Permalänk
Medlem

appsynch????

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk

*suck* hatar iTunes från och med nu, gjorde en backup men den blev reset:ad efter jag hade installerat, jävligt kul att få ladda ner allt igen

Visa signatur

Burken: i7 3770, Gainward GTX 670 2gb, Kingston HyperX blue 16gb 1600mhz, Kingston HyperX 120gb SSD, EVGA NEX750g, Corsair h60i, Corsair Obsidian 650d.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbvEri:

*suck* hatar iTunes från och med nu, gjorde en backup men den blev reset:ad efter jag hade installerat, jävligt kul att få ladda ner allt igen

Hatade du inte det sen innan?! jag lider med dig.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Avstängd

Jailbreak är så 2011, helt jävla onödigt nu om man bara inte är för snål för att köpa en app för 7:- men kan köpa en mobil för 5000:-

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Jailbreak är så 2011, helt jävla onödigt nu om man bara inte är för snål för att köpa en app för 7:- men kan köpa en mobil för 5000:-

Inte därför vi jailbreakar. Har aldrig piratkopierat en enda app.

Permalänk
Skrivet av Juicis:

Hatade du inte det sen innan?! jag lider med dig.

haha tack det konstiga är att bara apparna försvann inget annat....

Visa signatur

Burken: i7 3770, Gainward GTX 670 2gb, Kingston HyperX blue 16gb 1600mhz, Kingston HyperX 120gb SSD, EVGA NEX750g, Corsair h60i, Corsair Obsidian 650d.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Har haft jailbreak sedan min första iphone och har betalat för varenda app jag någonsin laddat ner. Cydia har så mycket annat än piratkopior.

Har just VLC på telefonen så jag slipper konvertera mina tv-serier när dom ska över på telefonen.
Glöm de fula standardikonerna, med teman så hottas det verkligen upp.
Widgets på låsskärmen, det finns inget bättre.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sacrum:

Har haft jailbreak sedan min första iphone och har betalat för varenda app jag någonsin laddat ner. Cydia har så mycket annat än piratkopior.

Har just VLC på telefonen så jag slipper konvertera mina tv-serier när dom ska över på telefonen.

Poängen var att det inte finns någon anledning att jailbreaka längre, jag har oxå VLC i telefon och har aldrig jailbreakat min lur, drog ner det innan de tog bort det från App Store, men det finns andra likadana gratis alternativ där, så det är fortfarande ingen anledning

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Poängen var att det inte finns någon anledning att jailbreaka längre, jag har oxå VLC i telefon och har aldrig jailbreakat min lur, drog ner det innan de tog bort det från App Store, men det finns andra likadana gratis alternativ där, så det är fortfarande ingen anledning

Här har du en anledning

http://www.youtube.com/watch?v=J4Q_97exnJk

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ozo64:

Håller absolut inte med, hur skulle det vara enklare att dubbelklicka på hemknappen istället för att bara peka på appen man vill åt?! 2 klick och sedan peka på ikonen man vill åt vs. endast peka på en ikon (skrolla måste jag i båda)....valet är inte jätte svårt

Resten är absolut inget jag saknat och att ikonerna blir störr... till vilken nytta?!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag behöver det för att snabbt komma åt att stänga av wifi mm. Större ikoner har jag ingen nytta av. Telefonen drar galet med ström när wifi är på så jag måste stänga av det när jag inte är hemma. Att behöva hoppa ut och in i options är hyfsat drygt.

Ingen som tvingar dig att jailbreaka. Lämna tråden om du har ngt vettigt att tillföra.

Permalänk
Medlem

Älskar att läsa "Äntligen!" "Det suger med Iphone utan Jailbreak, har för mig att Jailbreak låser upp Telefonen så varför skaffa en sådan låst telefon från början om ni nu ska JBa den?

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Medlem

Jag jailbreakade för jag vill ha snabb kontroll över allt. IntelliscreenX låter mig se mail från alla mailkonton, twitter, väderprognos, RSS flöden som jag har ställt in, kontrollera musiken, skicka sms, ta foton. allt direkt från låsskärmen utan att jag behöver "logga" in på luren. bara att "swipa" eller dra upp och ner. Total kontroll, allt snabbt som tusan.

