Permalänk
Medlem

Håller med. Fortarande lika segt för mig också. ;S

Visa signatur

Citera för att underlätta mig att svara tillbaks!

Permalänk
Medlem

Telia 100/10 fiber.
Absurt!

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

kan rekommendera alla att prova avinstallera eran flash, och backa till en äldre som finns här
http://helpx.adobe.com/flash-player/kb/archived-flash-player-...
personligen kör jag 10.3.183.50
och nu fungerar youtube MYCKET bättre (kanske är en slump, vad vet jag)

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem

200/10Mbit Com Hem...och laggar....

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Medlem

har 100/10 com hem och med firefox laggar det av bara fan men inte med chrome

Permalänk
Medlem

Hm google äger you tube och chrome och inget laggar

Permalänk
Medlem
Skrivet av truedesire:

kan rekommendera alla att prova avinstallera eran flash, och backa till en äldre som finns här
http://helpx.adobe.com/flash-player/kb/archived-flash-player-...
personligen kör jag 10.3.183.50
och nu fungerar youtube MYCKET bättre (kanske är en slump, vad vet jag)

Jag testade att köra med html5 istället och de buffrar lite snabbare, så du kan nog ha rätt.

Permalänk
Medlem

ComHem har fixat det och nu allt flyter utan pronlem

Permalänk
Medlem

Telia fiber 100/10 och det är fortfarande fucked för oss. kan inte se på 480p utan att skiten ska buffra flera gånger.

Permalänk
Medlem

mjo tamigfan va i helvete är problemet egentligen ? jag fattar det inte.. som att sitta på 56k modem känns det som.. suck

Permalänk
Medlem
Skrivet av CeltaniC:

Telia fiber 100/10 och det är fortfarande fucked för oss. kan inte se på 480p utan att skiten ska buffra flera gånger.

Sitter även på Telia fiber 100/100 och det fungerar dålligt.

Permalänk
Medlem

Mitt Telia 10/100 Fiber har funkar helt okey igen de senaste 3 dagarna iaf

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Känns som youtube har blivit bättre nu, jag kan tillochmed se 1080p och den hinner buffra upp med. Hoppas detta håller sig nu.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Känns som youtube har blivit bättre nu, jag kan tillochmed se 1080p och den hinner buffra upp med. Hoppas detta håller sig nu.

Härligt för dig! samma för mig dock, inte ett dugg bättre. provade blocka 206.111.0.0/16 efter att ha läst att det har hjälpt vissa men tyvärr inte mig. tips tas gärna emot om någon lyckas pilla och få det normalt igen. Telia ser inte ut att göra något åt det iaf.

//Cellan

Permalänk
Skrivet av CeltaniC:

Härligt för dig! samma för mig dock, inte ett dugg bättre. provade blocka 206.111.0.0/16 efter att ha läst att det har hjälpt vissa men tyvärr inte mig. tips tas gärna emot om någon lyckas pilla och få det normalt igen. Telia ser inte ut att göra något åt det iaf.

//Cellan

Om det är jätteviktigt att youtube fungerar så kan anonines VPN-tjänst vara nått för dig. Jag kör med dem och har på senaste tiden inte haft problem med youtube. Tyvärr har de haft en del belastningsproblem för ett tag sedan, men det verkar fungera rätt bra nu. Iaf om man loggar in och ut ett par gångern...

Kan såklart inte garantera att det kommer att fungera för dig, men det kan ju vara värt ett försök...

Permalänk
Medlem
Skrivet av frostfield:

Om det är jätteviktigt att youtube fungerar så kan anonines VPN-tjänst vara nått för dig. Jag kör med dem och har på senaste tiden inte haft problem med youtube. Tyvärr har de haft en del belastningsproblem för ett tag sedan, men det verkar fungera rätt bra nu. Iaf om man loggar in och ut ett par gångern...

Kan såklart inte garantera att det kommer att fungera för dig, men det kan ju vara värt ett försök...

Är daglig användare ut av tjänsten men bara nöje och intresse tittande så inte livsviktigt känns absurt att behöva köra VPN för att titta på Youtube när man sitter på fiber. Även om jag läst att för dom flesta blir det bättre genom VPN. Men tack för tipset

Permalänk

8/1 Telia ADSL som brukar kunna köra fel fritt i 1080p fungerar knappt att köra i 240 utan att buffra i 20min.

