YouTube Buffering Slow

Permalänk
Skrivet av iXam:

Du menar det i Finland?

Utveckla?! Kommer detta innebära att deras svenska datacenter kommer att bli avlastat? Förvisso funkar youtube mycket bättre än när det var som värst, men lite störigt att man inte kan kolla på 1080p alltid.

Permalänk
Medlem

Jag har också upplevt detta väldigt länge, prövade med proxyn som nämnds i tråden och det funkade jätte bra.

Mitt problem är lite annorlunda, om jag trycker på en film och sen pausar (för att den ska buffras) så buffrar det en liten stund och sen stannar helt. Playar ja videon så börjar det buffra igen när jag närmar mig slutet på den del av filmen som finns tillgänglig.
Mitt andra problem är ifall jag nu t.ex. skulle få en hel film buffrad och jag väljer klicka mig rakt in i tidslinjen så försvinner allt det buffrade och jag får vänta ännu mer på att youtube ska ladda.

Permalänk
Medlem

Youtube blir bara sämre och sämre, kan streama hela 1080p filmer från andra sidor utan att behöva buffra en enda sekund. Men på youtube stannar den varannan minut.

Märkligaste är att den laddar kanske 1/3 av youtubeklippen ögonblickligen sen stannar den där och buffrar inte mer först långt efter att jag har kommit fram till den punkten. Kan det vara något "grönt" som är orsaken, att dom inte vill låta dig ladda mer än vad du behöver(som uppenbarligen inte funkar)?

Visa signatur

Asus Rog Strix B550-F Gaming | AMD Ryzen 7 5800x3D | Nvidia RTX 3090 | 32gb 3600mhz cl16 DDR4 RAM | 1x 2tb FireCuda 530 gen 4 nvme ssd | 2x 1tb Crucial MX500 sata3 ssd | Creative SoundblasterX AE-5 | 850w 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Nån mer som upplever segt YouTube senaste veckan?

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av nicoliani:

Nån mer som upplever segt YouTube senaste veckan?

Senaste veckan? Har fått köra VPN för att kunna se youtube kanske 3-4 månader (Telia)

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Buffrar fortfarande på allt mellan 240-1080p trots stabil speed på bredbandet, Telia 100/100.

Permalänk
Medlem

Telia här med!!

Permalänk
Medlem

Där är en tråd på kommunist företagets sida, hitta denna lösningen:

http://mitchribar.com/2013/02/how-to-stop-youtube-sucking-win...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicoliani:

Hmm. Nu buffrar den som den ska.

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicoliani:

Jag använder inte Windows ruttna brandvägg så vetefan...
Testade detta med ip & portar (Windows Firewall & AVG) för nån månad sen men det funkade inte...

Permalänk
Medlem

Inte jag heller, men det funka för mig.

Permalänk
Medlem

Det där är en ända stor placebo effekt, eller så hjälper den extremt lite men ändå märkbart. Har nämnligen kört den fixen över två veckor nu sen jag såg den på reddit och de känns inte som en stor skillnad, fortfarande segt som fan på youtube.

Permalänk
Medlem

Antingen funkar det eller så buffrar det, var kommer placebo effekten in där? Jag kan nu köra 1080p utan någon som helst problem, men innan hade jag till och med problem med 240p.

Jag hade sen innan också optimerat min anslutning med:

http://www.speedguide.net/downloads.php

Testa den också, där är YouTube videor om hur man går till väga, inget svårt. Lycka till.

Permalänk
Medlem

Funkade inte alls, som vanligt...

Permalänk
Medlem

Vet inte vad som händer nu, tittade på en video som skulle vara 17 min, den tog slut efter 3. Får vänta hela tiden för att det ska buffra, annars brukar hela videon ladda klart direkt, oavsett kvalité.

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Medlem

Nu fungerar bufferingen faktiskt rätt ok, fast självklart är det inte slut där. Utan nästa problem är att videos stannar mitt i istället :).

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte56:

Nu fungerar bufferingen faktiskt rätt ok, fast självklart är det inte slut där. Utan nästa problem är att videos stannar mitt i istället :).

Samma här, mina videos buffrar faktiskt oftast BÄTTRE i HD, men istället så stannar som sagt videon mitt i, börjar om, eller så hoppar den till slutet av ingen anledning.
Det verkar dessutom vara värre när jag kolla i helskärm....?