Sen kan jag tillägga att många som jailbreakar gör det nog för att optimera sin telefon så mycket som möjligt. Kommer så mycket nytt hela tiden som man inte visste att man ville ha/saknade för sen man testat det. Och mycket har kommit fram till Apple i deras releaser av operativ. Är det en bra app så snor Apple den till nästa version

Visa signatur

William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.

Permalänk
Medlem

Och jag vill Jailbreaka för att jag just precis är riktigt snål, så snål att det riktigt svider i fickan varje gång jag betalar 7kr för en app, Gratis är Gott!

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Någon som kanske är mer insatt i hur man kan nergradera från iOS 6.1 om man skulle uppdatera och inte gillade det? Sitter med iPad 2, har iOS 5.0.1, skulle egentligen bara vilja ha 5.1.1 pga HDMI stödjet för adaptern. Den är jailbreakad redan, så antar att blobsen är automatiskt sparade?

Någon får gärna PM:a, har lite mer funderingar!

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Och jag vill Jailbreaka för att jag just precis är riktigt snål, så snål att det riktigt svider i fickan varje gång jag betalar 7kr för en app, Gratis är Gott!

Du skiter diamanter också förstår jag?

Visa signatur

William G. McAdoo

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Diskussion kring piratkopiering är inte tillåten. (Eller program/appar vars enda syfte är att piratkopiera)

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Någon som kanske är mer insatt i hur man kan nergradera från iOS 6.1 om man skulle uppdatera och inte gillade det? Sitter med iPad 2, har iOS 5.0.1, skulle egentligen bara vilja ha 5.1.1 pga HDMI stödjet för adaptern. Den är jailbreakad redan, så antar att blobsen är automatiskt sparade?

Någon får gärna PM:a, har lite mer funderingar!

Är rätt säker på att den inte går att nedgradera. Vad är det för HDMI-adapter som inte fungerar?

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Inaktiv

My3G, SBSettings, manualcorrect. JB är frihet för iOS, men jag har bara min 4S kvar som ska säljas och sen är jag fri från Apple =P

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Är rätt säker på att den inte går att nedgradera. Vad är det för HDMI-adapter som inte fungerar?

Har ju hört att det ska gå från iOS 6.0, det gäller ju bara att ha sina shsh blobser sparade, men har aldrig behövt förut, så känner mig lite grön på området, därav jag vill fråga först.

Apples original, från 30-pin till HDMI, funkar på min iPhone 4 (5.1.1) men inte iPad 2 (5.0.1), den säger att jag måste uppdatera iOS på den för att få funktionaliteten. :/

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Har ju hört att det ska gå från iOS 6.0, det gäller ju bara att ha sina shsh blobser sparade, men har aldrig behövt förut, så känner mig lite grön på området, därav jag vill fråga först.

Apples original, från 30-pin till HDMI, funkar på min iPhone 4 (5.1.1) men inte iPad 2 (5.0.1), den säger att jag måste uppdatera iOS på den för att få funktionaliteten. :/

Det här ser lovande ut: http://www.jailbreakqa.com/questions/32462/frequently-asked-q...

Uppgraderar du till 6.0 eller högre kan du inte nedgradera. Dock tror jag inte att du ångrar dig, i värsta fall kan du ju åka till närmaste Apple-butik och kolla på iPad 2 där, troligen har de 6.x installerat.

EDIT: Har du aldrig sparat SHSH-blobbarna så går det inte. Då är det iOS 6.1 som gäller.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sacrum:

Man behöver ju inte jailbreaka för att spela upp filmer och tvserier på telefonen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Juicis:

Jag jailbreakade för jag vill ha snabb kontroll över allt. IntelliscreenX låter mig se mail från alla mailkonton, twitter, väderprognos, RSS flöden som jag har ställt in, kontrollera musiken, skicka sms, ta foton. allt direkt från låsskärmen utan att jag behöver "logga" in på luren. bara att "swipa" eller dra upp och ner. Total kontroll, allt snabbt som tusan.

