Asus TF300T Sprucken touch skärm

Permalänk

Asus TF300T Sprucken touch skärm

Tjenare Sweclockers!

Nu söker jag eran enorma kunskap och hjälp!
Jag (dvs tjejen) har lyckats tappat plattan i golvet och då har skärmen blivit spräckt så touchen inte funkar längre. Själva displayen är OK.
Men då har jag inte lust att skicka in den till asus och dom tar 2500 kr betalt för att repa den. (priset är ett antagande)
Så försöker hitta någon firma som kan laga den men varenda sökning jag har gjort så hittar jag inte någon som repar asus surfplattor här i sverige.
Så det skulle vara underbart om någon av ni kära genier till människor har tips på något företag som repar asus plattor?

Visa signatur

Chassi - M01 Trä | MB Gigabyte GA-990FXA-UD3 | CPU AMD FX-6100 | GPU 2 x XFX Radeon HD 6950 2GB CF| RAM Corsair XMS3 1600MHz 8GB (2x4GB) | SSD Samsung SSD 830 Series 128GB | HDD Seagate Barracuda 500GB 7200RPM | Nätagg XFX ProSeries Pro Edition 750W |Skärm 3 x BenQ 24" G2420HBDE | Mus Microsoft SideWinder X8 | Tangetbord Logitech G110| Headset SteelSeries 5H V2

Permalänk
Medlem

Spontant tänkte jag, försäkringsbolag, drulle försäkring/hemförsäkring?
Även om du hittar en billigare tror jag inte det är så himla mycket billigare faktiskt, 500-1000kr men högst en gissning.
Självrisken brukar vara lägre än 2500 för såna här saker..

Visa signatur

Chassi Obsidian 800D Aggregat Corsair TX V2 850W Processorer Intel® Core i7-2600K Moderkort MSI Z68A-GD65 (Gen3) Minne Kingston DDR3 4X4GBGrafikkort ZOTAC GeForce GTX 590 3072MB Hårddisk SSD Corsair 120GB Hårddisk,Seagate Barracuda® XT 2TB Tillbehör Razer BlackWidow, Mus Logitech G400 Bildskärm Samsung 23" 120hz

Permalänk

Vill inte gärna ta den på hemförsäkringen vill då hellre hitta ett företag som repar sånna och det är ju inte så dyrt om man söker runt på nätet men då tar dom ju bara samsung och etc. I värsta fall får jag beställa touch skärms delen själv och byta.

Visa signatur

Chassi - M01 Trä | MB Gigabyte GA-990FXA-UD3 | CPU AMD FX-6100 | GPU 2 x XFX Radeon HD 6950 2GB CF| RAM Corsair XMS3 1600MHz 8GB (2x4GB) | SSD Samsung SSD 830 Series 128GB | HDD Seagate Barracuda 500GB 7200RPM | Nätagg XFX ProSeries Pro Edition 750W |Skärm 3 x BenQ 24" G2420HBDE | Mus Microsoft SideWinder X8 | Tangetbord Logitech G110| Headset SteelSeries 5H V2

Permalänk
Medlem

Tror att det är mer som 1500 spänn för reparation hos Asus.

Iaf så kan jag väl egentligen bara tillägga att transformerserien är kända för alla spruckna skärmar, och tom spontansprickor. Kolla tex div trådar på transformerforumen och siten crackformer prime. Detta tillför ju inte diskussionen så mycket, men om inte annat borde Asusteknikerna ha vanan inne att fixa det.

(Jag har annars inget emot transformerserien eller Asus, och tf700 är den bästa platta jag använt, även om tangentbordsdockan gjorde mig lite nervös efter alla rapporter om spontanspruckna skärmar.)