av våra rådgivare göra en bedömning.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Hej! Jag har packat upp min BenQ GW220HM och startat upp den, enligt er hemsida skulle man få med en Audio-kabel till dom inbyggda högtalarna. Fast jag fick inte med någon så vitt jag vet. Kollat igenom hela lådan men kan inte hitta den. Undrar om det har blivit något slarvfel eller om jag har fått den billigare versionen GW2250 som inte har några inbyggda högtalare. Kan jag på något sett säkerhetsställa att det är fel skärm ni skickat eller att kabeln inte har kommit med?

Edit: Kan det vara en gammal skärm jag har fått som någon lämnat tillbaka? Märkte nyss att det kommer ett svagt pipande ljud ifrån skärmen när den är påsatt, är det någon som ska hända? Börjar irritera mig på ljudet...

Permalänk
Inet
Skrivet av Sazuki:

Hej! Jag har packat upp min BenQ GW220HM och startat upp den, enligt er hemsida skulle man få med en Audio-kabel till dom inbyggda högtalarna. Fast jag fick inte med någon så vitt jag vet. Kollat igenom hela lådan men kan inte hitta den. Undrar om det har blivit något slarvfel eller om jag har fått den billigare versionen GW2250 som inte har några inbyggda högtalare. Kan jag på något sett säkerhetsställa att det är fel skärm ni skickat eller att kabeln inte har kommit med?

Bäst är om du kontaktar oss direkt på info@inet.se eller 031-65 27 00 så får vi undersöka vad som har hänt här!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Du får väldigt gärna ta bilder och skicka till info@inet.se så får vi kolla på det och ta upp det här med BenQ.

Den nya skärmen, "locket" med de inbyggda dubbarnas/skruvarna saknas, så fick helt enkelt improvisera.

Min gamla skärm, så som det ska se ut:

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Tyvärr är det så att fysiska skador i princip aldrig går på garantier. Kan ju vara ett tillverkningsfel men beror lite på hur mycket skada det är.

Får rekommendera dig att ta med dig den till butiken och förklara läget så får en av våra rådgivare göra en bedömning.

Tack så mycket! <3 De fick mailet från dig samtidigt som jag pratade med dem i kassan! Service på hög nivå! <3

Permalänk
Medlem

Vill bara tacka för era grymt snabba leveranser!
La en beställning igår eftermiddag. Idag hämtade jag min Nexus 7.
Så har det f.ö varit med de flesta beställningarna jag har gjort.
Tack som f*n för grymt bra service & pingvin stängerna!!

Permalänk
Medlem

Varför fluktuerar priserna på inet så mycket?

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

TILL INET:
På er hemsida när man jämför moderkort så saknar samtliga MSI Z77 moderkorten attributet kring Raid:
Samtliga Z77 Moderkort har samma sata kontroller och stödjer Raid (0/1/5/10).

Även om jag vet detta så kan det göra att personer som inte är lika insatta väljer ett annat moderkort pga Raid stöd står utskrivet.
Bara en funktionalitet som saknas.
/David

Skrivet av Pontuff:

Varför fluktuerar priserna på inet så mycket?

Leverantörernas priser pendlar ju upp och ner hela tiden med.
De flesta elektronikkomponenterna har ju så kallade "Dags-priser".

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Ni har inga funderingar på att ta hem UV-ljus för chassin ?
Dom ni hade har utgått och det är tråkigt för oss som har uv-aktiva slangar i våra vattenkylnings system ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sazuki:

Edit: Kan det vara en gammal skärm jag har fått som någon lämnat tillbaka? Märkte nyss att det kommer ett svagt pipande ljud ifrån skärmen när den är påsatt, är det någon som ska hända? Börjar irritera mig på ljudet...

Pröva höja brightness till 100%, funkade för mig sekundära skärm.