Sen kan jag tillägga att många som jailbreakar gör det nog för att optimera sin telefon så mycket som möjligt. Kommer så mycket nytt hela tiden som man inte visste att man ville ha/saknade för sen man testat det. Och mycket har kommit fram till Apple i deras releaser av operativ. Är det en bra app så snor Apple den till nästa version

...det kan du göra utan att jailbreaka iOS oxå, så just den punkten förstår jag inte vad du skulle behöva jailbreaka för, vidare så var ju inget av de andra en direkt anledning till vad som gör den bättre med jailbreak.

Vadå "snor"?! Du är verkligen en av dem som inte förstår hur utveckling fungerar, att stjäla och att inspireras är två vitt skilda begrepp

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Leifson:

*Tråd rensad*

Diskussion kring piratkopiering är inte tillåten. (Eller program/appar vars enda syfte är att piratkopiera)

Då borde ni väl inte skriva om jailbreak alls då det är ett av syfterna, så mitt förslag är att ta bort hela tråden + artikel då det annars blir lite motsägelsefullt + att det är ett ingrepp som inte är "tillåtet" att göra om vi ska vara riktigt petiga.
Jag är absolut inte förespråkare av varken jailbreak eller piratkopior, utvecklarna ska ha betalt om de nu kostar för en appoch har man råd med telefon så har man råd med 7-22:- som de normalt kostar, finns självklart dyrare, men man väljer om man vill ha dem, har man råd med hårdvara så har man råd med mjukvara på samma sätt att har man råd med bil så har man råd att betala skatt, försäkring och bensin, punkt.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ToJa92:

Det går att nedgradera ifall man gör en säkerhetskopia innan man uppgraderar

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Justbecause:

Då borde ni väl inte skriva om jailbreak alls då det är ett av syfterna, så mitt förslag är att ta bort hela tråden + artikel då det annars blir lite motsägelsefullt + att det är ett ingrepp som inte är "tillåtet" att göra om vi ska vara riktigt petiga.
Jag är absolut inte förespråkare av varken jailbreak eller piratkopior, utvecklarna ska ha betalt om de nu kostar för en appoch har man råd med telefon så har man råd med 7-22:- som de normalt kostar, finns självklart dyrare, men man väljer om man vill ha dem, har man råd med hårdvara så har man råd med mjukvara på samma sätt att har man råd med bil så har man råd att betala skatt, försäkring och bensin, punkt.

Detta blir sista inlägget kring ämnet här, vill du diskutera saken vidare går det bra i Feedback eller via Kontakta Oss.

Att jailbreaka sin telefon har många fler användningsområden än att piratkopiera. Det är inte heller olagligt, och är därför tillåtet.
Att piratkopiera material är olagligt, och tillåts därför inte i forumet.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Operatörlåst iphone4S

Det gäller en iPhone 4S.
Jailbreakad ios 6.1.

Har 3 som opertör nu, men skulle behöva kunna använda ett halebop kontantkort. Jag har sett att det går att köpa olika simkort. Men är intresserad att prova detta genom jailbreak.

Har sökt men bara hittat gamla sätt som inte verkar fungera längre, tacksam för hjälp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

...det kan du göra utan att jailbreaka iOS oxå, så just den punkten förstår jag inte vad du skulle behöva jailbreaka för, vidare så var ju inget av de andra en direkt anledning till vad som gör den bättre med jailbreak.

Vadå "snor"?! Du är verkligen en av dem som inte förstår hur utveckling fungerar, att stjäla och att inspireras är två vitt skilda begrepp

Ja det är uppenbart att du inte har testat appen, (du ska bara trolla om JB för att du kan) den tar det som finns i iOS ett steg längre. Sen stör det mig lite att du och vissa andra tror att bara för man jailbreakar så är det för att stjäla. Självklart så ska folk som utvecklar program och spel ha betalt. Jag har betalt för allt mitt och tycker det är skönt att alla mina köp ligger kvar i AppStore.

Sen att jag valde ordet "snor" var väl inte riktigt så jag menade, som jag skrev i mitt förra inlägg så går utvecklingen fram ruskigt fort. Ser Apple, samsung och alla andra nåt dem tycker var en bra utveckling så självklart försöker man driva det framåt. Hur dem i sin tur gör upp är för mig totalt ointressant.

Visa signatur

William G. McAdoo

Permalänk

Vet inte om det är cydia som är överbelastat eller om något gått snett i min jailbreak, men jag lyckas inte installera någonting från cydia..