Permalänk

Fick inte youtube att fungera alls i helgen men fungerar hyfsat nu.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

funkar dåligt för mig med

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Sitter med 100/10 fiber från bahnhof och har fortfarande problem :/ Man är inte långt ifrån att bli förbannad..

Visa signatur

Speldator: Fractal Design R4 / ASRock Z77 PRO3 / I5 3570K @4.0 Ghz / Corsair Vengeance LP 8GB / Cooler Master Hyper 212 EVO / Gigabyte HD7950 Windforce @Stock / Fractal Design Integra 650W / 500GB WD Caviar Black / 1TB WD Caviar Blue

Permalänk

Jag hade också problem för några dagar sen och märkte att om jag stängde ner min ipv6-tunnel från hurricane electric så buffrade alla videos snabbt igen. Med ipv6 så gick det inte att titta på ens 240p (har dock funkat bra i typ två år innan...) men nu med bara ipv4 så funkar det okej igen. Skumt är det dock då jag har samma ping med ipv4 som med ipv6 samt att det är ett hop mindre över ipv6-tunneln.

Edit: Måste varit något annat eller en tillfällighet att det gick bättre för nu funkar det skit igen...

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::

Permalänk
Medlem

Jag har Bahnhof och det har funkat helt okej den senaste veckan så jag trodde att det va löst men idag är det helt horribelt, klarar inte ens av att buffra 240p.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 16000 Moderkort: ASUS PRIME B350-PLUS Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 1060 Ram: 16GB PSU: Corsair HX750W Chassi: Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av HankyP:

Jag har Bahnhof och det har funkat helt okej den senaste veckan så jag trodde att det va löst men idag är det helt horribelt, klarar inte ens av att buffra 240p.

Samma här.
Sitter på bahnhof 100/100 och kommer knappt upp i 1 Mbit i buffringen.
Går fan inte att kolla på något alls.

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Medlem

Nu har jag problem igen. Är det lastbalanseringen som krånglar måntro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kygen:

Nu har jag problem igen. Är det lastbalanseringen som krånglar måntro?

Jag skulle tro att det är något sådant. Brukar vara segt på kvällarna.

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk

Om folk har svårt att läsa kan jag skriva som på sida två det är google som har problem:

Det är youtubes loadbalancer som inte fungerar som den ska.. dom har 3 gånger försökt lösa det och det har då funkat någon vecka, men problemet återuppstår. Google jobbar på det.

Spelar alltså INGEN roll vilken ISP ni har.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Nu har det släppt för mig iaf, det släppte för nån dag sen. Tack och lov

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av TwiceFire:

Om folk har svårt att läsa kan jag skriva som på sida två det är google som har problem:

Det är youtubes loadbalancer som inte fungerar som den ska.. dom har 3 gånger försökt lösa det och det har då funkat någon vecka, men problemet återuppstår. Google jobbar på det.

Spelar alltså INGEN roll vilken ISP ni har.

Du får gärna förklara varför min mobil klarar av att buffra en 720P-rulle medans mina stationära inte kan det?

100/10 samt 1000/100.
Lika pissigt på båda linorna.

Fungerar dock bra över mobilnätet.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av CeltaniC:

Härligt för dig! samma för mig dock, inte ett dugg bättre. provade blocka 206.111.0.0/16 efter att ha läst att det har hjälpt vissa men tyvärr inte mig. tips tas gärna emot om någon lyckas pilla och få det normalt igen. Telia ser inte ut att göra något åt det iaf.

//Cellan

Jag talade för tidigt är jag rädd för.
Fast det är lite bättre nu än innan.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

Du får gärna förklara varför min mobil klarar av att buffra en 720P-rulle medans mina stationära inte kan det?

100/10 samt 1000/100.
Lika pissigt på båda linorna.

Fungerar dock bra över mobilnätet.

Håller med dig, när jag sitter och delar mitt internet från mobilen till laptopen så går det bra mkt fortare att ladda en 720p-video än vad det gör på min stationära med 30/10. Riktigt skumt!