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Precis, problemet är inte att den egentligen buffrar sakta, utan att den kan ladda en stund, sen tvärdö ock exempelvis inte återuppta, har också varit med om att 20 min klipp anser sig vara slut efter ett par minuter.

Permalänk
Medlem

Prova med att högerklicka på en video, inställningar, "Hur mycket information får s.ytimg.com lagra på datorn". Ge den obegränsad och spara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Samma här, mina videos buffrar faktiskt oftast BÄTTRE i HD, men istället så stannar som sagt videon mitt i, börjar om, eller så hoppar den till slutet av ingen anledning.
Det verkar dessutom vara värre när jag kolla i helskärm....?

Hehe, nu händer detta mig också. Men sen går det bra igen. \:

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicoliani:

Hehe, nu händer detta mig också. Men sen går det bra igen. \:

Yupp, det är "hit´n´miss" varannan timme typ

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Youtube buffrar knappt överhuvudtaget för mig just nu, 55/18 mbit/s.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - Nvidia RTX 4070ti SUPER - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX.
Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Ducky One 3 Daybreak Full Size (Cherry MX Brown) - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk

Det är defintivt ett ISP-relaterat problem. Jag har comhem 100/10 hemma i lägenheten och det buffrar fanimej jämt på youtube. Kör jag internetdelning via 4G på mobilen så laddar alla klipp med raketfart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Yupp, det är "hit´n´miss" varannan timme typ

Inte längre.

Permalänk
Medlem

Det verkar vara helt beroende på vilken video man kollar på, två exempel nedan:

Fredagspanel hos SweClockers, vecka 13: 1,600 till 1,700 kb/s
Grafikkort i mellanklassen från Asus, Gigabyte och Zotac: 15 till 44kb/s

Detta är uppmätt med chromes aktivitetshanterare. Som synes så är det helt omöjligt att kolla på Sweclockers senaste video just nu, även i 240p så buffrar det var 10 sekund. Om jag nu låter detta va tills imorgon så kan jag nästan garantera att jag får ut full hastighet på den. Riktigt irriterande!

En annan sak som retar mej är att bufferten verkar tas bort direkt, Så om jag spolar tillbaks 10 sek i en video så måste den buffra om på nytt. Minne som en jäv"# guldfisk.

Permalänk
Medlem

Orkade inte läsa igenom vad du hade skrivit, men Youtube har varit segt för mig med dom senaste månaderna

Visa signatur

Gear: Nikon Z7 II & Z6, DJI Mavic 2 Pro, Nikon Z 14-24, Nikon Z 24-200
Hemsida Instagram Facebook

Permalänk

Telia 100/100 Fiber Lan

buffrar segt som bara fan och kapar mitt i på alla kvalitet inställningar då och då .
först hade man tålamod med att byta kvalitet bara för att ens kunna se på klippen
men nu vill man bara köra näven genom skärmen och hoppas på att det funkar sen igen .
sen ibland när man hoppat runt på de olika alternativen så funkar några av dom inte igen som Ex: 480p men alla andra funkar att klicka på .

det är 2013 och man trodde det skulla vara bättre men nepp

Visa signatur

Game : Asus P8Z77-V Pro | Intel i7 3770k 4,3ghz OC | EVGA 1070 Founders | 16GB 2133mhz Corsair
Esxi 6.0 : ASRock 970 Extreeme 4 | AMD FX-8120 | 24GB RAM |NetXtreme II 1GB Dual Nic | Intel sasuc8i Raid 8P

Permalänk

Nu har det fan blivit sämre än sämst Varannan video så står det " Ett fel uppstod, försök igen senare." Blir så jävla förbannad, varför i helvete fixar dom det inte ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KarlssoN^:

Nu har det fan blivit sämre än sämst Varannan video så står det " Ett fel uppstod, försök igen senare." Blir så jävla förbannad, varför i helvete fixar dom det inte ?

Varannan video? Jag har lyckats få igång en av 10. Och inte hjälper det att vänta två timmar heller, hur länge menar de att man ska vänta?

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Varannan video? Jag har lyckats få igång en av 10. Och inte hjälper det att vänta två timmar heller, hur länge menar de att man ska vänta?

Får själv inte upp något felmeddelande men nästan ingen video laddar alls. Det är nästan patetiskt hur youtube har blivit sämre och sämre och nu fungerar det inte alls.